Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:31

Ja! Zoiezo doet mijn vriend ook mee en we lopen met een aantal mensen van de groep waarmee ik regelmatig deed Bootcampen!

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:07

Ik heb vanmorgen mijn hiit gedaan :)
Viel me alleszins mee :j

Ik was mijn motivatie dit weekend echt helemaal kwijt. Zaterdag ging het nog wel maar zondag en maandag was ik het helemaal kwijt :(

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:19

Cocodox ik zou er zeker naar laten kijken.

Ik train meestal alleen. En dan ook echt alleen.
Als ik hulp nodig heb (spotter) dan kan ik wel werknemer vragen.
Maar op deze sportschool doen ze voornamelijk yoga en HIIT en die lessen zijn alleen in de ochtend en avond. En ik ga dus of erna of ervoor. En los traint er bijna niemand.
Heeeeeerlijk!
Ik merk dat ik er al zo aan gewend ben dat als er eens iemand anders traint ik meteen denk "ga weg!!" :')

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:36

Oef werken gaat moeizaam na gesport te hebben vanochtend. Kan merken dat de gewichten zwaarder gezet zijn.

Ik heb examen a n w b lidmaatschappen :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:40

Needje schreef:
Cocodox ik zou er zeker naar laten kijken.

Ik train meestal alleen. En dan ook echt alleen.
Als ik hulp nodig heb (spotter) dan kan ik wel werknemer vragen.
Maar op deze sportschool doen ze voornamelijk yoga en HIIT en die lessen zijn alleen in de ochtend en avond. En ik ga dus of erna of ervoor. En los traint er bijna niemand.
Heeeeeerlijk!
Ik merk dat ik er al zo aan gewend ben dat als er eens iemand anders traint ik meteen denk "ga weg!!" :')

Wow echt? Ik ben jaloers!

Ik werk 8-6 dus kan alleen daarvoor of daarna en het is altijd druk :+ Als in, ik deel soms zelfs mijn gewichten of apparaten met anderen. Ga meestal alleen, soms met m'n vriend.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:55

Ik werk in ploegen dus of ik ga of om 10 uur (dan is HIIT afgelopen) in de ochtend doordeweeks of rond een uur of 3 in de middag. De HIIT begint geloof ik in de avond om 7 uur weer.
Op zaterdag ga ik om 11 uur. Ook direct na de HIIT.

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:11

@cocodox Ik moet er straks verplicht anderhalve maand tussenuit, en ben ook bang dat ik het moeilijk ga vinden de motivatie weer te vinden. Maar ik denk dat als je over de eerste 'hobbel' heen bent je al snel weer in je ritme zit. Inderdaad super frustrerend als je aan de buitenkant de resultaten niet ziet. Maar probeer je te focussen op de verschillen die je voelt in de kleine dingetjes! Bijvoorbeeld de trap op rennen, en het gevoel hebben dat je dat nog wel een paar keer zou kunnen. Of het boodschappenkrat dat op wonderbaarlijke wijze een stuk lichter is dan voorheen. En natuurlijk heerlijk relaxt op de bank ploffen na een stevige training en een hete douche. Naar die lies zou ik zeker laten kijken als het niet vanzelf slijt. Misschien is het voor de afwisseling/om motivatie terug te krijgen is leuk om een andere sport te proberen? Baantjes zwemmen bijvoorbeeld, dat is misschien voor je lies ook wel beter dan krachttraining.

@jolien lekker bezig! En respect dat je jezelf pusht. Ik durf niet eens daar de groepslessen, ben bang dat ik voor paal sta omdat ik het waarschijnlijk niet bij kan houden. Ik wil niet meteen in het diepe, ik wil in het kinderbadje :))

@needje geef mij zo'n sportschool :') die van mij is éen grote hamster molen. Gister ook weer een vent die in z'n eentje twee apparaten (bicep curl en tricep extension) bezet hield. Hij wisselde af; als hij op de éen zat gooide hij z'n handdoek over de andere.. en dat terwijl het super druk was. Had zin om die handdoek zijn kant op te gooien en gewoon lekker op de andere machine te gaan zitten. Zeker omdat het oefeningen zijn die je ook gewoon met gewichtjes kan doen.

Vandaag had ik voorgenomen een rustdag te nemen, maar ik heb toch weer zin in yoga. Denk dat ik mezelf wel wat meer een rem op moet leggen met kwantiteit, niet omdat ik het niet aan kan maar omdat het heel typisch is voor mij om ergens enthousiast aan te beginnen, en als ik het dan te veel doe in korte tijd raak ik er verveeld van.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 16:31

Jolien die lessen van jou met al die situps klinken ook zwaar!

En de 30 burpees gaan in setjes van 5, achter elkaar gaat nog niet. Vandaag rustdag qua sport, alleen burpees vanavond en misschien straks nog een stukje fietsen. Vind het moeilijk om helemaal niks te doen :')
Dan pak ik morgenmiddag de sportschool weer en donderdag hardlooptraining.

Bambolina, dat klinkt asociaal! Gelukkig heb ik zulke types nog niet gezien bij ons.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:01

Afbeelding
Mijn plek vanmiddag.
Was weer heerlijk alleen.
Ging ook lekker dus happy weer naar huis.

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:06

Thanks allemaal voor het advies! :)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:27

Jeetje hoe kan die sportschool bestaan?? Bij ons is het altijd redelijk druk, 's avonds erg druk. Ik probeer vaak eind van de middag te gaan, dan is het nog te doen.

Uiteindelijk net 40 burpees gedaan. Twee sets van tien en daarna steeds vijf. Tevreden :) .

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 20:34

Bij ons is het zelfs midden op de dag niet zo rustig joh! Morgen heb ik studieverlof dus ik dacht dat ik dan wel overdag kon gaan, maar morgen is de enige dag dat ik samen met m'n vriend kan dus nu moet ik alsnog rond 7 uur 's avonds. Fijn :')

Goed bezig Supervixen! Je oefent ze voor een obstacle run, toch?

Cocodox, lastig, ik heb er tegenwoordig niet zo'n last meer van. Weet dat ik me slechter voel als ik niet ga en ik ga bijna altijd meteen door uit kantoor, zodat ik geen tijd heb om er over na te denken. Heb niet echt tips dus, sorry!

Ik heb net onwijs lekker benen getraind (441 calorieën verbrand in een uur! Dat is echt heel veel voor mij, met krachttraining) en 10 minuutjes cardio er achteraan :)

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:44

Goede training eulogy!
Ja voor alle onderdelen van de spartan race die ik niet ga halen :') . Zoals touwklimmen :\

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 22:15

Bij ons in de sportschool heeft smiddags ook regelmatig een 'dood' moment. Heerlijk sporten ;)
Vanochtend begonnen we ook maar met 3 personen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 07:40

Ze hebben hier beneden dus een zaal met HIIT dingen en dus deze racks en lossen dumbells en kettlebells.
Boven hebben ze wat machines staan voor benen en armen. En de yoga zaal.
Het is sowieso niet mega groot. En ze laten max. 10 personen tegelijk trainen. Het gaat officieel wel op inschrijving. In bokken van 1,5 uur, beginnend vanaf 7:30 uur. Maar gezien het zo rustig is doen ze daar nu niet echt moeilijk over. Gister stond ik van 15-16:30 maar was er ook om half 3 al.
(De Yoga lessen kunnen 20 mensen tegelijk aan meedoen. En de HIIT 12)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:02

Ik sport bij een hele kleinschalige sportschool, 'deel' soms ook wel eens even een apparaat of setje dumbells, is echt geen probleem. Omdat het op afspraak is zijn het ook vaak dezelfde mensen dus die leer je snel wat kennen! Ook geen apart zaaltje voor groepslessen ofzo, er zijn een paar keer in de week wel HIIT uurtjes (die gaan met mooi weer naar buiten) maar dan is dat gepland dus gaat prima.

Zo acuut als het in m'n schouder/rug schoot vrijdagavond zo plots was het verdwenen zondagmorgen (gelukkig!). Heb 't echt nog nooit zo lang gehad maar heel blij dat 't weer weg was, maandag met sporten nog wel even iets rustiger aan gedaan maar eigenlijk merkte ik er al niks meer van.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:10

Apart. Maar gelukkig nu geen last meer.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 09:12

Gezellig loez! Ik heb mijn vriend zover dat hij meegaat naar de sportschool maar meedoen met een hardloopgebeuren gaat hij écht niet doen. :o Ik overweeg nog om volgend jaar zomer in Zwolle de 4 Engelse mijlen te lopen, even heel optimistisch gedacht zou dat toch haast moeten lukken als ik het sporten zo kan volhouden.

liespower, zo te zien is je motivatie weer terug. Fijn! +:)+

Needje, wat een luxe! Alleen wel bijzonder dat het in blokken gaat, vind je dat niet vervelend? Ik zou me vreselijk opgejaagd voelen en steeds op de klok kijken of ik niet te lang bezig ben. Als ik een krachtronde doe dan ben ik in totaal zo 2 uur bezig.
De drukte wisselt bij ons per dag, vrijdagavond is het altijd enorm rustig en nu in de vakantie helemaal. Lekker joh!

Jeanine, is dat voor een opleiding ofzo? Lekker he, spierpijn? :(:)

Bambolina, dankjewel. :) Dat was ook wel even een drempel waar ik overheen moest, maar ik merkte al snel dat iedereen met de groepsles met zijn eigen ellende sporten bezig is. Vorige week ging er tijdens Xcore ook iemand even een track aan de kant zitten, dat was geen enkel probleem.
Hoe ging de yoga? Dat ken ik wel een beetje, ik merk het nu ook aan mijzelf, maar nu ik vakantie heb, heb ik de tijd ervoor om even flink gas bij te geven. Als ik over een week weer aan het werk ga, dan kan ik nieteens meer iedere dag gaan dus dan word ik vanzelf weer in bescherming genomen.
Dat klinkt wel heel erg asociaal zeg! Ik zou ook die neiging hebben om er flink wat van te zeggen, maar met dat soort types kun je beter geen ruzie krijgen. :=

Supervixen, het was ook echt killing! Je moest de lumberjack (dus xco in beide handen en op en neer bewegen) combineren met situps. Op tel 1 lag je plat op de grond met de xco boven je buik, bij tel 2 ga je rechtop zitten en breng je de xco boven je hoofd, op tel 3 ga je weer liggen en breng je de xco weer naar beneden boven je buik en op tel 4 lig je weer plat op de grond met de xco over je hoofd op de grond. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. :')
Respect hoor, dat je die burpees doet!

Eulogy, wat heb je een boel verbrand! Hoe meet jij dat trouwens? Onze cardio apparaten geven wel een indicatie van hoeveel je verbrand op basisvan je hartslag maar met krachtapparaten is dat natuurlijk lastiger.

Remember, fijn dat je schouder en rug weer goed voelen! Enig idee wat het geweest is?

Bij ons hebben ze een speciaal daluren abonnement zodat mensen ook meer op die rustige tijden komen.

Het is prachtig weer hier, dus ik ga zo lekker op de fiets naar de sportschool voor een krachtrondje en vanmiddag heerlijk van de zon genieten. {:}

Cocodox

Berichten: 1089
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:38

Wat fijn zulke lege sportscholen, bij ons is dat alleen heel af en toe in de ochtend 07:00. Voor de rest is het altijd demotiverend druk, maar we overwegen ook een andere sportschool zodra ons abonnement afloopt.

Is het verstandig om met mijn (pees?)blessure in m'n been een afspraak te maken bij de huisarts of moet zoiets direct bij de fysio?

Ik wilde vanochtend met m'n vriend mee sporten (ik heb weer een beetje motivatie!?) alleen ik had vrijwel niet geslapen door m'n been, muggen en warmte. Ik ga straks dus zelf en dan even een schouder training, zodat ik wel bewogen heb maar m'n been niet belast. Cardio wordt hem dus niet... of iemand moet hier tips hebben voor cardio zonder benenwerk? :')

Edit: Remember dit had ook met mijn been totdat ik dus weer opnieuw te vroeg aan het werk ging en het overbelast raakte, waardoor dezelfde pijn met een pauze verder al drie weken aanwezig is. Ga dus niet meteen te hard, like me. Zou jammer zijn als het terugkomt!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:43

Nee ik vind de blokken niet erg. Zoals ik al ze doen ze niet heel erg moeilijk.
En ik ben over het algemeen in totaal met mijn (huidige iig) schema met opwarmen en uitfietsen ruim 80 min bezig.

Met blessure gewoon meteen naar fysio gaan denk ik. Je hebt toch geen verwijzing nodig.
En eerlijk gezegd vind ik dat een HA er niet veel meer mee doet als zeggen dat je rust moet houden. :+
Terwijl in veel gevallen behandeling wel degelijk helpt.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:51

Remember, gelukkig maar, wat gek!

Veel plezier Jolien! Ik meet dat met mijn Fitbit, de calorieën die cardio apparaten aangeven zijn niet erg accuraat omdat het per persoon onwijs verschilt. Mijn fitbit zal ook niet 100% accuraat zijn maar houdt in elk geval rekening met mijn lengte, gewicht, hartslag en leeftijd en ik kan in elk geval trends zien :j

Cocodox, ik zou er even mee naar de huisarts gaan, die kan denk ik het best constateren wat de beste volgende stap is. Hmm roeien is het enige wat ik me kan bedenken voor cardio zonder heel veel benenwerk maar ook daarbij gebruik je je benen vrij veel als het goed is :+ Geen idee, sorry!

Ik heb vandaag studieverlof dus misschien ga ik 2 keer naar de sportschool vandaag. Vanavond schouders trainen met m'n vriend maar misschien overdag wat cardio oid. Even kijken.
Dit is trouwens mijn sportschool, dus wel mooi en groot maar ook midden in de stad en dus druk :+ https://www.puregym.com/gyms/bristol-un ... /equipment

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:59

Jolien87 schreef:
Remember, fijn dat je schouder en rug weer goed voelen! Enig idee wat het geweest is?


Cocodox schreef:
Edit: Remember dit had ook met mijn been totdat ik dus weer opnieuw te vroeg aan het werk ging en het overbelast raakte, waardoor dezelfde pijn met een pauze verder al drie weken aanwezig is. Ga dus niet meteen te hard, like me. Zou jammer zijn als het terugkomt!


Het lijkt heel erg hier op, maar kan het niet geheel rijmen met de oorzaken, al had ik afgelopen week wel in verhouding veel achter de laptop gezeten op m'n werk;

https://www.epainassist.com/back-pain/u ... uscle-pain

En ervoor en erna 0,0 klachten, het schiet erin (net zoals kuitkramp) en bij diep ademhalen voelt het dan nog alsof er extra een mes tussen gestoken wordt, en van het 1 op het andere moment is het ook weer (helemaal!) over. Heb 't wel vaker gehad (meestal rechts ipv links), maar dan is het met max een half uurtje wel weer weg. Ik vind het maar vaag!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:00

ja roeien is juist veel been ook.
Ik gebruik dat ook als warming up. Omdat mijn hele lijf daar warm mee wordt.
Roeien is best veel als DL. De beweging die je maakt. Alleen dan zittend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:02

Blokken zou voor mij een ramp zijn. Zou me idd opgejaagd voelen of het rustig is of niet. En zo leeg is ook niet leuk. Niemand die een handje kan helpen met trainen als nodig. Voordeel geen aparaten waar heel veel kilos voor grote sterke kerels.

Sportschool wisselt kwa drukte. Wel veel apparaten, zaal staat propvol met voor meeste oefeningen keus uit oude of moderne aparaten. Soms trainen er maar 6 mensen soms meer dan 30

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:07

Heerlijk is dat he Jolien, lekker op t fietsje naar de sportschool!

Nee, jack gaat ook echt niet met mij mee hardlopen :') Maar die obstakelrun wilde hij wel doen.