Tramadol en klaarwakker?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 05:07

Ik slik tramadol 50 mg en ben nu voor de tweede nacht op rij echt klaarwakker.
Was heel moe overdag maar nu..slaap is echt onmogelijk, terwijl je er suf van zou moeten worden.

Is er iemand die dit herkent?

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 05:53

Yep!!
Ook ik heb met de tramadol wakker gelegen en slecht geslapen
Ik slikte dus maar tot maximaal 4 uur omdat ik anders niet meer kon slapen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 05:56

Inderdaad, dit is echt jammer dit. Gelukkig niet de enige!

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 06:47

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doet als je Tramadol hebt geslikt. Als je TV blijft kijken of op je telefoon, ook als je wakker wordt dan werkt het bijna niet.

Je kunt het beste lekker douchen, Tramadol slikken, en met een boek in bed gaan liggen. Liefst de telefoon beneden laten, dan kom je ook niet in de verleiding. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:05

KimD schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doet als je Tramadol hebt geslikt. Als je TV blijft kijken of op je telefoon, ook als je wakker wordt dan werkt het bijna niet.

Je kunt het beste lekker douchen, Tramadol slikken, en met een boek in bed gaan liggen. Liefst de telefoon beneden laten, dan kom je ook niet in de verleiding. :)


Dit dus. Tramadol kan versuffend werken maar je moet ook wel zelf het juiste slaapklimaat creëeren; het is geen pammetje die een man met de hamer neerzet voor je..

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 08:22

En als je smorgens je tramadol neemt ipv savonds?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:03

Anoniem schreef:
KimD schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je doet als je Tramadol hebt geslikt. Als je TV blijft kijken of op je telefoon, ook als je wakker wordt dan werkt het bijna niet.

Je kunt het beste lekker douchen, Tramadol slikken, en met een boek in bed gaan liggen. Liefst de telefoon beneden laten, dan kom je ook niet in de verleiding. :)


Dit dus. Tramadol kan versuffend werken maar je moet ook wel zelf het juiste slaapklimaat creëeren; het is geen pammetje die een man met de hamer neerzet voor je..


Zo werkt het met tramadol dus echt niet. Tramadol kan twee kanten op gaan, slapen als een blok en klaar wakker liggen.

Heb ook heel wat nachten klaar wakker in bed gelegen door tramadol. Wat bij mij vaak hielp was of tramadol pakken en direct naar bed gaan (slapen voor t begint te werken) of juist flink aantal uur voor je gaat slapen pakken.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:06

Ja herkenbaar. :)
Niet met tramadol maar met sterkere morfine. Voor de operatie viel ik standaard een uur na opname in slaap. Nu lig ik er wakker van. Word wel heel moe en lig te doezelen maar kan moeilijk in slaap komen. Maar voor mij is het de keuze tussen wakker liggen van de pijn of wakker liggen van de morfine maar dan wel zonder pijn. :)
Bij mij helpt oortjes indoen en rustige muziek luisteren soms!

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:07

Tramadol is ook een pijnstiller, geen inslaper.
Ik zou het innemen als je in bed ligt, alleen geeft dat geen garantie.
Ik ga soms heel erg spoken 's nachts (tegen hallucineren aan) en de andere keer slaap ik als een blok.\
Gelukkig al een tijd niet hoeven gebruiken die meuk :=

Caro_MarjaH
Berichten: 956
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:16

Maar waarom slik je tramadol? Dit is een sterke pijnstiller en geen slaapmiddel.

Frits2008

Berichten: 383
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Groningen

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:35

Ja, ik heb ook tramadol gebruikt vanwege pijnklachten. Noemde het middel "trammelant". Wakker liggen minder scherp zien. Volgens de huisarts reageerde ik sterk op de bijwerkingen en ben na een paar dagen gestopt. Het slapen en zien ging toen weer beter.

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:36

Hoe laat slik je het? De inwerktijd is wat langer dan bij bijvoorbeeld een paracetamol. Het kan een wezenlijk verschil maken als je het een paar uur eerder slikt, maar dit kan natuurlijk alleen als je er maar 1 of 2 slikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:24

Macs schreef:
Tramadol is ook een pijnstiller, geen inslaper.
Ik zou het innemen als je in bed ligt, alleen geeft dat geen garantie.
Ik ga soms heel erg spoken 's nachts (tegen hallucineren aan) en de andere keer slaap ik als een blok.\
Gelukkig al een tijd niet hoeven gebruiken die meuk :=


Dat bedoel ik dus eigenlijk ook.. als het als slaapmiddel dient is het het verkeerde middel. Ik slik dagelijks tramadol en de ene keer word ik suf en de andere keer niet, maar wat ie wel doet is pijnstillend werken en dat is het belangrijkste :+

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:28

Macs schreef:
Tramadol is ook een pijnstiller, geen inslaper.
Ik zou het innemen als je in bed ligt, alleen geeft dat geen garantie.
Ik ga soms heel erg spoken 's nachts (tegen hallucineren aan) en de andere keer slaap ik als een blok.\
Gelukkig al een tijd niet hoeven gebruiken die meuk :=


Tramadol is tegen pijn inderdaad. Zogezegd het kleine broertje van morfine.

Niet geschikt als slaapmiddel en wees er voorzichtig mee, het is verslavend!!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 11:39

Caro_MarjaH schreef:
Maar waarom slik je tramadol? Dit is een sterke pijnstiller en geen slaapmiddel.

Ik heb een paard op mijn voet gehad en is zeer zwaar gekneusd, en een wond die vervelend doet. Donderdag mri maar ik heb echt veel pijn. Dus daarom de tramadol, met bijgevolg ik echt niet meer geslapen heb. Zeker niet als slaapmiddel. :)

Caro_MarjaH
Berichten: 956
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:58

In je OP lijkt het alsof je de tramadol als slaapmiddel gebruikt. Je kunt er suf van worden en het beïnvloed de rijvaardigheid, maar beter slapen doe je er niet mee. Als je dan zo slecht slaapt zou ik even naar de huisarts of behandelend arts gaan en het probleem voorleggen, misschien kun je iets aanvullends krijgen waarmee je wel kunt slapen?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-17 12:00

Nou dat suf worden hadden we op gehoopt, maar integendeel dus. Ik ga morgen even bellen en slik het ook niet meer, dan maar pijn.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:05

Hier nog een, ik lig er ook klaar wakker van.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:06

Macs schreef:
Ik ga soms heel erg spoken 's nachts (tegen hallucineren aan)


Die bijwerking heb ik dus!!

Ik heb het enkele keren genomen voor mijn rug, maar ik werd er écht high van en ging dingen zien die er niet waren. Ik durf dus niet meer. :+

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:08

Memuska schreef:
Macs schreef:
Ik ga soms heel erg spoken 's nachts (tegen hallucineren aan)


Die bijwerking heb ik dus!!

Ik heb het enkele keren genomen voor mijn rug, maar ik werd er écht high van en ging dingen zien die er niet waren. Ik durf dus niet meer. :+

Ik heb me kosteloos vermaakt anders :+ _O-

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:11

Ooh het spul werkt goed, dat zeker :P.
Maar niet slapen, niet kunnen autorijden en mijn hoofd er niet bij kunnen houden.
Weerhoudt mij ervan om het te nemen.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:14

Macs schreef:
Ik heb me kosteloos vermaakt anders :+ _O-


Ik vond het vooral eng!
Op een gegeven moment had ik het ingenomen en normaal duurt het zo'n 1 à 2u voor het werkt, dus ik was nog even wat aan het rommelen beneden. Komt mijn vriend naar me toe om iets te vragen, en ik kon helemaal niet meer praten. Ik was er bovendien van overtuigd dat hij drie honden bij had (we hebben er maar één en die lag in de mand) en ik kon amper nog de trap op :+
Brrr!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:20

Ik slaap er ook slechter van, ook van morfine trouwens.
Lang niet iedereeen wordt er suf van.
Verslavend vind ik trouwens overdreven, ik slik al jaren dezelfde dosis en nooit behoefte aan meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:22

Ik slik al jaren 24/7 tramadol en ik lig soms ook dagen en nachten wakker, wist niet dat dat een bijwerking was maar heb sowieso ook een slaapprobleem waar ik dan weer slaapmedicatie voor heb als het echt tot in den treure is. Echt bijwerkingen als duf of misselijk, heb ik niet meer gelukkig.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tramadol en klaarwakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:44

Slaapstoornissen en evt onrust/hallucineren kan ook een bijwerking zijn van tramadol, niet iedereen wordt er suf/slaperig van. Ik ga beestjes zijn van tramadol, best gezellig die gestippelde katten en roze olifanten, maar toch liever niet :+