Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:49

Leuk! Ff kort off topic: wat heb jij een gaaf paard!

On topic: klinkt best goed zo! Je bent welkom (als ik ff voor de rest mag spreken

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:52

Jolien87 schreef:
Jolien87 schreef:
Wij zijn weer terug van onze vakantie en gaan maandag weer naar de sportschool. *\o/*
Aangezien ik nog een paar weken vakantie heb wil ik proberen iedere dag te gaan. Ik heb nogal wat schade in te halen. :o



Bedankt voor de tip. :)
Ik had al een beetje zo'n idee dus ik ben blij dat je dit bevestigt.
Mijn plan is om maandag gewoon de groepslessen van beat belly en xcore te doen, dinsdag cardio, woensdag krachtcircuit, donderdag cardio, vrijdag krachtcircuit. En zaterdag en zondag rust.

Ik ben geen trainer oid, maar denk dat dat wel kan, klinkt intensief, maar wel afwisselend. Heb een tijdje elke dag gesport, soms 2x per dag, ook afwisselend, maar op een gegeven moment was de energie op. Alleen zaterdag had ik dan rust, dit heb ik 3/4 weken kunnen volhouden en daarna ging dat niet meer. Vandaar inderdaad de tip, maar belangrijkste is naar je eigen lichaam te luisteren

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 22:04

Jolien87 schreef:
Irkoontje, ik ken dat. Ik heb een tijdje de workouts van Jillian Michaels gedaan, dit ging heel goed maar na 2 maanden was ik er klaar mee om iedere dag weer hetzelfde riedeltje te moeten doen. Daarnaast vond ik het te intensief in een te korte tijd en ik kon het niet voor langere tijd volhouden in mijn dagelijkse leven. Het werd een obsessie en ik zette er veel teveel voor opzij.

Daarnaast vind ik het voordeel van de sportschool dat ik thuis niets extra hoef te doen. Grof gezegd kan ik sporten en privé dus gescheiden houden. :')

Bij mij was het niet zozeer dat ik het niet leuk meer vond. 3x een intensieve sportles van 60/90 minuten. 3/4x per week mn eigen paard rijden, 1x per week op een manege paard op mn werk, racefietsen, vrijdags personal training en zondags nog een lange afstand (9 tot 12km) hardlopen. De energie in mn lichaam ging echt op, hoofd wou nog wel, maar heb dus ff een stapje teruggedaan. Zondags loop ik nu ook niet hard, heb niet zoveel zin om rond 6/7 uur uit bed te gaan op mn vrije dag, omdat het anders veel te warm is. Dit wil ik in de herfst wel weer gaan doen, samen met mn buren

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:00

Bij mij verschilt het, nu ik vakantie heb is cardio ff op een lager pitje, maar ik train het liever niet tegelijk. Wel hebben we op mn werk vaak kracht/cardio, maar dat is vooral rennen met wat kracht oefeningen tussendoor. Of rennen met boomstammetjes e.d. en die lessen worden voor me bepaald, dus ik heb geen keuze daarin

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:18

@loez, dat was ff teveel van het goede, nu wat rustiger hoor haha

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:16

Jolien87 schreef:
Hoe zit het met je magnesium?

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik weet niet in welke voeding magnesium zit, maar anders zijn er ook magnesium pillen (en waarschijnlijk ook poeders e.d.) te koop. Dat zou je eventueel kunnen proberen, schaden zal het niet doen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 10:11

Je hebt bijvoorbeeld een basic fit of fit for free (in rotterdam moeten daar wel wat van zijn), deze vragen weinig geld, maar je moet dat sfeertje wel leuk vinden. Ik heb in Groningen een tijdje bij fit for free gezeten, maar vond het vreselijk, ging ook bijna nooit. Maar dat kan voor jou heel anders zijn.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:29

Ik wou vanavond sporten, maar we krijgen stro, dus ik zal wel moeten helpen. Net wel gereden, les, dus ook weer flink aan de bak geweest

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:14

Toch besloten om na het eten te gaan, heb wel ff zin in gewichten

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 18:46

Ik heb op t moment ook meer spierpijn na het sporten dan ik eerder had. Waarschijnlijk omdat mn spieren weer wat moeten wennen aan puur kracht, ipv kracht eigen lichaamsgewicht en veel rennen

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 20:52

Ik heb ff flink getraind! Voel nu mn kont/benen al van de lunges. Helaas met squatten schoot er ff wat door mn knie, aan pijn, nu geen last meer van, met lunges ook niet, maar setje niet afgemaakt. Bankdrukken laatste setje 42.5, dus we gaan weer goed! Morgen fietsen en/of hardlopen!

Jullie zijn ook goed bezig allemaal! Spartan race lijkt me ook gaag!

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:34

Twilight schreef:
Supervixen schreef:
Ja die burpees is nog wel een dingetje.. ik kan er nog geen 30 achter elkaar :') , dat wordt huilen dus hahaha. Nee, de burpees moeten bij alle afstanden. Ik ga de 13km doen. Ik volg de spartan race op fb, maar ik zie daar alleen maar foto's van een soort supermensen. Daar val ik niet echt onder..


Ik kijk het altijd op spike :D je hebt de elite vrouwen en mannen en die rennen ook al die km's en dan heb je nog de andere categorieen en dat zijn idd alle soorten mensen :D
maar het is zo inspirerend om te kijken, maar die burpees is afzien hahha.

gaan we er samen voor trainen @irkoontje? :P het is nu opkomend in nederland sinds dit jaar dus hopelijk ook meer wedstrijden.

Ik vind het goed! Alleen na oktober zit ik in havelte ahha

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:00

Wat is curtsy en around the world lunges

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 00:21

Ohh wacht, dat geeft me wel een beeld, niet dat ik t zo 1 2 3 na kan doen, maar zegt me wel iets. Ken best veel oefeningen ook, maar heel veel niet bij naam. Of ik ken weer andere namen dan dat het eigenlijk heet :')

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:02

Rood hoofd inderdaad! Heb ik ook altijd. Lunges vind ik wel lekker! 20 kilo in de nek en dan walking lunges -> branden

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:05

Supervixen schreef:
Jolien: Ik heb in Canada bijna elke dag meer dan 20.000 stappen gelopen, voornamelijk door de bergen. Hardlopen had ik geen tijd voor, of het was te heet (35 gr), of er was teveel rook buiten van bosbranden.
Ik heb twee keer een half uurtje kunnen joggen.
Trailrunnen doe ik alleen, met een vriendin en soms loop ik met iemand een georganiseerde trailrun. 2 sept ga ik een trail doen in Apeldoorn van 10km.

Vervelend als je je warmte niet goed kwijt kan. Ik zweet me altijd kapot tijdens het sporten. Snap niet hoe mensen in de sportschool sporten met lange broek en een t-shirt en dan nog geen druppel zweet op hun kop hebben. Ik ga in korte broek en hemdje en na 3 apparaten beginnen de zweetdruppels al te komen.

Lange broek heb ik wel altijd aan, een looplegging, en een hempje. Maar zweet me ook altijd kapot.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:15

Supervixen schreef:
Een lange broek vind ik al te warm :P


Als ik tot het gaatje ga, krijg ik oogmigraine. Ik pas dus een klein beetje op met wat ik doe en durf niet altijd tot het uiterste te gaan.

Ai! Dat klinkt vervelend,maar wat is het? Een kloppend oog oid? Ik ga wel graag tot het gaatje.
Ik vind een kort broekje helemaal niks haha, heb wel een zomerversie van de lange broek, dus die is echt wel een stuk cooler en dunner dan de winterversie

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:22

Remember schreef:
Hier ook lange broek hoor, vind het juist vervelend als ik zweet en overal aan blijf plakken, dan liever aan m'n broek :') ... Wel weer hemdje of luchtig shirt!

Squats en lunges vind ik niet zo leuk, deadlifts daarentegen wel :j ! Ik wil nog een keer 100kg van de grond pakken voor einde van het jaar!

Deadlifts vind ik juist stom, ik kan de barbell niet meer tillen met mn handen, maar voel waar je t hoort te voelen niks. Ik moet nog steeds van die straps hebben, die je daarvoor kan gebruiken.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:42

@supervixen, klinkt vervelend, en heel apart, al zal je vast niet de enige zijn. En inderdaad, die termen komen vanzelf.

Mijn PR squat is 1hh 117.5 kilo, trainen is beetje afhankelijk, maar meestal zo', 70/80 kilo en dan 10-12 hh 3/4 setjes

Ik heb veel termen geleerd op mn werk, maar sommige oefeningen noemen ze daar anders, om wat voor reden dan ook

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:10

Legpress vind ik stom, die gebruik ik alleen voor mn kuiten. Wij hebben geen calf machine bij de sportschool, dus daar train ik dan mn kuiten mee. Als ik legpress doe, zit ik meestal rond 120 kilo

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:34

Incline legpress? Is dat dat je bijna op je rug ligt? Want die hadden ze op mn school ook, en daar was ik ook veel beter in dan de zittende (normaal?)

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:56

Ik ga vanavond niet naar de sportschool, heb teveel last van spierpijn, waardoor ik jet meeste niet effectief kan trainen. Wil wel een rondje op de racefiets, en vanavond nog springen met mn paard

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:48

Jolien87 schreef:
Ik baal een beetje want ik zou morgenochtend xcore doen maar dat wordt vervangen door body combat en daar ben ik echt nog niet klaar voor. -O-
Nu gaan wij vrijdagavond weer het krachtschema doen dus ik vraag me nu af of ik die ook morgenochtend kan doen, dan zit er ruim een dag tussen. Wat zijn jullie bevindingen?

Je kan ook een dag rust nemen, of anders zoals hierboven gezegd meedoen maar dan op je eigen niveau. Of een stuk wandelen/fietsen?

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:36

Netjes! Ik heb echt een hekel aan burpees, wordt er duizelig van meestal. En heel snel buiten adem. Doe je ze ook met push up dan? Want ik hoor daar weer verschillende dingen over, ik heb het geleerd met push up, maar ook weer gehoord dat dat niet hoeft ofzo?

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 16:23

Zo! Dat is netjes! Gefeliciteerd alvast!
Ik kan frisdrank niet echt laten staan, wordt water echt zo zat. Drink wil alleen maar cristal clear en rivella, dus veel calorieën/suikers zitten daar niet in. Verder echt knap! Gezond eten heb ik op t moment echt moeite mee, ik heb vakantie (nog maar 5 dagen gelukkig) en daardoor is mn complete ritme weg, en eten we thuis (ik woon nog bij mn ouders) veel minder gezond. Volgende week donderdag moet ik weer beginnen, dus dan het ritme weer oppakken. Qua sporten ga ik nog wel, alleen cardio ff compleet niet, heb ik ff de motivatie niet voor. Als ik in de sportschool ben, ben ik wel echt aan het trainen en niet aan het niksen, die mensen kan ik niet uitstaan.

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, CairnTerrier, ComscoreBot, Eineges, Marlou91, Muronia, nathe, san4nie, Sneeuwmaan, Supervixen, xXlovelyXx en 111 bezoekers