Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:27

Wat Rebel zet idd.
En zorgen dat je goed zit! Als ik dat ding te laag heb zitten lukt het mij ook niet goed. En als ik te ver naar achteren zit. Ben maar een klein ding :')

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:32

Needje schreef:
Ik vind mixed grip niet fijn.
Tot nu toe heeft t me iig ook geen extra kracht gegeven. :)


Gaat ook niet om extra kracht, maar volgens mij meer dat je de 'draaiïng' vd bar tegen houdt/compenseert. Ik vind het ook gewoon fijner vast houden.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:37

Bedankt voor de tips over de leg extension. Ik zal proberen mijn tenen beter omhoog te doen, misschien is dat het. Ik doe nu 3×20 met 17.5 kilo. Kan het gewicht verhogen met 2.5 kilo per keer. Zou het dan beter zijn om hem op 20 kilo te zetten en dan bijvoorbeeld 3×10 te doen? Zou dat verschil maken?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:43

Ja :D
20 herhalingen is eigenlijk krachtuithoudingsvermogen. Als je sterker wilt worden (meer kg), moet je veel lager in het aantal herhalingen zitten. Max 12 herhalingen, maar nog liever rond de 8. En de laatste (twee) moeten je dan ook moeite kosten. Als je er fluitend 12 kunt, lekker 5 kg erbij gooien en weer rond de 8 proberen. Zo kan je dat opbouwen.

Zoek eens op Starting Strength van Mark Rippetoe. Je hoeft die oefeningen niet te volgen uiteraard, maar het principe van opbouw in schema is wel effectief.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:56

Ik ga vanavond niet naar de sportschool, heb teveel last van spierpijn, waardoor ik jet meeste niet effectief kan trainen. Wil wel een rondje op de racefiets, en vanavond nog springen met mn paard

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:07

Remember schreef:
Needje schreef:
Ik vind mixed grip niet fijn.
Tot nu toe heeft t me iig ook geen extra kracht gegeven. :)


Gaat ook niet om extra kracht, maar volgens mij meer dat je de 'draaiïng' vd bar tegen houdt/compenseert. Ik vind het ook gewoon fijner vast houden.


Het zorgt dat de bar minder snel uit je handen slipt idd :j en daardoor kunnen de meeste mensen meer tillen met mixed grip.
Ik zou zelf eerder overgaan op hook grip.
Al vraag ik me af of me dat lukt met de 20kg barbell.
Heb altijd met zgn. women barbells van 15kg gelift. Die zijn dunner.
Nu pas net dus weer met gewone 20kg stang.
Maar dat is voor latere zorg. Vooralsnog ben ik een slappe vaatdoek dus mijn gewichten kunnen prima met gewone grip. :') :')

Wissel je wel af met links en rechts?
Ze zeggen nl dat je niet constant met dezelfde handhouding moet liften als je mixed lift.

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 21:44

Ik baal een beetje want ik zou morgenochtend xcore doen maar dat wordt vervangen door body combat en daar ben ik echt nog niet klaar voor. -O-
Nu gaan wij vrijdagavond weer het krachtschema doen dus ik vraag me nu af of ik die ook morgenochtend kan doen, dan zit er ruim een dag tussen. Wat zijn jullie bevindingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:46

Jolien87 schreef:
Ik baal een beetje want ik zou morgenochtend xcore doen maar dat wordt vervangen door body combat en daar ben ik echt nog niet klaar voor. -O-
Nu gaan wij vrijdagavond weer het krachtschema doen dus ik vraag me nu af of ik die ook morgenochtend kan doen, dan zit er ruim een dag tussen. Wat zijn jullie bevindingen?

Ik zou persoonlijk gewoon body combat proberen en even met de instructeur overleggen hoe of wat. Je hoeft niet aan alles mee te doen natuurlijk, en misschien kan je bepaalde circuitjes zonder gewichten oid meedoen. Voor hetzelfde geld vind je het super leuk! Ik had eerst ook een super duidelijk beeld bij wat ik wou doen en wat vooral niet, maar juist als je een keer iets probeert dat veel te hoog gegrepen lijkt daag je jezelf weer uit. Snap dat het lastig is met duizeligheid maar zoals ik al zei hoef je niet overal aan mee te doen natuurlijk.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 21:48

Jolien87 schreef:
Ik baal een beetje want ik zou morgenochtend xcore doen maar dat wordt vervangen door body combat en daar ben ik echt nog niet klaar voor. -O-
Nu gaan wij vrijdagavond weer het krachtschema doen dus ik vraag me nu af of ik die ook morgenochtend kan doen, dan zit er ruim een dag tussen. Wat zijn jullie bevindingen?

Je kan ook een dag rust nemen, of anders zoals hierboven gezegd meedoen maar dan op je eigen niveau. Of een stuk wandelen/fietsen?

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:36

Of misschien juist wat cardio? Crosstrainer, fietsen, roeien, hellingproef op loopband?

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:29

Oh body combat is heel leuk!
Ik zou het gewoon proberen, ik vind het de leukste les die ze hebben.
Het is zwaar maar als het niet gaat, doe je toch eventjes iets rustiger aan?

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:08

Needje schreef:
Wissel je wel af met links en rechts?
Ze zeggen nl dat je niet constant met dezelfde handhouding moet liften als je mixed lift.


Euh, denk het wel want ik zou zo niet weten welke hand ik hoe hou :+ ... Maar zó vaak en zwaar lift ik nou ook weer niet dus denk dat 't ook wel erg meevalt met eventuele ongelijke belasting.

Hier geen ervaring met dat soort workouts Jolien, maar luister naar je lijf en doe niet te gek zou ik zeggen!

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:31

Ik ga NU weer naar de sportschool, ietsjes meer als een week gespijbeld.
Ouders waren op vakantie, dus moest de beesten doen thuis, maar ook gewoon werken, dus dat werd hem niet.
Deze week lukt sowieso vandaag en hopelijk zaterdag ook :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:35

Geen ervaring Jolien. Doe geen groepslessen. Ben er geen mens voor en met lijf kan dat niet, zou gewoon kijken hoever je komt met deze les.

Ik ga vanmiddag weer rustig wat trainen. Door harde werk in tuin voldoende workout voor lijf al. Maar buik en rug worden er niet door getraind. Zal weer zelfde rondje worden buik, rug, beperkt been misschien een borstoefening of zo. Vandaag voorlopig alleen plantjes de grond in doen, gister weer cardio gedaan 30 granietblokken verplaatst door de tuin heen. Hihi

Jolien87

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 10:38

Ik had uiteindelijk toch besloten om mee te doen met bodycombat, mede dankzij jullie berichtjes. Maar ik dacht dat ik te laat was dus ik ben zelf 50 minuten bezig geweest op de fiets en loopband. Achteraf was ik toch op tijd en had ik best mee kunnen doen. -O-
Maar ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden dus ik ga gewoon een keer meedoen. :D
Ik zit nu lekker bij te komen met een bietensapje en ga straks onder de zonnebank.

Succes allemaal vandaag voor de sporters en fijne dag! :wave:

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:02

Zo heb het er weer opzitten :)
Iets te veel gedaan :o Kreeg de deur van de sportschool niet meer open :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:12

Jammer dat je dacht dat je te laat was Jolien.

Tuin doen is een aardige workout ja Karuna.
Overigens heb ik juist vaak last van m'n rug daarna.
Maar gezien de hoeveelheid onkruid in m'n tuin zou ik t vaker moeten doen. :o

Vanmorgen ook weer geweest. Nu dood op de bank.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:33

Rug is goed dat scheelt. Wel een afwijking maar daar heb ik geen hinder van. Til altijd recht, moet wel met knie. Juist mijn rechter slechte schouder en linker knie en enkel hebben last met tuin doen. Vandaag toch alleen bij trainen houden, ochtendje gelummeld.

Zit nu aan paar broodjes dan honden uitlaten en rond 2 op sportschool.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 12:51

goed bezig iedereen! ik zit nog ff in dubio om te gaan sporten, heel weinig zin, vind t ff lastig om op t moment motivatie te vinden, hopelijk gaat de bootcamp daar straks mee helpen door ook wat meer oefeningen krijgen die ik zelf kan doen.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:20

Motivatie is ook mijn valkuil hoor.
Daardoor ben ik eerder ook gestopt.
Hopelijk nu met een duidelijk schema waar ik ook voor betaal een stok achter de deur.
Vind t wel lastig dat ik alleen ben met trainen. Als het straks zwaar wordt dan moet ik maar hopen dat er iemand is om ff te helpen.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:24

ja ik modder momenteel maar wat aan, dus miss dat straks met bootcamp ik beetje een schema voor mijzelf aan kan maken, en anders ga ik het vragen. Vind wat leiding fijner vooral voor mijn motivatie of net en tandje vrdr te gaan. dus zien wel ff.

Anders ga ik lekker even uitgebreid douchen en mijzelf pamperen met maskertje etc.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:05

Dat laatste is ook lekker ja!

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:08

ja, de heftige regen buiten helpt ook niet mee hahahahaha :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:05

Allemaal lekker bezig!
Komen leuke oefeningen voorbij

ik ben vandaag weer geweest na 2 weken. Viel me niks tegen. Vandaag vooral cardio gedaan met af en toe wat krachtoefeningen tussendoor.
Volgende week krijg ik een nieuw schema met vooral core-stability oefeningen, merk dat ik daar met paardrijden veel baat bij heb. Dus ben benieuwd wat voor leuke oefeningen het worden.
Vanaf begin september wil ik ook weer af en toe bodypump mee pakken.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:24

Fijn melissa_93, core-stability is best belangrijk en vooral met paardrijden kan je dat erg goed merken.
Motivatie heb ik soms ook wel problemen mee, maar als ik dan weer geweest ben en ik voel me een stuk beter, dan werkt dat ook wel positief mee. Als het goed is heb ik zondag weer tijd voor de sportschool, na anderhalve week :n