Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:18

Beterschap Memuska

Welkom Frankaas !

@ Wieldop.. is dat een beetje normaal 1.5% in een maand? Ik ben vorige week opgemeten en moet over een week of 5 weer.. nou ben benieuwd haha

Vrijdag avond me nog even lekker uitgeleefd en zaterdag ochtend weer. Gisteren kon ik helaas niet.. had een leuke stal fotoshoot.. met een stuk of 20 paardjes voor de lens..
Nou ik kan je vertellen.. daarna heb je echt geen puf meer om te sporten haha

Vanavond even kijken of het haalbaar is kwa tijd..
ben om 6 uur thuis wil nog even wat foto's bewerken
en dan sporten.. en morgen is het perd weer aan de beurt...
#gronischtijdtekort ;)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:51

Hier ook geen spierpijn van de wandeling gisteren. :D

En ook chronisch tijd tekort. :')

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:27

Beterschap Twilight!
Goed bezig Wieldop, is altijd leuk om resultaten op zo'n manier te zien :).
Chronisch tijdtekort :+ Wel sportief hoor! Is wel redelijk herkenbaar, gelukkig nu niet zo last van

Was gisteravond wezen sporten, ging erg slecht en was moe dus heb niet echt veel gedaan. Hopen dat het morgen beter gaat... Is altijd jammer.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:16

@ frankaas; jammer dat het niet ging. Maar toch iets gedaan.
@ elodie; wel goed zowel vrijdag als zaterdag gesport!

Dat chronisch tijdtekort is inderdaad een dingetje. Ik ga minimaal twee keer in de week, maar ik zou het liefste drie keer willen wat ik bijna nooit red. Want ik wil ook graag nog paardrijden.

Ik weet niet of 1,5 % normaal is. Ik zat op 37,6 en nu rond de 36%. Normaal is rond de 33%, dus moet nog 3% eraf krijgen en ik heb geen haast.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:23

Hoe meten jullie dat? Bij ons een weegschaal waarbij het via je voeten gemeten wordt, toevallig vandaag erop gestaan (heb zelf geen eens een weegschaal en was even benieuwd). Ik ben 1.82 en nu 68.0kg met volgens die schaal 29,1% vet. Maar ik vind dat echt veel voor mijn figuur :? , als ik van die plaatjes zie met verschillende percentages geef ik mezelf écht niet meer dan 25%, eerder rond de 23 ofzo, maar kan dat zo veel afwijken? Niet dat t me verder uitmaakt want ben hartstikke tevreden, maar ben wel nieuwsgierig!

Edit, Wieldop, ik heb dat ook, ga 2x per week 'and I make it count 8-) ', maar naast week/paard/jureren/vriens/huishouden is je tijd een keer op. Doe overigens thuis wel eens wat oefeningen, dan zit ik op de bank en krijg ik t op m'n heupen en doe ik wat push-ups voor de tv ofzo, of pull ups aan de trap :') , en dan kan ik daarna weer rustig zitten haha!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:30

Ik heb vandaag ook niet meer gesport, maar ben tot half 9 bij de pony's bezig geweest dus heb iig niet stil gezeten. :)
Hopelijk woensdag weer tijd, maar het is een beetje een vreemd weekje.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:41

hier vandaag hele middag/begin avond op de zandverstuiving gelopen. die voel ik morgen ook wel hahaha.

@remember, heeft t ook niet te maken met het vet rond je organen?

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:08

Dat wordt inderdaad ook gemeten (visceraal vet) en is juist weer heel laag bij mijn meting?

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 01:55

Remember schreef:
Hoe meten jullie dat? Bij ons een weegschaal waarbij het via je voeten gemeten wordt, toevallig vandaag erop gestaan (heb zelf geen eens een weegschaal en was even benieuwd). Ik ben 1.82 en nu 68.0kg met volgens die schaal 29,1% vet. Maar ik vind dat echt veel voor mijn figuur :? , als ik van die plaatjes zie met verschillende percentages geef ik mezelf écht niet meer dan 25%, eerder rond de 23 ofzo, maar kan dat zo veel afwijken? Niet dat t me verder uitmaakt want ben hartstikke tevreden, maar ben wel nieuwsgierig!

Edit, Wieldop, ik heb dat ook, ga 2x per week 'and I make it count 8-) ', maar naast week/paard/jureren/vriens/huishouden is je tijd een keer op. Doe overigens thuis wel eens wat oefeningen, dan zit ik op de bank en krijg ik t op m'n heupen en doe ik wat push-ups voor de tv ofzo, of pull ups aan de trap :') , en dan kan ik daarna weer rustig zitten haha!


Vaag hè, hoe zo'n weegschaal dat weet. Maar je gewicht zegt niet altijd wat over je vetpercentage. Blijkbaar heb je niet zoveel spiermassa. Je bent ook nog lang, dus dan is het vet misschien wat meer verdeeld? Ik woog bij mijn tweede meting evenveel als bij de eerste meting, maar mijn vetpercentage was omlaag gegaan (van 23.9 naar 23.4).

Ik ben nog steeds op vakantie, gisteren waren we wel in een hotel met kleine fitnessruimte, maar ik voelde me niet geroepen. Wel 40 min hardgelopen (plus al 7 dagen lang boven de 20.000 stappen per dag, vandaag 24.000) Heb dus goede hoop dat mijn vetpercentage blijft hangen en niet omhoog gaat met al dat uit eten gaan.

Supervixen

Berichten: 12828
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 02:47

Afbeelding

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:26

Wij hebben voor woensdag vetmeting staan! Gewoon met zon tang! Ben benieuwd!

Gisteren buik en benen gedaan. Beide favoriet! Maar als ik dan thuis de trap op moet om te gaan douchen vervloek ik mezelf :')

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:41

Zo Supervixen, dat is nog eens actief!

Supervixen schreef:
Vaag hè, hoe zo'n weegschaal dat weet. Maar je gewicht zegt niet altijd wat over je vetpercentage. Blijkbaar heb je niet zoveel spiermassa. Je bent ook nog lang, dus dan is het vet misschien wat meer verdeeld? Ik woog bij mijn tweede meting evenveel als bij de eerste meting, maar mijn vetpercentage was omlaag gegaan (van 23.9 naar 23.4).


Heb pas bij een vriendin met een Herbalife weegschaal (zelfde idee maar dan ook 2 van die staafjes in je handen) gestaan en toen kwam ik op 22%? Lengte en verdeling maakt niet uit want het is een percentage ;), dat zou alleen op gaan als je in absolute kg's gaat vergelijken. Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie, maar ik hou wel van cijfertjes en kan er niet tegen als ik 't idee heb dat het niet klopt haha. Heb nog even wat verder zitten googlen en blijkbaar kan zo'n weegschaal enorm afwijken en ook afhankelijk van hoe veel (en wanneer) je gedronken hebt etc etc, huidplooimeting is dan veel betrouwbaarder.

Haha, sterkte ermee Loez!

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:03

Spierpijn, aan de ene kan is het lekker maar aan de andere kant maakt het normaal lopen wel erg lastig :').
Supervixen, knap hoor!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:04

Idd Superknap Vixen!! Helemaal vergeten te reageren!

Pfff komt goed :')

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:33

Ik ben nog altijd ziek... Boe. En tot overmaat van ramp heeft mijn rug het ook weer begeven van al dat ziek liggen wezen.

Klaagmodus ;-)

Knap bezig jullie allemaal!!!!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:51

Kalm aan Memuska!! Hopelijk snel weer beter :(:)

MiiejJarig

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:20

Hoi kom even binnen vallen met een vraag. Ik zal dit sowieso ook volgende week even vragen aan de fysio.

Ik moet elke dag oefeningen doen voor de fysio: hip trust, lunges, superman et cetera.
Maar nu heb ik echt enorme spierpijn van gisteren bij de fysio en bodypump moet ik dan als nog die oefeningen doen of wachten? Heb vandaag ook nog 20 km gefietst dus mijn benen zijn een beetje aan het afsterven :p.
Moet ook zeggen dat ik pas sinds 4 weken sport dus krijg vrij snel spierpijn.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:27

Ik zou dan even rustig aan doen Miiej en evt gewoon een stukje wandelen.
Elke dag volop je benen trainen op die manier is echt niet oke. Dan kunnen ze niet herstellen.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:55

Beterschap Memuska, balen al zo lang ziek!
Als ik jou was zou ik even wat rustiger aan doen Miiej, eventueel wat stretchen, dat helpt bij spierpijn. Elke dag keihard benen trainen helpt niet ter bevordering van spiergroei.

MiiejJarig

Berichten: 1867
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:08

Oké, bedankt voor jullie antwoorden dan doe ik het even wat rustiger aan.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:32

Over die weegschal; sommigen kunnen wel iets van 5% afwijken. Je kunt beter huidplooimeting doen. 7punts ofzo

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:37

Bij mij meten ze mijn vetpercentage ook met een weegschaal. Mijn gewicht vond ik iets aan de lage kant, dus ik ben na het sporten nog een keer op de weegschaal gaan staan. Voor het sporten had ik een vetpercentage van 36% en na het sporten 35%. De eerste keer klopte mijn gewicht niet bij het wegen, dus ik vraag mij af of het percentage wel klopt. Ik wil van het weekend er weer een keer op staan voor ik ga sporten, wat de weegschaal nu weer aangeeft.

Gister ook weer gesport. Ik had niet zoveel zin en ik was al een beetje stijf. Toch het volle programma gedaan en daarna leek ik wel een omaatje. 8)7

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:22

Ik heb normaal vandaag sportdag, maar heb een zware dag op werk.
Denk dat ik morgenavond ga, als ik niet te veel last van mijn rug krijg.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:06

Vandaag weer eens gesport, ging erg goed! Had legday maar het was superdruk in de sportschool. Uiteindelijk nog een bar kunnen bemachtigen en heb nieuwe deadlift pr :D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:40

Ik ben gisteravond ook weer wezen sporten, en nu heb ik mega spierpijn in mn benen. Wel ff lekker getraind, morgen weer