Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 20:55

Weer terug van de sportschool! Ik vond het wegen best spannend, want wat als er niets vanaf zou zijn? Ik was dan ook een beetje teleurgesteld dat er maar 4 ons vanaf was, ik weeg nu dus 93.7 kg. Maar...blijkbaar ben ik 0.8% vet kwijtgeraakt in de afgelopen 2 weken en dat schijnt heel goed te zijn. Toch nog goed nieuws dus! En zo blijkt toch maar weer dat gewicht helemaal niets hoeft te zeggen. Ik boek dus toch wel voldoende vooruitgang, gelukkig maar!

Ik heb vanavond 20 minuten cardio apparaten gedaan, daarna 30 minuten beat belly met weer een plank challenge. Een maand geleden begon ik met 38 seconden en ik zat nu op 1 minuut. Mijn core trekt het wel maar ik merk dat mijn schouders het gewicht niet zo lang aan kunnen, helaas.
Tot slot weer 20 minuten cardio op hoge intensiteit.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 20:59

Jolien87 schreef:
Weer terug van de sportschool! Ik vond het wegen best spannend, want wat als er niets vanaf zou zijn? Ik was dan ook een beetje teleurgesteld dat er maar 4 ons vanaf was, ik weeg nu dus 93.7 kg. Maar...blijkbaar ben ik 0.8% vet kwijtgeraakt in de afgelopen 2 weken en dat schijnt heel goed te zijn. Toch nog goed nieuws dus! En zo blijkt toch maar weer dat gewicht helemaal niets hoeft te zeggen. Ik boek dus toch wel voldoende vooruitgang, gelukkig maar!

Ik heb vanavond 20 minuten cardio apparaten gedaan, daarna 30 minuten beat belly met weer een plank challenge. Een maand geleden begon ik met 38 seconden en ik zat nu op 1 minuut. Mijn core trekt het wel maar ik merk dat mijn schouders het gewicht niet zo lang aan kunnen, helaas.
Tot slot weer 20 minuten cardio op hoge intensiteit.


Goed bezig! En inderdaad, ik wordt ook niks lichter, maar wel strakker, dus minder vet (weegschaal meet dat ook). Je maakt nu spieren aan, pas als die 'stoppen' met groeien, ga je echt gewicht verliezen, is mij uitgelegd

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:36

Gewicht zegt niks tis de kledingmaten die tellen. spierweefsel weegt zwaarder dan vet. Ik weeg al jaren hetzelfde en ben toch een heel stuk strakker geworden.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 22:12

tanjaatjuhh schreef:
Gewicht zegt niks tis de kledingmaten die tellen. spierweefsel weegt zwaarder dan vet. Ik weeg al jaren hetzelfde en ben toch een heel stuk strakker geworden.


Dat is dus waar we het al over hadden. :)
Ik heb nog even de bonnetjes van beide metingen naast elkaar gelegd en de 0.8% is dus 1 hele kg vet die ik kwijt ben!

mts83
Berichten: 328
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: in mn huissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:36

Hey wat leuk een topic over sporten. ben in januari gestopt bij de sportschool om dat ik het daar echt niet meer leuk vond.
was best fanatiek met kickboksen. En nu is mijn trainer ergens anders voor zichzelf begonnen dus heb ik gezegd ik kom as dinsdag weer.
Wat zal dat weer zwaar worden.
Ben natuurlijk ook de jongste niet meer . :')
Maar ben in die maanden niet sporten aangekomen :o
Vind t verschrikkelijk dus ik moet gewoon echt weer van mezelf.
En ik weet ook dat als ik de smaak te pakken heb ik ook echt wéér fanatiek wordt..

Dus we zullen zien dinsdag

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:18

Jolien plaats je over een maand weer pics? Ik ben super benieuwd naar je vooruitgang

Weegschaal is leuk als je echt wil afvallen maar als je ook krachttraining erbij doet is ht niet erg dat je minder gewicht verliest
Bij mij is er sinds een half jaar ook ineens 3kg vanaf (ik weeg echt bijna nooit). Wel blij mee maar het had niet gehoeven (nu 55kg bij 1.57m)

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:29

Het is wel belangrijk om je te realiseren dat je echt niet zo snel gewicht aankomt in spier. Ja, spier is zwaarder dan vet maar met een maandje trainen zal je niet 5 kilo zwaarder zijn door spier. Het is goed om cm's bij te houden omdat de weegschaal soms een scheef beeld geeft (bijvoorbeeld als je weegt voordat je naar het toilet bent gegaan of met bepaalde kledingstukken aan), maar als je echt geen gewicht verliest en maar heel minimaal in cm's komt dat doorgaans niet omdat je zo veel spier opbouwt, ook niet als je fanatiek aan krachttraining doet. Als je echt wilt aankomen in spier zul je eerst 'droog' moeten trainen, dus je vetpercentage zo laag mogelijk krijgen, en dan pas gaat je lichaam echt bulken in spier. Daar moet je echt hard voor trainen en vooral ook veel voor eten.

De gemiddelde vrouw komt maximaal 3 kilo spier in een jaar aan. Vrouwen met een heel laag vetpercentage kunnen dat sneller opbouwen, maar dan moet je echt bodybuilden en daar dus ook een specifiek schema en dieet voor volgen.

Niet om iemand hier te ontmoedigen ofzo hoor, want het is allang heel wat als je vetpercentage daalt en de weegschaal zegt lang niet altijd alles, maar als je aankomt terwijl je veel sport is het misschien handig om eens naar je dieet te kijken want de kans dat dat puur spier is is eigenlijk nihil.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:31

Ik heb net mijn programma weer afgewerkt en wat andere apparaten erbij gepakt. Een uur krachttraining gedaan,vanmorgen een half uur paardgereden en nog een half uur een paard gelongeerd,dus weer zat beweging gehad. Morgen ook paardrijden en nog hardlopen.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:37

Emmaa_ schreef:
Het is wel belangrijk om je te realiseren dat je echt niet zo snel gewicht aankomt in spier. Ja, spier is zwaarder dan vet maar met een maandje trainen zal je niet 5 kilo zwaarder zijn door spier. Het is goed om cm's bij te houden omdat de weegschaal soms een scheef beeld geeft (bijvoorbeeld als je weegt voordat je naar het toilet bent gegaan of met bepaalde kledingstukken aan), maar als je echt geen gewicht verliest en maar heel minimaal in cm's komt dat doorgaans niet omdat je zo veel spier opbouwt, ook niet als je fanatiek aan krachttraining doet. Als je echt wilt aankomen in spier zul je eerst 'droog' moeten trainen, dus je vetpercentage zo laag mogelijk krijgen, en dan pas gaat je lichaam echt bulken in spier. Daar moet je echt hard voor trainen en vooral ook veel voor eten.

De gemiddelde vrouw komt maximaal 3 kilo spier in een jaar aan. Vrouwen met een heel laag vetpercentage kunnen dat sneller opbouwen, maar dan moet je echt bodybuilden en daar dus ook een specifiek schema en dieet voor volgen.

Niet om iemand hier te ontmoedigen ofzo hoor, want het is allang heel wat als je vetpercentage daalt en de weegschaal zegt lang niet altijd alles, maar als je aankomt terwijl je veel sport is het misschien handig om eens naar je dieet te kijken want de kans dat dat puur spier is is eigenlijk nihil.

Dan ben ik waarschijnlijk heel bijzonder. Laatst ben ik in 1 maand 3 kilo spier aangekomen, 3 kilo vet eraf, zonder specifieke krachttraining te doen. En in totaal in een half jaar al meer dan 5 kilo spier aangekomen. Vetpercentage is daardoor ook naar beneden gegaan.
Moet hierbij wel zeggen dat ik best veel sport, en heel afwisselend. En dat je die kilo's aan spier ook snel weer kwijt bent als je minder gaat doen. Supplementen of andere rotzooi gebruik ik sowieso niet

Als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook meer, omdat je spieren die energie nodig hebben. En dan hoef je niet eens constant aan het trainen te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:39

Irkoontje schreef:
Emmaa_ schreef:
Het is wel belangrijk om je te realiseren dat je echt niet zo snel gewicht aankomt in spier. Ja, spier is zwaarder dan vet maar met een maandje trainen zal je niet 5 kilo zwaarder zijn door spier. Het is goed om cm's bij te houden omdat de weegschaal soms een scheef beeld geeft (bijvoorbeeld als je weegt voordat je naar het toilet bent gegaan of met bepaalde kledingstukken aan), maar als je echt geen gewicht verliest en maar heel minimaal in cm's komt dat doorgaans niet omdat je zo veel spier opbouwt, ook niet als je fanatiek aan krachttraining doet. Als je echt wilt aankomen in spier zul je eerst 'droog' moeten trainen, dus je vetpercentage zo laag mogelijk krijgen, en dan pas gaat je lichaam echt bulken in spier. Daar moet je echt hard voor trainen en vooral ook veel voor eten.

De gemiddelde vrouw komt maximaal 3 kilo spier in een jaar aan. Vrouwen met een heel laag vetpercentage kunnen dat sneller opbouwen, maar dan moet je echt bodybuilden en daar dus ook een specifiek schema en dieet voor volgen.

Niet om iemand hier te ontmoedigen ofzo hoor, want het is allang heel wat als je vetpercentage daalt en de weegschaal zegt lang niet altijd alles, maar als je aankomt terwijl je veel sport is het misschien handig om eens naar je dieet te kijken want de kans dat dat puur spier is is eigenlijk nihil.

Dan ben ik waarschijnlijk heel bijzonder. Laatst ben ik in 1 maand 3 kilo spier aangekomen, 3 kilo vet eraf, zonder specifieke krachttraining te doen. En in totaal in een half jaar al meer dan 5 kilo spier aangekomen. Vetpercentage is daardoor ook naar beneden gegaan.
Moet hierbij wel zeggen dat ik best veel sport, en heel afwisselend. En dat je die kilo's aan spier ook snel weer kwijt bent als je minder gaat doen. Supplementen of andere rotzooi gebruik ik sowieso niet

Als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook meer, omdat je spieren die energie nodig hebben. En dan hoef je niet eens constant aan het trainen te zijn.

Maar weet je zeker dat je die 3 kilo in spier bent aangekomen? Dan zou je namelijk inderdaad extreem uitzonderlijk zijn want in een maand tijd is dat zelfs voor een bodybuilder echt heel erg veel.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 13:40

Joh, laat me even blij zijn met mijn -1 kg vet.

Het hangt even af van hoe netjes ik onze vakantie doorkom. O:) Maar het idee is zeker om zo nu en dan ook foto's te maken. 25 agustus is de volgende meting weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:42

Jolien87 schreef:
Joh, laat me even blij zijn met mijn -1 kg vet.

Het hangt even af van hoe netjes ik onze vakantie doorkom. O:) Maar het idee is zeker om zo nu en dan ook foto's te maken. 25 agustus is de volgende meting weer.

Ik bedoelde het zeker niet negatief, 1 kg vet is echt hartstikke knap. Sterker nog, ik doe het je niet na op zo'n korte periode. Het was meer een algemene uitspraak.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 13:45

Emmaa_ schreef:
Jolien87 schreef:
Joh, laat me even blij zijn met mijn -1 kg vet.

Het hangt even af van hoe netjes ik onze vakantie doorkom. O:) Maar het idee is zeker om zo nu en dan ook foto's te maken. 25 agustus is de volgende meting weer.

Ik bedoelde het zeker niet negatief, 1 kg vet is echt hartstikke knap. Sterker nog, ik doe het je niet na op zo'n korte periode. Het was meer een algemene uitspraak.


In dat geval sorry voor mijn sneer. :(:)

Supervixen, klinkt als een lekker actief weekend!

Allemaal een fijn weekend gewenst. :wave:

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:47

Nee hoor, ik snap helemaal hoe het overkwam van mijn kant! Ik wou alleen even aangeven dat aankomen in spier echt niet zo makkelijk is als veel mensen denken, daar is een hele speciale balans voor nodig en daarnaast hebben vrouwen er door de testosteronbalans (maar 7% van wat mannen hebben gemiddeld) gewoon veel minder aanleg voor.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 13:51

Irkoontje klopt dat zelfs dat grotere spieren ook in rust meer kaloriën verbranden maar dat is helaas ook maar minimaal

Leuk Jolien, ik ben heel benieuwd hoor *D

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:10

Emmaa_ schreef:
Irkoontje schreef:
Dan ben ik waarschijnlijk heel bijzonder. Laatst ben ik in 1 maand 3 kilo spier aangekomen, 3 kilo vet eraf, zonder specifieke krachttraining te doen. En in totaal in een half jaar al meer dan 5 kilo spier aangekomen. Vetpercentage is daardoor ook naar beneden gegaan.
Moet hierbij wel zeggen dat ik best veel sport, en heel afwisselend. En dat je die kilo's aan spier ook snel weer kwijt bent als je minder gaat doen. Supplementen of andere rotzooi gebruik ik sowieso niet

Als je meer spiermassa hebt, verbrand je ook meer, omdat je spieren die energie nodig hebben. En dan hoef je niet eens constant aan het trainen te zijn.

Maar weet je zeker dat je die 3 kilo in spier bent aangekomen? Dan zou je namelijk inderdaad extreem uitzonderlijk zijn want in een maand tijd is dat zelfs voor een bodybuilder echt heel erg veel.

Ja dat weet ik zeker ;)
Ik maak snel spiermassa aan, en train veel, maar heel wisselend. Doe kracht, cardio, veel met eigen lichaamsgewicht, en op verschillende manieren. Daarnaast rijdt ik paard, en fiets ik. Soms ook nog langere afstanden wandelen. Hardlopen doe ik ook. Ik train niet specifiek op kracht, en weinig in de fitness. Wegen doe ik altijd op dezelfde weegschaal, die alles meet: bmi, gewicht, vetmassa in gewicht en percentage, spiermassa in gewicht en percentage, lichaamsvocht in gewicht en percentage.
Moet wel zeggen, heb behoorlijk gespierde bovenbenen, dus dat is natuurlijk ook een grote spier, die wanneer die groter wordt, ook zwaar wordt, dus dat zal ook veel meehelpen
Laatst bijgewerkt door Wiskey1 op 15-07-17 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:12

Poiuytrewq schreef:
Irkoontje klopt dat zelfs dat grotere spieren ook in rust meer kaloriën verbranden maar dat is helaas ook maar minimaal

Leuk Jolien, ik ben heel benieuwd hoor *D

Dat is waar, maar elke verbranding extra is toch weer wat ;)

Uiteraard is het ontzettend knap van je jolien, want 1 kilo vet eraf in zo'n korte periode is veel, zeker wanneer je net echt ben begonnen met meer sporten. Keep up the good work!

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 14:37

Netjes hoor Jolien!

Ik ben vanochtend vergeten op de weegschaal te gaan staan. :+
Morgenochtend maar even doen, maar ik verwacht er niet veel van.
Maandag weer sporten, vrijdag kan ik niet, dus die training schuift door naar de zaterdag.
Wil wel echt 3x per week gaan. Merk dat ik vooral aan mijn conditie moet werken, maar dat zal ook wel goed komen als ik gewicht begin te verliezen.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:06

Ik doe niet aan de weegschaal.
Laatste keer zat ik rond de 72 kilo. Voor iemand van 1.67 is dat overgewicht, maar dat heb ik dus gelukkig echt niet. Daarom ben ik ook van mening dat BMI afgeschaft moet worden. Vet percentage meten is veel belangrijker. Begrijp dat niet iedereen zo'n meter thuis heeft, maar bij de body en fit shop koop je een handmeter voor nog geen 2 euro. Even lastig onder controle te krijgen, maar wanneer je elkaar meet en altijd op dezelfde plaatsen, krijg je wel een fijne indicatie!

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:18

Hoi, ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen.
Gaan jullie alleen naar de sportschool? Ik wil ook naar de sportschool maar samen is toch 'leuker'.
Nu weet ik dat je het voor jezelf doet, maar alsnog.

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:23

Natuurlijk is samen leuker! Hier op de sportschool gaan heel veel meiden samen naar de groepslessen. Dat is ook veel gezelliger en motiverender. Ik sport liever in mijn eentje, dan kan ik tenminste lekker door gaan.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:27

Kris schreef:
Natuurlijk is samen leuker! Hier op de sportschool gaan heel veel meiden samen naar de groepslessen. Dat is ook veel gezelliger en motiverender. Ik sport liever in mijn eentje, dan kan ik tenminste lekker door gaan.

Bedankt, samen lijkt mij ook leuker maar ik heb helaas nog niemand gevonden die mee wil.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:32

Ik sport ook alleen, zou het zeker gezellig vinden om met iemand anders te gaan, maar gezien ik niemand anders kon vinden toch de knoop doorgehakt en alleen gegaan.
Er zijn er wel meer die alleen gaan, en als je lekker bezig is het niet eens zo erg.
Nou moet ik zeggen dat ik bij een leuke sportschool terecht ben gekomen en iedereen heel aardig is, hele gemoedelijke sfeer.
Dat maakt het ook wel makkelijker om alleen te gaan.
ik voel mij altijd snel ongemakkelijk door mijn overgewicht, maarja daarom ben ik ook daar. :D

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:40

Dat scheelt natuurlijk heel erg veel.
Belangrijkste is, dat je je inschrijft bij een sportschool waar jij je op je gemak voelt. Waar je dus in je eentje zo naar binnen zou lopen.
Ik heb een kleinschalige sportschool voor vrouwen. Je kent snel je medesporters en het personeel. Er hangt een fijne relaxte sfeer en waar meiden eerst nog samen willen komen zie je dat ze na een paar bezoeken ook alleen "durven".

Ik erger me kapot aan sportschool reclames waarin alleen maar strakke mannen en vrouwen rond paraderen op de gym vloer. Zo ziet het er in het echt niet uit. Juist mensen met overgewicht en mensen die niet tevreden zijn met hun lichaam hier! En niemand die vreemd kijkt ofzo. Zo hoort het ook vind ik!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:47

Kris schreef:
Ik doe niet aan de weegschaal.
Laatste keer zat ik rond de 72 kilo. Voor iemand van 1.67 is dat overgewicht, maar dat heb ik dus gelukkig echt niet. Daarom ben ik ook van mening dat BMI afgeschaft moet worden. Vet percentage meten is veel belangrijker. Begrijp dat niet iedereen zo'n meter thuis heeft, maar bij de body en fit shop koop je een handmeter voor nog geen 2 euro. Even lastig onder controle te krijgen, maar wanneer je elkaar meet en altijd op dezelfde plaatsen, krijg je wel een fijne indicatie!

Pff eindelijk iemand die het snapt. Indd mijn bmi is ook veel te hoog, maar mijn vetpercentage totaal niet, dus bmi zegt in mijn ogen niks