Geluiden en bewegingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Geluiden en bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 22:56

Hoi!

Ik heb de laatste tijd heel erg last van geluiden die mensen maken en bewegingen. Hierbij bedoel ik dat ik echt niet tegen het geluid van etende mensen kan, ik word er helemaal gek van :(. Ook kan ik niet tegen het geluid van snuivende mensen, mensen due zwaar ademhalen enz. Ik kan er bijv. ook niet tegen als iemand met een pen constant zit te klikken of met zijn voet zit te draaien/tikken. Het is niet meer dat ik me er aan irriteer, ik word er gek van. Ik heb dit al tegen mijn ouders gezegd maar die zeggen dat ze er niet in meegaan en dat ik er maar 'gewoon' niet naar moet luisteren. Dit lukt echt niet... Wat zou dit evt kunnen zijn? Of ligt het echt gewoon aan mij en moet ik me maar gewoon proberen aan te passen?

M_ontana

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:58

Er is een 'stoornis' die misfonie heet. Moest daar gelijk aan denken toen ik dit las.

Dan kan je niet tegen bepaalde geluiden en kan je het idd niet negeren.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 12-07-17 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:59

Google eens op 'misofonie'. Wil niet gelijk zeggen dat je deze aandoening hebt, maar echt ontzettend veel mensen hebben wel een bepaald geluid waar ze horendol van worden. Misschien heb je er wat aan en kun je via die weg tips vinden om er mee om te gaan.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:59

Dit is een bekend fenomeen. Volgens mij heet het misfonie. Ik zou er samen met je ouders een op googlen.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Geluiden en bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:00

Ha ha. Drie zielen, een gedachte.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 23:02

rien10 schreef:
Ha ha. Drie zielen, een gedachte.


Hoe bedoel je?

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Geluiden en bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:03

3 x hetzelfde antwoord.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Geluiden en bewegingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:11

Ik heb hier ook heel veel last van. En ik heb vaak te maken met iemand die heel veel geluid maakt tijdens het eten, en hij heeft nooit beter geleerd, dus ik kan daar niet de hele tijd iets van zeggen. Maar het is wel heel irritant, ik kan ook niet zo goed tegen lachende mensen, die op de achtergrond maar raar/verliefd blijven lachen. En inderdaad tikkende pennen of nagels. Op school kan ik bijna niet werken, en uiteindelijk bleef ik een hele lange tijd thuis omdat ik hier heel veel stress van kreeg (ook nog andere redenen, maar deze speelde toch wel heel erg mee)
Ik heb er dus ook heel veel last van. Ik heb veel last van migraine, dat maakt het allemaal nog wat erger. Maar nou ben ik ook hooggevoelig, en dan is er iemand die me helpt daar beter mee om te gaan, maar ik ken je gevoel wel!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:39

Ik heb het vooral met eet en drink geluiden. Ik word er echt gek van. Ik lunch daarom ook niet met collega's of op gepaste afstand. Uit eten gaat wel omdat daar vaak veel herrie is en je die geluiden niet hoort. Thuis gaat de tv ook hard aan tijdens het eten.
Het begon bij mij tegen de puberteit aan en is helaas nooit meer weg gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 07:43

Ik heb dit ook heel erg. En als een telefoon bijv langere tijd afgaat of overgaat, neem dat ding op of als ze na 5x tuut tuut niet opnemen gaan ze na 6x ook niet opnemen hoor :roll:

Als ik eenmaal geattendeerd ben op een bepaald geluid (hard typen, snuiven, ademhalen, tikken etc.) word ik helemaal gek en onaardig.

Het enige repetitieve geluid waar ik wel goed tegenkan is het geluid van ademhalen tijdens het scuba duiken. Da's rustgevend :+

Ik vind het bijvoorbeeld ook heel vervelend als er iets continue tegen me aan kietelt zoals een plant of een los armbandje ofzo.