Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 22:17

Oké...ik hoop dat iemand zich in mijn verhaal herkent en me op weg kan helpen.

Ik heb een zoontje van bijna 10 maanden, echt een heerlijk kind en erg makkelijk. Hij slaapt al maanden de nacht door en komt rond 6.30 voor z'n eerste fles. Hij is dan vaak nog erg moe, dus op mijn vrije dagen gaat hij tussen 7.15 en 7.30 terug naar bed. Ik ben iemand die goed direct op kan staan en ook wakker is, maar op mijn vrije dagen duik ik ook gewoon nog even mijn bed in. Vaak wordt zoonlief rond half 9 weer wakker en dan is hij ook echt wakker. Het wordt al een aardig handenbindertje en ik moet hem goed in de gaten houden. Wel slaapt hij nog zo 2 tot 3 keer overdag. Genoeg rust voor mij zou je denken..
Echter stort ik al maanden tussen 15.00 en 17.00 in, zo erg dat ik echt een uurtje kan gaan slapen (vaak slaap ik maar 20 minuutjes hoor). Uitstellen lukt niet, want ik word ook wat licht in mijn hoofd en mijn oogleden vallen gewoon dicht. Dit gebeurt op de dagen dat ik werk en de dagen dat ik vrij ben.
Ik loop veel, rijd 3 tot 4 keer in de week paard, eet gezond qua groente, fruit en vezels en toch blijf ik instorten. Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van. Ik krijg mijn conditie niet op peil en mijn spieren verzuren vrij snel. Ik heb vaak last van kramp, terwijl ik dat nooit had.
Ik werk 24 uur, 3 dagen.

Wie herkent dit en wat kan ik eraan doen? Kom ik bepaalde vitamines tekort? Ik heb nog geen contact opgenomen met de huisarts, omdat een vrouw ook moet ontzwangeren. Ik zoek het nu eerst in deze hoek, want misschien vind ik hier een oplossing. Een ijzertekort heb ik alleen in mijn zwangerschap gehad, verder nooit problemen mee geweest. Ik was altijd heel actief, sportte veel en werkte alle dagen. Ik doe nu minder en ben veel vermoeider...

Vader van zoonlief is overigens wel in beeld, maar die werkt erg veel. De zorg voor onze zoon komt op mij aan en ik geniet er onwijs van. Ik wil alleen heel graag van die vermoeidheid af.
Ik ga vaak rond half 11 naar bed, iets wat ik voor mijn zwangerschap ook al deed en ik sta al jaren om 6.30u op.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:22

Herkenbaar, mijn kind is inmiddels 13maanden :')

In het begin was het erger, maar toen bleek ik een op hol geslagen schildklier te hebben waar ik veel klachten van had. Nu heb ik medicatie en voel ik me een stuk beter.

Nu kak ik ook steeds in rond de tijd die jij zegt en ben ik vaak moe. Mijn kind slaapt niet door.
De zorg voor een klein kindje is gewoon erg intensief. Ik wijt het iig daar aan :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-06-17 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:22

Ik zou gewoon even bij de dokter aankloppen en bloed laten prikken. Vind er niks geks aan als je na tien maanden met deze klachten even langs zou gaan.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:25

Probeer Floradix eens.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:30

Klinkt toch verdacht veel als een kort. Even laten prikken op ijzer en misschien gewoon voor de zekerheid even op B12 en D.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:37

Ik had het ook en moet er bij zeggen dat ik nog steeds niét de energie heb die ik voor de geboorte van onze dochter (nu 2,5) had. Nu heb ik flink veel bloed verloren tijdens de bevalling waarvoor ik transfusies kreeg, eerst gaf ik dat dus de schuld, daarnaast heeft onze dochter de eerste 2 jaar slecht geslapen maar ook dat is nu over...

Ik dénk dat de kwaliteit van slapen gewoon niet meer zo best is.. Ik sta altijd 'aan'. Word wakker van elke kik, en tijd voor mezelf is ook wat karig doordat de zorg hier ook vooral op mij aankomt.

In ieder geval voel ik me behoorlijk chronisch moe... bloed was prima bij mij.

IK hoop voor jou dat het snel over gaat. Voor jezelf ook trouwens.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:49

Ik vind je best wel heel erg druk, toen mijn zoon zo oud was werkte ik 24u en de rest was ik voornamelijk thuis, vergeet niet dat je een enorme verandering in je leven hebt

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:53

Lijkt mij dat je met zoveel slaap wel eens uitgerust moet zijn.

Zou eens bloed laten prikken in overleg met huisarts.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:54

Hoi :wave: ,

wauw, dit is zooooo herkenbaar . . . Ik ben pas mijzelf terug beginnen worden zo een anderhalf jaar na de bevallingen.
Wel tien keer bloed laten trekken maar telkens perfect in orde, terwijl ik maar zooooo verschrikkelijk moe bleef en zowat raar en onwerkelijk in mijn hoofd :? . Ik moet wel zeggen, ik ben dan magnesium beginnen nemen en dat heeft echt wel supergoede resultaten gehad bij mij ! Mijn jongste zoontje is nu ondertussen al 2,5 jaar en ik neem het nog steeds, ben daar echt heel goed mee. Ook mijn angsten zijn ermee verminderd . . .
Dus misschien eens te proberen, kun je ook geen kwaad mee doen :j .
En verder is het gewoon afwachten, het wordt allemaal terug beter, maar de bevalling ,en bij mij dan, de borstvoeding heeft immens veel van mijn lichaam gevraagd . . .

Succes ! :wave:

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:56

Slik jij van een bepaald merk?

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:04

IMJ schreef:
Slik jij van een bepaald merk?


Ja klopt, ik slik metarelax. Is hoog gedoseerd en zit ook wat taurine in wat voor veel goed is zoals bijvoorbeeld tegen oorsuizen :j

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:16

Omdat "moe zijn" toch meer een dingetje is wat onder "mensenwelzijn" valt, ga ik dit topic even daarnaartoe verplaatsen :) LZP > MWS

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:25

Heel herkenbaar. Ik heb wel 1,5 jaar lang een middagdut gedaan na de bevallingen. En dat terwijl ik eigenlijk helemaal niet goed kan slapen overdag. Maar toen had ik er echt behoefte aan. Ik heb er ook gewoon aan toegegeven. Behalve dan op de dagen dat ik werkte (3 dagen per week), dat ging wat lastig.

Bedenk dat hele dagen thuis met een baby/dreumes heel intensief zijn (ik ging naar het werk om "bij te komen").

Nu ik erover nadenk, denk ik dat ik destijds misschien toch wel een tekort ergens aan heb gehad (is ondertussen 19/20 jaar geleden). Er is nu ook gewoon meer over bekend.

Wat ik je nu zou aanraden is om Magnesium te slikken vooral omdat je zegt last te hebben van je spieren en evt. iets als Floradix erbij. Anders toch even bloed laten prikken bij de huisarts. Bijvoorbeeld de schildklier.
En neem je rust !!!

Succes
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 25-06-17 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:26

Misschien toch net even wat meer rust nemen? Blijkbaar heeft je lichaam daar wel behoefte aan. Is ook niet zo heel gek een zwangerschap vraagt nog al wat van je lijf en je kindje ook. Gewoon aan toegeven en wat extra vitamines gebruiken is ook nooit verkeerd.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:35

Heel herkenbaar... ons zoontje is net 2 en nu pas begin ik weer mezelf terug te vinden qua energie. Nu moet ik wel erbij vermelden dat ik voor mn zwangerschap altijd extreem energiek was. Heb ook na de geboorte heel erg het gevoel van "aan " staan gehad en was na een jaar niet goed slapen echt oververmoeid. ( er speelde privé ook nog een grote zeer stressvolle situatie net na mn bevalling en dat is nu sinds een paar weken niet meer zo stressvol). Ben zo blij dat ik mezelf weer steeds vaker herken qua energie niveau.
Heb mn hormonen een aantal keer laten testen en wat supplementen gehad zodat het weer beter in balans kwam . Hier zou je ook nog naar kunnen kijken, bij mij waren de vitamines en ijzer in het bloed wel steeds goed.
Veel mensen uit mijn omgeving vinden/ reageerden vaak met je bent ook veel te druk/doet ook zo veel maar van bankhangen werd ik alleen maar energielozer. Ik werk 4 dagen in de week( en ga als t kan qua tijd met de fiets ,14 km enkele reis) zit ook in de or( uren komen boven op t werk)rijd nog 3 to 5x per week en geef nog wat privé lessen. En dan de sociale dingen maar krijg echt meer energie van doen .

T was best een zoektocht naar wat er niet optimaal was in mn lijf, alles houdt nauw samen. Wat doe je, waar krijg je energie van, wat eet je, hoeveel stress heb je te verwerken, hoe goed slaap je( ik merk dat ik best met wat uren minder kan als de kwaliteit van t slapen maar goed is zodat je uitgerust wakker wordt)
Ben nog gezonder gaan eten, stress zoveel mogelijk gemeden waar mogelijk, vitamines mineralen laten testen en uiteindelijk mn hormonen na laten kijken.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:49

Even bloedprikken... vitamine b12 vitamine d en schildklier...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:09

B12 kan, maar gezien de spierproblemen zou ik ook magnesium overwegen. Kies dan wel een goede kwaliteit en geen magnesiumoxide. Maar bv magnesiumcitraat of magnesiumglycinaat.

B12 zou ik niet zomaar even gaan slikken, maar eerst laten checken. Kies als je toch gaat aanvullen bij voorkeur SMELTtabletten met adenosylcobalamine en/of methylcobalamine. Ik gebruik zelf een combi met b6 er ook nog bij, en b11 (foliumzuur) hoort er sowieso in te zitten. Kijk uit met B complex tabletten, die zijn meer dan eens erg ruim met de dosering B6 wat op termijn juist hele nare klachten kan geven.

Denk erom dat bloeduitslagen na suppletie onbetrouwbaar worden. Liever dus eerst testen.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 13:48

Ah wat fijn!!!!! Ik ben niet alleen *\o/*
Zo blij dat jullie het herkennen! Wat me dan wel tegenvalt is dat het bij de meesten pas na 2 jaar over was...ik moet in september starten met een studie 8)7
Dus toch bloedprikken? Ondanks dat jullie dat ook hebben gedaan en er bij velen niet uit kwam? Of gewoon gelijk extra magnesium nemen (grappig, ben het net m'n paard gaan bijvoeren)?

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:59

Zou het voor de zekerheid gewoon even laten checken. Is er niets top, is er wel iets kan je het gericht aanpakken.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:08

Ik her ken het zeker bij mij werd het ook op ontzwangeren gegooid, diverse extra dupplementen al genomen. maar na 1 jaar was het nog zo toen dachten ze aan een depressie, 2 jaar later nog zo toen pas zijn ze wat gaan doen en was het dus iets totaal anders. de naam is onuitspreekbaar maar het heeft me 3 jaar geduurd om bij te komen...nu gaat het redelijk ook na een 2e zwangerschap.dat kindje is 9 maanden op de dag af. Maar ik zal nooit meer de oude worden na vroeger dat is dan nu na 5 jaar bekend.
Wat ik wil zeggen laat je niet afschepen met dat ontzwanger geneuzel, zo vermoeid zijn is niet normaal: laat je bloed controleren. Komt er niets uit dan moeten ze maar verder zoeken in het zieken huis!
Kom op voor je recht en bespreek ook alles duidelijk met de huisarts en ben je het ergenst niet mee eens geef dat dan ook aan!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:09

Nou ben ik benieuwd naar de onuitspreekbare naam

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Baby 10 maanden en nog steeds zoooooo moe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:38

Heb je na je bevalling ook nog ijzer geslikt?
Ik heb tijdens de zs geen problemen gehad met ijzer, maar daarna is het gekelderd. Gemiddeld moet je 3 maanden ijzer (die met recept, niet die gevalletjes van de drogist) bijslikken voordat het weer terug op pijl is na een tekort.

Ik zou gewoon bloed laten prikken, kost geen enkele moeite toch?

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:41

Neem je wel voldoende hersteltijd op een dag. Tegenwoordig bestaat voor veel mensen (inclusief mijzelf) de dag uit allerlei verplichtingen. Werken, huishouden, in jouw geval ook je kindje verzorgen, sporten (ik lees paard rijden)m sociale leven etc. Overleggen met de huisarts is altijd goed. Je geeft aan dat je smiddags even moet slapen, gun jezelf dat ook gewoon. Herstellen doen we door even niks te doen, hoofd leeg maken. Dat is heel moeilijk en als we daar aan toe geven en dan verwijt een mens het zichzelf ook nog.( dat lees ik ook, je zegt het is maar 20 minuten, je hoeft je niet te verontschuldigen). Kijk maar eens hoe topsporters met hun lichaam omgaan, die plannen op een dag een deel niks doen in. Dit is buiten het slapen snachts om. Hoe veel slaap jij snachts?

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 16:04

Sizzle schreef:
Heb je na je bevalling ook nog ijzer geslikt?
Ik heb tijdens de zs geen problemen gehad met ijzer, maar daarna is het gekelderd. Gemiddeld moet je 3 maanden ijzer (die met recept, niet die gevalletjes van de drogist) bijslikken voordat het weer terug op pijl is na een tekort.

Ik zou gewoon bloed laten prikken, kost geen enkele moeite toch?


Ja, dat heb ik nog wel gedaan op aanraden van mijn kraamverzorgster. Ik had niks op recept, had gewoon pillen van de drogist. Nooit iets op recept gekregen omdat ik niet zoveel tekort kwam.

Ik ga morgen toch de huisarts bellen, overleg kan idd nooit kwaad. Bovendien ben ik ook 30 geworden dus ik moet sowieso die kant op :')

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:06

Ik heb een tweeling van 21 maanden en ook mijn energielevel is helaas lager dan voor de bevalling. Heb veel bloed verloren tijdens bevalling en dat kostte zoveel energie. Nu de lange dagen (6 uur zijn ze al wakker), nooit echt kunnen relaxen omdat je altijd aan staat ook s nachts en dat ik er in de zomerperiode grotendeels alleen voor staan zorgen dat ik me nooit echt uitgerust en fit voel. Ga ook maar weer eens magnesium halen, heeft me vorig jaar geholpen maar toen het potje leeg was geen nieuwe gehaald.