Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:43

Hee dit topic ga ik even volgen!
Ik heb gister besloten om samen met mijn schoonvader naar de sportschool te gaan. Ik hou niet zo van sporten en ben vaak sjaak-afhaak geweest i.v.m dat het nooit uitkwam en geen motivatie had. Ik wil nu voornamelijk mijn benen en billen trainen, maar ik weet absoluut niet hoe ik dat het beste kan aanpakken. := Ik vind de sportschool behoorlijk spannend, maar gelukkig ga ik naar een sportschool waarbij ik niet veel mensen ken (vind ik prettiger). Ik moet nu alleen nog kijken hoe ik ga beginnen en of er iemand is die mij op gang kan helpen. Is het standaard om een trainingsplan op te stellen? Of kost dat normaal gesproken extra omdat er dan meer sprake is van een personal trainer?

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:52

ligt heel erg aan je sportschool. Bij ons zit er wel een introductie door een pt bij. Die maakt je dan een beetje wegwijs. Weet niet zeker of je ook een schema krijgt van hun.

Op internet vind je vaak goede schema's om mee te beginnen. Zoek maar eens op fullbody vrouw.
Niet focussen op alleen benen en billen :)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 09:36

denbine schreef:
Ik heb jaren in een grote sportschool gewerkt en manlief komt uit de sportwereld

Na een zwaar ongeluk de stap gezet en weer begonnen. Onder enorm goede begeleiding bij een sportschool in Almere, wat voor mij niet in de buurt is. Maar de kennis die ze in huis hebben in combinatie met de sfeer is het dubbel en dwars waard.
Super blij dat ik die stap genomen heb.
Heel veel succes en plezier!


Mag ik vragen welke sportschool dat was? Ik ga naar de Mix.

xApple, dankjewel. :) Ik ben een hele tijd heel fanatiek thuis bezig geweest met workouts o.a. van Jillian Michaels maar daar kwam de slop in en met gebrek aan zelfdiscipline heb ik het erbij gelaten. Ik denk ook dat ik veel baat heb bij groepslessen en een personal trainer zodat ik iemand heb om me aan op te trekken.

Emma, knap dat je het toch probeert ondanks je huidige conditie. Eerder legde ik ook al uit dat het bij mij ook gebrek is aan een gezond eetpatroon. Ik weet heel goed hoe het wel en niet moet en wat er nodig is om gezond te eten zonder dat het vervelend is, maar ik ben heel gemakzuchtig en een ontzettende smulpaap. Ik merk altijd aan mezelf dat als ik goed beweeg dat het gezond eten ook automatisch goed gaat. Ik hoop dat het sporten bij een sportschool een goed begin is om mijn algehele gezondheid aan te pakken.

Dreamy, ik vind het ook best spannend. Ik zie ook wel die bodyshaming filmpjes en berichtjes op internet en dan denk ik 'ik had dat ook kunnen zijn'. Ik schaam me enorm voor mijn figuur, dit is echt iets van de laatste jaren. Voorheen was ik altijd heel slank. Ik weet ook dat ik het volledig aan mezelf te danken heb, niemand anders is dit te verwijten en ik ben ook degene die er weer iets aan moet doen.

jordal, wat fijn om te lezen dat je er zoveel aan hebt. Ik wil ook alle groepslessen een keertje meemaken zodat ik ook kan ervaren hoe de lessen in elkaar zitten. Aangezien het hele sportschoolgebeuren nieuw voor me is kan ik net zo goed alles uitproberen.

spottedponie, is 2x per maand wel voldoende? Of bedoel je 2x per week?
Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen even fijn is om mee te sporten, je bent er immers voor jezelf en om er dan min of meer een competitie van te maken kan ook averechts werken.

linoleum, ik zou me daar minder fijn bij voelen. Doe mij maar een sportschool waar ook ruimte is voor gezelligheid naast het sporten. Het zit bij mij ook tussen de oren dus ik kan ook wel wat mentale ondersteuning gebruiken.

Jeanine, dat klinkt goed! Er zit bij mij in de buurt ook een sportschool voor vrouwen maar dat is heel kleinschalig en er is niets over op internet te vinden. Daar heb ik dan ook weer zo mijn twijfels over.

Blabla, deze sportschool heeft ook een boel personal trainers die hier speciaal voor in dienst zijn. De paar extra centen die ik hiervoor dan moet betalen heb ik hier wel voor over. Het heeft voor mij geen zin om maar in het wilde weg te gaan sporten, dus dan wil ik het ook meteen goed doen.

WhiskyBokjes, spannend! Ik heb een tijdje gezwommen bij het zwembad vlakbij mij werk en ik vond het toch nooit een fijn idee dat ik ouders en leerlingen kon tegenkomen.
Het zal per sportschool verschillen of je standaard een personal trainer krijgt, of dat je hier extra voor moet betalen.

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:30

Dat begrijp ik heel goed hoor, voor mij was de sportschool ook een ontzettend goede stok achter de deur. Als ik dan toch ging sporten vond ik het zonde om ongezonde dingen te gaan vreten. Vind het in ieder geval heel knap dat je er zo mee aan de slag gaat! Je lijkt ook erg bewust over wat je wilt en hoe je dat gaat aanpakken, dan is hulp van personal trainers altijd even fijn!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:41

Wat goed dat je je hebt ingeschreven!

Ik heb me toevallig gisteren ook ingeschreven bij een sportschool. Via het nationaal gezondheidsplan (loopt via de zorgverzekering) kun je bij een heel aantal sportscholen ook nog korting krijgen.

Ik wil 2x in de week gaan sporten. Er moet ruim 30 kilo af, dus wel hebben een flinke weg te gaan. zou leuk zijn hier een beetje support te vinden :)

Ik wil misschien wel aantal keren met een personal trainer gaan sporten. Er is ook een voedingscoach en 1x in de week een fysio bij wie je terecht kunt. Klinkt alsof ze me daar wel kunnen helpen een goed plan op te stellen.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 11:55

Emmaa_ schreef:
Dat begrijp ik heel goed hoor, voor mij was de sportschool ook een ontzettend goede stok achter de deur. Als ik dan toch ging sporten vond ik het zonde om ongezonde dingen te gaan vreten. Vind het in ieder geval heel knap dat je er zo mee aan de slag gaat! Je lijkt ook erg bewust over wat je wilt en hoe je dat gaat aanpakken, dan is hulp van personal trainers altijd even fijn!


miccamaaike schreef:
Wat goed dat je je hebt ingeschreven!

Ik heb me toevallig gisteren ook ingeschreven bij een sportschool. Via het nationaal gezondheidsplan (loopt via de zorgverzekering) kun je bij een heel aantal sportscholen ook nog korting krijgen.

Ik wil 2x in de week gaan sporten. Er moet ruim 30 kilo af, dus wel hebben een flinke weg te gaan. zou leuk zijn hier een beetje support te vinden :)

Ik wil misschien wel aantal keren met een personal trainer gaan sporten. Er is ook een voedingscoach en 1x in de week een fysio bij wie je terecht kunt. Klinkt alsof ze me daar wel kunnen helpen een goed plan op te stellen.


Bedankt allebei. :)
Ik zag dat ik ook in aanmerking kom voor het Nationaal Bedrijfsfitness Plan, hiermee kan ik ook flinke korting krijgen en de Mix doet hier ook aan mee.

miccamaaike, dat klinkt zeker als een goed plan! Ik ben benieuwd of de Mix dat ook heeft.

Ik hoop overigens van harte dat het hele feest vanavond door kan gaan. Mijn vriend is gisteren met zware migraine thuisgekomen en is vandaag ziek thuisgebleven. Ik 'kan' helaas niet alleen naar de sportschool omdat het langs een stuk fietsen is wat niet heel veilig is.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 07:44

We zijn er gisteravond even geweest om een kijkje te nemen. Helaas was er niemand beschikbaar om een rondleiding te geven maar we hebben allebei een gratis dagpas gekregen dus als we weten welke dag we die willen gebruiken dan kunnen we voor dan een afspraak maken voor een rondleiding.

We hebben wel wat vragen kunnen stellen. Een personal trainer kost extra en die komt er ook echt bij staan als je gaat trainen, maar een trainingscoach zit gewoon bij de prijs is en die kan ook een trainingsschema opstellen. Dit laatste biedt wel mij voorkeur aangezien, het scheelt bij mij al enorm als iemand mij een lijst geeft met wat ik moet doen. Een aangezien ik voornamelijk met groepslessen wil meedoen heeft een personal trainer weinig meerwaarde. Enfin, we willen kijken of we zondagochtend terecht kunnen om te beginnen.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 20:45

Jolien87 schreef:
denbine schreef:
Ik heb jaren in een grote sportschool gewerkt en manlief komt uit de sportwereld

Na een zwaar ongeluk de stap gezet en weer begonnen. Onder enorm goede begeleiding bij een sportschool in Almere, wat voor mij niet in de buurt is. Maar de kennis die ze in huis hebben in combinatie met de sfeer is het dubbel en dwars waard.
Super blij dat ik die stap genomen heb.
Heel veel succes en plezier!


Mag ik vragen welke sportschool dat was? Ik ga naar de Mix.
heel gemakzuchtig en een ontzettende smulpaap. Ik merk altijd aan mezelf dat als ik goed beweeg dat het gezond eten ook automatisch goed gaat. Ik hoop dat het sporten bij een sportschool een goed begin is om mijn algehele gezondheid aan te pakken.
voor mij geen zin om maar in het wilde weg te gaan sporten, dus dan wil ik het ook meteen goed doen.
.


Ik heb je een pb gestuurd ;)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:14

Morgen gaan we écht! *\o/*
Ik ga met mijn twee collega's meedoen aan beat belly en zumba, die kun je allebei lekker op je eigen niveau doen en buikspiertrainen is wel één van mijn sterkere kanten dus dat is wel een goed begin. :D Ik heb er echt heel veel zin in!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:52

Jolien87 schreef:
Morgen gaan we écht! *\o/*
Ik ga met mijn twee collega's meedoen aan beat belly en zumba, die kun je allebei lekker op je eigen niveau doen en buikspiertrainen is wel één van mijn sterkere kanten dus dat is wel een goed begin. :D Ik heb er echt heel veel zin in!

Dat is goed! Veel plezier en succes!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:05

Super goed dat je bent gestart bij de sportschool! Hoe was het vandaag?

Ik werk zelf in een sportschool, wij maken vaak schema's voor klanten zodat ze in iedergeval weten wat ze moeten doen. Net als wat ze bij jullie doen. Vaak zie je na een aantal weken dat mensen aardig wegwijs zijn in de sportschool en ze zelfstandig steeds meer proberen te switchen tussen oefeningen. Went snel zat!

Doen ze bij de sportschool ook korte trainingsprogramma's om in 4/6 weken wat af te vallen en speciale groepslessen? Dit motiveert vaak goed! Vorig jaar hadden we bij ons een hele groep deelnemers die na het programma door zijn gegaan met intensief sporten en hun doelen behaalden! :)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 21:17

Het was superleuk! We hebben eerst even 10 minuutjes gefietst om op te warmen, mijn vriend is vervolgens aan de slag gegaan met de apparaten en ik heb een half uur beat belly groepsles gedaan, ik ben gek op buikspiertraining dus dat was een goed begin. Daarna zouden een collega en ik zumba doen maar er was een speciale salsa zumba avond dus de zumba werd vervangen door... salsa. We hebben een poging gewaagd om mee te doen maar na een half uur zijn we afgehaakt. Hadden we net de slag te pakken, was de rest alweer 2 oefeningen verder. :') Dus toen hebben we nog een kwartier gefietst. Al met al zijn we dus wel even lekker bezig geweest.

We hebben ons nu ingeschreven voor een speciale zomeractie, dan betaal je €6,- per week dus we hebben ons voor de komende 4 weken ingeschreven, daarna gaan we op vakantie.
Woensdag hebben we een afspraak met een personal coach om het beginnersschema door te nemen en alle apparaten en oefeningen langs te lopen. Dan kunnen we ook vragen hoe het zit met trainingsschema's en de duur hiervan. Daarnaast krijgen we gratis consult van een fysiotherapeut dus we krijgen aan alle kanten begeleiding.

Ze hebben regelmatig programma's met speciale challenges waarbij je ook voor- en achteraf wordt gemeten. Hierbij zitten veel groepslessen.
Er is sowieso een enorm breed aanbod van groepslessen, echt heel fijn en onbeperkt aan mee te doen!

En nu maar hopen dat ik morgen mijn bed uit kan komen. :o

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:00

Dat is een leuke aanbieding zeg! Ook goed dat de fysio screent! Klinkt als een goede sportschool die resultaat gericht is :) vaak motiveert dat extra!
Misschien werken ze wel net als bij ons met een programma die mailt als je te lang niet bent geweest :P

Hebben ze ook xcore op jullie sportschool? Dat is namelijk een echte aanrader, super leuk en perfect voor je core!

Zal morgen inderdaad wel wat spierpijn opleveren, maar dan heb je goed je best gedaan! :D

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:09


astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:15

Top dat je de stap gezet hebt. Ga zelf niet naar een sportschool. Heb dan geen stok achter de de deur, en van dat ik te snel opgeef. Daarom 1,5 jaar geleden de keuze gemaakt om met een personal trainer aan de slag te gaan. Wat daarbij erg prettig is dat het programma direct aangepast wordt op het moment als het lichamelijk even niet wil.(zwaar rug patiënt) Daarnaast is het een lifestyle begeleider. Een betere motivator zou ik niet kunnen verzinnen. Me lifestyle helemaal omgegooid met het resultaat dat ik me vele malen beter voel en 15 kilo ben afgevallen. Ben nu zover dat ik het sporten met hem gewoon mis op me vaste dagen, daarom besloten om tijdens de zomer bootcamps bij te gaan volgen. Succes met sporten en je kan het.

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:24

Jolien87 schreef:
Ze hebben inderdaad een enorm breed aanbod, dit is de website: https://www.demix.nl/almere/

Xcore hebben ze ook. :j
Dit is het rooster:
Groepslesrooster


Wat een leuke lessen staan erop! Grit en HIIT is ook super leuk, wel pittig :)

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:25

HIIT heb ik inderdaad lange tijd thuis gedaan met workouts van Jilian Michaels en dat vond ik ook erg leuk om te doen. Helaas ben ik op een bepaald punt mijn motivatie verloren en vanaf daar ging het bergafwaarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:26

Grit is inderdaad fantastisch, maar als je een slechte conditie hebt nog niet per se een aanrader. Ik probeer het nu zo vaak als ik mezelf kan motiveren mee te pakken maar heb nog nooit een volledige les mee kunnen draaien.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 22:29

Emmaa_ schreef:
Grit is inderdaad fantastisch, maar als je een slechte conditie hebt nog niet per se een aanrader. Ik probeer het nu zo vaak als ik mezelf kan motiveren mee te pakken maar heb nog nooit een volledige les mee kunnen draaien.


Grit staat ook nog niet op mijn to-do lijstje. ;)

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:58

Mag ik vragen wat voor soort abonnement jullie hebben afgesloten?
Ik zit een beetje in een tussenfase (1 bijrijdpaard is opgezegd. Ander heeft gevraagd of ik wil bijrijden maar komt nog niet echt van de grond).
Nu zijn er twee abonnementen mogelijk: maandelijks opzegbaar of een jaar abonnement en dan pas opzegbaar. Hoe groot is de kans dat je het gehele jaar blijft sporten? Ik heb alleen wat proefdagen gefitnessd nog nooit eerder een abonnement gehad en ik vind het lastig om in te schatten.

Calice

Berichten: 9822
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:04

Super dat je de stap hebt gezet Jolien! Hopelijk ga je er een hoop plezier en voldoening uit halen :D .

Ik ben in januari gestart bij de women only sportschool hier in het dorp. En moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Het is een workout van 30 min per keer en ga 4-5 keer per week.
Ben inmiddels 10 kg en 24 cm rond mijn buik kwijt :) .

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 09:27

Wieldop schreef:
Mag ik vragen wat voor soort abonnement jullie hebben afgesloten?
Ik zit een beetje in een tussenfase (1 bijrijdpaard is opgezegd. Ander heeft gevraagd of ik wil bijrijden maar komt nog niet echt van de grond).
Nu zijn er twee abonnementen mogelijk: maandelijks opzegbaar of een jaar abonnement en dan pas opzegbaar. Hoe groot is de kans dat je het gehele jaar blijft sporten? Ik heb alleen wat proefdagen gefitnessd nog nooit eerder een abonnement gehad en ik vind het lastig om in te schatten.


We doen nu mee aan een zomeractie, dan betaal je €6 per week met een minimum van 4 weken, hierbij mag je van alle faciliteiten gebruikmaken. Deze actie loopt tot 1 september. We hebben ons nu dus voor de komende 4 weken ingeschreven, daarna gaan we t/m 12 augustus op vakantie. En we kunnen eventueel die 2 weken dat de actie nog geldt ook nog meedoen aan de zomeractie. De dame aan de balie zei dat er hierna vaak een aanbieding is, bijvoorbeeld dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen.

We hebben het er nog niet over gehad maar ik wil graag een jaarlidmaatschap, om de volgende redenen:
je betaalt dan €30,95 per maand terwijl je bij een half jaarlidmaatschap €40,95 per maand betaalt. Daarnaast ben ik voornemens om dit wel voor langere tijd te gaan doen en niet maar een half jaar. Dus dan kan ik me net zo goed meteen voor een heel jaar inschrijven.

Dit staat op hun site over de verschillende lidmaatschappen. Het gaat hierbij om een premium lidmaatschap, er is ook een basis lidmaatschap maar dan heb je veel minder mogelijkheden.

Jaarlidmaatschap
€30,95 per maand + eenmalig startgeld €30

Half jaar lidmaatschap
€40,95 per maand + eenmalig startgeld €30

Sporten zonder opzegtermijn of startgeld kan ook:

Premium 10x kaart €90,-
Premium flexkaart €50,95 [1 maand onbeperkt toegang]

De 10X kaart is 12 maanden geldig.

Ben je eerder lid geweest bij DeMIX Fitness & Leefstijl en wil je opnieuw een lidmaatschap afsluiten?
Kom je binnen 6 maanden weer bij ons sporten, dan betaal je géén inschrijfgeld. Kom je tussen 6 en 12 maanden terug, dan ontvang je 50% korting op je inschrijfgeld.
Niet geldig in combinatie met een actie.


En dan direct maar even de verschillen van basis en premium op een rijtje:

Basis:
Onbeperkt gebruik van cardio en krachtapparatuur
Garderobe aanwezig
Kluisjes voor waardevolle voorwerpen aanwezig
De ruimte is voorzien van airco
Gratis parkeren


Premium:
Nieuw: Gratis zonnebank :wow:
Gebruik van alle fitness faciliteiten
Onbeperkt volgen van groepslessen (LesMills en Freestyle)
Ruime kleedruimtes met gratis gebruik van lockers
Douches met gratis shampoo
Sauna
Begeleiding door gediplomeerde fitnesscoaches
Iedere 6 weken mogelijkheid voor een update (aanpassing trainingsschema)
Gratis parkeren


De sportschool bestaat als 't ware uit 2 delen met dus ook 2 verschillende toegangspoortjes. De ruimte voor basis bevat enkel de basisapparaten en een algemene kleedkamer met kleine kluisjes. De ruimte van premium is veel uitgebreider met verschillende fitnessruimtes. En wat ik ook direct al een voordeel vond: op de 1e verdieping is een aparte fitnessruimte met alle 'bad-ass apparatuur', dus je staat als rookie niet tussen al die sportbuffels te stuntelen. Dat was namelijk één van de dingen waar ik het meest tegenop keek.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 26-06-17 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 09:28

Calice schreef:
Super dat je de stap hebt gezet Jolien! Hopelijk ga je er een hoop plezier en voldoening uit halen :D .

Ik ben in januari gestart bij de women only sportschool hier in het dorp. En moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Het is een workout van 30 min per keer en ga 4-5 keer per week.
Ben inmiddels 10 kg en 24 cm rond mijn buik kwijt :) .


Wat goed van je zeg! Er zit bij mij in de buurt ook een ladyfit maar dat is in één of ander loodsje waarbij ik toch niet helemaal weet hoe goed deze is.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:06

Fijn dat het zo leuk was Jolien!

Ik ben woensdag voor het eerst geweest, fittest gedaan (en ik was niet zo fit, goh). Zaterdag voor t eerst echt wezen sporten. Crosstrainer, roeien en fietsen en tussendoor alle apparaten uitgelegd gekregen. Ik ga nu trainen op hartslag, met een hartslagmeter om. Dan moet ik mn hartslag tussen de 126 en 146 houden en op die manier verbrand je dan het meeste vet (wat bij mij dus het meeste noodzakelijk is). Dus het idee is om je niet helemaal naar de paasei te trainen, maar voor langere tijd op een bepaalde hartslag.

Ik heb me aangemeld bij de sportschool via het nationaal gezondheidsplan. Daar krijg je dan een gratis intake en korting op je abbonement. Veel zorgverzekeringen bieden dit aan dus wellicht een optie om ook naar te kijken. Je zit er dan een half jaar aan vast. Volgens mij betaal ik dan iets van 31 euro voor onbeperkt sporten (ipv 37).

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 10:29

miccamaaike schreef:
Fijn dat het zo leuk was Jolien!

Ik ben woensdag voor het eerst geweest, fittest gedaan (en ik was niet zo fit, goh). Zaterdag voor t eerst echt wezen sporten. Crosstrainer, roeien en fietsen en tussendoor alle apparaten uitgelegd gekregen. Ik ga nu trainen op hartslag, met een hartslagmeter om. Dan moet ik mn hartslag tussen de 126 en 146 houden en op die manier verbrand je dan het meeste vet (wat bij mij dus het meeste noodzakelijk is). Dus het idee is om je niet helemaal naar de paasei te trainen, maar voor langere tijd op een bepaalde hartslag.

Ik heb me aangemeld bij de sportschool via het nationaal gezondheidsplan. Daar krijg je dan een gratis intake en korting op je abbonement. Veel zorgverzekeringen bieden dit aan dus wellicht een optie om ook naar te kijken. Je zit er dan een half jaar aan vast. Volgens mij betaal ik dan iets van 31 euro voor onbeperkt sporten (ipv 37).


Handig! Ik kan ook via één of ander plan korting krijgen vanuit mijn werk maar voorlopig vind ik dit wel prima.

De apparaten bij De mix hebben ook allemaal een ingebouwde hartslagmeter, die zit in de handvatten van de apparaten verwerkt. Superhandig!