Naar de sportschool!

Moderators: Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Hanmar, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

linoleum

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:49

Ook ik ga naar de sportschool. Eerder een jaar flink fanatiek gesport bij een sportschool gericht op ouderen en fysiotherapie. Erg fijn gezien mijn knieklachten.

Inmiddels de overstap gemaakt naar een sportschool met een wat andere inslag. Echt fanatiek trainen. Doe nu een powerlift programma. Dus echt kracht opbouwen.

Wees ook kieskeurig naar de sfeer in de sportschool. Die kan juist helpen of tegenwerken met het heen gaan. Als jij je al niet prettig voelt, is de drempel om regelmatig te gaan 100 keer hoger.

Zo zit ik nu bij een sportschool met veel 'kleerkasten'. Ze trainen op professioneel niveau mensen voor sterkste man competities. Maar ik kan goed begrijpen dat lang niet iedereen zich daar prettig bij voelt. Dus ga ergens heen waar jij je goed voelt, dan wordt het naast sporten ook een sociaal gebeuren en help je daar elkaar nog een stapje extra mee!

I'm not weird, I'm limited edition :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:30

Instructeurs ligt heel erg aan de sportschool zelf. Waar ik sport zijn de eigenaren en trainers allemaal afgestudeerd fysiotherapeuten die daarnaast meerdere diploma's hebben voor fitnessinstructeurs. Alleen de uitleg hoe ik moest deadliften duurde al een halfuur.

Maar ik zou daar wel kritisch op zijn. Een verkeerde houding of uitvoering zorgt eerder voor problemen dan vooruitgang.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:22

Ik meld me hier ook graag!

Paar jaar geleden wel fanatiek gesport, maar door geld en tijd gebrek mee gestopt. Nu weer wat geld ervoor, en mis het zo erg dat ik er tijd voor ga maken. Morgenavond dus een proefles op sportschool hier. Wil dan volgende week nog bij een andere sportschool kijken. En dan kiezen welke ik me beste bij voel. Ik heb er in elk geval erg zin in om weer bezig te gaan :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:30

Verstandig dreamer! Rust is erg belangrijk, voor je lichaam, maar ook mentaal :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 23:16

Ik heb vanavond mijn eerste training gehad. Kennismaking met een uur langer een trainer die uitleg gaf en me hielp. Was erg leuk! Lekker om weer bezig te zijn en voel me ook erg prettig in deze sportschool.

Maandagavond volgende training :D

Heb op zich kleding zat. Maar heeft iemand hier nog een tip voor een goede sport-bh? Ben niet heel groot bedeeld, dus hoeft niet super supportive, maar vooral een prettig model wat nog enigzins vorm geeft :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:46

Ik dacht vanmorgen tijdens opzadelen heel positief dat ik geen spierpijn had van gisteren, maar hoe langer de dag duurt, hoe meer last ik krijg :')

En bedankt voor de tips! Gewoon even bij Hema of h&m kijken dus binnenkort :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 14:57

Dreamy schreef:
Succes linoleum, dag 2 is meestal het ergst :P

Hou op, schei uit, ik ben nu al bang voor morgen :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:53

Christina, dat is wel een tegenvaller dan! Gelukkig nog iets beweging gehad door te fietsen.

Marije, sporten na griep is echt een ramp. Maar nu gewoon weer volhouden, dan is het zo als vanouds.

Itsme, veel plezier! Geniet ervan :D en verstandig om rustig aan te beginnen. Meer kan altijd nog.

Ik inmiddels woensdagavond voor tweede keer onder begeleiding getraind. Morgenochtend weer, dan heeft hij schema voor me gemaakt en laat nog wat dingen zien. Kan ik vanaf volgende week lekker zelfstandig bezig :D ben echt blij dat ik weer ga, heb het echt gemist. Nu die spieren van 3 jaar terug nog weer terug krijgen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:16

Dioxide, paard heeft je duidelijk opgevrolijkt! Vitamine P is toch ook wel onmisbaar :D

Inge, lastig van je knie. Heb je nu een schema voor je knie ook?

Ik gistermorgen weer geweest. Ging erg lekker. Was laatste keer met begeleiding, vanaf nu zelfstandig aan de slag. En heb ontzettende spierpijn in m’n buik nu. Erg leuk, vandaag ook nog 1,5 uur zonder zadel gereden, dus lekker nog extra zwaar :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 22:06

Lunges zijn ook echt verrot met pijnlijke knieën. Vind ik de vervelendste oefening met mijn beroerde knieën. Hopelijk gaat het snel weer beter!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:04

Heel veel succes dreamer! Je gaat het vast nailen *\o/*

Vanavond weer geweest, buik overgeslagen, beetje teveel van goede. Rest ging lekker! Eerste keer alleen, maar mezelf tot uiterste gepusht en dat voelt goooeeedd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 15:23

Ik ga nu drie keer per week, heb een fullbody schema. Neem altijd een dag ertussen dat ik niet fitness. Zit te twijfelen om met paar weken/maanden over te gaan naar vier keer per week sporten en dan dus wel splitschema. Maar nog even zien of dat qua tijd gaat lukken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:17

Dreamy schreef:
Ik ben nu i.p.v. iedere dag weer naar 4x per week gegaan en dan elke training full body :j
Even kijken wat meer rust doet. :Y)

Wil dat beetje prettig als je twee dagen na elkaar traint? Of pak je dan de tweede dag wel een ander schema?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:50

Even een andere vraag. Pas geleden was hier iemand die een link deelde van een website met niet al te dure sportlegging. Heb al even gezocht, maar kan deze niet weer vinden. Iemand hier die nog weet welke het was?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:10

Sem_ schreef:
Tenshi schreef:
Oke, het onregelmatige werken heb ik bij deze omarmd... dinsdag rond 20:00 gaan sporten. wat een drama. Bizarre drukte, niet meer leuk. Ik ga wel op rare tijden sporten. :') Gelukkig een pulley vrij waar ik 80% van mn training op kon doen.
Vanmiddag om 13:00 gegaan, heerlijk om alle ruimte te hebben.

Voeding bijhouden helpt mij ook heel erg met bewust/goed eten. Ik gebruik de Food app, en zn broertje Virtuagym om schema's te maken/plannen.

Ik heb trouwens een budgetvriendelijke tip voor liefhebbers van leggings met een hele hoge taille: https://www.prozis.com/nl/nl/categorie/ ... artbroeken Prozis. <3

Deze?

Jaaa deze is het! Thanks :D iemand hier toevallig bekend met hoe deze vallen qua maat?
Laatst bijgewerkt door linoleum op 28-03-19 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 16:12

Frummels schreef:
linoleum schreef:
Even een andere vraag. Pas geleden was hier iemand die een link deelde van een website met niet al te dure sportlegging. Heb al even gezocht, maar kan deze niet weer vinden. Iemand hier die nog weet welke het was?

Decathlon en H&M? :+

Haha nope, had ik m’n hoop op gevestigd, maar na tig broeken passen die niet fijn zitten of verkeerde stof, verkeerde kleur (kieskeurig :') ) verder aan kijken

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:20

MarlindeRooz schreef:
Volgens mij is prozis goede kwaliteit en vallen ze op maat. Volg veel mensen die ze hebben.

Thanks! Dan ga ik binnenkort eens wat bestellen. Twee broeken als je drie keer per week sport is echt te weinig :') Blijf aan het wassen op moment.

Ik sport dan wel met een schema opgesteld door een trainer. Maar ik hou wel alles bij in de 'strong' app. Vul er mijn schema in, per keer dat ik sport kan ik alles bijhouden, gewichten, sets en herhalingen. Vind het erg fijn werken!
En er staan ook voor ingevulde schema's en heel veel oefeningen in. Geloof dat wel meer hier dezelfde app gebruiken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:45

Eske, ik wil ook wel meedoen!

Hier even slecht gegaan. Twee keer lang weekend weg, veel uitjes in de avonden van m’n werk en erna nog een week flink ziek geweest. Maar donderdag staat weer op de planning en vanaf doen gewoon weer 3/4x per week lekker sporten. Heb er echt zin in!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:18

Ik vind met losse gewichten trainen het fijnste en leukste. Maar bij ons is het heel erg goed verdeeld. Behoorlijk wat fanatieke vrouwen ook. Niet dat het me anders uit zou maken, maar wel leuk om te zien dat het hier zo bevorderd wordt ook door de trainers.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:31

Ik vind sporten met trainer ernaast altijd net iets fijner. Iemand die je nog net even verder coacht en je op weg helpt.

Zeker als je nog niet zo je weg kent in de sportschool is het erg fijn, voorkomt het doelloze gevoel en zorgen voor progressie en motivatie.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 08:50

Needje schreef:
Lijkt mij best lekker om altijd iemand naast me te hebben die me tot het gaatje laat gaan.
Maar gezien de kosten daarvan hou ik het bij alleen trainen. :')

Haha dit ja, anders deed ik het altijd.

Bij een nieuw schema krijg je altijd 1/2 keer personal training erbij als uitleg en oogje dat meekijkt of je oefeningen goed uitvoert. Dus verander gewoon regelmatig van schema. Maakt het gelijk weer uitdagender.
En anders heb ik ook simpelweg niet zo’n massale sportschool en tik ik een trainer aan.

Ik mag vanavond weer! Sinds vrijdag nieuw schema en daar dus ook al sinds vrijdag spierpijn van :') hopelijk vanavond na derde keer dat het wat beter is.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:22

Eulogy schreef:
Maar nogmaals, je kunt echt prima een sterke rug/lats hebben en nog geen pull ups kunnen :) Pull ups leer je door pull ups te doen. Je kunt idd bijvoorbeeld ook een bankje oid gebruiken om omhoog te komen en dan focussen op een hele langzame negative, dat helpt ook.

Zo heb ik het in verleden mezelf ook geleerd. Chin-ups, negatives en vervolgens met elastiek en steeds minder sterk elastiek. En daarna kon ik het.

Maar dat is alweer 4 jaar geleden. Dus tijd om binnenkort weer eens mee bezig te gaan!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:04

Ik heb leggings van Prozis. Leuke prijs en zitten heerlijk!

Wil binnenkort eens Gymshark bestellen. Maar komen snel nog nieuwe collecties uit. Dus daar even op wachten. Heb nu 2 broeken en 2 sportbh’s en dat is echt te weinig als ik 3x per week sport en daarnaast nog paardrijd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 20:59

Casperzazoe, ik heb de legging hierboven en is mijn favoriete legging. Schijnt niet door, zit heerlijk, zakt niet af. Is niet te dik en nooit last van zweetvlekken.

Heb alleen de echte, dus geen ideeën waar goedkoper kan krijgen, waar je ook exact zelfde legging krijgt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie