Allergische reactie insectenbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 17:00

Ja hoor.. het insecten seizoen is weer vol in de gang, en dat is te merken ook #)

Ik zelf ben extreem allergisch voor muggenbeten en ook kan ik niet goed tegen dazen/horzels.
Het is nu ook weer prijs op mijn been, 2 muggenbulten die na een dag veranderen in een harde rode pijnlijke en vooral hete schijf ter grote van een klein schaaltje. Soms zo erg dat ik niet meer kan lopen van de pijn :\
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt.
Zijn er meer bokkers die ook ontzettend allergisch zijn en hebben jullie iets wat werkt? Misschien kunnen we elkaar helpen hiermee :j

Ter voorbeeld een van mijn mooie muggenbulten, ik gok op een doorsnede van 20/25 cm

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sanso op 05-06-17 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 17:04

Nog nooit van gehoord, ik heb eens pillen gehad en ontelbaar veel zalfjes en sprays geprobeerd

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 17:05

Prednison ja..? Klinkt wel meteen erg extreem. Zal het washandje zo eens proberen, niet geschoten is altijd mis

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 17:15

Nou @ierusje ,dat is precies de reden waarom ik ook nog niet naar de dokter ben geweest, maar dit seizoen is voor het eerst dat ik het bij alle steken krijg :(

@kiwiwitje dat gaan we vanavond eens proberen!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 17:32

luxx schreef:
Apis melifica (homeopathische korreltjes) werkt bij mij als een tierelier, ik ben net zo allergisch als jij, maar om deze reactie te voorkomen moet je het wel zo snel mogelijk nemen na gestoken te zijn. Het is nu ontstoken. Ik zou het wel nog innemen in dit stadium, maar het duurt langer voordat het over is omdat het niet alleen het gif is waar tegen gevochten moet worden. Zou dus ook een pijnstiller met ontstekingsremmer nemen als ik jou was.


Ontstoken dus geen allergische reactie? Of houd dat verband met elkaar?
Zal zo ook een ibuprofen pakken dan

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 18:01

Ik ben een keer tijdens buitenrit gestoken door een daas/horzel op mijn knie en kon een dikke week niet lopen erdoor.. ik zal zeker die homeopatische korrels proberen, ben wel fan van homeopatische dingen. Kun je die op internet bestellen of ergens halen? Bij de tuinen of zo?

Bij mij blijven die plekken wel een week tot anderhalf zitten, jeuken doen ze ook niet echt meer maar het doet echt zeer, en dat gloeien is ook heel vervelend

Ik ben, voor zover ik weet, niet allergisch voor wespen/hommel/bijen steken dus daar kan ik denk ik niks mee!?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 18:05

Welk verband heeft dat dan? Hooikoortstabletten en dit? Ik zie dat niet helemaal maar wellicht heeft iemand een uitleg haha


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 18:09

Aha! Ik ga in ieder geval vanavond het washandje proberen, want de rest heb ik niet in huis :o
In ieder geval al super bedankt voor de vele suggesties! Heb ik weer nieuwe dingen te proberen waar ik zelf zeker niet op was gekomen +:)+

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 18:16

Niet krabben is zooo lastig.. ik wrijf er nu meestal overheen, omdat het op dit stadium ook zeer doet bij aanraking. De bulten zijn door mijn broek heen te zien..
Afgelopen zomer zat ik op vakantie in spanje, daar ben ik zo erg gestoken dat de apotheker daar wit weg trok zo erg was het, moet wel zeggen dat het sinds dien steeds extremer is geworden.

Hebben dingen als voedsel hier trouwens ook invloed op vraag ik me af?
Moet zo nog langs de appie dus ga zeker even voor hooikoortstabletten kijken :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 18:55

Jeetje marleen_88 dat ziet er ook niet best uit zeg.. maar denk ik toch een andere reactie als wat ik heb gezien die van jou vlak blijft en dat blaasje heeft..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 19:00

NoGo schreef:
Hier ook mega allergisch vooral voor dazen, ik kwam er per ongeluk achter dat insprayen met betadine spray helpt.
Had na een steek vanuit het land niets om handen (pillen en zalfjes huisarts werken niet) en stalgenootje zei spray er even betadine op.
Branden 3 sec als hel maar binnen anderhalf uur was de volledige bult/schijf weg.
Sindsdien zweer ik bij de betadinespray (zalf, shampoo en betadinescrub werken niet!)


Was de bult open? Of gewoon net gebeurd?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-17 19:10

Nee zo bedoelde ik het ook helemaal niet, daar heb ik ook geen zin in haha!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 09:06

Jeetje wat hebben veel mensen hier last van, dacht dat ik de enigste was!
In het buitenland is het inderdaad nog vele malen erger als hier in Nederland, misschien andere soorten muggen?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 19:27

Morgen ga ik Ceterizine (als ik het goed schrijf) halen bij de apotheek, ik houd jullie op de hoogte!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 19:34

Ik merk het 9/10 keer pas dat ik gestoken ben als het er zo uit ziet als in de OP :Y)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 20:15

Ik denk het wel MariekeTV, maar ik ben geen expert haha.

Warme lepel lijkt me best eng om te doen, en meestal heb ik het pas te laat door voor dat soort dingen

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 22:00

Iris82 met water? In een verbandje oid?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 10:07

Nog geen tijd gehad helaas, reactie is op magische reden ook ineens weg wat normaal niet is?
Niet dat ik dat erg vind hoor :Y)

Ideaal als dat bij de Lidl verkrijgbaar is, haal daar vaak mijn groentes voor de cavias haha

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-17 19:41

Dat het met de jaren erger kan worden ben ik inmiddels wel achter ja :Y)

Het word wachten tot ik weer gestoken word en dan kan ik jullie tips gaan proberen!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-17 21:25

chevax schreef:
Volgens mij vallen de rode plekken die hier worden omschreven toch niet echt onder extreem allergische reacties? Ik dacht, maar ik kan het mis hebben, dat een dergelijke reactie normaal is omdat je lichaam reageert op de lichaamsvreemde stof die je bij een steek of beet binnenkrijgt. Het is vervelend en pijnlijk maar niet bijzonder toch? Als je het over echte allergische reacties hebt, dan schiet je lichaam overdreven in de reactiemodus en zet het alle zeilen bij. Niet om iemands allergie te kleineren, hoor, het is gewoon oprecht nieuwsgierigheid.


Maar wat is dan wel een allergische reactie? Ik zou niet weten welke andere naam ik het moet geven..

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-17 23:51

Helaas in de tussentijd nog wel een paar flinke reacties op muggen gehad..
Ook nog 2 keer door een daas gestoken, een keer op mijn hand en een keer op mijn been. Been geen reactie maar hand wel :(
Een soort hard schijfje wat eerst paars was en verschrikkelijk jeukte (werd bij jeuk/krabben wit) Bloede ook heel erg toen ie eraf geslagen was.
Nu zie je alleen nog een paars/rood vlekje op mijn hand.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niks geprobeerd heb van middeltjes, zo weinig tijd en denk er steeds op de verkeerde momenten aan (foei)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-17 17:58

xZiva_ schreef:
germie, zoals ik al eerder zei hier is een allergische reactie in 4 niveau's. de 1 heeft een heftige reactie zoals jij beschrijft, maar de ander hoeft niet persee zo'n reactie te krijgen en kan toch net zo goed allergisch zijn.

als ik gestoken word krijg ik koorts etc. maar dit kan ook veel minder. ook bij mij worden de bulten zo groot zonder er aan te krabben (want ze doen echt pijn, daar krab je niet aan)


Het doet eerder inmens veel pijn dan dat het jeukt ja..
ook word het altijd gloeiend heet, dat is hier altijd in ieder geval

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Allergische reactie insectenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 10:02

Ai vervelend :(
Ik heb er nu op het moment geen! *doet een dansje*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Googlebot, Josien_, LiDi, Saranghea, Suliko en 177 bezoekers