Niet kunnen loslaten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 13:56

En waar moet ik beginnen... Dit wordt waarschijnlijk een zeer lang topic en ik heb zeer veel respect voor degene die dit volledig willen lezen en mij hierbij willen helpen. Maar ik ben een beetje de moed verloren... -O-

Toen ik 16 was leerde ik hem kennen, mijn eerste grote liefde. Ontzettend verliefd en gelukkig. Maar aan alles komt een einde, bij ons na een dik jaar. Nu ondertussen bijna een jaar verder, en ik kan het precies nog altijd niet lossen. Na onze break nog enkele keren geprobeerd maar leek maar niet te werken, er was altijd wel iets.
Ik heb er enorm veel liefdesverdriet aan overgehouden, na een tijdje ook (en door nog andere dingen) in een depressie gesukkeld.

We zijn altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag. Hij was er als ik niemand anders had, hij was er als ik een schouder nodig had, hij was er, door dik en dun. Ken je dat tekstje, 'He feels like home', dat is hoe ik mijn gevoel het best kan beschrijven bij hem. Iets waar ik soms enorme heimwee naar heb.

We hielden elkaar altijd redelijk kort, hij mij iets korter dan ik hem maar dat is waarschijnlijk ook de hoofdreden waarom het uiteindelijk gedaan is geraakt. Je bent jong en je wilt wat. Daarom was opnieuw daten sowieso voor ons beide wel een gevoelig onderwerp.

Mijn familie en vrienden hebben hem niet zo graag, zeker omdat hij mij enorm gekwetst heeft. Ze steken het ook een beetje op hem dat ik in een depressie zit. Wat ook wel zo is, maar uiteindelijk was hij degene met wie ik er ook over praatte als ik me slecht voelde. Ik ben hem daarvoor ook heel dankbaar.

Maar we maakte nog altijd veel ruzie, ook in onze gewone vriendschap. Elkaar beschuldigen van waarom het fout is gegaan. "jij hebt dit gedaan" "maar jij hebt dat gedaan"... Ik voelde vooral frustratie en boosheid naar hem toe. Boos dat hij me zo gekwetst had en ik er de dupe van was geworden, meer dan hij dat was.

Enkele maanden geleden zei hij dat hij opnieuw begon te daten, dit kwam bij mij heel hard aan, ik was hier eigenlijk kort door de bocht, volledig kapot van. Maar toch mijn goede moed proberen oprapen, en gewoon hetzelfde beginnen doen, of toch, gewoon tinderen en sms'en. Echte dates? Daar was ik nog niet klaar voor dacht ik.

Ondertussen kwam ik er wel achter dat hij niet echt veel dates had, maar dit eerder zei om ervoor te zorgen dat ik afstand begon te nemen omdat ik zo ongelukkig was, en ook grotendeels door hem.

Tot een klein maandje geleden, ik appte met een leuke jongen die vroeg om af te spreken. Mijn vriendinnen moesten me een duwtje in de rug geven maar heb het dan toch maar eens gedaan. En wat een ontzettend leuke jongen! Ver boven mijn verwachtingen. En elke date werd leuker en leuker, maar ik deed het wel rustig aan (Pas na 5-6 dates gekust) Hij wist hiervan, reageerde heftig, maar niet zo heftig als ik had verwacht. Hij dacht dat ik dit deed zodat ik hem kon vergeten. Ik ontkende dit en zei dat ik deze persoon ook oprecht leuk vond. Wat ook zo was.

En toen ging het allemaal heel snel, zo snel, dat ik nu dus "samen" ben met die jongen. Ik was volledig terug blij en opgewekt, vond hem super leuk en van de een op de andere dag is dit opeens veranderd in twijfels. Waarom is dit gevoel niet zo hevig als bij hem? Waarom voelt dit soms heel goed en dan opeens heel slecht? Ik weet dat ik niet mag vergelijken. Maar als ik nu samen ben met deze jongen, bekent dat dat ik hem dan voorgoed kwijt ben? Waarschijnlijk wel. Hij probeert me ook terug om te praten om terug bij hem te komen, wat hem ook aan het lukken is. Ik voel me schuldig, en vooral heel onzeker. Ik heb bij hem totaal geen zekerheid vrees ik. Ik ben blijer met een sms van mijn ex dan van mijn vriend. Ik lees dan verhalen van mensen die hun eerste liefde nooit 100% vergeten, dus is het dan zo raar dat ik dat ook niet kan? Kan ik hiermee leven? Geen idee. Ik weet het gewoon totaal niet meer. Ik ben boos op mezelf dat ik hier zelfs aan denk. Ik voel me schuldig als ik een uur met mijn ex stuur ipv mijn vriend... Ik ben boos omdat ik ervan overtuigd was dat ik dit achter had gelaten en dit nu niet zo blijkt, ik zo ontzettend blij was dat ik iemand nieuw had leren kennen en dit gevoel opeens zo vaag en twijfelend is...

Kan iemand mij helpen?

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:05

Ik denk dat je om het echt los te laten, je alle contact zal moeten verbreken met je ex.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:06

Eerst wil hij niet en is hij zelf aan het daten en nu vind jij.iemand en word het serieus en wil hij je ineens terug? Klinkt.mij als een jaloerse jongen in mijn oren. Durf bijna te zeggen dat hij dit doet omdat hij weet dat jij nog gevoelens voor hem hebt en hij je nieuw geluk niet gunt. Denk goed na met wat je doet want volgens mij wil hij je niet terug maar wil hij gewoon niet dat jij gelukkig word met een ander. Hij is zelf immers ook aan het daten en wou niets tot jij een leuke.jongen tegen kwam. Kan er.natuurlijk compleet naast zitten maar dit krijg ik mee uit jou verhaal

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:09

Tja ts: hij wil geen relatie meer, maar je mag liever ook geen ander.

Simpel:zo iemand is een egoist en gaat je niet gelukkig maken, nooit!!


Alle contacten verbreken en je eigen leven gaan zoeken. Je 'hunkert' nog zo naar zijn aandacht dat je een makkelijke speelbal voor hem bent. En dat weet hij echt wel.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:11

Hij manipuleert je als de pest, niet bewust, maar hij doet het wel.

Kies voor jezelf, ga voor jezelf. Blijven hangen in het oude geeft geen verbetering.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:13

RelarDevi schreef:
Ik denk dat je om het echt los te laten, je alle contact zal moeten verbreken met je ex.


Dit. Als je hem echt los wil laten en vergeten, moet je achter elk contact een punt zetten en je focussen op je vriend. Uit je verhaal maak ik op dat je nog heel erg aan hem hangt, wat logisch is als je nog steeds zoveel met hem berichtjes uitwisselt etc. maar je hebt nu een nieuwe vriend. Je ex is hier jaloers op en zit je ontzettend te manipuleren en te stoken in je huidige relatie

Dat het niet makkelijk is begrijp ik, echt, maar uiteindelijk word het voor jezelf zoveel fijner als je je er doorheen gesleept hebt :(:)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:14

Ik zou heb overal blokkeren en verwijderen en door gaan met mijn leven. Lekker aan jezelf werken en eventueel daten als je er klaar voor bent.

Anoniem

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:19

Alles verwijderen. Ik weet hoe ongelofelijk moeilijk dat is, maar het wordt dan echt beter. :j Pas dan kan je beginnen met vergeten en verwerken. Nu wordt je nog iedere keer aan hem herinnerd.


Sluit het hoofdstuk af. :j

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 15:27

Maar contact verbreken lijkt me dan ook weer zo drastisch overdreven :=
Aangezien we nog altijd heel goed bevriend zijn, ik nog altijd kamp met een depressie en hier met niemand buiten hem over kan praten, en dit ook gewoon grof vind. Dan lijkt het alsof ik hem even nodig had als schouder om op te huilen en hem nu in 123 vervang voor iemand anders. Lijkt mij nogal gemeen, en zo ben ik ook totaal niet...

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:33

CalipsoLover schreef:
Maar contact verbreken lijkt me dan ook weer zo drastisch overdreven :=
Aangezien we nog altijd heel goed bevriend zijn, ik nog altijd kamp met een depressie en hier met niemand buiten hem over kan praten, en dit ook gewoon grof vind. Dan lijkt het alsof ik hem even nodig had als schouder om op te huilen en hem nu in 123 vervang voor iemand anders. Lijkt mij nogal gemeen, en zo ben ik ook totaal niet...


Gemeen? Hij is degene die gemeen is...

Denk dat je 2 opties hebt, contact houden met je ex en je in een nog dieper dal laten trekken, en uitmaken met je huidige vriend, arme jongen.. Weet hij uberhaupt van jullie contact?

2e optie, contact met je ex verbreken en een toekomst opbouwen met je huidige vriend...

Of optie 3, helemaal geen vriend als je er niet aan toe bent.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:39

Sowieso wat je ook doet met je huidige vriend, contact verbreken met je ex. Je zit nog veelste veel vast aan hem. Ik vind het echt niet normaal/goed dat je er kapot van bent dat ie met andere date na dat jullie meer dan een jaar uit elkaar zijn (als ik de tijdlijn een beetje goed gevolgd heb in je verhaal). Dat geeft echt wel aan dat je er nog teveel aan vast zit. Als je het contact verbreekt is het voor jezelf veel makkelijker omdat je niet constant aan hem herinnerd wordt (spreek uit ervaring). Mocht je helemaal over hem heenkomen kan je altijd nog contact opnemen, maar je moet wel eerst losweken van hem. Hij zal dit ook wel moeten snappen als je dit aan hem uitlegt, zeker als je aangeeft dat dit voor jou het beste is (of je het iig wilt proberen). Lastige situatie wel! Ben je wel open naar je huidige vriend hierover?

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 15:50

Booooo schreef:
CalipsoLover schreef:
Maar contact verbreken lijkt me dan ook weer zo drastisch overdreven :=
Aangezien we nog altijd heel goed bevriend zijn, ik nog altijd kamp met een depressie en hier met niemand buiten hem over kan praten, en dit ook gewoon grof vind. Dan lijkt het alsof ik hem even nodig had als schouder om op te huilen en hem nu in 123 vervang voor iemand anders. Lijkt mij nogal gemeen, en zo ben ik ook totaal niet...


Gemeen? Hij is degene die gemeen is...

Denk dat je 2 opties hebt, contact houden met je ex en je in een nog dieper dal laten trekken, en uitmaken met je huidige vriend, arme jongen.. Weet hij uberhaupt van jullie contact?

2e optie, contact met je ex verbreken en een toekomst opbouwen met je huidige vriend...

Of optie 3, helemaal geen vriend als je er niet aan toe bent.


Hij weet dat we nog contact hebben ja, hij zegt hier redelijk weinig over...

liekec schreef:
Sowieso wat je ook doet met je huidige vriend, contact verbreken met je ex. Je zit nog veelste veel vast aan hem. Ik vind het echt niet normaal/goed dat je er kapot van bent dat ie met andere date na dat jullie meer dan een jaar uit elkaar zijn (als ik de tijdlijn een beetje goed gevolgd heb in je verhaal). Dat geeft echt wel aan dat je er nog teveel aan vast zit. Als je het contact verbreekt is het voor jezelf veel makkelijker omdat je niet constant aan hem herinnerd wordt (spreek uit ervaring). Mocht je helemaal over hem heenkomen kan je altijd nog contact opnemen, maar je moet wel eerst losweken van hem. Hij zal dit ook wel moeten snappen als je dit aan hem uitlegt, zeker als je aangeeft dat dit voor jou het beste is (of je het iig wilt proberen). Lastige situatie wel! Ben je wel open naar je huidige vriend hierover?

We zijn bijna een jaar uit elkaar, toen hij dat zei waren we al 8 maanden uit elkaar. Mijn huidige vriend weet dat we nog contact hebben, maar eig weet hij nog niet zoveel over mij. BV over mijn depressie weet hij niks, misschien is het wel eens tijd om dit aan te kaarten...

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:09

Ach meisje, wat maak jij het jezelf lastig. Niet bewust, maar toch.
Je eerste liefde vergeet je inderdaad nooit meer. Ikzelf denk er ook nog regelmatig aan, en ook waarom het uit ging enz. En ik ben nota bene 41 jaar.

Maar je moet voor nu het contact verbreken, anders kun jij niet eerlijk met een nieuwe liefde beginnen.
Maar het kan best tijdelijk zijn, over een tijd kun je best weer een klein beetje contact opnemen, weer toevoegen op Facebook ofzo.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 22:19

Storm schreef:
Ach meisje, wat maak jij het jezelf lastig. Niet bewust, maar toch.
Je eerste liefde vergeet je inderdaad nooit meer. Ikzelf denk er ook nog regelmatig aan, en ook waarom het uit ging enz. En ik ben nota bene 41 jaar.

Maar je moet voor nu het contact verbreken, anders kun jij niet eerlijk met een nieuwe liefde beginnen.
Maar het kan best tijdelijk zijn, over een tijd kun je best weer een klein beetje contact opnemen, weer toevoegen op Facebook ofzo.


Heb hem daarnet ge'appt dat we het beter eventjes laten, denk dat dat het beste is... Heb mijn vriend dan ook verteld over mijn depressie, hij pakte dit ook tamelijk goed op.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:43

CalipsoLover schreef:
(...)

Toen ik 16 was leerde ik hem kennen, mijn eerste grote liefde. Ontzettend verliefd en gelukkig. Maar aan alles komt een einde, bij ons na een dik jaar. Nu ondertussen bijna een jaar verder, en ik kan het precies nog altijd niet lossen. Na onze break nog enkele keren geprobeerd maar leek maar niet te werken, er was altijd wel iets.
Ik heb er enorm veel liefdesverdriet aan overgehouden, na een tijdje ook (en door nog andere dingen) in een depressie gesukkeld.

We zijn altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag. Hij was er als ik niemand anders had, hij was er als ik een schouder nodig had, hij was er, door dik en dun. Ken je dat tekstje, 'He feels like home', dat is hoe ik mijn gevoel het best kan beschrijven bij hem. Iets waar ik soms enorme heimwee naar heb.

(....)

Mijn familie en vrienden hebben hem niet zo graag, zeker omdat hij mij enorm gekwetst heeft. Ze steken het ook een beetje op hem dat ik in een depressie zit. Wat ook wel zo is, maar uiteindelijk was hij degene met wie ik er ook over praatte als ik me slecht voelde. Ik ben hem daarvoor ook heel dankbaar.

Maar we maakte nog altijd veel ruzie, ook in onze gewone vriendschap. Elkaar beschuldigen van waarom het fout is gegaan. "jij hebt dit gedaan" "maar jij hebt dat gedaan"... Ik voelde vooral frustratie en boosheid naar hem toe. Boos dat hij me zo gekwetst had en ik er de dupe van was geworden, meer dan hij dat was.
(...)

Ondertussen kwam ik er wel achter dat hij niet echt veel dates had, maar dit eerder zei om ervoor te zorgen dat ik afstand begon te nemen omdat ik zo ongelukkig was, en ook grotendeels door hem.

(....)
En elke date werd leuker en leuker, maar ik deed het wel rustig aan (Pas na 5-6 dates gekust) Hij wist hiervan, reageerde heftig, maar niet zo heftig als ik had verwacht. Hij dacht dat ik dit deed zodat ik hem kon vergeten. Ik ontkende dit en zei dat ik deze persoon ook oprecht leuk vond. Wat ook zo was.

(....)

Kan iemand mij helpen?


1) "Dit ligt niet aan jou", als in 'ik kan hem niet loslaten', hij doet zijn best om het centrum van jouw leven te zijn.
Methoden: 'aantrekken afstoten' 'verdriet doen en troosten'.
...mijn advies zou idd ook zijn: zet hem uit je leven.

2) Persoonlijk geloof ik niet in zijn nobele bedoelingen 'laat ik veel daten, dat is het beste voor mijn ex'.
Ik denk dat het web dat hij wenst te spinnen tijd kost.

3) Koester je boosheid!
"Woede is de kracht tot verandering". Een uiterst nuttige emotie.

4) Iedere vriend / partner hoort gespitst te zijn op jouw welzijn. (Ik ben niet het centrum van Klaas' zijn leven, maar hij zorgt goed voor mij- en ik voor hem.)
En ik hou niet van terugkerende ruzies en verwijten.
Los het op (= maak goede afspraken), gil een keer samen en ga verder.
Of in dit geval: zet er een punt achter. (Vasthouden aan oude emoties: arreboe! Als hij jouw gevoel niet ruiterlijk erkent, ook al voelt hij het anders: benen maken!!)

5) Very typical: jouw date wordt door hem niet gezien voor wat het is (jij date iemand)
neehee - het is hoepla indirecte communicatie met hem. (Wist je nog niet, uiteraard ;) , maar hij zal het wel even haarfijn uitleggen! Uiteraard weet hij "beter" dan jij hoe jij en jouw leven in elkaar steken...)

Sterkte!
Dit soort kluwens met klitten kunnen lastig te ontwarren zijn!!

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:43

Weet je. Dit soort dingen gebeuren als je puber bent. En iedereen gaat er anders mee om.
Je zal je eerste liefde niet meer vergeten, maar over tien jaar zal je er hard om lachen dat je er nof zoveel moeite mee had na een jaar. Ga het contact afbouwen, je hebt hem tenslotte niet nodig in je leven. Accepteer dat hij niet jouw toekomst is, maar een leuke herinnering uit het verleden. Koester die maar kijk tegelijkertijd naar de toekomst em ga verder met je eigen leven.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:54

Ik vind jou ex helemaal niet klinken als goede vriend.. totaal niet! Ik zou zeggen: contact verbreken, en op naar een gelukkige toekomst!

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 18:19

Janneke2 schreef:
CalipsoLover schreef:
(...)

Toen ik 16 was leerde ik hem kennen, mijn eerste grote liefde. Ontzettend verliefd en gelukkig. Maar aan alles komt een einde, bij ons na een dik jaar. Nu ondertussen bijna een jaar verder, en ik kan het precies nog altijd niet lossen. Na onze break nog enkele keren geprobeerd maar leek maar niet te werken, er was altijd wel iets.
Ik heb er enorm veel liefdesverdriet aan overgehouden, na een tijdje ook (en door nog andere dingen) in een depressie gesukkeld.

We zijn altijd contact blijven houden, tot op de dag van vandaag. Hij was er als ik niemand anders had, hij was er als ik een schouder nodig had, hij was er, door dik en dun. Ken je dat tekstje, 'He feels like home', dat is hoe ik mijn gevoel het best kan beschrijven bij hem. Iets waar ik soms enorme heimwee naar heb.

(....)

Mijn familie en vrienden hebben hem niet zo graag, zeker omdat hij mij enorm gekwetst heeft. Ze steken het ook een beetje op hem dat ik in een depressie zit. Wat ook wel zo is, maar uiteindelijk was hij degene met wie ik er ook over praatte als ik me slecht voelde. Ik ben hem daarvoor ook heel dankbaar.

Maar we maakte nog altijd veel ruzie, ook in onze gewone vriendschap. Elkaar beschuldigen van waarom het fout is gegaan. "jij hebt dit gedaan" "maar jij hebt dat gedaan"... Ik voelde vooral frustratie en boosheid naar hem toe. Boos dat hij me zo gekwetst had en ik er de dupe van was geworden, meer dan hij dat was.
(...)

Ondertussen kwam ik er wel achter dat hij niet echt veel dates had, maar dit eerder zei om ervoor te zorgen dat ik afstand begon te nemen omdat ik zo ongelukkig was, en ook grotendeels door hem.

(....)
En elke date werd leuker en leuker, maar ik deed het wel rustig aan (Pas na 5-6 dates gekust) Hij wist hiervan, reageerde heftig, maar niet zo heftig als ik had verwacht. Hij dacht dat ik dit deed zodat ik hem kon vergeten. Ik ontkende dit en zei dat ik deze persoon ook oprecht leuk vond. Wat ook zo was.

(....)

Kan iemand mij helpen?


1) "Dit ligt niet aan jou", als in 'ik kan hem niet loslaten', hij doet zijn best om het centrum van jouw leven te zijn.
Methoden: 'aantrekken afstoten' 'verdriet doen en troosten'.
...mijn advies zou idd ook zijn: zet hem uit je leven.

2) Persoonlijk geloof ik niet in zijn nobele bedoelingen 'laat ik veel daten, dat is het beste voor mijn ex'.
Ik denk dat het web dat hij wenst te spinnen tijd kost.

3) Koester je boosheid!
"Woede is de kracht tot verandering". Een uiterst nuttige emotie.

4) Iedere vriend / partner hoort gespitst te zijn op jouw welzijn. (Ik ben niet het centrum van Klaas' zijn leven, maar hij zorgt goed voor mij- en ik voor hem.)
En ik hou niet van terugkerende ruzies en verwijten.
Los het op (= maak goede afspraken), gil een keer samen en ga verder.
Of in dit geval: zet er een punt achter. (Vasthouden aan oude emoties: arreboe! Als hij jouw gevoel niet ruiterlijk erkent, ook al voelt hij het anders: benen maken!!)

5) Very typical: jouw date wordt door hem niet gezien voor wat het is (jij date iemand)
neehee - het is hoepla indirecte communicatie met hem. (Wist je nog niet, uiteraard ;) , maar hij zal het wel even haarfijn uitleggen! Uiteraard weet hij "beter" dan jij hoe jij en jouw leven in elkaar steken...)

Sterkte!
Dit soort kluwens met klitten kunnen lastig te ontwarren zijn!!


Dankjewel voor de tips/uitleg, is iets waar ik wel iets aan heb en veel van mijn gedachten aan kan linken.

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:43

Hi TS,

Zo lang jij nog aan je ex vastzit ga je geen gelukkige relatie hebben met je nieuwe vriend. Met je ex heb je een hele historie en hij 'helpt' je in je depressie, waardoor het misschien voet alsof je hem nog nodig hebt, en het ook allemaal zo vertrouwd is met hem.

Maar er is een reden dat het niet werkte tussen jullie, en je hebt ook nog het feit dat hij ook niet wil dat je gelukkig bent met je nieuwe vriend. Wil je echt voor je nieuwe vriend gaan, stop dan met het contact met je ex. Het is een moeilijke stap, ook omdat je iets vertrouwds los moet laten, maar uiteindelijk zal het je veel meer rust geven. En waarschijnlijk komt er dan ook veel meer ruimte voor gevoelens en focus voor je vriend :D

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 14:35

Hey!
Heb het contact ondertussen verbroken met mijn ex en hoor hem nu al 3 dagen (?) niet meer. Hij doet ook niet echt moeite om contact met mij op te nemen dus denk dat dat ook wel veel zegt... Hij liked wel sommige dingen vanop mijn twitter.

Gisteren wel een heel fijne date gehad met mijn vriend, maar toch voelt het allemaal nog heel vreemd aan. Soms heel goed, en dan weer een beetje ongemakkelijk. We zijn dan ook nog iets gaan eten met mijn familie die hem heel graag mag. Mijn mama merkt ook dat ik soms nog heel wispelturig ben bij hem, ik denk persoonlijk dat het misschien allemaal iets te snel is gegaan voor mij, dat heb ik hem gisteren dan ook min of meer uitgelegd. Hij gaf toe dat het ook voor hem snel ging, maar hij me zo leuk vind dat hij dat helemaal niet erg vind. Ik heb mijn depressie ook aangekaart, hij reageerde hier eigenlijk redelijk goed op maar ik denk niet dat hij goed weet wat voor een enorme impact dit heeft op mijn leven, en waaraan hij begint.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:53

CalipsoLover schreef:
Maar contact verbreken lijkt me dan ook weer zo drastisch overdreven :=
Aangezien we nog altijd heel goed bevriend zijn, ik nog altijd kamp met een depressie en hier met niemand buiten hem over kan praten, en dit ook gewoon grof vind. Dan lijkt het alsof ik hem even nodig had als schouder om op te huilen en hem nu in 123 vervang voor iemand anders. Lijkt mij nogal gemeen, en zo ben ik ook totaal niet...


als je verder wilt en ook andere een kans wilt geven moet je hem dit gewoon zeggen en afstand nemen.

vrienden zijn met je ex werkt simpel weg gewoon niet, zeker niet als je zijn reactie merkt..

Verder gaan, je bent hartstikke jong en voor je depressie proffesionele hulp zoeken.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:54

Heel eerlijk: ik zou aan beide personen een eind aan maken. Je zit nog zo vast aan je ex, die moet je toch echt eerst los laten, vooral als je gevoelens zo heftig zijn. Dat je blijer word van een sms van je ex dan van je vriend zegt mij genoeg.

Daarbij is het niet ontzettend oneerlijk naar je vriend toe? Je zegt dat hij weet dat jullie contact hebben maar weet hij ook hoeveel jij nog met hem in je hoofd zit?

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:32

Mijn advies: geef het tijd. Tijd aan jezelf om te wennen aan de nieuwe situatie. En die nieuwe situatie is dat je ex niet meer onderdeel is van jouw leven en dat er nu een nieuw persoon is die je graag ziet. En geef het ook tijd om die nieuwe persoon echt te leren kennen.
Natuurlijk kun je hem niet met je ex vergelijken; je hebt een veel langere geschiedenis met je ex dan met je nieuwe vriend, dus je nieuwe vriend zal het nooit kunnen winnen van je ex. Maar wanneer je zorgt dat de geschiedenis met je ex niet meer langer wordt (door hem uit je leven te verwijderen, op elk punt, dus ook op social media) en er voor zorgt dat de geschiedenis met je nieuwe vriend alleen maar langer wordt, zul je merken dat je je nieuwe vriend uiteindelijk veel meer gaat waarderen en de gevoelens naar je ex toe steeds minder worden.

Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten en ik vond het ook heel moeilijk om het contact te verbreken en ik voelde me ook zoals je zegt heel erg schuldig naar de nieuwe liefde. Maar doordat we wel met elkaar verder zijn gegaan, hebben we een heel nieuw verhaal opgebouwd samen en dit nieuwe verhaal is me nog veel dierbaarder geworden dan het verhaal dat ik met mijn ex ooit geschreven had.

Leer kijken naar de dingen die je in je nieuwe vriend waardeert en wees open en eerlijk naar hem, ook over je depressie. Je hoeft hem niet te zeggen dat je twijfelt over hem, maar je kunt wel zeggen dat je het nog moeilijk vind om met hem samen te zijn omdat de geschiedenis met je ex nog vers is. En laat hem er ook vooral bij weten dat je hem wel echt leuk vindt. Want geloof me, als iemand de kracht heeft om je uit dat dal te trekken en je weer te laten stralen, dan zit er echt wel iets van gevoelens voor hem bij jou. Je moet dat 'iets' alleen wel een eerlijke kans geven, die gevoelens voeden en het de tijd geven om uit te groeien tot iets moois. Onthoudt heel goed: het gras is niet groener aan de overkant, het gras is groener daar waar je het water geeft.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:54

Ik zou het niet leuk vinden als mijn relatie nog voortdurend contact had met een ex. Een ex is een ex omdat het niet werkte. Stoppen ermee dus en verder met je nieuwe liefde.

Yellona

Berichten: 308
Geregistreerd: 09-07-12
Woonplaats: Beveren

Re: Niet kunnen loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 16:01

Het feit dat je ex geen contact meer zoekt zegt nu ook genoeg. Snap je wel ergens.
Maar ga gwn voor je nieuwe vriend.