In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:59

Ik wil een aantal kilo's kwijt (c.a. 8) en daarbij ook mijn conditie verbeteren door te gaan sporten. Op dit moment heb ik 0% energie, zit ik wat dat betreft ook voor 0% lekker in mn vel (ben onzeker over mijn lichaam, weet niet hoe ik me moet kleden e.d.) en ik ben gewoon een lui monster. -O-
Afvallen door gezonder te gaan eten is geen optie voor mij, dus ik moet het echt hebben van de beweging. Helaas heb ik in mn eentje ook 0% motivatie. Iemand vinden die mee doet is ook onmogelijk, ik heb zegmaar geen vrienden..
Naar de sportschool gaan is overigens ook geen optie (te duur) dus ik moet het echt hebben van de dingen die ik thuis kan doen.

Ik kan o.a. fietsen (buiten of op de home-trainer), traplopen, skeeleren, en ik heb een fitness hoepel en een fitness matje.
Hardlopen is voor mij geen optie, krijg ik ontzettend snel zere voeten en knieën van.

Vorig jaar echter, deed ik mee aan een april-challenge hier op bokt, en omdat ik toen niet de enige was maar meerderen mee deden was dat voor mij wel genoeg motivatie om toch bezig te gaan waardoor ik in de zomer toch al een aantal kilo kwijt was en strakker in mijn vel zat. En omdat anderen mee deden, en we onze behaalde resultaten (soort sportdagboekje) deelden probeerde ik ook steeds weer om toch dat doel te halen. Het voelde niet alleen. *\o/*

Dus nu dacht ik, misschien zijn er wel weer bokkers die ook thuis aan hun conditie willen werken en die ''gezellig'' met me mee willen doen? :D

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:03

Ik ga het topic even volgen. Ik wil graag na mijn examens (midden juni) ook weer veel actiever worden maar door hyperflexiebele gewrichten ben ik eigenlijk wat bang geworden.

Ik heb thuis een hometrainer en crosstrainer en in de toekomst wellicht ook een loopband. Verder rijd ik 2 of 3 paarden. :)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:11

fitnessblender is een fijn YT-kanaal voor thuis sporten.
Ik ben ook weer een tijdje begonnen met gezonder eten en sporten, maar ga ook wel naar de sportschool.
Helaas heb ik alweer een beginnende blessure/overbelasting te pakken dus ik ga weer thuis aan de slag met minder gewichten :(

Planken is sowieso een hele fijne oefening die niet te intens is voor je gewrichten :j

Mag ik vragen waarom gezonder eten geen optie is? Ik probeer nu in plaats van cornflakes die niet vullen ontbijtkoek of verse smoothies te eten. (vriesfruit, banaantje, kiwi en wat perssinaasappelen + evt kwark) en ik blijf zo goed als weg van frisdrank en snoep.
Wraps zijn ook heerlijk om tussen de middag te eten. <3
Ik eet geen 'whole foods' en dure biologische, vegan producten. Maar gewoon wel wat verser en wat minder 'troep'. (echt nog weleens een patatje of pizza halen)
Laatst bijgewerkt door amyyy55 op 08-05-17 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:12

Hier nog een thuis sporter! Met 4 paarden aan huis en een dochter van 1,5 weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen om ergens te gaan trainen. Ben nu vooral buikspieren aan het trainen maar moet me ook gaan zetten om te hardlopen want het gaat zo niet snel genoeg. Ben al wel wat cm kwijt in de 3 weken dat ik bezig ben maar nog niets in kilo's ik wil graag 8 tot 10 kilo kwijt. Een beetje motivatie van andere kan geen kwaad ben nogal van het moet nu en ook meteen en dat is bij afvallen niet het geval helaas. Ik ben al anders gaan eten en drink geen frisdranken enzo meer.

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:12

Hier ook een stipje!

De OP is heel herkenbaar helaas. Zit 4 dagen van 8 tot half 6 op kantoor, en als ik dan thuis kom heb ik eigenlijk geen fut (of geen motivatie) om nog op de hometrainer te gaan staan. Dat naast wat huishoudelijke klusjes, een bijbaan en twee keer per week naar stal is voor mij geen goede combi als ik dan ook nog moet sporten.

Ik doe het voornamelijk thuis op de hometrainer (aka voor de tv) en daarnaast ook wat oefeningen voor mijn enkel en billen. Traplopen zou inderdaad ook nog kunnen, hoe doe jij dat TS?

Echt afvallen hoeft niet, hoewel ik niet rouwig zou zijn om een kilootje of 5 kwijt te raken. Mijn probleem zit denk ik ook meer in geen rem op eten hebben. Op dit moment werk ik best wel een hoop slechte dingen naar binnen die absoluut niet nodig zijn.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:12

Shanna schreef:
Afvallen door gezonder te gaan eten is geen optie voor mij


Mag ik vragen waarom dit geen optie is? Ik vond het zooooveel makkelijker om mijn voedingspatroon ook om te gooien, dan vliegen de kilo's er echt af. Als ik alleen ga bewegen gaat het bij mij zo traag dat ik ook echt geen motivatie meer over houd.

Ik volg ook even! Begin dit jaar was ik echt goed op weg qua sporten, (zowel thuis/buiten als in de sportschool overigens, maar ik ga altijd alleen) toen kwam er een relatie tussendoor en verdween de zin en tijd een beetje en ben ik een paar maand helemaal niet geweest (oeps) :+ Relatie is nu al weer een tijdje uit dus hoog tijd om dat ritme weer op te pakken, maar ik heb de moed nog niet kunnen verzamelen. Ik weet echt even niet meer waar/hoe te beginnen, hopelijk komt er wat inspiratie voorbij in dit topic :j

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:15

ik sport ook thuis. Doe ook veel skaten, fietsen, wandelen, zwemmen enz.
Zoek eigenlijk ook wat motivatie en iemand die met me mee gaat net als vorig jaar. Maar helaas is degene die vorig jaar mee ging verhuisd en woont niet meer in de buurt.
Weet niet of je toevallig omgeving Schiedam woont?
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 08-05-17 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:15

Jaa! Ik doe dit al een jaar! Ik volg de Kayla Itsines Bikinibodyguide, loopt ook een topic van op bokt. Heel veel kun je zonder materiaal en dus thuis doen, ik heb wel wat gewichtjes en een springtouw.

Na de zomer moest de knop echt om en ben ik begonnen, 3 dagen krachttraing en vaak 1x in de week hardlopen. Echt fijn om in de routine van sporten te komen en t kost maar een half uurtje (uurtje incl douchen enzo naturlijk).

Sommige oefeningen skip ik of bedenk wat anders, maar je kunt t helemaal op je eigen tempo en niveau doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:25

Gezonder eten is geen optie omdat ik een eetprobleem heb (ik eet geen enkele groente of rauwkost), dus ik kan niet de dikmakende producten (aardappels/ rijst/ pasta) vervangen door extra groente of sla want dat eet ik niet. Uiteraard is gezonder eten in de zin van minder snoepen wel mogelijk, maar eten vervangen door gezondere optie's niet.

Helaas woon ik niet in schiedam.. :n

Paardrijden doe ik maximaal 1 uur per week haha (en dat met eigen paarden, shame on me..) ook weer omdat ik dat niet alleen wil doen.

Ik dacht zelf inderdaad aan beginnen met 3 dagen in de week (maandag, woensdag, vrijdag) om het leuk te houden en de lat niet te hoog te leggen, en op deze dagen van alles wat te doen.
Ook wil ik elke week op maandag mijzelf gaan wegen om de voortgang bij te houden.

Bijvoorbeeld week 1:
Fietsen 15 minuten (bijhouden hoeveel km/ afstand om een gemiddelde te krijgen)
Traplopen 10 trappen
Planken 20 seconden
Hoepelen 1 minuut elke kant op

Als het weer het toelaat en ik er zin in heb kan ik het fietsen ook vervangen met skeeleren, maar fietsen kan ik ook bij slecht weer gewoon thuis op de home-trainer doen dus nooit een goed excuus om niet te gaan :+

Dan week 2 rustig opbouwen naar bijvoorbeeld:
Fietsen 15 minuten (proberen iets meer afstand af te leggen in die tijd)
Traplopen 14 trappen
Planken 25 seconden
Hoepelen 1:30 minuut elke kant op.

Week 3 weer opbouwen:
Fietsen 15 minuten (proberen iets meer afstand af te leggen in die tijd)
Traplopen 18 trappen
Planken 30 seconden
Hoepelen 2 minuten elke kant op

Week 4 nog meer opbouwen:
Fietsen 20 minuten (afstand bijhouden voor het gemiddelde)
Traplopen 20 trappen
Planken 35 seconden
Hoepelen 2:30 minuut elke kant op


Eigenlijk is vandaag beginnen wel een goed idee want ik doe nu toch niks anders (behalve bokken dan) dus dat ga ik maar gelijk doen! :+
Kijk! Het motiveert nu al! :D

xPabloBokt

Berichten: 9392
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:39

Ik heb even aangestipt, ik wil na mijn examens ook thuis sporten.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:49

goed bezig Shanna haha.
Ik hou gelukkig wel van groente, dus dat maakt het wel wat makkelijker.
Eerste paar weken waren heel zwaar, maar nu na vier weken heb ik niet meer heel veel behoefte en veel slechte voeding dus dat scheelt.
Ik zou vanavond twee uur gaan boksen, maar dat gaat door blessure niet..

dus het volgende ga ik doen
15 x 3 squats in verschillende varianten zonder gewicht
10 x 3 lunges met 3 kg dumbells
15 x3 geimproviseerde chest press met 3kg dumbells
15 x3 'roeien' met dumbells
15x 3 high dumbell curls
15 x 3 'flys' rechtop zitten en je armen naar elkaar toe bewegen met dumbells
2 x 30 seconden planken

Als warming up ga ik lekker even met de hond wandelen en als afkoeling even rustig lopen in huis haha.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:01

Dikke vette ( :') ) stip hier, want ook ik ben een thuissporter. Nu het 's avonds weer lang licht is en ik dan kan rijden en lesgeven is het niet zo nodig, maar in de winter... := Ik heb echt een megahekel aan de sportschool en zwemmen. Fietsen kan ik niet vanwege een kapotte knie, dus ook ik ben wat beperkt in mijn mogelijkheden. Ik doe vaak een workout van darebee.com. Fijne website! Alle oefeningen die er op staan worden op youtube uitlegegd, dus als je iets niet snapt dan is het altijd na te zoeken.

Sport/wandelmaatje in de omgeving is trouwens welkom, mocht iemand uit de buurt op zoek zijn! :)

Anoniem

Re: In je eentje (thuis) sporten, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:02

Ik wil ook thuis meer gaan sporten. Heb nu nog een abbo op de sportschool maar ik merk dat het met kinderen toch lastiger wordt er heen te gaan. Ik hou van bodypump dus wil eigenlijk gaan investeren in een set voor thuis en dan de releases volgen via Youtube. Heb inmiddels genoeg ervaring om de oefeningen goed te doen en wil wel af en toe ter controle in de sportschool blijven gaan :j ik zeg mijn abbo dan ook niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:04

Nou mijn eerste dag zit er op! :D Helemaal volgens schema haha!

Wegen ga ik nog niet mee beginnen, dit weekend iets teveel gesnoept en gebak gehad plus dat ik in mn maandelijkse week zit dat dat nu geen eerlijk beeld zou geven. Ik denk dat ik donderdag wel op de weegschaal ga staan voor de begin-meting. :+

@ amyyy55, wauw jou lijstje is echt abra cadabra voor mij :oo
Ik heb ooit eens een push-up geprobeerd, nou het leek meer op alsof ik de grond aan het droogneuken was ofzo.. :o Ik kan dat soort dingen echt niet! :+

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:06

Shanna schreef:
Nou mijn eerste dag zit er op! :D Helemaal volgens schema haha!

Wegen ga ik nog niet mee beginnen, dit weekend iets teveel gesnoept en gebak gehad plus dat ik in mn maandelijkse week zit dat dat nu geen eerlijk beeld zou geven. Ik denk dat ik donderdag wel op de weegschaal ga staan voor de begin-meting. :+

@ amyyy55, wauw jou lijstje is echt abra cadabra voor mij :oo
Ik heb ooit eens een push-up geprobeerd, nou het leek meer op alsof ik de grond aan het droogneuken was ofzo.. :o Ik kan dat soort dingen echt niet! :+


Oh hihi ja ik wilde niet een te lang verhaal maken.
Ik speel wel vals hoor, ik heb een collega die een schemaatje voor me gemaakt heeft incl. een heel word bestand met uitleg :')
Push-ups kan ik ook niet meer zo goed :+

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:08

Ik kan me hiervoor echt nooit motiveren. Inmiddels heb ik het opgegeven, dan maar niet sporten. Ik voel me er ook prima bij verder. Af en toe pak ik eens de fiets en op mijn werk altijd de trappen. Verder dan dat kom ik niet. Soms denk ik weleens dat het sociaal opgelegd wordt ofzo, dat iedereen 'moet' sporten.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:11

Shanna schreef:
Gezonder eten is geen optie omdat ik een eetprobleem heb (ik eet geen enkele groente of rauwkost), dus ik kan niet de dikmakende producten (aardappels/ rijst/ pasta) vervangen door extra groente of sla want dat eet ik niet. Uiteraard is gezonder eten in de zin van minder snoepen wel mogelijk, maar eten vervangen door gezondere optie's niet.

Heb jij echt een eetprobleem of lust jij gewoon geen groenten en rauwkost? :)

In het laatste geval raad ik je aan je groenten lekker te maken (er zijn duizenden manier om iets te maken) want als jij je eetpatroon niet kunt aanpassen ga je bijna gegarandeerd jojo-en. Dat wil je echt niet. :)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:14

Suzanne F. schreef:
Ik kan me hiervoor echt nooit motiveren. Inmiddels heb ik het opgegeven, dan maar niet sporten. Ik voel me er ook prima bij verder. Af en toe pak ik eens de fiets en op mijn werk altijd de trappen. Verder dan dat kom ik niet. Soms denk ik weleens dat het sociaal opgelegd wordt ofzo, dat iedereen 'moet' sporten.


De reden dat veel mensen het 'opleggen' is omdat je je er écht fitter, gezonder, gelukkiger en zelfverzekerder door voelt. (bij het gros van de mensen dan) :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:14

ik volg ook.

ik wil minimaal 40 kilo kwijt, heb er ook een iegen topic over. ik merk dat extra sporten bewegeen een positieve cirkel geeft... maar dan moet ik wel wat doen.

vanavond heb ik geen tijd, als ik thuis kom moet ik meteen omkleden, de hond ophalen bij mn oucers, paard voeren en dan naar de hondenclub. als ik daar ben heb ik een uurtje de tijd, dus eigenlijk wil ik dan een half uurtje emt de hond gaan hardlopen, is daar genoeg mooie omgeving voor. dan om 2100 trainen met de hond, rond 2215 opruimen, naar mn ouders de hond afleveren en dan naar huis en douchen en naar bed.

morgenavond is het na het werk door naar het paard, als ik thuis ben zou ik wel 20-30 min krachtoefingen kunnen doen, ik volg indd firnessblender dan. fijne filmpjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:15

Met al die fit-trends heb ik dat idee ook wel, alleen ben ik echt gewoon zo lui en voelt mn lijf zo vervreemd van mij dat ik daarom toch maar wat moet gaan doen om dat te veranderen. Ik hoop ook wat meer energie te krijgen naarmate mijn conditie beter wordt, nu ben ik haast versmolten met mn bureau-stoel/ bank/ autostoel (oke dat is lichtelijk overdreven, maar ik doe dus gewoon echt bijna niks en heb ook nergens energie voor).

@ Palmera, ik heb een eetprobleem, het is bij mij echt een probleem en niet een kwestie van ''gewoon niet lusten''. Als ik wel ga minderen met zetmeel bijvoorbeeld dan ga ik echt richting een vermagering-probleem en dat wil ik voorkomen want daar ga ik ook niet meer energie van krijgen.
Hier staat er meer over ;) [VT] Groente-eetprobleem aanpakken, recepten en ideeën gevraagd
Dat jojo-en ken ik nu inderdaad wel.. Vorig jaar zomer/ najaar had ik bijna mn streefgewicht bereikt, toen kwamen de decembermaand, pasen e.d., en nu ben ik weer terug bij af -O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-17 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:16

amyyy55 schreef:
De reden dat veel mensen het 'opleggen' is omdat je je er écht fitter, gezonder, gelukkiger en zelfverzekerder door voelt. (bij het gros van de mensen dan) :D


:D
Ik word best gelukkig van 's avonds bankhangen voor de TV eigenlijk. :D
En heb volledig vrede met het feit dat ik geen maatje 34 en geen 8-pack meer heb. Soort innerlijke rust ofzo. En ik eet liever wat minder dan dat ik ga sporten. Ik wil uiteraard ook geen maat 44 krijgen maar met gematigd eten kan dat ook denk ik niet.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:19

Qua vermoeidheid scheelt het ook echt.. Ik ben jaren echt oververmoeid geweest( nog wel veel) maar sinds ik meer sport en beter eet voel ik me echt wel wat energieker. Ik heb wel dipjes, maar ik merk heel veel verschil..
Ik werd echt steeds meer depri en futloos en had ook nergens meer zin in.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:19

Shanna schreef:
@ Palmera, ik heb een eetprobleem, het is bij mij echt een probleem en niet een kwestie van ''gewoon niet lusten''. Als ik wel ga minderen met zetmeel bijvoorbeeld dan ga ik echt richting een vermagering-probleem en dat wil ik voorkomen want daar ga ik ook niet meer energie van krijgen.
Hier staat er meer over ;) [VT] Groente-eetprobleem aanpakken, recepten en ideeën gevraagd
Dat jojo-en ken ik nu inderdaad wel.. Vorig jaar zomer/ najaar had ik bijna mn streefgewicht bereikt, toen kwamen de decembermaand, pasen e.d., en nu ben ik weer terug bij af -O-


Ik eet ook eigenlijk geen groenten. Ik eet af en toe als ik bij mijn moeder eet een beetje worteljes of sperzieboontjes maar dat zijn er dan 3 ofzo. Verder eet ik totaal geen groenten. En ik heb nergens last van. Wel neem ik multivitamine tabletten en magnesium tabletten.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:21

Suzanne F. schreef:
amyyy55 schreef:
De reden dat veel mensen het 'opleggen' is omdat je je er écht fitter, gezonder, gelukkiger en zelfverzekerder door voelt. (bij het gros van de mensen dan) :D


:D
Ik word best gelukkig van 's avonds bankhangen voor de TV eigenlijk. :D
En heb volledig vrede met het feit dat ik geen maatje 34 en geen 8-pack meer heb. Soort innerlijke rust ofzo. En ik eet liever wat minder dan dat ik ga sporten. Ik wil uiteraard ook geen maat 44 krijgen maar met gematigd eten kan dat ook denk ik niet.


Nouja wat is 'sporten'?
dat verschilt voor iedereen, ik word heel blij van lekker paardrijden, met de hond wandelen, een uurtje krachttraining doen of lekker te kickboksen.
Aan de andere kant hou ik ook ontzettend van op de bank hangen met een pizza en netflix of om te gamen. :+ Ik ben blij met mn maat 38, maar zou me wat zekerder voelen met een wat sterker en gespierder lichaam om zo ook makkelijker te kunnen werken. (heb fysiek werk)

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:28

Kantoorbaan hier, dus meestal 32 uur per week op mijn stoel plus nog een uur per dag in de auto. Dan is wat extra bewegen thuis niet overbodig, vind ik. :) Ik zit er over te denken om een loopband te kopen voor komende winter, zodat ik thuis wat kan wandelen ook als het pokkeweer is.