Raadsel om werking supplement.. Wie weet er meer over?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Raadsel om werking supplement.. Wie weet er meer over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 03:11

Hallo allemaal.

Net kwam ik erachter dat ik een tweede pilletje van een supplement vergeten was vanmiddag, en nu zit ik daar diepzinnig over na te denken. :Y)
Het is géén noodzaak om dit te weten, en de dokter weet het waarschijnlijk ook niet dus wie weet heeft iemand hier een idee. :P

Het zit zo:
Ik al jaren lyme, en toen het weer omsloeg kreeg ik ineens veel meer pijn.
De pijn ging deels weg, maar mijn onderbenen deden erg zeer en leken verkrampt.
Zo erg dat ik uiteindelijk twee ontstoken achillespezen had en hielspoor klachten.
Magnesium prik ik, en daarbij slik ik tabletten dus dat was uitgesloten vond ik.
Na weken gedoe begon ik letterlijk op mijn tenen te lopen en heb bij de apotheek het schap voor benen uitgeplozen. :+
Daar vond ik Venoruton, ik vroeg wat het was en toen zei de assistente:
"Dat is echt voor oudjes met trombosebenen! Mensen met kramp en pijn in hun benen, die daardoor liever even gaan zitten tussendoor en met wachten."
Toen dacht Moon: ha dat ben ik, ik ben alleen niet oud. :')
De apotheek was benieuwd of het zou werken, en wilden het wel weten.
Het zijn dus pillen om de doorbloeding te verbeteren en de aderwanden sterk en elastisch te maken/houden.

En ok, lach er maar om maar die oude-lijken-pillen zoals ik ze gekscherend noem werken als een speer.
Mijn pezen gingen met de dag beter, en inmiddels is zelfs mijn ene voet die ik al jaren wat fout afrol weer goed gaan afrollen, eerder lukte dit nooit.
Het idiote is dus dat ik er in mijn hele lichaam baat bij heb, ik ben beduidend soepeler.
Als ik ze vergeet, ik ben er niet zo strikt in loop ik geheid dezelfde dag nog krom en verkrampt en gaan mijn benen flink zeer doen.
En ik slik tramadol, dus ik zou niet zo snel die pijn moeten voelen, dat houdt altijd in bij mij dat het kramp is.
Voor menstruatiepijn doet tramadol ook echt niks bij mij, en dat is kramp.
Meestal leg ik de link ook pas als ik mijn medicijnen voor het slapen pak.
Ik prik ook magnesium intraveneus, en dit heft die kramp nooit op.
Maar qua prikken was het altijd lastig, en nu echt zelden nog.
Mijn koude handen worden er ook heel blij van.
Maar nu rijst bij mij wel de vraag waarom dit zo goed werkt..
Ja het doet duidelijk wat met de doorbloeding, maar hoe kan het dat het zo extreem in mijn hele lichaam merkbaar is?
Door de lyme ben ik ook bekend met fibromyalgie, een vorm van reuma.
Wie weet ligt daar ergens het antwoord, wie zal het zeggen.
Nu ook, alles is pijnvrij, maar mijn knieën en alles eronder zeurt gewoon.

Ik wil het gewoon snappen, maar ik mis nog wat puzzelstukjes.
Eerst dacht ik, op bokt weten ze dat niet, maar er hoeft maar één iemand te zijn die de verklaring mogelijk heeft. :D
Overigens staat er supplement, maar er zit zowel magnesium als een bestanddeel van een plant in, dus ok niet helemaal supplement.
Echter mag het onderwerp niet zo lang zijn dus daarom zo.

Wie oh wie denkt er mee? Niet geschoten is altijd mis.


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 14:53

Daar dacht ik ook aan Ayasha, maar ik dacht ik ben benieuwd hoe jullie het zien.
Niet téveel voorzetjes geven zeg maar.

Yunomi, thanks voor je post!
Nu snap ik het tenminste haha, dus het wordt zéér gewaardeerd. :j

Hannanas, ik heb los rutine geprobeerd ja.
Dit deed hetzelfde, los Quercetine heb ik nooit iets van gemerkt.

Wat ik dus het rare vind van verbeterde doorbloeding, en dus meer zuurstof..
Ik ben verdorie 24..?
Hoé kan het dat ik kennelijk een verminderde doorbloeding heb op deze leeftijd?
Wat ik wél weet is dat ik altijd een lage bloeddruk heb gehad, daar zou je nog van kunnen denken dat het daar aan ligt.
Maar ik vind dit topic nu al de moeite waard geweest, alleen al omdat die tekst nu écht duidelijk is geworden. :j
Ik heb ook nog een tijd gezocht op termen als fibro en zuurstof enzo, maar ik kon niet echt vinden wat ik zocht toen. :)
Qua dat het doorwerkt overal snap ik ook wel, maar ik vind het alsnog apart dat daar dus niks over te vinden is verder op internet.
Ik had ergens wel een hit verwacht op reuma en de werkzame stof in venoruton, zij het in het engels gezocht natuurlijk.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 19:03

Oja, ja daar ben jij een kei in inderdaad. :Y)
Ik ben ook een pechvogel in dat opzicht, nooit wat gemankeert tot die ene teek.
Nou man wat een pretpakket!
Het vereist behoorlijke creativiteit om daar verbetering in te krijgen. :x
Dit is ook echt weer wat voor mij, om er achter te komen dat ouwelijkenpillen bij mij ook prima werken. :')

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 19:21

Enige nadeel vind ik de prijs, ze kosten per 30 ongeveer 13 euro, en je mag er 3 per dag, best duur dus.
Ik slik er 2, dat gaat goed.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 02:04

Nou ik ben verbaasd.
Echt al jaren heb ik echt flink last van pms, ik hield vanaf dag 15 flink vocht vast tot mijn menstruatie doorbrak.
Vaak begint de boel op dag 28 te rommelen, kramp, maar doorbreken doet het rustig pas 6 dagen later.
Gevolg was dat mijn rug daar ontzettend vast van ging zitten, erg moe was en ik de laatste 2-3 dagen echt heel beroerd sliep.
Ik sliep standaard de nacht voor het doorbrak niet, die sloeg ik geheel over.

Nu heb ik goed geslapen, ik hou véél minder vocht vast en voel me in mijn geheel echt veel prettiger als voor ik ermee begon.
Dat was de eerste cyclus al merkbaar na 2 weken slikken, maar nu is het helemaal superfijn geworden.
Geen eeuwige kramp voor het doorbreken, en niet hopen dat het snel doorbreekt omdat ik me met dat vocht in mijn lijf gewoon niet fijn voelde.
Mijn benen gaan ook echt heel erg goed.
Voorheen was overbelasten geheid vastschietende knieschijven of ander gezeur zoals die achillespezen, rust houden hielp niet.
Nu doet een dag rust wel wat en hoef ik niet persé van alles te doen om de boel enigsinds tot rust te krijgen.
Mijn huid is ook verdacht rustig laatste weken, zelfs nu ongesteld heb ik geen puistjes op een of andere manier.

Voor het eerst in jaren kan ik ook mijn activiteiten aardig opbouwen.
Eerder was longeren geheud gekloot met mijn knieën alleen al, dat gaf geheid overbelastte knieën en ik moest daarna extra pijnstillers pakken.
Nu longeer ik echt vrij veel voor mijn doen, zonder grote problemen die niet met rust over gaan of dagen en dagen nodig hebben om te herstellen.
Ik heb nu gister gelongeerd, maar gevoelsmatig zou het morgen weer kunnen als ik het niet te gek maak, en dat is echt een grote stap vooruit.
Het voelt echt of ik nu een probleem ontdekt heb wat echt mijn herstel tegen heeft gehouden qua fibromyalgie.
De Lyme is niet iets waar dit voor werkt, maar ik maakte me meer zorgen over de fibro op lange termijn als de Lyme.
(Nu is de fibro een gevolg van hoor, maar zie het maar op te lossen..)
Ik was oprecht bang dat ik die spierklachten mogelijk niet onder controle zou krijgen.
Nu zeg ik er wel bij dat ik ook veel dry needle, ik zorg echt strikt dat als ik veel gedaan heb en mijn kuiten zijn stijf dat ik ze los maak.
Maar eerder moest dat echt vaker als nu, en het effect houdt veel langer aan omdat ik minder last heb van mijn benen.

Momenteel is het dus echt genieten, ik besef soms nog amper dat ik gewoon ongestraft veel meer kan doen als eerder.
En ik geniet er zo onwijs van, maar echt ik ben er nog lang niet.
Er spelen zoveel factoren en problemen mee, dat kost op zijn minst tijd en veel therapie en correct revalideren en sporten, maar dit is echt een kado al.
Mocht dit de limiet zijn kan ik zo oprecht happy zijn.
Dat ik nu kan zeggen dat ik eergister een half uur aan de lange lijnen gewerkt heb, en gister een 25 min gelongeerd, en dat ik kan zeggen dat hij vandaag vrij is met een goede reden.. Ja.. Dat maakt mij heel erg blij.
Dat is heel lang geleden, en dat vond ik echt vreselijk.


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 16:50

Ja ik neem het nog steeds, en zeer tevreden nog altijd.
Ik neem 2x daags pijnstillers en die 2x neem ik ook de venoruton.
Toevallig vandaag door weinig pijn lang gewacht, en toen had ik wel erg koude handen zeg maar. :+
Nu is het weer weg, magie! :Y)
Momenteel wel aan het kijken of minder ook kan, ik heb wat last van verhoging door mijn ziekte, en soms krijg ik het na te venoruton iets te warm.
Nu slik ik een halve per keer, met een pillensnijder gaat dat perfect.
Maar toch merk ik goed dat mijn rug en nek een stuk stijver zijn, mijn armen ook.
Ofwel als het straks voorbij is ga ik weer terug naar 2x daags een tablet.

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 18:02

Nee geen bijwerkingen.
Ja, mijn portemonnee vind ze niet leuk. :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, jasmijn16, Majestic-12, Marlou91, Saintelette, Sara_Benji en 137 bezoekers