Duikende bokkers?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:13

Oh een duiktopic!!!
Dat ik jullie niet eerder gevonden heb zeg!

Ik woon (na zo'n 6 jaar te hebben gereisd en in de paarden te hebben gewerkt, zie onderschrift) nu in Qatar, waar ik samen met mn man een duikschool run :D
Je zou zeggen dat een woestijnland geen duikschool nodig heeft, maar we hebben het ontzettend druk, gezien Qatar een soort van peninsula is met genoeg duikplekken.

Mijn man (IDC staff instructor) runt Qdivers nu zo'n 12 jaar in z'n eentje, en heeft zo'n 8 divemasters voor ons werken. Ik doe daarnaast alle marketing, boekhouding en social media, oh en ben de huisfotograaf (nog niet onderwater maar ook dat komt nog!).
Om gelijk dan maar even te promoten http://www.qdiversdoha.com of http://www.facebook.com/paldivers12

Ben zelf open water met 24 duiken (waarvan 3 in Bali, en 3 in Egypte, maar doe hier 3 duiken per week en er staat een live-a-board in Egypte op de planning, dus daar komt hopelijk snel verbetering in), moet m'n navigatie nog doen zodat ik verder kan met advance, EFR enzo, en dan naar m'n divemaster toewerken, en daarna wil ik sowieso nog open water instructor gaan doen zodat ik hier open water voor dames kan geven.

Gewoonlijk vertrekken wij op donderdag de woestijn in en kamperen dan op het strand met een hoop duikers die bij ons duiken, BBQ en dan slapen, zodat we om een uur of 6 te water kunnen, want zeker in de zomer, is het vanaf 9 uur toch echt te heet. De water temperatuur is in de zomer makkelijk 35-40 graden, je kan je voorstellen dat we dan weinig (levende) vis tegenkomen! In de winter is het beter te doen; zo'n 25 graden, maar ik draag dan toch al lekker een 3 mm pak!
Ook doen we regelmatig nachtduiken (mijn favoriet!) wat altijd erg leuk is!

Een paar fotootjes voor de beeldvorming:

Afbeelding
Gisteren, de helft van de groep; we doen openwater klassen op een college in Doha, waar we iedere week 8 tot 16 studenten van meekrijgen. Gisteren hadden we daarnaast ook nog 6 advanced studenten en 2 divemaster studenten :o (m'n man is de derde, met de korte broek)

Afbeelding
Zoals je kan zien op de achtergrond hebben we redelijk blauw water, helaas is het zicht niet altijd even goed :(

Afbeelding
Ons zwembad (nou ja, het bad welke we gebruiken dan)

Afbeelding
Heeft ook prima theorie ruimte

Afbeelding
kamperen op het strand

Afbeelding
niet een erg duidelijke foto, maar dit is onze set-up op het strand iedere week.

Ik ben benieuwd naar jullie duiken!!!

kehdra

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:21

bokt-duik-meeting is prima, kom maar op! 2014 werkte ik hier in de paarden en kwamen er een bokker bij me voor vakantiebaantje en die is ook mee wezen duiken, dus het zal geen primeur zijn :P

dubbel 7mm en nog niet te doen? heb medelijden met jullie! Ik ben vorig jaar een paar maanden in nederland geweest en wilde wel duiken, maar had geen idee waar te beginnen...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 15:21

Oh wat handig zo'n app! Hier zijn zo ongeveer 4 duikplekken in het hele land ;'), dat redden we prima zonder app lol. Ook hebben we hier in onze ' speeltuin/ reguliere duikplek' vanalles onderwater, auto's boten, bussen, glijbaan, piramides, grote rioolbuizen, noem maar op. Zal volgende week eens onderwater foto's maken als het lukt!

@picobell, jup na jaren in de paarden nu het water in, maar heb nog iets in de paarden op stapel maar daar heb ik nu nog geen tijd voor :)

Vandaag was het water 21 graden, wat ik, met 5 mm, toch best fris vond! Sowieso was het hier vandaag een beetje bleh, het waaide heel hard, het was koud (boven en onder water), veel sterke stroming en slecht zicht :(.
We hadden een groep voor open water mee, dat was best even aanpoten!

Afbeelding
stukje theorie door mn man gegeven. zoals je aan de kleding kan zien is 19 graden hier een stuk kouder dan 19 graden in de Nederlandse zomer!

Afbeelding
Maar een vuurtje en een ketel vol thee warmt een ieder wel op!

Afbeelding
lag zo op het strand, geen idee hoe dit zo ontstaan is...

Afbeelding
m'n man geeft ook ' rescue'

wat oude onderwater foto's gevonden:
Afbeelding
een teddybeer op een WC pot... die blauwe vissen zijn onze ' huisdieren' we nemen banaan voor ze mee, en dat weten ze, dus ze zwemmen altijd in grote getalen met ons mee!

Afbeelding
rioolbuizen en een bootje, ook gelijk een gemiddelde van het zicht hier.

Afbeelding
En ikke :D, ik verveel me soms als mn man druk is met open water studenten (zie achtergrond) en heb zo de gekste foto's :P

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:18

Wilde in Dahab gaan, maar gezien mn vent net een groot (duik gerelateerd :)) project binnen heeft hebben we onlangs besloten niet meer te gaan!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 07:40

ja beetje jammer, nou ja, dan maar hier wat meer duiken, en binnenkort eens een bootduik hier organiseren denk ik!

Nieuw project is proberen een duiksport artikelen winkel te openen hier :).
er is hier her en der los op de souq wel wat te vinden, maar geen service, verschillende maten, kwaliteit en hoge prijzen. Wij kunnen dat een stuk beter natuurlijk.
In January komt er een pand open die wij graag willen, dus daar hard mee aan het werk en hopen dat het allemaal lukt (is niet zo zwart wit als in NL, veel politieker hier, gaat er meer om of je de juiste vriendjes hebt :P)

We hebben onverwachts morgen ook nog een grote groep open water studenten in de zee. Brr... na gisteren te zijn bevroren, heb ik morgen niet zo heel veel zin mee :P, ik vermoed dat ik zomaar eens lekker in mn winterjas foto's ga maken ofzo :+

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 10:47

Oh wat gaaf Germie! Ik ben niet zo'n held met overheaded duiken, maar vind t altijd wel erg gaaf om te zien!!!
Gebruik je op een van je foto's nou een scooter, of iets anders? Ik vind duiken ook altijd erg relaxed! Twee tot drie duiken per week doet me goed :P

Wat is TODO Daaph en nouska? Is dat een soort overdekt iets?

Wij hadden afgelopen weekend een discovery scuba dive event. Erg druk, ongeveer 25 duikers gehad, maar erg gezellig en weer wat nieuwe open water studenten erbij :).

Wat fotootjes delen dan maar?
Afbeelding
de 25 duiker hadden we verdeeld over groepjes van 5 omdat het water iets ruiger was als normaal en dus was de entrance wat lastig (golven). Dit is een van de groepje met m'n vent en ik uiterst rechts voor de kijker :)

Afbeelding
Onze divemasters zijn ideaal voor hulp tijdens dit soort events! Geen idee waar we zouden zijn zonder ze!

Afbeelding
Want terwijl de divemasters studenten 'op- en aftuigen' kan m'n man de pre-dive instructies geven, en heb ik tijd om wat foto's te maken :)

Afbeelding
Ook onder water zorgen de divemasters prima voor de studenten en kan m'n man er rustig boven gaan zitten en het vanaf daar in de gaten houden :')

Afbeelding
En ik zit inmiddels alweer ruim boven de 30 duiken, gaat ook prima met twee tot drie duiken per week! Wel erg fijn dat ik eindelijk mn bouyancy en trimming onder controle heb!

Afbeelding
En dat helpt me weer met het oefenen van m'n onderwater fotografie :) yay!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 09:08

Wat grappig!

Dat TODI lijkt me ideaal trouwens in de winter!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:03

Jullie nog wezen duiken? Wij hebben jammer genoeg onze bootduik van gisteren moeten afzeggen omdat het onwijs ruig was op zee.
Gelukkig morgen avond weer kamperen om dan vrijdag weer drie duiken te doen! jeej!

wat is 2* op lijding?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:05

Een droogpak ijkt me voor Nederland wel ideaal, maar het lijkt me zo'n gedoe! Ik vind het al zo'n werk om m'n 5mm pak aan te trekken, ik kijk alweer uit naar de (veel te hete) zomer, alleen al om van dat stomme pak af te zijn.

Wat een gave foto zeg van die schaatser! ik vind overhead nog steeds maar een eng iets. Ik heb m'n wreckdiver speciality, maar ik wil wel graag de exit blijven zien, ik vind jou dus enorm stoer Germie! In welk land duik jij als je het hebt over schildpadden, manatees enzo?

Ik maakte afgelopen week een ontzettende blunder.
Twee weken geleden begon mijn regulator ineens te free flowen (ik ken de termen alleen in het Engels hehe), niet zo erg, gewoon lucht gesipt en mijn octo gepakt en daarmee verder gedoken.
De dag daarop mijn reg weggebracht om hem te laten maken, en later in de week weer opgepakt.

Afgelopen weekend weer wezen duiken, en toen ik mijn kit in elkaar zette viel het me op dat het mondstuk op mijn reg niet met het soort tye-rip dingetje was vast gezet, zat er dus los op. Nou geen probleem want we brengen altijd genoeg extra mee, en ik zou het gaan fixen..
In de tussentijd besloten we de studenten te annuleren ivm het weer en te verhuizen naar een andere duikstek. Ik heb dus mijn tank met reg en BCD er nog op achterin de auto gezet voor dat kleine stukje rijden, en nam hem er daar weer uit, gooi het om en ga het water in.
Niks aan de hand, maar hij lekte een beetje rond 7 meter, vreemd maar na de week ervoor niet verbaasd en ik was dus klaar om te wisselen naar mijn octo maar had niet meer gedacht aan het losse mondstuk!

Ik wilde dus nog een teug lucht nemen voordat ik naar mijn octo wisselde, maar in plaats van lucht nam ik een grote slok water want mijn mondstuk was nu het enige wat er nog in m'n mond zat en de reg zelf was ervanaf gevallen.
Lichtelijk in paniek een halve seconde getwijfeld over naar de oppervlakte (was op 7 meter dus had CESA gekund) of niet, maar toch maar de octo van m'n man zijn BCD gesleurd (die was gelukkig in de buurt) want kon m'n eigen in de haast niet vinden, en flink gehoest.
Wisselen naar mijn octo daarna was wel even slikken kan je je voorstellen, maar heb gewoon zelf de duik op m'n eigen octo afgemaakt.

Aan het einde van de duik kwam ik er ook nog achter dat ik niet goed gewogen was; ik duik normaal met een 12 liter stalen tank, en nu met een 15 liter aluminium, dat maakt een behoorlijk verschil met een lege tank, heb dus ook maar een flinke steen vastgehouden voor de safety stop op 5 meter.

Man man man, wat een duik, nou ja, wel weer geleerd om beter op m'n spullen te letten...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 07:19

Hallo Babootje en Djaikha!

Oh wat een gave foto's Germie!
Nee ik moet m'n woonplaats nog aanpassen zie ik, ik woon in Qatar. Midden Oosten dus. Een droogpak hier is niet iets wat je wilt, de minimum water temperatuur is iets van 17 graden. dat overleef ik wel met 5mm.

15l aluminium is hier de standaard, ik ben volgens mij de enige met 3x stalen tanks :).
Ik zou willen dat we meer onderhoud zelf kunnen doen, de kleine dingen doen we zelf, maar regs laten we liever doen, vooral ook omdat we nog 5 stukke hadden liggen en we ze allemaal in een keer hebben laten doen. Gelukkig hebben we een goede deal met een duikcenter hier.

Oh een nat natpak, brrr! Laatst een nachtduik gedaan en in de ochtend weer met studenten gaan duiken. Gelukkig heb ik juist daarom gewoon 2 pakken meegenomen, want ik had die andere nooit aangekregen anders.

Ik ben alweer aan het pakken, want er staat alweer een duikweekend voor de boeg!

Wat fotootjes van vorige week?
Nachtduik foto's van m'n man, en een van onze Divemasters;

Afbeelding
batfish, Platax Teirra
zo zien ze er overdag uit: https://scontent.fdoh3-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5930217C

Afbeelding
cuttlefish

Afbeelding
Falcon head turtle

Afbeelding
Halloo!

Afbeelding
Upside down Jellyfish
Afbeelding Mooi he?

Dit was vorige week, toen we op een ander plekje als nogmaal duiken:
Afbeelding

Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 06:42

Nope, Mijn man heeft de duikschool hier de afgelopen 12 jaar in z'n eentje gerund (snap nog steeds niet hoe hem dat gelukt is), en nu we getrouwd zijn help ik hem daarbij :). Ik doe vooral de marketing, social media en administratie wat al een behoorlijke hap werk is, en daarnaast help ik hem tijdens de duiken met studenten.
Ik heb het idee dat ik het duiken nu wel onder de knie heb zo ongeveer, en help m'n man nu veel, eerste keer duikers en DSD mensen; optuigen van studenten, helpen spullen in elkaar zetten, studenten een beetje neutraal bouyancy houden, zorgen dat ze niet te ver van de group raken, helpen met trimming en dat soort dingen. Ik leer er zo ontzettend veel van!

Ik ben inmiddels advanced met zo'n 35 duiken (sinds Oktober vorig jaar, in 5 maanden tijd dus), en werk naar m'n divemaster nu (ben rescue boek aan het lezen, en heb de encyclopedie voor divemaster net uit ), en uiteindelijk naar (assistant instructor en) open water instructor zodat ik hier ladies only classes kan geven, en uiteraard beter mee kan helpen met de lessen nu.

Onderhoud besteden we uit, eigenlijk meer omdat we zelf geen tijd hebben. In de toekomst willen we wel hier bij de Scubapro dealer een cursus volgen hiervoor zodat we in ieder geval onze reg's zelf kunnen servicen.

Duiken duur hier? Ik heb geen idee wat het elders kost. Wij rekenen 2000 Qatar Riyal voor een Open water, dat is zo'n $500. En dat is zonder bijkomende kosten, inclusief huur van materiaal (behalve masker, fins, en snorkel).
Een fundive met al materiaal is $40 dollar ongeveer (ligt eraan wat voor materiaal je nodig hebt), voor enkel een tank en gewicht betaal je maar $20 en mag je gewoon mee op een fundive.

Het diepste wat je hier aan de kust vind is zo'n 20 meter en dan heb je aflopende slope, en wat wrekken. Verder uit de kust is het diepste zo'n 30 meter met grotere wrecks. Grotten hebben we (jammer genoeg) inderdaad niet, het is een woestijn onder water, met hier een daar een klein rifje, en wat wrecks.

17 graden is enkel een paar weken in de winter, gisteren was het ook (erg) koud in mijn 5mm! Gelukkig warmt het snel weer op en hebben we in de zomer zo'n 38 tot soms temperaturen boven de 40 graden, dat is wel heel warm hoor, en ik probeer het zo te plannen dat we dan een zomerstop houden.

Germie, jij duikt met rebreather? Ik vind het reuze interessant, maar in Qatar is er maar 1 rebreather apparaat bij een andere duikschool, maar niemand gebruikt het.
En een volle fles die geen gas geeft? Gaat die dan niet automatisch freeflowen? Dat doen die van ons bij een malfunctie namelijk.

Gister weer een drukke dag, met een hoop eerste keer duikers, maar gelukkig ook een hoop beschikbare divemasters, wat fotootjes dan maar?

Afbeelding
M'n man aan het lesgeven. Vind het altijd erg leuk om te zien met hoeveel enthousiasme hij kan uitleggen, en hoe diep zijn kennis zit. Handjes stevig samenknijpen <3

Afbeelding
Waarom die yellow banner angel fish ons zo leuk vinden dus.

Afbeelding
Geen idee waar ik naar op weg was, maar ik hang daar ergens boven studenten die skills aan het doen waren.

Afbeelding
Ik ben soms ook wel een boven water te vinden, m'n man op de voorgrond aan het uitleggen.

Afbeelding
Dit is iemand die daar net voor de eerste keer bouyancy aan het oefenen is. Ik zie nu pas hoe moeilijk het is voor mensen om neutraal bouyant te zijn, en ben daardoor wel extra dankbaar dat ik het nu eindelijk onder de knie heb!
Oh, en kijk eens wie we tegenkwamen op een nachtduik:
Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:48

Wat gaaf Tyke. Ik wist trouwens helemaal niks van de Nederlandse onderwater wereld af, dus erg leuk om dat langs te zien komen!

Hoe diep duik jij dan Germie? Dieper dan 35 meter kom je hier ook niet hoor!

De meeste hebben het horizontale wel door na een duik of twee, beetje spelen met ademen en lucht, maar als je er zo naar kijkt, kan je toch zien dat het lastig is. De boeddha zit ook niet meer in de nieuwe PADI gelukkig!
Mijn man is als een vis, kan uren lang stil hangen zonder te bewegen. Onze divemasters ook. Ondank dat ik het idee heb dat ik het toch aardig kan nu, heb ik vooral bij het stilhangen af en toe (om de halve minuut ofzo) toch een zwieber met m'n armen nodig. Zal uithoudingsvermogen zijn denk ik, het wordt al wel steeds makkelijker.

Mijn man vind wel dat 4 open water duiken eigenlijk helemaal niet genoeg is om klaar te zijn. Immers, je hebt dan nog maar 4 duiken gedaan, en enkel skills geoefend. Wij raden altijd aan om na certificering in ieder geval nog 2 tot 5 fundives te doen, niet omdat ons dat wat opleverd, maar om ervaring op te doen. Gelukkig moet je voor advanced open water tegenwoordig minimaal 20 duiken hebben, waar m'n man en ik erg blij mee zijn! Want eerlijk is eerlijk, hoe goed je ook les krijgt, na 9 duiken ben je echt nog niet gevorderd...

Ik vind de rust onderwater inderdaad ook erg fijn, kan erg genieten van het geluid van enkel bubbels. (nou ja of niet als je rebreather duikt als Germie natuurlijk, dat lijkt me ook heerlijk om zelfs geen bubbels meer te horen)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:35

Oh wat stoer Rene! Mijn man doet ook veel commercieel duiken, ik vind het maar een enge bedoeling daar onder die boten!
Wat voor onderwater werk deed je vooral?

Haha je plassen probleem deed me lachen Germie! Daar heb je in een wetsuit nooit last van natuurlijk lol.

Wij zijn gisteren na de open water studenten verhuisd naar een ander plekje en hebben op een wrak gedoken op zo'n 20 meter. Jammer dat het zicht echt belabberd was!

Afbeelding

Op het stukje waar we normaal onze studenten trainen liggen wat oude bussen enzo, erg leuk om daar de laatste open water trainings duik wat mee te spelen.
Dit is een 4e duik open water student gisteren:
Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:44

Oh snorkels doen we nooit aan. Niet nodig hier want stand duik, slecht voor de trimming en dood irritant. Mijn splitfins ben ik gek op, jij niet zo?

Dit is voor de winter slecht zicht inderdaad. Van de zomer is het een heel stuk slechter hoor, dan is het ook zomaar een meter als je pech hebt. Ik hoop dat het lukt om een zomerstop in te lassen :p, want het is dan ook gewoon veel te warm!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:52

@Danique; wat leuk in Dubai! Wij zijn op zoek naar een freelance divemaster/assistant instructor dus mocht je nog een uitstapje willen doen!

Hoe staan de temperaturen in Nederland ervoor? Ik heb net mijn 5mm in de kast gestopt want het is alweer 24 graden water, dus nog even een weekje of 2/3 in 3mm en dan weer lekker in korte broek!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:41

Dat TODI lijkt me wel bijzonder, ik vraag me alleen of of er wel wat te doen is, of is het echt een soort van zwembad duik, een rondje doen en klaar?

Hier liggen de pakken allemaal weer in de kast en weer lekker in rashguard en shorts aan het duiken! We hebben morgen weer 11 discovery scuba duik studenten, 4 open water, 2 rescue en 5 divemaster trainingen te doen... In 43 graden! Het water is gelukkig een perfecte 28 graden nu, met hier en daar een koude plek, maar boven het water is het mij straks al te warm hoor!

Oh en Germie; je hebt gelijk, na je post over de splitfins heb ik de Scubapro Jetfins van m'n man geleend, en Jeetje wat een verschil! Ik snap nu helemaal waarom je splitfins banned :P. Voor m'n verjaardag dus maar een paar Jetfins besteld in m'n eigen maat :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:49

Oh dat lijkt me vervelend als het zo druk is! Nou ja, ik snap het ook wel als er verder niks fantsoenlijks te duiken is!

Ik heb afgelopen weekend wat filmpjes gemaakt (in aanvulling op de 180 foto's :P ) en die in een filmpje gegoten :), ik was erg druk dus alleen een paar filmpjes van vroeg in de morgen en wat wiebelig onderwater; ik moet nog wat oefenen met die grote camera, maar het is beter dan niks:

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 04:07

die stippel streepjes is salp. Weet daarde nederlandse naam niet voor maar is een soort plankton!

De inflator voor de BCD kan je soms oplossen door het los te maken van de slang (zit met een tye ripje vast), en flink met WD40 in te spuiten. even inwerken en dan naspoelen :), vaak doet die het dan gewoon weer :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:28

Ik hoorde dat het in Nederland lekker weer geweest is en hoopte hier wat Nederlands onderwater foto's te vinden, maar niet echt dus. Is het water nog te koud?

Hier inmiddels een 5 daagse cursus equipment specialist gedaan en zelf zo' 6 regulators en BCD's uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet, hoop van geleerd alhoewel ik regulators nog steeds lastig vind en zelfs met het schema is het vaak nog zoeken naar het juiste onderdeel!

Uiteraard ook nog gedoken, jammer genoeg is door de hele politieke toestand in Qatar ons go-to strand afgesloten omdat het naar een refinery ligt, dus meer bootduiken dan normaal; helemaal niet erg :D.

Water is inmiddels rond de 31 graden op 30 meter :(, jammer genoeg ook een hoop kwallen dus een 0.5 pak aan en handschoenen :(, best warm dan.

Afgelopen weekend nog een whaleshark gezien vanaf de boot!!! Die zitten hier normaal enkel in het noorden bij de boor platforms waar je normaal niet mag duiken, deze leek dus iets verdwaald, arm ding...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 16:23

Oh Gilli! Heerlijk, geniet van je duiken!
@Bonna, wat ik persoonijk belangrijk vind is dat een instructeur niet alleen de verplichte nummertjes erdoor stampt, maar er ook voor zorgt dat je het echt begrijpt, en dat je echt relaxed bent in het water, Kleinere duikscholen met een goede reputatie opzoeken.

Ik ben inmiddels alweer een paar weken terug van een weekje sharm el Sheikh met zo'n 20 duiken :'). Thilstegorm gedoken, ik dacht aan Germie, ondanks dat het niet heel diep ligt (25 - 30 meter) is het wel heel bijzonder te zien dat de lading (auto's, motoren, laarzen, munitie en zelfs locomotieven) er nog intact lag! Veel overhead. Daarnaast natuurlijk de rest van de kustlijn gedoken! Heerlijk.

Mijn man welke inmiddels Master instructor is, komt eind augustus deze kant op, ik wil hem graag verassen met een duik hier, maar weet niet zo goed waar te beginnen. Het liefst in het noorden, alhoewel ik TODI ook nog overweeg, maar dat ligt er een beetje aan hoe druk dat is, en of we nog een weekendje Belgie doen.
Ik dacht aan wellicht een bootduik de noordzee in maar geen idee of dat kan.
iemand tips of suggesties?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:58

Ja dat heeft hij zeker, jarenlang militair gedoken, en we hebben natuurlijk onze eigen duikschool :).
Hij zal dat dus hardstikke tof vinden, maar het klinkt alsof ik er vooral gewoon erg moe van wordt, ik ben de verwende duiker, mijn man gaat graag op avontuur. Klinkt dus niet alsof het gezellig samen duiken is dus...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:59

Dan klinkt zo'n Nederlandse plas dan misschien wel leuker. In Qatar ligt er ook vanalles in de zee qua objecten en dat vind hij onwijs leuk, maar dan moet er wel wat leven te zien zijn, zit er in die plassen uberhaubt iets?

Mijn vent kan alles, ik ben de relaxte duiker, dat is precies de juiste omschijving NoeskaMoos!

Todi is dus niet zo bijzonder begrijp ik?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:22

Hmm zo te lezen moet ik dus behoorlijk mijn best doen iets te vinden... Nachtduiken is wel een favoriet van beiden, wellicht is dat nog een goede optie.
Ik ga dat appje eens downloaden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:24

3 snoeken en 3 karpers in 120 minuten? Hmmm, Ik dacht dat er in Qatar weinig te zien is, maar dat valt dan toch mee. Misschien kunnen we dan toch beter ergens zuid Europa of Griekenland doen, ben bang dat Nederland ons dan toch wat gaat tegenvallen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:34

Ik heb gewoon 4 nachtduiken gedaan in Egypte hoor ;) afgelopen juni. Ook hebben we zonder gids gedoken, wellicht omdat mijn man IDC staff instructor is?

Ik vond Egypte echt wel het mooiste duiken wat ik tot nu toe gedaan heb!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie