gekantelde baarmoeder en geknelde eileider.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

gekantelde baarmoeder en geknelde eileider.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 19:52

Dag bokkers,

enkele jaren geleden wist mijn gynaecoloog me te vertellen dat ik een gekantelde baarmoeder heb. Opzich geen probleem, wel meer mensen hebben dit. Maar wat ik dus nergens lees, en wat ik wel heb, is dat die baarmoeder mijn eileider afknelt. Ben ik de enige?

Ik heb hierdoor wel zeer vaak pijn in mijn rechteronderbuik, vaak echt een stekende pijn. Binnenkort heb ik nog eens een afspraak dus dan wil ik graag opties bespreken om hier eventueel iets aan te doen, als dit al mogelijk is.

Iemand hier ervaring mee?

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: gekantelde baarmoeder en geknelde eileider.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:56

Geen ervaring, maar ik snap niet dat je jarenlang rondloopt met pijn. Persoonlijk was ik al lang teruggegaan naar (eventueel een andere) de gynaecoloog. :)

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:59

Goh er valt ineens een kwartje.. :')
Mijn baarmoeder is ook wat gekanteld en ik heb soms zo'n pijn rechtsonder in mijn buik, echt niet grappig meer. Zou dus een eileider kunnen zijn.. hmm.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:04

Palmera schreef:
Geen ervaring, maar ik snap niet dat je jarenlang rondloopt met pijn. Persoonlijk was ik al lang teruggegaan naar (eventueel een andere) de gynaecoloog. :)

Die man is hoofd gynaecologie en is ook écht wel heel goed. Maar ik ben nu 21, dit is geconstateerd op mijn 18. Zowel ik als mijn gynaecoloog wilden een eventuele (heel zware) operatie vermijden zolang dit kon. Dat wil ik liefst nog. Soms moet je een afweging maken tussen bepaalde dingen. En ik heb gekozen voor pijn inplaats van een zware operatie :D

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:06

Majabeestje schreef:
Goh er valt ineens een kwartje.. :')
Mijn baarmoeder is ook wat gekanteld en ik heb soms zo'n pijn rechtsonder in mijn buik, echt niet grappig meer. Zou dus een eileider kunnen zijn.. hmm.

Je kan altijd eens op consultatie gaan he :) bij mij hebben ze dit via een inwendige echo vastgesteld!
Duurde niet lang en was eigenlijk niet pijnlijk ook, maar dat is denk ik persoonlijk.
Mijn mama bijvoorbeeld HAAT inwendige echo's :')

Century

Berichten: 5952
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:08

Heb je ook pijn als je zelf drukt op die plek? En waar zit het ongeveer? Even nieuwsgierig ivm vergelijkbare klachten.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:14

IncelloAndMe schreef:
Majabeestje schreef:
Goh er valt ineens een kwartje.. :')
Mijn baarmoeder is ook wat gekanteld en ik heb soms zo'n pijn rechtsonder in mijn buik, echt niet grappig meer. Zou dus een eileider kunnen zijn.. hmm.

Je kan altijd eens op consultatie gaan he :) bij mij hebben ze dit via een inwendige echo vastgesteld!
Duurde niet lang en was eigenlijk niet pijnlijk ook, maar dat is denk ik persoonlijk.
Mijn mama bijvoorbeeld HAAT inwendige echo's :')


Na 2 bevallingen kan ik wel wat hebben down under :')
Moet binnenkort voor een uitstrijkje, zal eens vragen.

Ik heb bepaalde dagen zo'n enorme pijn op een bepaalde plek. Kan niet eens diep ademhalen dan en als er ook maar een beetje op druk ga ik door de grond. Gemene stekende pijn is het.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:16

Century schreef:
Heb je ook pijn als je zelf drukt op die plek? En waar zit het ongeveer? Even nieuwsgierig ivm vergelijkbare klachten.


Op dagen dat ik weinig of geen pijn heb, dit het niet echt pijn als ik erop druk. Mijn onderbuik is sowieso wel drukgevoelig door de gekantelde baarmoeder. Op dagen dat ik meer pijn heb, doet het soms juist deugd om er even goed op te drukken, dat gaat de pijn even weg maar komt wel weer dubbel zo hard terug als je loslaat.

Ik heb overigens dagen dat alles zo gespannen staat dat ik 'scheef' loop, omdat ik mijn rechter lichaamshelft dan niet kan strekken zonder samen te trekken van de pijn. De pijn zit ongeveer op de hoogte van waar je heupbot een beetje uitsteekt.

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 20:18

Majabeestje schreef:
Na 2 bevallingen kan ik wel wat hebben down under :')
Moet binnenkort voor een uitstrijkje, zal eens vragen.

Ik heb bepaalde dagen zo'n enorme pijn op een bepaalde plek. Kan niet eens diep ademhalen dan en als er ook maar een beetje op druk ga ik door de grond. Gemene stekende pijn is het.

Dan zal je het inderdaad geen probleem vinden! Ik ondervind op dagen van 'gemiddelde' pijn dat het wel pijn doet als ik duw. Bij ergere dagen trekt de pijn juist even weg als ik erop duw, maar die komt dubbel zo hard terug bij het loslaten :p