Als je kind niet meer wil leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:56

Wat een lastig verhaal. Het lijkt mij moeilijk als je kind zo ziek is.

Wat voor een stoornis heeft je kind? Dat is wel van belang van belang voor de verdere aanpak die je er op los kan laten.

Ik zou als ouder als eerste een goed gesprek aangaan om te kijken wat het probleem is.
En mocht het nodig zijn hem mee sleuren naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een psychiater die ook bekend is met zijn stoornis.

Ik mis in dit verhaal wat voor een dagbesteding je zoon heeft? Gaat hij nog naar school of werkt hij? Of zit hij echt hele dagen thuis op zijn kamer? Een dagritme is echt belangrijk hoe lastig het ook kan zijn om daar aan vast te houden.

Dit ritme wat hij nou heeft is niet bevoordelijk voor zijn psychische toestand.

Ik vind het voor jullie ook vreselijk dat hij dreigt met zelfmoord want dan durf je op een gegeven moment hem niet meer aan te spreken op zijn gedrag.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 01-05-17 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.


Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:02

Dat verduidelijkt het verhaal. Ik zou bij de psychiater "eisen" dat je zoon diagnostiek krijgt zodat duidelijk is wat hem mankeerd. En behandeling. Want naar huis sturen met medicatie is natuurlijk geen behandeling.

Ga als moeder mee naar de gesprekken zodat je duidelijk weet waar je aan toe bent.


Zodra iemand een gevaar voor zichzelf of omgeving word dan kan er echt wel een verplichte opname komen. En gezien de uitspraken over zelfmoord is dat gevaar er wel.

Ze zijn tegenwoordig niet zo happig meer op opname omdat er lange wachtrijen zijn. Maar als ouder proberen door te drukken wanneer je echt denkt dat hij een gevaar voor zichzelf is.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 01-05-17 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:09

Ik ben dus wel wat voorzichtiger met de uitspraak over zelf moord willen plegen als hij iets moet doen.
Het zal niet de eerste of laatste zijn die een poging wilt doen.

Diagnoses via internet vind ik helemaal eng. Maar uit dit verhaal blijkt wel dat hij snel hulp nodig heeft. Vrijwillig en anders onvrijwillig. Iemand die zulke uitspraken doet weet niet wat voor een impact dat kan hebben op omgeving.

De uitspraak van de psychiater vind ik ook een gevaarlijke.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:17

Be positive je zoon heeft een aardig "rugzakje" waarbij de stoornissen het extra moeilijk maken om een goede behandeling te krijgen. Maar ik denk wel dat het de tijd is om door te pakken. Want juist autisten varen het best bij een duidelijke structuur. Ik ben bang dat je het zonder hulp niet gaat redden. En dan zal je zoon ver uit zijn comfortzone moeten gaan. Omdat therapie waarschijnlijk dubbel zo moeilijk is voor zijn beperkingen maar daardoor juist misschien wel extra gewenst.

Ik zie hier hele menselijke reacties voorbij komen maar ik denk dat ze op dit moment niet haalbaar zijn. Soms is hulp van buiten af echt nodig.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 01-05-17 13:24, in het totaal 2 keer bewerkt

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:20

Wat zou je zelf dan als oplossing zien voor je zoon?

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:42

Bij sommige anti depressiva is de bijwerking toch echt de eerste weken een verhoogde kans op neiging tot zelfmoord.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, LV19952, Suliko en 30 bezoekers