Als je kind niet meer wil leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:55

Is er al eens diagnostiek overwogen door de psycholoog of psychiater?

Ik zou eens kijken of je via die weg meer handvatten kunt vinden.

Probeer in het belang van je kind te blijven denken, maar let ook op je eigen grenzen.

Ik weet te weinig van de situatie om te kunnen analyseren wat er aan de hand is, maar dit hoef je niet alleen te doen, verzamel mensen om je heen die hier meer mee kunnen!


upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:56

Damned schreef:
Het liefst gaf ik hem een draai om zijn oren dat hij maar eens even gewoon moet doen wat van hem gevraagd/verlangd wordt!!

Dus dit is hoe jij denkt over iemand die depressief en suicidaal is? Bijzonder.
Krijgt hij hulp? Zit hij in therapie? Uit jouw tekst lijkt het eerder dat hij enkel pillen kreeg, waar hij mee gestopt is, maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Voor ouders is het altijd ook heel moeilijk, en ik kan het verkeerd hebben maar uit jouw tekst komt niet veel begrip voor jouw zoon naar boven.

Ik kan me er iets bij voorstellen als je er middenin zit. Elke dag opnieuw.
Je kan dit ook op een hele andere manier brengen.

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:03

Suïcidaliteit komt vaak niet voort uit 'dood willen' maar uit 'niet meer willen leven'. De dood is dan makkelijker. Inhakend daarop denk ik dat het nodig is dat er gekeken wordt naar waar je zoon nog wel blij van zou kunnen worden. Wat vindt hij tof om te doen? Heeft hij perspectief? School?

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:07

Ben ik niet met je eens Azmay. Wat ik me kan heugen uit mijn depressieve gedachten is dat het soms makkelijker is om in je zelfmedelijden te blijven hangen omdat alles zo poedersuiker is. Want als je je bestaande patronen aan moet pakken moet je met jezelf aan de slag en dat wordt zwaarder dan met je hoofd blijven zitten waar je zit.

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:09

Be_positive schreef:
Mijn zoon heeft een ernstige contactstoornis, en autist.
Hij komt bij de psychiater.
Hij zit op school maar spijbelt vaak en veel. Hij zegt dat het hem niet lukt.
Als hij niet op school is zit hij op zijn kamer achter de laptop.
Een enkele keer is hij heel spontaan en gezellig en maakt hij het een praatje. Het is ook een lief kind verder.

Dat hij manipuleert ben ik mij zeker bewust van.
Alleen als je kind al daadwerkelijk plannen heeft en de plek en tijd heeft uitgezocht inclusief de plek waar hij moet gaan staan voor een geslaagde poging ... ik kan je vertellen dat je dan wel voorzichtig wordt om hem een draai om zijn oren te geven amen met een enorme holpieper.

Hiermee beloon je hem voor gedrag wat niet wenselijk is.
Als hij niet op school is, maak het zo onaantrekkelijk mogelijk om thuis te zijn. Dus. Niet achter de computer, geen laptop, desnoods de wifi eruit. Op zijn kamer blijven enzovoorts.

Wellicht is het goed om toch contact op te gaan nemen met het wijkteam. Klinkt als een onveilige situatie voor alle partijen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, ComscoreBot, Eva1975, Evito_06, Fair, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IMAY1990, leonie87, linoleum, ogidni, Pferdchen, Piekosjj, Plus_en_Min, xmirax en 24 bezoekers