Als je kind niet meer wil leven

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:54

Het liefst gaf ik hem een draai om zijn oren dat hij maar eens even gewoon moet doen wat van hem gevraagd/verlangd wordt!!

Dus dit is hoe jij denkt over iemand die depressief en suicidaal is? Bijzonder.
Krijgt hij hulp? Zit hij in therapie? Uit jouw tekst lijkt het eerder dat hij enkel pillen kreeg, waar hij mee gestopt is, maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Voor ouders is het altijd ook heel moeilijk, en ik kan het verkeerd hebben maar uit jouw tekst komt niet veel begrip voor jouw zoon naar boven.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist


Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:10

chevax schreef:
Damned schreef:
Het liefst gaf ik hem een draai om zijn oren dat hij maar eens even gewoon moet doen wat van hem gevraagd/verlangd wordt!!

Dus dit is hoe jij denkt over iemand die depressief en suicidaal is? Bijzonder.
Krijgt hij hulp? Zit hij in therapie? Uit jouw tekst lijkt het eerder dat hij enkel pillen kreeg, waar hij mee gestopt is, maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Voor ouders is het altijd ook heel moeilijk, en ik kan het verkeerd hebben maar uit jouw tekst komt niet veel begrip voor jouw zoon naar boven.


Zeg, doe jij eens even rustig tegen TS.


Ik ben heel rustig en compleet relaxed, dankjewel :)

Ik weet heel goed hoe het is om in zo een situatie te zitten. Mijn zus kampt al jaren (van haar 12e tot haar 20ste) met depressies, anorexia, angstoornissen, faalangst etc voortvloeiend uit borderline, en ze heeft al meerdere jaren suicidale gedachten met 1 heel serieuze zelfmoordpoging die enkel door puur toeval niet geslaagd is, en daar heeft ze geen spijt van gehad (ze wil nog steeds dood)
Ik heb dus van heel dichtbij de impact gezien die dat op mijn ouders gehad heeft, de frustraties, de jarenlange therapieën die niet leken te helpen, de verschillende aanpak van mijn ouders die leidde tot onderlinge ruzies etc...

Ik kan het uiteraard verkeerd hebben, maar uit jouw bericht lijkt alsof je hem eigenlijk niet gelooft, en dat is misschien wel het slechtste wat je kan doen. Ik zou de conclusies overlaten aan je psycholoog/psychiater en eventueel samen op gesprek gaan bij een psycholoog, die jou ook individueel kan begeleiden.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:36

Mijn inziens is manipulatie iets dat bij de depressie hoort, net zoals een alcoholverslaafde dat ook doet. Het heeft geen zin om hij zijn manipulatie te verwijten (niet dat ik zeg dat je helemaal niets moet doen) omdat je iets moet proberen doen aan het onderliggende probleem, de depressie.

Ik zag het zelf hoe kwetsend het was voor mijn zus dat mijn vader haar niet echt geloofde en vond dat ze zich aanstelde.
Zeker als je zoon ook nog autistisch is, heeft hij nog meer moeite om zich te uiten, en zal hij zich nog meer onbegrepen voelen.

Dit kan je niet eventjes alleen oplossen, hiervoor is intensieve professionele begeleiding nodig.

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, leonie87 en 25 bezoekers