Vtamine d te kort lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 23:51

Wildgirl schreef:
Je kunt gerust gedurende een maand of 2 10.000 ųmg per dag slikken, daarna op onderhoudsdosering van 5000 per dag. Zo heb ik mijn level van 25 naar 150 gekregen, perfect. De nl richtlijnen voor een gezond vitamine d level zijn rudicuul (75-100) ik hou persoonlijk de usa richtlijn aan en heb daar veel baat bij. 1x pw 2500 slikken zal geen effect hebben en is dus geld weggooien.

En vervolgens heb je een huisarts in de stress :D , ik slik ook 5.000iu per dag en zat ook rond de 130. Er werd mij dringend geadviseerd om het dan maar 1 x per week te gaan slikken.
Als je vitamine D slikt vanwege een tekort kan je het meestal ook beter gewoon het hele jaar door blijven slikken. Ik bestel het altijd in Amerika, zeker als je meer besteld ben je ondanks de import tax (heb ik pas 1 keer gehad) veel goedkoper uit


ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:26

Wat ik mij afvraag. Als jullie een tekort hebben dan krijgen jullie een kuur met de ampullen en daarna slikken jullie niets meer?
Tot het weer te laag is en klachten veroorzaakt?

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:48

Gelukkig slikken een heleboel gewoon door. Mijn vroegere huisarts zei ook dat ik moest stoppen in de zomer (terwijl het tekort in de zomer geconstateerd was) maar ik ben en blijf doorslikken. Inderdaad ook softgels van 5.000 IU. Deze koop ik in Amerika waar ze een derde kosten van wat ze hier in nederland moeten kosten terwijl het hetzelfde merk is.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:26

bigone schreef:
arabella2000 schreef:
Ik slik iedere dag 2 van die oliepillen van iherb. En ik heb ook daar de magnesium en kalium besteld (werken blijkbaar samen )

https://www.iherb.com/pr/KAL-Magnesium- ... lets/73769


https://www.iherb.com/pr/Now-Foods-Pota ... 40-g/69741

Bestel je die Iherb in Amerika?? En wat kost het ??


Ik bestel de olie capsules ook altijd in Amerika, zijn daar zeker de helft goedkoper als in Nederland. Oke, je loopt het risico dat je FAT moet betalen maar dan nog scheelt het bijna de helft.
Deze bestel ik: https://nl.iherb.com/pr/Healthy-Origins ... gels/18335
De levering is ook altijd super snel.

Even vergelijk, Amerika 360 capsules 5000IE voor 8,49 euro
Bol.com 120 capsules 5000IE voor 19,95 euro

Reken maar uit

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 12:57

Amerika 360 capsules 5000IE voor 8,49 euro
Bol.com 120 capsules 5000IE voor 19,95 euro = maal 3 = 59,85

Voor die 50 euro verschil betaal ik graag 6 euro verzendkosten :)) en neem ik het risico dat ik nog 15 euro FAT moet betalen. Ik bestel daar meerdere dingen. Toevallig vandaag nog een bestelling gedaan.
Het prijsverschil is echt idioot.

Ik slik ze bijna dagelijks en blijf daarmee op een waarde tussen de 100 en 130 zitten. Dat zal je dus ook zelf moeten uitproberen door te slikken en bloed te prikken

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:14

Als je alleen de vit-D capsules besteld, bv 1 pot van 360 capsules van 5000IE, dan betaal je 12,50 verzendkosten en blijf je precies onder de 22 euro en ben je altijd nog 13 euro goedkoper uit dan wanneer je dezelfde pot in Nederland koopt. (even gezocht naar de juiste prijs) en heb je voor een jaar capsules.
Ik bestel meestal meerdere dingen en dan worden de verzendkosten steeds lager. Vandaag inclusief verzendkosten voor 70 euro besteld, in Nederland had dezelfde bestelling 180 euro gekost, dan vind ik de douane kosten geen probleem

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 15:16

Maris schreef:
ogidni schreef:
Als je alleen de vit-D capsules besteld, bv 1 pot van 360 capsules van 5000IE, dan betaal je 12,50 verzendkosten en blijf je precies onder de 22 euro en ben je altijd nog 13 euro goedkoper uit dan wanneer je dezelfde pot in Nederland koopt. (even gezocht naar de juiste prijs) en heb je voor een jaar capsules.
Ik bestel meestal meerdere dingen en dan worden de verzendkosten steeds lager. Vandaag inclusief verzendkosten voor 70 euro besteld, in Nederland had dezelfde bestelling 180 euro gekost, dan vind ik de douane kosten geen probleem


Dank je wel voor het nakijken van de verzendkosten. Ik kon het nergens vinden ! Dus hoe hoger de bestelprijs hoe minder de verzendkosten ?

Klopt, het begint bij 12,50 euro. Bij mijn bestelling van 64 euro had ik 6 euro verzendkosten

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:20

Voor degene die bang zijn dat ze een schokkend bedrag aan invoerrechten/btw moeten betalen als ze in Amerika bestellen. Dit valt reuze mee. Ik had een bestelling van 70 euro en ik moet 4,26 euro aan invoerrechten/btw betalen.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:05

Maris schreef:
ogidni schreef:
Voor degene die bang zijn dat ze een schokkend bedrag aan invoerrechten/btw moeten betalen als ze in Amerika bestellen. Dit valt reuze mee. Ik had een bestelling van 70 euro en ik moet 4,26 euro aan invoerrechten/btw betalen.


Moet je dan ook nog douanekosten betalen ?

edit : volgens deze site http://www.invoercalculator.nl/ zou je bij een bedrag van 64 euro en 6,25 verzendkosten totaal op iets van 16,50 euro aan extra kosten zitten. Inklaringskosten zijn 13 euro volgens die site en dan nog 6% BTW idd.


Gisteren het pakketje al binnen gekregen en er is niets meer bijgekomen aan kosten. Op internet staat het nergens heel duidelijk uitgelegd. Het gaat volgens DHL om 4 dingen.
Soort product, gewicht/volume, bedrag en of je het voor eigen gebruik besteld.
Bestel je 100 potten van iets dan gaat ze er vanuit dat je het voor de verkoop gebruikt en zal je veel meer gaan betalen.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:44

Volgens mij regelt DHL juist de aangifte bij de douane. Gaat volgens mij gewoon via de normale/legale route en wordt er buiten de toevalstreffers met scannen en honden oid niets meer tussen uit gehaald/ Dus zolang je geen illegale dingen bested hoef je je geen zorgen te maken

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:29

Janneke2 schreef:
Ik neem aan dat wie de moeite neemt spul over de oceaan te laten vliegen echt hoge doseringen zelf moet kopen...

Het merk Healthy Origins is ook gewoon in Nederland te verkrijgen. Alleen betaal ik hier voor 360 capsules van 5000IE minimaal 35 euro en in Amerika 8,50 euro.
Mijn huisarts schrijft geen VIT D op olie basis voor maar alleen maar divisun tabletten en deze betaal ik via mijn eigen risico toch zelf. Hier doet mijn lijf nagenoeg niets mee dus ik koop het wel zelf.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Vtamine d te kort lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:12

Vroeger had je een merk vitamine D 400IE. 2 tabletjes en ik deed het er goed op maar die werd op een gegeven moment niet meer vergoed door de verzekering. Kreeg toen automatisch divisun 800IE. Dat was mooi wat dan hoefde ik nog maar 1 tablet. Hier op ging mijn waarde dus hard achteruit. Eerst nog overgegaan op 2 tabletten, dat maakte ook geen verschil. Toen zelf ook nog Bonusan geprobeerd. Hoger gedoseerd en het waren ook capsules op olie basis. Helaas ging mijn waarde hiermee ook niet boven de 60 uitkomen. Vervolgens overgegaan op de Healthy Origins, en nu zit mijn waarde tussen de 100 en 120 ongeveer. Misschien komt het door de nog hogere dosering (5000IE) maar ik ga niet meer wisselen.
Zo zal iedereen gewoon moeten kijken waar zijn/haar lichaam het beste op reageert. Per slot van rekening zijn we allemaal uniek en zal iedereen net weer even anders reageren.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 14:48

Roosje01 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zit er aan te denken om mn bloed weer te laten testen, ik kreeg vorig jaar ampullen en daarna elke dag een vit. D. Pil maar ik merk echt dat ik me weer futloos voel en ik mezelf niet meer warm kan krijgen.


Dan moet je wel een tijdje stoppen met die pillen voor je kunt laten testen ivm valse waardes.
Weet niet wat voor pillen je neemt? Ik neem zelf olie druppels en die werken voor mij wel goed.



Het zijn hier toch geen valse waardes?? Het gaat erom dat moonsparkle de stand van zaken weet met de hoeveelheid vitamine D die nu geslikt wordt. Wie weet moet er weer terug gegrepen worden op de ampullen of de tabletten verhogen.

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:28

Anoniem schreef:
Lijkt me niet dat ze vals zijn.
Bij b12 zeggen ze dat wel...


Dat is als mensen zelf al met supplementen begonnen zijn voordat er onderzoek gedaan is. Als je eenmaal een waarde bepaald hebt via bloed onderzoek zonder dat je zelf al supplementen geslikt hebt dan wil je juist daarna de waarde weten met supplementen om te kijken of je de hoeveelheid supplement wat je inneemt genoeg, teveel of te weinig is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, blondies, Butterfly, Dancyy, Danseresje, DeEenhoorn, doekenbas, Kinke, Lynn_Nikita, maaikemuis, marley93, Meliaforever, moonsparkle, Roulette_, Zoolgangster en 132 bezoekers