Afbouwen antidepressiva

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:40

Ik zit momenteel redelijk met mijn handen in het haar. Even een situatieschets.

14 maanden geleden ben ik begonnen met Paroxetine 10 mg. Door het jaar heen verhoogd van 20 mg naar uiteindelijk 30 mg. Dit alles in overleg met de huisarts.
Nu ging het de laatste maanden eigenlijk ontzettend slecht, dat mijn huisarts en ik het nut van de paroxetine niet in zien. Ik geef dagelijks een cijfer aan mn mood, en ondankt de ad+oxazepam zat ik nog aan de 1. 0 is wanneer je dood wilt, 10 is wanneer je gelukkig bent.
Met mijn psycholoog besproken dat ik naar de psychiater zou gaan omdat ik ook een back-up nodig heb wanneer het mis dreigt te gaan(ik heb momenteel de neiging om het opp te geven), maar ook omdat een psychiater meer kennis over ad heeft dan een huisarts.

Ik kreeg het volgende afbouwschema:
van 30 mg direct naar 20 mg
na 1 week van 20 mg naar 10 mg
na 1 week van 10 mg naar 5 mg

Nou dat ging al gelijk mis. De eerste week had ik vooral heel erg last van lichamelijke sensaties. Ik voelde me dronken, ik praatte gek en was echt ontzettend whoozy. Daarnaast had ik ontzettend last van lichamelijke 'pulsen'. Als ik bewoog, schoot er een electrische puls door mijn lijf heen. Heel irritant kan ik je vertellen.
Maar goed, de 30 naar 20 wel afgemaakt. Toen van 20 naar 10. Dat ging goed mis, ik werd hartstikke suicidaal, het was echt afschuwelijk. Ik heb een keer op handen en voeten gillend en schreeuwend naar de keuken moeten kruipen om mijn 'alarmpil' lorazepam te kunnen pakken.
Ik ben onwijs sterk, maar mijn kracht raakt nu hard op. Dus de paaz gebeld, of ik mn psychiater kon spreken. Ja, die kon me morgen wel terug bellen. Ehh wat dacht je van nu? :P Dus later werd ik door een ander teruggebeld, en hij gaf me de tip om terug te stappen van 10 naar 15. Dat eeft iets meer rust, maar met vlagen kan ik nog steeds compleet van het padje raken.
Inmiddels ben ik van 15 naar 12.5 mg gegaan. De psychiater die ik vorige week sprak zei dat ik na een paar dagen wel van 15 naar 10 kon gaan, maar dat trok ik niet, dus zelf de keuze gemaakt om naar 12.5 mg te gaan. Daar zit ik nu nog steeds op.

Dus, hoe nu verder. Momenteel zit ik als een zombie op de bank, ik wil de psychiater bellen, maar ik vertrouw hem gewoon niet. Want ik krijg dus van alle kanten te horen(goede bronnen) dat mijn afbouwschema gewoon gevaarlijk is, en dat er minimaal 6 weken voor staat, ipv 3 weken.
Ik ben net bij de apotheek geweest, die zeiden dat het 3 weken schema prima kon, maaar dat het per persoon verschild.

ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik heb het schema zelf maar een beetje bepaald, maar dat lijkt me natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling.
De afbouw beinvloed heel erg mijn logisch denkvermogen, dus help me even op weg hier.Ik ben echt als de dood dat ik weer meemaak wat ik vorige week heb meegemaakt. Want dat gun je echt niemand.

liesje84
Berichten: 576
Geregistreerd: 22-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:49

Veel langzamer afbouwen, maar dan ook echt veel langzamer en kleinere stapjes.
Ikzelf ben net van 15mg Mirta afgebouwd (kreeg ik voor slapen maar blijk prima zonder te kunnen)
Ik vond in 6wk afbouwen al heftig.
Er zijn ook schema's voor, bv http://www.cinderella-tx.org/nl/

De dokters kunnen het mooi vertellen maar het blijkt toch allemaal wat meer invloed op je gestel te hebben. Ik heb uiteindelijk met mijn huisarts een schema gemaakt. Die kon wel snappen dat ik het voorzichtig wou doen. Ik ben steeds met een kwart afgebouwd per 2 wk.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:51

Waarom ga je dan niet terug naar de huisarts? Of maak je een afspraak met de psychiater en ga je met hem om tafel zitten. Zelf met doseringen prutsen lijkt me inderdaad niet handig en misschien zelfs niet veilig zoals je zelf al aangeeft. HA bellen lijkt me de eerste stap nu.

En eerlijk? Ik heb eerder topics gezien dat je graag open bent over jezelf en situaties, maar als ik me niet vergis loopt er ook een topic over (jouw?) depressie. Dat is helemaal niet erg ala je dat prettig vind, maar je gooit jezelf nu wel heel open en bloot op internet. Dit topic zien veel mensen, je andere topic waarschijnlijk veel minder. Wellicht iets om even aan te denken. Kan het ook helemaal fout hebben hoor.
Sterkte met de situatie :(:)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:53

als jij van die 10 of zelfs 5 mg stappen in dit tempo zo van de leg raakt lijkt het me voor jou idd te hard gaan

kun je voor jezelf opschrijven wat jij denkt dat goed is en waarom?
dus: ik wil graag afbouwen in een langzamer tempo met kleinere stappen omdat dat fijner/veiliger voelt voor mij en ik met de 5 of 10 mg stappen ontzettend van de leg raak (tot op het punt dat het onveilig word)
en dan eventueel ook met de voorbeelden er bij wat er gebeurde met de grotere afbouw stappen en het tempo zoals dat bedacht was in eerste instantie?

als je dan contact opneemt heb je op papier hoe jij het ervaart en wat voor jou de betere optie lijkt te zijn
dan kun je daar op terugvallen tijdens het gesprek en heb je misschien een houvast


zelf aanrommelen met je medicatie is idd een afrader, maar!! jouw stappen tot nu toe ( het kleiner maken van de stappen en langzamer gaan) zijn geen risico stappen of risicogedrag zeg maar
maar juist hele zelf beschermende stappen die voorkomen dat je echt de weg kwijt raakt , dat zal de psychiater (of dat nu je eigen psych of de dienstdoende is) echt wel herkennen en waarderen

ik vind je in ieder geval echt wel goede keuzes maken ... kiezen voor gas los en geleidelijker gaan ter zelfbescherming ipv tegen wil en dank het voorgestelde schema vasthouden

je post zoals die is doet je niet onlogisch overkomen, maar ik snap heel goed dat de afgelopen dagen/weken je ontzettend onzeker maken :(:)

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:57

De echte deskundige is de apotheker.

Je kunt direct een afspraak maken en het is "gratis" (de prijs voor dit soort gesprekken zit al in de prijs voor de pillen die je hebt gekocht).

Vraag ook zijn/ haar mening over vitamine B6/ B complex - er is literatuur die stelt dat dit het afbouwen makkelijker maakt.

Sterkte!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:08

Een tijd geleden ben ik overgestapt naar andere medicatie; ik heb nu paroxetine 30 mg (ondertussen al eens verhoogd). Volgens mijn arts moest ik afbouwen, een week zonder en dan weer opbouwen. De afbouw periode, maar met name die week zonder was pure hel. Ik had precies dezelfde symptomen als jij.

Nu was ik laatst toevallig bij een vervangend arts en deze zei dat je helemaal niet eerst moet afbouwen en dan pas weer kunt opbouwen. Je moet volgens een kruislings schema werken, waarbij je de ene afbouwt en tegelijkertijd de ander opbouwt.

Kom ik bij mijn vraag: ga je iets anders opbouwen? Want gezien je vorige topic (waarin ik mezelf er niet toe kon zetten te reageren, zo confronterend :( ) lijkt me dat best verstandig?

In ieder geval: ik voel met je mee, weet hoe moeilijk het is.

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:11

Ik heb er absoluut geen verstand van maar toevallig een stuk gezien van de uitzending van 'De Wereld draait door' van afgelopen vrijdag. Daar ging ging het over Paroxetine. Een professor gaf aan dat opbouwen en afbouwen in hele kleine stapjes moest gaan van zelfs maar 0.5 mg om te voorkomen dat er dus heftige bijwerkingen zijn. Omdat dit niet mogelijk is met de gangbare doseringen is het mogelijk om bij de apotheek een taperingstrip te laten maken voor geleidelijke afbouw.

Via de site van de wereld draait door https://urc.mumc.maastrichtuniversity.nl/node/13125

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:13

Ik kan je niet direct helpen met je afbouw schema behalve dat ik weet dat er meer dan belachelijk met dit soort schema's omgesprongen word. Ik heb ook verschillende medicatie gehad in het verleden en achteraf vind ik het een wonder dat er geen rare dingen gebeurt zijn op de manier waarop ik op- en afgebouwd heb...

Wat ik je wel wil zeggen is dat er vorige week tijdens de wereld draait door een item over dit middel was waar ik het koud van kreeg. Er zat ook een psychiater en een universitair persoontje bij die o.a. uitleg gaven over de afbouw. Ik vond het een schokkend middel dat imo niet door een HA voorgeschreven zou mogen worden. Helaas zijn ook niet alle psychiaters juweeltjes. Een nare gedachten als je er wel 'afhankelijk' van bent.

Blijf iig je eigen gevoel volgens en sla met je vuist op tafel. Al bouw je een half jaar minimaal af, als dat de situatie draagbaar en veilig maakt dan zij dat zo!

AH, ik zat op een lijn met de Bokker hierboven! Fijn die link!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:16

Dit schema lijkt me idd veel te snel gaan voor jou. Ik zou absoluut terug gaan naar de huisarts en anders advies vragen bij de apotheker.
Ik slik zelf Fluoxetine 60 mg en mijn psychologe heeft gezegd dat ik bij afbouwen zeker op een half jaar moet rekenen. Nou is dat wel een andere stof, maar jouw schema lijkt me wel veel te snel gaan.

Wat ik me wel afvraag: een tijd geleden ben je toch cold turkey gestopt met antidepressiva? Had je toen nergens last van? :?

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:20

Mijn partner heeft zijn antidepressivum ook afgebouwd van 20 mg lexapro naar 5 mg lexapro.
Hij hield 2,5 mg per 6 weken aan. En dan had hij nog klachten genoeg. Heel veel hoofdpijn, dizzy, moe, misselijk. Hij ging ook niet meer dan 5 mg per half jaar omlaag. dus na 2x 2,5 mg omlaag hield hij een rust pauze van een paar maanden. Hij slikte deze dosis een paar jaar. Afbouwen is echt heel heftig. ( opbouwen trouwens ook).

De psych noemt het onttrekkingsverschijnselen en geen afkickverschijnselen want je zou er niet verslaafd aan kunnen worden want dan zou je steeds een hogere dosis nodig hebben. amehoela
Laatst bijgewerkt door Nanda op 18-04-17 14:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:22

Cayenne schreef:
Dit schema lijkt me idd veel te snel gaan voor jou. Ik zou absoluut terug gaan naar de huisarts en anders advies vragen bij de apotheker.
Ik slik zelf Fluoxetine 60 mg en mijn psychologe heeft gezegd dat ik bij afbouwen zeker op een half jaar moet rekenen. Nou is dat wel een andere stof, maar jouw schema lijkt me wel veel te snel gaan.

Wat ik me wel afvraag: een tijd geleden ben je toch cold turkey gestopt met antidepressiva? Had je toen nergens last van? :?


Ik wist dat die vraag zou komen ;)
Toen zat ik op een hele lage dosis. Toen had ik wel de lichamelijke sensaties maar niet de psychische problemen. En dat was ook een andere ad.

Ik denk dat ik toch maar even de huisarts langs ga morgen.

Ik vond het ook vreemd dat ik niet mag opbouwen tegelijkertijd. Ik vind het wel vreemd hoe verschillend artsen hiermee omspringen.
Ik heb ook het stuk van DWDD gezien, en dat maakte me furieus!

Maar goed, morgen als eerste maar eens terug naar de huisarts.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Dit schema is veel te snel. En als jij ondanks deze AD nog steeds een 1 geeft voor je leven, dan is deze versie AD misschien helemaal niet geschikt voor je òf is een andere aanpak dan AD voor jou zelfs beter. Tenslotte wordt er helaas vaak veel te snel AD voorgeschreven. Maar over wat goed of niet goed is voor jouw persoontje kunnen wij en mogen wij als niet-artsen niet beslissen. Maar het is meer regel dan uitzondering dat afbouwen heel moeilijk is en dat je door een bepaalde periode 'heen moet'.
Zelf heb ik in het eerste jaar twee andere versies gehad voordat ik op de huidige kwam en daar doe ik het na al die tijd nog steeds goed op. Ook al meerdere pogingen gedaan om (begeleid!!!!) te stoppen, maar helaas. De artsen hebben in mijn geval aangegeven dat ik er waarschijnlijk voorgoed aan vast zit (slik het nu 12 jaar). Ik wil er nog steeds graag vanaf (mede vanwege de exorbitante gewichtstoename), maar snap wel dat kwaliteit van leven bovenaan staat.

Je zou bij je HA een verwijzing voor een second opinion bij een andere arts kunnen vragen.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:31

Joolien schreef:
Cayenne schreef:
Dit schema lijkt me idd veel te snel gaan voor jou. Ik zou absoluut terug gaan naar de huisarts en anders advies vragen bij de apotheker.
Ik slik zelf Fluoxetine 60 mg en mijn psychologe heeft gezegd dat ik bij afbouwen zeker op een half jaar moet rekenen. Nou is dat wel een andere stof, maar jouw schema lijkt me wel veel te snel gaan.

Wat ik me wel afvraag: een tijd geleden ben je toch cold turkey gestopt met antidepressiva? Had je toen nergens last van? :?


Ik wist dat die vraag zou komen ;)
Toen zat ik op een hele lage dosis. Toen had ik wel de lichamelijke sensaties maar niet de psychische problemen. En dat was ook een andere ad.

Ik denk dat ik toch maar even de huisarts langs ga morgen.

Ik vond het ook vreemd dat ik niet mag opbouwen tegelijkertijd. Ik vind het wel vreemd hoe verschillend artsen hiermee omspringen.
Ik heb ook het stuk van DWDD gezien, en dat maakte me furieus!

Maar goed, morgen als eerste maar eens terug naar de huisarts.

In RADAR is AD ook besproken. Was heel interessant! Misschien dat je het nog ergens terug kunt halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:46

Joolien schreef:
Cayenne schreef:
Dit schema lijkt me idd veel te snel gaan voor jou. Ik zou absoluut terug gaan naar de huisarts en anders advies vragen bij de apotheker.
Ik slik zelf Fluoxetine 60 mg en mijn psychologe heeft gezegd dat ik bij afbouwen zeker op een half jaar moet rekenen. Nou is dat wel een andere stof, maar jouw schema lijkt me wel veel te snel gaan.

Wat ik me wel afvraag: een tijd geleden ben je toch cold turkey gestopt met antidepressiva? Had je toen nergens last van? :?


Ik wist dat die vraag zou komen ;)
Toen zat ik op een hele lage dosis. Toen had ik wel de lichamelijke sensaties maar niet de psychische problemen. En dat was ook een andere ad.


Ik bedoelde het ook absoluut niet rot! Jaren geleden had ik Fluoxetine 25 mg en kon ik moeiteloos cold turkey stoppen (was in overleg met de psychiater en huisarts).
Nu met 60 mg schijnt dat veel lastiger te zijn en moet ik opeens een half jaar afbouwen :?

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:04

Ik slik ook paroxetine 20mg 3 a 4 keer per week. Kan het ook best een week zonder doen en heb dan nergens last van.... Bizar dat je zo snel last hebt van bijwerkingen en zo heftig ook.
Zal per persoon verschillen... Idd naar de dokter en dan nog langzamer afbouwen lijkt mij.
Sterkte!!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:11

Eerder 6 maand ipv 6 week. Ik ben ook afgebouwd van 30mg naar 0 in 2 maanden, veel te snel en nog minstens een half jaar last van gehad.

guppekop

Berichten: 1963
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:40

Ik heb ook dat schema gehad toen ik paroxetine slikte.
Is bij mij ook fout gegaan. Huisarts zei dat ik maar moest doorzetten. Veel gegoogled en uiteindelijk zelf dit schema aangehouden:
Ene dag 20, andere dag 15 voor 2 maanden
Elke dag 15 voor 2 maanden
Ene dag 15, ene dag 10 voor 2 maanden
Elke dag 10 voor 2 maanden
Ene dag 10, ene dag 5 voor 2 maanden
Elke dag 5 voor 2 maanden
Ene dag 5, ene dag 2,5 voor 2 maanden
Elke dag 2,5 voor 2 maanden
Om de dag 2,5 en dat met steeds meer dagen er tussen.

Misschien té langzaam, maar ik was zo geschrokken van de bijwerkingen die ik kreeg, beide stoppogingen, dat ik dit maar zo deed.
Moet eerlijk zeggen dat ik sinds september nu ben afgebouwd en nog steeds paniekerige momenten en lichte paniekaanvallen heb.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:45

Toevallig was er iets over antidepressiva en afbouwen bij de wereld draait door vorige week. Bij de apotheker kun je een soort strip laten maken voor het afbouwen en dan krijg je veel kleinere tussenstappen dan je zelf kunt maken door pillen te halveren etc.
De naam ben ik kwijt, maar die aflevering kun je gemakkelijk terug vinden denk ik.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:49

HA geven altijd zo een idiote afbouw tijd. In 3 weken zou dat dan dus moeten.
Nee hoor. Ik heb zelf de stapjes geregeld elke week er een beetje af. En dan bleef ik op die hoeveelheid tot ik er aan gewend was en vervolgens deze stappen herhalen.
Heb er 1/2 jaar over gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:47

baudyh schreef:
HA geven altijd zo een idiote afbouw tijd. In 3 weken zou dat dan dus moeten.
Nee hoor. Ik heb zelf de stapjes geregeld elke week er een beetje af. En dan bleef ik op die hoeveelheid tot ik er aan gewend was en vervolgens deze stappen herhalen.
Heb er 1/2 jaar over gedaan.


Dit was dus een psychiater die deze afbouwtijd adviseerde. Ik ging juist naar een psychiater omdat ik dacht daar beter geholpen te worden...

Yunomi, ik heb dat gezien idd.

Morgen de huisarts en de psychiater bellen. Ik ben net bij de psycholoog gebeld en die heeft toevallig morgen ook een gesprek met de psychiater, en die gaat het ook aankaarten.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:15

Wat een aparte situatie. Mijn psychiater doet ALLES met mij in overleg en hij past de hoeveelheid medicatie aan op hoe ik me voel met het afbouwen. Hij zei ook van te voren, dat als ik achteruitgang zou merken ik weer even tijdelijk een tikkie omhoog zou kunnen gaan. En dat ik vooral zelf uit moest zoeken wat prettig was. Ik heb een hele fijne psychiater.

In de geestelijke gezondheidszorg moet je het vaak doen met wat je hebt. Maar als jij je niet prettig voelt bij je huidige psychiater zou ik kijken of je bij een ander terecht kunt. En anders bespreekbaar maken dat je je niet goed voelt bij hoe het loopt en dat je zelf vermoed meer tijd nodig te hebben met afbouwen. Hij kan je nergens toe dwingen.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:24

Hier een apothekersassistente op zich zou het schema van de psychiater moeten kunnen. Maar ik heb wel de ervaring dat zo schema prima kan bij mensen die stabiel zijn niet als je nog niet stabiel bent vaak gaat het dan gewoon te snel. Soms is het ook gewoon kiezen tussen 2 kwade want er kan natuurlijk met iets anders gestart worden als dit afgebouwd is. Maar dan moet het wel goed gaan en weet je jij bent de enigste die dit kan bepalen. Dat kan geen arts voor je die kan alleen maar advies geven.
Dus zorg dat je weer contact krijgt met de psychiater heir over liefst even face tot face toch prettiger als via de telefoon.
Weet niet of je het al hebt maar er is ook Seroxat drank dit is de merknaam van paroxetine. Deze is 2 mg per ml en is veel nauwkeuriger afbouwen als met de tabletten dus misschien is dat een idee voor je? Zal je gok ik wel met de vergoeding zitten maar dat weet ik niet zeker gaat namelijk niet echt vaak dat moet je even navragen. Waarschijnlijk met medische noodzaak sowieso wel.

Anoniem

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:34

Genja, bedankt voor de tip. Ik had hier idd al over gehoord. Had hier bij de apotheek ook al erover gehad, maar hij noemde geen extra vergoeding oid.
Het staat me toch een beetje tegen om de psychiater te bellen, weet niet waarom. Maar toch gebeld, wordt uiteraard door hem terug gebeld, hopelijk vandaag, anders maandag pas...

Gelukkig voel ik me vandaag nog wel aardig.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:50

Belachelijk natuurlijk dat er niet meteen terug gebeld word ! Er zouden meteen stappen genomen moeten worden.
Misschien helemaal niet mogelijk of wil je dat niet maar zou een opname niet fijn zijn. Zodat je onder 24 uurs toezicht en begeleiding dit kan doen?
Sterkte.

Anoniem

Re: Afbouwen antidepressiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 12:47

Heb ik zeker overwogen, ook daarom wil ik hem spreken.
2 weken terug belde ik toen ik suïcidaal was, of ie morgen terug kon bellen. Wtf :')