Twijfelen over kinderen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:22

Er is een waarom geen kinderen topic, een zwanger en bevallen topic, het bewust geen kinderen topic maar ik zie zo geen ik twijfel over kinderen nemen topic.

Ik ga richting de 30 en ergens voelt het hierdoor of ik er nu wel echt over na moet gaan denken. In onze vriendenkring zijn we eigenlijk nog de enige zonder. Ik zou wel kinderen willen maar veel brengt me ook aan het twijfelen welke ook weer beïnvloed word door topics waarin te lezen is hoe mensen zich ergeren aan kinderen. Ik wil niemand tot last zijn en niet teveel opvallen iets wat met kinderen eigenlijk niet echt mogelijk is. Ik zou ze liever op laten groeien ergens in de natuur weg van social media want om me heen zie ik toch dat het bijna onontkoombaar is dat je kind een smartphone verslaving krijgt in de tienertijd. Regelmatig hoor je ook het nieuws dat kinderen zelfmoord plegen door pesterijen waarvan ik denk als je misschien die vier jaar school overleeft zou hebben had je misschien nog een heel ander mooi leven gekregen. Daarbij ben ik ook redelijk snel moe en kan ik me niet voorstellen hoe het dan gaat met een kleintje, een baan, het huishouden en mijn reislust.

Wel denk ik steeds vaker dit zou ik later ook met mijn kinderen willen doen maar ja wanneer laat je de rest los en ga je ervoor? Het lijkt er namelijk op nu ik dit zo typ dat vooral factoren van buitenaf er voor zorgen er voor zorgen dat ik twijfel. :o

Zijn er nog meer mensen die twijfelen of twijfelde en de stap genomen hebben?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:38

Maar iedereen die toch denkt aan kinderen zal toch hier wel over nagedacht hebben is het dan altijd volmondig ja en ben je dan niet ergens bang voor geweest? Het is en grote verantwoordelijkheid en juist daarom denk ik ook echt al na over tienertijd en opgroeien, opvoeding etc. Ik heb er wel het volle vertouwen in dat mijn vriend en goede vader zou kunnen zijn. Maar beide denken we veel na over de eerder genoemde dingen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-04-17 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:43

Nou ik heb dus een vriendin die opeens last had van de biologische klok en die moest echt een baby en soms zou ik willen dat ik dat dus zo overtuigend had maar ik ken er ook 1 die dat gevoel helemal niet zo sterk had maar ze wel beide wisten dat ze kinderen wouden. Denk dat dus niet bij iedereen die biologische klok alarm slaat?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 17:49

Dat vind ik dus het lastige dat het vooral buitenstaande factoren zijn die de wil vooral beïnvloeden. Ik heb het gevoel dat als ik genoeg geld had om ergens anders te wonen en niet verplicht te hoeven werken ik wel al aan kinderen was begonnen. Maar dat is makkelijk praten nu ik niet in die omstandigheden zit.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-17 18:16

Dat is dan weer net waar ik niet over twijfel :-)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Twijfelen over kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 08:43

Je verhaal begon heel negatief, maar eigenlijk heeft het dus toch zijn vruchten afgeworpen. En beetje of je het allemaal had moeten meemaken om op dat punt te komen?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 09:02

Sizzle schreef:
Slapenloze nachten was ik heeeeel bang voor, maar gelukkig zijn wij een van die mazzelaars met een slaapkop kindje.

Jammer dat dat van te voren niet te zeggen is :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-17 13:41

Nele80 schreef:
Ik heb heel lang gezegd dat ik geen kinderen wilde. Ik dacht namelijk van mezelf dat ik geen goede moeder ging zijn. Ik was bang de opvoeding/omgang met mijn kinderen op dezelfde manier als mijn moeder met mij en mijn broer gedaan had.
Nu ben ik 37jaar en heb ik 3 kinderen. Ben ik blij met mijn kinderen: Ja, ik zie ze graag. Zou ik, met wat ik nu weet, dezelfde keuze maken: nee, waarschijnlijk niet. Ik ben niet sterk genoeg voor het ouderschap.



Ik zou ook graag willen weten waarom je jezelf niet sterk genoeg acht, mag ook per pb :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 16:59

Geerke twijfelde ook niet dus haar bericht is ook niet erg toepasselijk :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 17:09

Ja ik moet stiekem bekennen, ik lees momenteel in elk kindertopic mee eigenlijk om te kijken of het iets doet met de twijfels :o en ik reageer ook soms zelfs. Ik ben ook absoluut niet uit op discussies maar wel naar ervaringen of lotgenoten (maar dat laatste klinkt zo gek :+). Mede-twijfelaars of ex-twijfelaars?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, annepaardoes, Anouk94, bcd94, Edisons, Jacquelinee_, L_Flo, Lalladidoo, Supervixen, Wistaire en 51 bezoekers