Bult zijkant (buitenkant) voet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:23

Hoi!

Als eerste: ik zit al bij de fysio hiervoor, maar lees eerst onderstaande even door.. :)

Inmiddels is het zeker een maand of 3 geleden dat ik door mijn enkel ging. Ik stapte gewoon thuis, over een tas heen en verstapte mij. Het resultaat was een dikke blauwe enkel. De verdikking zat aan de zijkant van mijn enkel, de blauwe plek zat daar ook, maar ook boven op mijn voet (op mijn wreef zegmaar), wat meer aan de buiten kant van mijn voet.

Ik heb toen nadat het na een dag of 3/ een week (ik weet het niet meer precies) nog dik en blauw was de huisarts gebeld. De assistente vond het niet nodig dat ik langs zou komen en raadde mij aan eerst gewoon iets van versteviging te halen. Ik heb dit nooit zo eerder gehad dus ik heb braaf het advies opgevolgd. Mocht ik er last van blijven houden kon ik altijd nog terug komen. Ik heb zo'n elastieken versteviging gehaald bij het Kruidvat. Deze deed echter erg veel pijn onder mijn voet en aan de achterkant van mijn enkel. Op het ding zaten namelijk dikkere randen aan de uiteindes waardoor dit in mijn schoen best strak zat. Na een week was de verdikking weg, blauwe plek was zo goed als weg dus ik dacht: mooi! Geen dokter, en ik ben weer heel.

Helaas is het volgende er daarna ingeslopen: tijdens het paardrijden kreeg ik steeds last van mijn enkel. En dan bedoel ik dusdanig heftig dat ik soms meer aan het stappen was dan dat ik kon rijden. Ik verweet het aan mijn beugels die net wat te kort zitten. Dus: beugels langer gedaan. Hierdoor verloor ik continu mijn beugels, kon ik niet fijn rijden, en ik kon gewoon de druk niet op mijn voet zetten om daar mijn hak uit te kunnen drukken. Het resultaat was rijden met pijn in de enkel, want met een gaatje langer had ik er ook last van..

Op een bepaald moment kreeg ik ook nog eens enorme na pijn. Wanneer ik van mijn paard stapte ging het wel, maar toen ik eenmaal in de auto zat naar huis kwam er een flinke pijn opzetten. Zo erg dat ik er echt een aantal keer om heb zitten janken thuis. Onder de douche staan na het rijden was een hell moet ik zeggen. De pijn werd dan zo erg dat ik het liefste ging zitten (maar dan zou ik niet meer overeind kunnen komen ben ik bang.
Op een avond kwam ik thuis na het rijden en stond onder de douche toen ik een behoorlijke verdikking aan de zijkant van mijn voet ontdekte (buitenkant). Het stuk waar ook een spier onder je voet doorloopt. In eerste instantie dacht ik dat ik het me verbeelde maar mijn vriend kon de bult bevestigen. Een dag later heb ik dus de huisarts gebeld. Laat dit nu net in hun vakantie zijn geweest (de laatste vakantie die er geweest is) dus ik kon niet naar de huisarts (de vervangend arts was er alleen voor dingen die niet konden wachten, denk aan een flinke keel ontsteking ofzo).

De assistente die ik sprak vertelde mij dat ik de week erop een afspraak kon maken maar dat ik waarschijnlijk niet gelijk terecht kon omdat er heel veel mensen een afspraak zouden willen maken. Ik kreeg het advies om zelf naar de fysio te gaan. Hier kon ik ook terecht zonder verwijzing. Na wat overleggen met mijn vader, omdat ik verder nog niet weet hoe of wat, heb ik dezelfde dag nog een afspraak gemaakt bij de fysio. Er was er een waar ik die dag nog terecht kon dus mijn stage ingelicht hierover en 10 minuten later zat ik in de auto naar de fysio. De fysio vond het ook een merkwaardige bult. Je ziet/voelt hem eigenlijk alleen wanneer ik sta en er dus druk op de voet staat.

Ik heb haar het verhaal verteld, en zij blijkt ook paard te rijden dus wat dat betreft kent ze de sport wel.
Zij vertelde mij dat er een vochtophoping zat. Verder zat mijn voet blijkbaar erg vast en mijn kuitspier ook. Nu zit ik dus al een paar weken bij de fysio maar ik merk eigenlijk geen verbetering. Ik doe braaf mijn oefeningen, heb 1 of 2x een afspraak per week. Elke keer doet zij eigenlijk hetzelfde.
Voet kraken, alle botjes zeg maar, kuit masseren, spieren oprekken en oefeningen mee geven.

Ik merk geen verbetering. De bult zit er nog steeds, de pijn is er nog steeds, en voor mijn gevoel is de pijn zelfs erger. Ik heb zelf met het paardrijden een beetje mijn draai gevonden qua beugel lengte (op mijn bijrijdpaard dan) dus daar heb ik op het moment geen last, maar nu tijdens het typen van dit bericht kan ik nergens last van hebben maar de pijn kan er in eens zijn als ik hem verstuurd heb.
Ik ben geen kleinzerig persoon en de pijn is dus danig erg dat ik er mank van ga lopen.

Aangezien het geen enorme haast heeft (ik loop er tenslotte al zo lang mee) heb ik nu een afspraak gemaakt bij de dokter om er toch nog met een ander oog naar te laten kijken, voor 31 maart.
Waarom dan pas? Waarom heeft het geen haast? Ik zit in de afsluitende periode van mijn stage, en die dag heb ik een dag vrij gevraagd voor een verjaardagslunch van mijn schoonmama. Dus ja, als ik dan toch vrij ben kan ik net zo goed dan mijn afspraak plannen.

Tot die tijd zou ik graag eens willen weten of er mensen zijn die dit herkennen?
Daarnaast vraag ik mij sterk af of het wel effect heeft wat mijn fysio uitvoert..
Misschien zitten er hier wel fysio therapeuten op bokt die mij eventueel willen vertellen hoe zij dit aan zouden pakken? Ik weet namelijk niet wat normaal is wat dat betreft.

Voor de 'liefhebber' wil ik eventueel vanavond best een foto maken van de bult, mocht iemand daar wat aan hebben. De fysio had het volgens mij nooit eerder zo gezien want die stond er echt wel een beetje gek van te kijken.

Het gaat me hier dus niet om het krijgen van tips wat dit kan zijn, maar wel om eventuele soortgelijke klachten en advies over wat ik nog meer kan doen dan dat ik nu al doe..
Ik heb een heel dubbel gevoel namelijk.. Aan de ene kant denk ik: mijn fysio weet vast wel wat ze doet..
Aan de andere kant: ik merk geen resultaat, en ik zit toch bijna door mijn 15 vergoede sessie's heen..
Daarnaast ben ik eenmalig naar haar collega geweest door een vakantie van haar, en deze behandelde mijn voet weer compleet anders..

Het is een langer verhaal geworden dan verwacht, dus bedankt voor het lezen. :')

:wave:

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:30


LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:36

Nee het lijkt er totaal niet op..

De bult is, de fysio noemde het zacht, ik vind het wat harder :+
Ze denkt zelf aan vocht en daar kan ik opzich best in komen, maar met de juiste beweging/ met het vinden van de oorzaak zou dat vocht in mijn ogen moeten verdwijnen..

Ik heb even gekeken of ik een foto kon vinden op internet dat erop lijkt, maar ik vind voeten zo ontzettend vies dat ik er echt de rillingen van krijg als ik er naar kijk :+ Dus die zoektocht ben ik even gestaakt..

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:47

Zit de pijn eigenlijk ook echt op de plaats van de bult? Jammer dat je pas over een week naar de huisarts kan/gaat. Zou er toch voorzichtig mee zijn. Hoop dat de huisarts óf heel duidelijk weet wat het is, of je een foto laat maken om uit te sluiten of er van binnen iets meer mis is gegaan dan jij verwacht/gemerkt hebt.
Hoe dan ook. Het is onwijs vervelend, ben zelf april vorig jaar door mijn enkel gegaan en hoewel ik vrij snel weer redelijk mobiel was heeft het echt heel lang geduurd voor ik geen restklachten meer had (en zelfs nu nog af en toe iets). Sterkte ermee!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 14:00

Dat is het vervelende, het is heel verschillend.
Ik heb vandaag wat strakkere schoenen aan dan normaal (ze moeten toch een keer ingelopen worden) en nu voel ik toch echt zo af en toe een zeurende, soms stekende pijn waar de bult ook zit.
Maar zo heb ik ook vaak pijn bovenop mijn voet, wel aan die rechter kant waar die bult zit, maar ter hoogte van mijn wreef. Daar komt dan nog de pijn bij in de enkel zelf..

Maar ik zie eigenlijk totaal geen verband tussen de pijn in de enkel en de bult aan de zijkant van mijn voet, maar ik heb er dan ook geen verstand van dus dit kan natuurlijk heel goed met elkaar te maken hebben (waar ik dan wel weer van uit ga).

Ik probeer een foto te uploaden maar mijn telefoon zit door zijn data's heen :+ dus dit duurt even.
Op de foto is het overigens een stuk minder duidelijk te zien dan in het echt..


Edit: foto

Afbeelding

Onder de bal van mijn kleine teen zie je de bult zitten.
(de streepjes komen van het steun verbandje dat er omheen zit om het wat meer steun te bieden ;)

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:14

Het kan een spier/peesscheurtje zijn i.c.m. te weinig rust. Laat je door je huisarts naar de orthopeed verwijzen voor een echo en behandeling. Rust nemen met een voet is natuurlijk lastig. Kan zijn dat ze je in het gips zetten.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 14:21

Kan je met zo iets dan gewoon normaal sporten, lopen en bewegen zonder dat het te veel pijn gaat doen?
Want ik loop er al weken mee en ik kan tot op zekere hoogte dus gewoon alles doen. Maar ga ik bijvoorbeeld een kwartier snel wandelen (ik noem even wat) dan voel ik hem wel gelijk. Paardrijden gaat nu weer goed, nu ik op bijrijdpaard een fijne beugellengte heb gevonden. Vanavond ga ik er achter komen of ik er echt vanaf ben met het rijden, heb weer manege les, afgelopen weken daar niet gereden..

Het lijkt me dat als er een scheurtje zit dat je dit continu zou voelen?

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:51

Dat hoeft niet. Maar een zwelling is natuurlijk altijd een teken dat er iets niet helemaal goed zit.
Je kunt het ook nog even aankijken (met voldoende rust!) Evt traumeel gel smeren.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 17:02

Ik zit de hele dag op mijn stage dus die rust zit eigenlijk wel goed, maar net als gister, de hele dag gezeten, ben een halfuurtje bezig rondom het aquarium en de rest van de avond heb ik er gewoon last van. Terwijl er nu ook weer dagen tussen zitten dat ik een uur kan paardrijden zonder er last van te hebben..

Ik heb in elk geval de afspraak staan :+ zou de fysio nog even vragen een verslagje naar mijn HA te sturen over hoe of wat ze gedaan heeft..

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:27

Ik heb me bijna drie weken terug op een rare manier verdraaid, lang verhaal, maar hoewel ik eerst dacht dat het zwaar gekneusd was bleek het toch gebroken te zijn. Inderdaad een dikke wreef en kon er niet op staan.

Na een week spalkgips hebben ze het eraf gehaald en omdat mn voet toen niet zo dik meer was kon ik het zelf ook zien. Ik had ter plaatse van de breuk ook een naar mijn idee half harde bobbel zitten. Maar wat jij zegt qua pijn heb ik ook.

Behalve dat ik dan wel al 3 weken in het gips zit heb ik ook het ene moment helemaal geen pijn en het andere moment ineens een helse stekende pijn en kan ik niks. Buiten dat ik sowieso niet mag belasten zou ik je aanraden om je voet ook wel wat hoger te leggen wanneer mogelijk. Zo blijft kan eventuele zwelling en dergelijke goed uit je voet stromen.

Wat iemand hierboven al zei het kan gerust een gescheurde pees of spier zijn, maar ook daarmee zal je echt rustig aan moeten doen en niet teveel belasten. Als dat niet goed terug groeit kan je daar nog veel andere problemen van houden!

Heel veel sterkte in ieder geval!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:35

Dat kan best wel gebroken zijn .

Erg dom om er zolang mee door te hobbelen zonder een foto te maken.

Ik was ook stom gevallen.
Huisarts meende stellig dat ik alleen mijn enkelbanden gescheurd had, net als 2 fysio's die moesten tapen.
Totdat ik na 2 weken een blauwe streep over mijn kuit kreeg, toen toch maar foto's en helaas duidelijk gebroken.
Heeft lang geduurd voordat het heel was.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 18:58

Ja je kan het dom noemen maar ik heb uiteindelijk wel gewoon het advies opgevolgd dat ik gekregen heb..

Ik kan alles gewoon doen, alleen achteraf doet het dan zeer..

Ik denk zelf idd aan iets met de spier die daar loopt, en niet aan een breuk.. :n

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:02

Daar zit niet veel meer aan spieren, alleen pezen , maar eerlijk gezegd vrees ik voor een breuk.
Dat kan ook alleen een barst zijn of een nette breuk die nog wel op zijn plaats zit.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 19:34

Ik ga het merken bij de HA.. Ik hoop gewoon dat het inderdaad gewoon vocht is zoals de fysio zegt en dat het gewoon tijd en oefeningen nodig heeft om dit weg te krijgen. Dat ik me 'zorgen maak om niets'. Maar voor alle zekerheid toch langs gaan! :j

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:59

Je kan best je enkel breken simpelweg door er doorheen te gaan.. ;(
Zelf geen ervaring mee gelukkig maar mijn vriend maakte een tijd geleden een rare val met de fiets en heeft een week rondgelopen met een gebroken enkel, het kan dus wel (al denk ik bij jou eerder aan een bot in je voet waar de pezen aan gehecht zijn die wellicht schade op heeft gelopen).
Het bleef dik en blauw en dus is er voor de zekerheid een rontgenfoto gemaakt, inderdaad dwars doormidden.

Ik ben benieuwd wat je huisarts zegt, beetje jammer van ze dat ze je niet voor de zekerheid even doorgestuurd hebben om een foto te maken.. Als het zo lang dik en blauw bleef is dat wel een slecht teken.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:11

LoveUggs schreef:
Ik ga het merken bij de HA.. Ik hoop gewoon dat het inderdaad gewoon vocht is zoals de fysio zegt en dat het gewoon tijd en oefeningen nodig heeft om dit weg te krijgen. Dat ik me 'zorgen maak om niets'. Maar voor alle zekerheid toch langs gaan! :j


Meer een beetje met de anderen die net ook gereageerd hebben zou ik wel even vragen om een röntgenfoto, als je HA eerder al zelf niet heeft aangegeven dat er een foto gemaakt moet worden en je het maar stevig moet inpakken ben ik bang dat hij daar ook nu niet voor gaat opperen en je dus misschien nog wel langer met iets rond kan lopen wat dus misschien wel gebroken is.

Wat ik al zei, als zoiets niet goed geneest kan je binnen vrij korte tijd artrose ontwikkelen omdat er zoveel kleine botjes in je voet zitten die langs elkaar komen. Dat is waar ze mij in ieder geval uitdrukkelijk voor hebben gewaarschuwd in het ziekenhuis. En mijn breuk is inderdaad een rechte mooie breuk. Welliswaar ook twee botjes met stukjes eraf maar je moet er niet te licht over denken.

Ik dacht ook het zal wel simpelweg gekneusd zijn..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 20:26

Dat zou fijn zijn, met een fysio die alles regelmatig beweegt om het los te maken...

Ik heb overigens niet de HA gesproken maar de assistente van een vervangende HA (zitten meerdere in dat gebouw)..

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:34

Ooh dat van de assistent had ik even overheen gelezen, excuus.

Inmiddels is 31 maart natuurlijk ook geen heel end weg meer maar zou wel een beetje rustig aan doen met je voet dan. Beter voorkomen dan genezen ( ik heb het gevoel dat ik het spreekwoord verkeerd zeg :+ )

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 22:27

Haha nee je zegt het goed. Ik wil gewoon heel graag wat meer duidelijkheid over wat het nu is.. :+

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:44

LoveUggs schreef:
Dat zou fijn zijn, met een fysio die alles regelmatig beweegt om het los te maken...

Ik heb overigens niet de HA gesproken maar de assistente van een vervangende HA (zitten meerdere in dat gebouw)..

Als de fysio nu meerdere keren je hele voet losgemaakt heeft dan is een breuk niet het eerste waar ik aan denk eerlijk gezegd. Dat zou toch zeer moeten doen? Of doet het dat ook? :D

Op de plek waar de verdikking zit lopen spiertjes die je kleine teen bewegen. Ook lopen er allerlei pezen.

Om je enkel heen lopen banden die alle pezen etc tegen je enkel aangedrukt houden. Als een soort brede sok zeg maar. Als die sok is opgerekt (door verdraaiing van je enkel) krijgen de pezen die eronderdoor lopen de kans om wat van plek te veranderen. Misschien is dat gebeurd en lopen de pezen niet helemaal meer in het juist spoor? Geen idee hoor, ik probeer even wat mee te denken meer niet.

Raar is het in ieder geval wel. Groot gelijk dat je aan de bel trekt. Een normale enkel verstuiking hoort niet zo lang dit soort symptomen te geven (afgaande van wat je hier schrijft).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 23:17

Het is soms gevoelig maar dat is dus verder totaal niet pijnlijk. Wanneer zij op bepaalde punten drukt/masseert kan ik soms wel weer verrekken van de pijn.

Er is een oefening die ik moet doen waarbij ik op een step moet gaan staan (denk aan een stoeprand, traptrede als je dit thuis moet doen) met de bal van mijn voet, hak wat lager. Zo moet ik dan 10x met gestrekte benen van mijn enkels laag, naar op mijn tenen staan en weer terug. Dit trek ik nog maar net. Daarna met een gebogen been dezelfde oefening, dus iets door de knieën zakken. Dit lukt me 2 keer en daarna doet het zo'n zeer!

Wat jij hierboven aangeeft lijkt me nieteens heel vreemd, maar dan hoop ik wel dat er een fatsoenlijke manier is om dit weer goed te krijgen zodat mijn klachten weg/minder zijn :+

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:27

Ik vind het eigenlijk raar dat je fysio zo lang aanmoddert ermee zonder écht te weten wat er aan de hand is. Niemand heeft röntgenogen en als jij zoveel pijn aangeeft bij behandeling/oefeningen zou ik echt allang hebben willen uitsluiten of er niet iets stuk is vanbinnen. Voor hetzelfde geld werkt dit hartstikke averechts.
Ik hoop dat je huisarts je doorstuurt voor een foto. Dan weet je in ieder geval of er een breuk oid zit.

eline1991

Berichten: 1178
Geregistreerd: 15-03-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:47

Hoeveel keer ben je nu bij de fysio geweest? Ik ben fysio en het eerste wat ik denk is inderdaad op het verhaal een klein scheurtje in de pees of gewoon een fikse irritatie. Eventueel kijken of je ergens een echo kan laten maken.

Frictie wil nog wel eens helpen op dit soort plekken of shockwave maar daar geldt wel een eigen bijdrage voor.

Breuk denk ik niet aan. Dan zou je gelijk na verzwikken niet meer op de voet kunnen staan en een simpele breuk zou na 6 weken geen bult en pijn meer moeten geven, in ieder geval niet in de mate waar jij.pijn in aangeeft.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bult zijkant (buitenkant) voet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 21:17

Fysio gebruikt idd veel het woord irritatie.. :j

Ik ben nu denk ik een stuk of 9x geweest, en er worden er 15 verzekerd. Ik geloof best dat het met 9 of zelfs 15x niet helemaal weg zou zijn, maar na 9x maf ik toch wel iets van verschil verwachten..?

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:35

Ik heb 2 weken door gelopen met een gebroken kuitbeen(echt door midden en los van elkaar) dus alles kan.

Dat is het probleem van al die fysio's, ze denken dat iets niet kan maar dat kun je niet weten , niet zolang er geen foto gemaakt is.

Mijn man heeft nog een week door gelopen en gewerkt(hoefsmid) met 3 gebroken middenvoets beentjes.