Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:41

Hier nog een duikfreak. Ik geef ook les, ben vooral gericht op technisch duiken. Op dit moment ben ik 1 van de 6( waren het geloof ik) iantd cave instructeurs in Nederland en de ENIGE IANTD ccr cave instructeur :D Verder mag ik ook nog trimixcursussen geven, en sidemount en natuurlijk alle sportduikcursussen.
En dat ook nog als vrouw in deze mannenwereld. :D
Wil je wat meer weten over technisch duiken, vraag maar raak.

Hier een paar foto's van mijn passie, het grotduiken:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:07

ivy_power89 schreef:
Oooh dat lijkt me heel gaaf om te doen!!

Dat is het ook, daarom doe ik het nog steeds en heb besloten om er ook les in te geven. Het is alleen wel iets totaal anders dan een duik in open water, als jij omhoog wilt, dan gaat het niet en is het 'AUW'. Dat moet je je wel beseffen. De uitrusting is ook uitgebreider, complexer. Je wilt immers levend die grot weer uit.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:11

Duiken is overigens erg goed voor je welzijn, het is een minivakantie. Als je stress hebt en je gaat even duiken, dan is de stress weg. Bij mij meer dan bij paardrijden.

En als je ver gaat lopen met de spullen op je rug, dan is het nog een mooie sport ook, heb je meteen een workout.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:26

Ja, onder het ijs en in florida vorige week.
Komend weekend ccr duiken en een paar trainingsduiken voor adv. Nitrox cursisten.
We blijven bezig.

Todi kom ik niet. Ik duik alleen met droogpak en eigen materiaal. Te duur en te betuttelend. Surrogaatduikstek. Net als nemo33.
Dan liever in de kou duiken.

Grappig dat anderen graag warm duiken in de winter of niet. Ik heb ook liever warm water, maar met droogpak en pakverwarming is het in de winter prima te doen. En dan dus gewoon doorduiken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:36

ivy_power89 schreef:
Moet je wel de centen hebben voor een droogpak #ietsmetpaarden

Herkenbaar. Maar sparen. Heb er een paard voor verkocht.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 19:29

Dit is mijn meest bijzondere foto van onder het ijs. Deze heeft diverse kranten gehaald en hart van nederland fb pagina. Een paar weken gelden gemaakt.

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:20

Todi zal ik ook niet komen. Ik duik enkel droog, en ze willen daar geen droogpakkers hebben. Ik duik enkel dubbelset-wing, of sidemount, of rebreather, dus ik vertik het om een trimvest te lenen. Je mag niet solo, je krijgt maar beperkte duiktijd. En het is nog duur ook. De website teksten zijn kinderachtig gehouden. Ik hou niet van surrogaat duikstekken.

Verder vind ik zoetwater eigenlijk toch erg mooi. Vorige week slangen, schildpadden, veel vis, en manatees gezien. Allemaal in zoet water bij de grotten. GAAF.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:34

Automatenonderhoud doe ik zelf. Ik had laatst een oplopende middendruk bij een vrij nieuwe automaat (10 maanden oud), in 10 minuten gefixed met een nieuw servicekitje. Andere automaten doe ik al 5 jaar niets aan, behalve af en toe kijken of er geen vocht in gekomen is, zo blijven ze in topconditie. Ik heb nogal veel duikspullen en dit allemaal laten doen is niet te betalen.

Schildpadden e.d. kwamen we tegen in Florida, tijdens het zwemmen van en naar de grot.
Er zit trouwens ook een schildpad in het Veenmeer. Die kom ik 1 keer per jaar tegen.

Hoe kom je aan een 15 liter aluminium als ik vragen mag? Dat is geen gangbare cylinder voor Nederland. Staal is hier gangbaar, en voor stages zie je de alu40, 7 liters en alu80's.

Een droogpak trekt sneller aan dan een natpak. Ik zie dat je in Groningen woont, duik je dan veel in het Veenmeer?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:39

Een natte wetsuit aantrekken is echt erg. Heb ooit wel eens een bevroren wetsuit aangetrokken omdat ik de nacht ervoor nog gedoken had en deze in de auto had laten liggen toen ik 's morgns weer ging duiken.

Hier dan wat foto's van de afgelopen 2 weken. Florida grotduiken. En al die niet duikende bokkers missen dit :D :D
Eerst ga je zwemmen naar de ingang van de grot en zie je eerst dit:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste is genomen met een snorkeltour in Crystal river, duiken mag daar helaas niet meer.
Betaal je 65 dollar voor dit tripje, kom je de manatees een dag later tegen in Manatee springs (grotduik) waar je gaat duiken (en ondanks dat de naam het zegt zitten daar meestal geen manatees, nu dus wel) :+
Afbeelding

Oh ja, soms zit al dat moois verstopt onder een vieze poel met kroos en soms is het net een zwembad :D
Afbeelding

Afbeelding

Direct onder dat 'smerige'kroos, superhelder water en veel vis:
Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:09

Gaaf Kehdra. Hoe ga je daar duiken? Gewoon voor jezelf? Of werk je daar bij een duikschool?
En wat zie je daar? Veel zand, of koraalriffen? Zijn er ook steile wanden naar 100m en dieper? Die zijn namelijk altijd erg mooi.

Die sepia zie je af en toe in Zeeland ook, best leuk om te zien dat ze dus over de hele wereld zitten.

Maar als jij wel eens voor jezelf gaat duiken, gewoon kantduiken? Kun je daar een beetje diep?
Grotten hebben jullie daar niet volgens mij?
Is het duiken daar duur? Lijkt me niet het goedkoopste land namelijk.
Heb je er ook wrakken? Ik ben eigenlijk van de meer uitdagende duiken, dus diep, wrak en grot. Visjes wat minder ;)
Enne, 17 graden is voor mij nog steeds droogpak hoor. Het kan best zo zijn dat ik gewoon met een droogpak naar Qatar zou komen. Als het water boven de 28 graden is, dan volstaat een badpak (dus niet eens een shorty die ik ook niet heb), en daaronder duik ik eigenlijk altijd droog. Enige nadeel van warmte boven water is dat de seals zo snel kapot gaan.
Een ander groot nadeel van vliegen is dat je niet met je eigen flessen duikt. Ik had 2 weken geleden naar Florida dus flink wat overgewicht omdat ik mijn rebreather, droogpak, automaten, enz allemaal meeneem. Dan hoef ik daar alleen nog maar flessen te huren, maar het zijn nooit je eigen. Als het dus kan ga ik liever met de auto, haha.

Automatenonderhoud is overigens zo simpel dat ik dat dus altijd zelf doe. Ik had vorige week in 10 minuten een apeks eerste trap geserviced met oplopende middendruk, ok, ik hoefde deze niet in een ultrasoonbadje te gooien omdat deze nog schoon was van binnen. En ik vervang alleen het kapotte onderdeeltje en in dit geval als extraatje nog een membraan. Tweede trap kost me altijd iets meer tijd en een scubapro eerste trap ook. Ik durf dat niet eens uit te besteden, want dat heb ik 1 keer gedaan en daarna heb ik heel wat ellende gehad. Tot van 110m afkomen, op 21m een ean50 pakken en een automaat hebben die GEEN gas meer geeft. Zit je met een volle fles, krijg je er niets uit. Dan moet je serieus gaan denken aan automaten omschroeven onder water (wat betekent duik gered en veilig boven komen en daarna alles weer servicen omdat onderdelen die niet nat mogen worden toch nat geworden zijn), of delen bij je buddy. Ik kon gelukkig voor het laatste kiezen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:17

Ja, ik ben een echte rebreatherduiker :D Ik ben de enige rebreather cave instructeur voor de IANTD in Nederland. Ben daarvoor vorig jaar naar Florida geweest om bij de oprichter van de IANTD de cursus te doen. Dus bij mij prijkt er Tom Mount op mijn pasje en dat is daar nog steeds echt een god. Die man komt uit de tijd van Sheck Exley (dus de pionierstijd van het grotduiken) en heeft d.m.v. trial and error het grotduiken geleerd. Hij leeft nog, anderen hebben dat dus niet gehaald.

Best apart hoor, in Nederland kunnen we niet echt technisch duiken (max 50m kunnen we hier vinden, donker en koud), we hebben geen grotten en toch zijn dat de dingen die ik leuk vind. :D

Ik log niet alle duiken meer, alleen als het om cursusduiken gaat (dan kan ik terugzien wat we gedaan hebben), en mijn technische duiken. Ik hoop voor de zomer 1500 duiken in m'n logboek te hebben staan. Mijn gemiddelde duiktijd is dus over een uur en mijn gemiddelde diepte valt buiten het sportduikgebied (langste duik 6 uur, diepste duik 135m).
Als ik voor mezelf duik, dan duik ik ook graag solo.

Af en toe werk ik met beginners. Je kunt die echt vanaf les 1 leren om alles horizontaal te doen. Als jij een frogkick toont, dan doen zij je na. Op die manier hebben ze aan het einde van buitenduik 4 al een horizontale houding. Het probleem is dat veel instructeurs het ook niet echt beheersen en dan wordt er maar teruggevallen op de knietjes, want dat is makkelijker. Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor skills direct zwevend, geen boedhahoudingen (zegt niets over het wel of niet kunnen trimmen).
Dit was een cursist van mij tijdens duik 3 buitenwater:
Afbeelding

Ik kan met duikers die het willen leren zo uren in het water liggen hoor om met allerlei tips het voor elkaar te krijgen. Uiteraard leert de ene sneller dan de anedere, maar iedereen kan het leren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:19

en ja, duiken in Nederland is ook leuk

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:20

Kehdra: mijn diepste duik tot nu toe is 135m. Ik hoop nog eens de 150 te halen. Maar alles moet dan kloppen. Ik heb eens op 132m last gehad van HPNS (google er maar eens op, het is niet pijnlijk, je blijft helder in het hoofd, maar je hebt toch parkinson), ik heb eens op 130m tegen een CO2 hit aangezeten.
En de andere 100+ duiken geen problemen gehad. Maar alles moet gewoon kloppen. Vertrouw je het niet, dan moet je om keren. Dat heb ik dus een paar keer gedaan.
Ik hoop dit jaar in de Ardeche in de Goul du Pont en Goul du Tannerie dieper dan 100m te gaan. Maar het liefst heb ik een ondiepe grot met warm water van kilometers lang. Dan geen deco en toch veel te zien :D In water van 20 graden kun je met gemak 4-5 uur duiken en dat is dan fantastisch.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 07:45

Djaikha schreef:
Vandaag weer een duikje gemaakt in NL, de eerste van dit jaar. We wilden al eerder, maar er kwam steeds iets tussen (ziekte, drukte van werk, etc). Was momenteel niet veel te zien, maar toch weer even lekker 30 minuten gezweeft :)

Germie: wow, dat zijn dieptes en lengtes van duiken waar ik niet aan ga komen. Mijn langste duik is 80 minuten, maar dat was een ondiepe (lees: max 6m) trainingsduik. Zijn duiken van zo lang nog wel leuk? Of is het voornamelijk deco-hangen?

Die duiken zijn juistgaaf. Bij wrakken is het bijv bij 18-19 minuten op 110 m wel 2.40 uur opstijgen, maar het blijft uniek. Geen massaduiken. Ik kom graag waar 99.9% niet komt. Maar het mooiste zijn lange grotduiken. In Florida op max 20 m, dus geen deco opgebouwd 3.5 km gezwommen in 4 uur. Of in frankrijk mijn favo (solo)duik inde st. Georges. Eerst 900 m heel ondiep, dan gaat degrot naar 76m diepte. Hoewel het plan er nog steeds is om de eerste sump eens helemaal door te zwemmen ( scooterheb ik helaas nog niet), draai ik dan rond de 1200 m vanaf de ingang om, doe mijn 20-30 minuten deco in de grot en zwem weer900 m terug. Omdat je vlakbij de ingang door 29m diepte gaat nog een extra lange veiligheidsstop en dan na 3 uur voldaan weer boven. Je maaktdus een jojo profiel.
Scooteren is ook gaaf. Rond kerst deden we de batterich in zwitserland. 82m diep, in de thunersee. Eerst 15 minuten scooteren naardegrot, droppen en dan de grot zwemmen.
De st. Sauveur en Ressel al met scooter gedaan.
Hoe ondieper de grot hoe beter. Dan geen deco, meer echte bodemtijd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:09

Het ligt er aan, in dit geval was het een blauwe zee met een ankerlijn. Dus niets gezien.
Maar die korte tijd beneden was echt alles waard hoor.
En ja, bij zulke duiken komt behoorlijk wat logistiek kijken. Ik heb dan 4 extra flessen bij me als bailout naast mijn rebreather. Of 3, ligt aan team, en of er eventueel extra support is.
Voor sommige duiken betaal je voor safety duikers. Dat zijn de 'cylinder donkeys'. Die brengen flessen indien nodig en nemen lege weer mee.
Eten en drinken onder water: je hebt van die pakjes capri sonne, die kun je prima drinken. Zo zijn er ook pakjes knijpfruit of van die sportzakjes die je leeg kunt knijpen. Dat is dan je eten of drinken.
Een ander logistiek probleem is het plassen :D Ja, duikers moeten altijd plassen, zo ook ik. Ik heb een tijd de she-p gebruikt, maar dat leverde me altijd lekkages op. Je moet je doos geheel scheren en dan een stuk siliconen met een toetje op je doos lijmen. Je kunt dan als een man staand plassen, en daarna sluit je met een stopje het toetje af. Als je gaat duiken dan sluit je dat toetje aan op een p-valve, op een lange slang met een 1 richtingsventiel. Vrouwen moeten wel een gebalanceerde hebben , anders schijnt je doos vacuum te zuigen ;)
Maar helaas lekte het bij mij te veel en heb ik de boel er ook wel eens afgeplast, dus dan was ik gewoon nat in m'n droogpak, oeps. Ik gebruik nu gewoon incontinentieluiers voor zulke lange duiken.
Mannen hebben het makkelijker, die nemen een condoomcatheter en hup slang p-valve aansluiten en klaar.
Een langere bodemtijd is ook fijn natuurlijk. Maar op een rif zal ik toch graag eerst diep gaan, de deco doe ik wel ondiep. En ja, ook diep is er op riffen veel te zien. Ik heb mijn eerste zeepaardje gezien tijdens de 6m decostop na mijn eerste 100m duik :D En diep rond de 90m een enorme nudibranch.
Een grot betekent dat je toch niet naar boven kunt, hoe ondieper, hoe langer je met je flessen kunt doen. En geen deco natuurlijk. En ja, geen deco is gewoon het fijnst.

Maar ook ik duik wel gewoon hier in Nederland zonder deco, zonder fratsen. Af en toe ook lekker hoor.

En een rebreather veel onderhoud? Ja en nee. Ja, je bent voor en na de duik een half uur bezig ben met opbouwen, checks, en na de duik met reinigen. Maar het biedt je dus ook weer veel zoals een laag gasverbruik. Goedkoop is het absoluut niet. Ik geef eerlijk toe dat ik in Zeeland niet met een rebreather duik. Je moet altijd bailout mee en dat is met wandelen over de dijken niet handig. Dan is mijn dubbelset gewoon makkelijker (ja, wel een zware set). Ook als ik in de huisplas ga duiken ga ik soms gewoon met mijn dubbelset.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:20

Zicht slecht? Bij ons is het nu 1 meter en ook daar geef ik les :D
Met dit zicht zou ik niet klagen. En je hebt nog wat te zien.

De laatste foto is mooi, zo hoort een cursist aan het einde van een open water cursus te duiken. Niet als een zeepaardje wat je helaas te veel ziet. en uiteraard zonder splitfins en zonder snorkel.
Ik neem mijn ervaring in het technisch duiken mee naar beginners. Het is echt waar, monkey see, monkey do. Als ik horizontaal lig gaan ze het automatisch proberen. Ik geef ook beginners les met mijn volledige techuitrusting met dubbelset en longhose (of ik duik sidemount). Dat is nog nooit een belemmering geweest.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:56

Nee, splitfins zijn een ramp voor het koraal, je hebt minder stuwing, je kunt er geen frogkick mee maken zonder nog steeds op te woelen, de backkick (achteruit zwemmen) is veel moeilijker. Bij mij komt er geen cursist met splitfins. En dus ook geen snorkels.
Maak maar eens een filmpje van een goede (tech) duiker in frogkick met gewone vinnen en splitfins. Je ziet een enorm verschil.

Bij heel slecht zicht duik je niet of je duikt solo. Ik ben ook graag solo onderweg af en toe. Maakt me niet uit waar. :D
Maar goed, het is wat lastig als je je cursisten verliest door nul zicht ;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 15:53

Ik duik het hele jaar door. Als ik nubedenk dat ik wil gaan duiken dan gaat materiaal in de auto en ga ik. Buddy of geen buddy.
Solo kan heerlijk zijn.

Morgen ga ik weer duiken. Ik doe het in de winter 2-3 keer per week en in de zomertijd 5 keer per week.
Ik vind het leuker dan paardrijden als ik eerlijk ben.

Doe je een nob cursus? Dan moet je idd zelf voor een pak zorgen. Ik zou gewoon nieuw kopen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:33

Of je begint direct met een droogpak ;)
Ik ken iemand die vond op marktplaats een droog en passend droogpak voor 20 euro. Die had echt geluk. En heeft dus z'n 1* gewoon in droogpak gedaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:14

Vandaag gedoken, morgen naar Vinkeveen, weer duiken. En dan als het mooi weer is komende week ook nog 1 of 2 avonden. Ik krijg er niet genoeg van :D

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:59

ivy_power89 schreef:
Wat is de watertemperatuur op dit moment? Wij twijfelen of we ook niet weer eens een keer het water in gaan :)

5.5-6 graden

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:53

Djaikha schreef:
Twee weken terug waren onze bottomtimers het niet eens over de temperatuur. Die van mij vond het 4 graden, maar die van mijn man 5. De waarheid zal ergens in het midden hebben gelegen. Maar het water begint dus weer op te warmen, fijn :)

@x_Jeanine_x: Goede voorbereiding, dus :) Dan alvast een heel fijne vakantie!! (erg vroeg, ik weet het..)

Zeker, als het water eenmaal weer 6 graden is, dan kan ik gewoon weer 2 uur duiken zonder koud te worden. Daar onder ben ik gewoon koud.
Ik heb mijn heating klaarliggen voor morgen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:46

Het water was vandaag in Vinkeveen 5.6 graden aan de oppervlakte. Veel baars, verder geen vis gezien. Maar even 2 mooie decoduiken gemaakt, dus lekker de diepte in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:02

Het water is 8 tot 9 graden. Vorige week naar 40m geweest zonder heating, uiteraard in droogpak. Ik duik nu ondiep (tot 20m) al weer met 5 vinger handschoenen i.p.v. wanten.
Over een paar weken naar Frankrijk, naar de Middellandse zee. Een paar cursisten wilden daar graag hun cursus afronden. Dus dan gaan we dat doen :D Wrakken tot 70m diepte. Op de terugweg natuurlijk nog grotduiken.
Vandaag sidemounten denk ik. Mijn nieuwe droogpak (met PINK) testen :D
Ik heb tot eind juni elk weekend al weer volgepland met duikactiviteiten. Hemmoor, Ardeche, Cavalaire, Lot/Dordogne, Vinkeveen. Volgende week nog even gassen halen (trimix, zuurstof, ean50)

Volgende week gaan de beginners van de club aan hun eerste duiken beginnen. Dus ik zal ook wel weer een paar duiken met mijn dubbelsetje met longhose met een beginner met een 7 of 10 liter op pad zijn. Hoewel ik geen rebreather meeneem als ik weet met een beginner die skills moeten doen voor een brevet onderweg te zijn (heb ik wel eens gehad, ga ik voor een soloduikje is het 'zou je ons kunnen helpen met een beginner?', Nou eh, ik heb niet de meest ideale tools bij me, maar is goed. En ik zit zowieso al nooit op een platform (bij mij leert men alles zwevend), maar een automaat terugvinden met een rebreather gaat niet, want die zit er niet aan zeg maar. :Y)
Een bril klaren kan wel. Lucht delen moet ik van de loop af, of mijn bailout doneren. :o
Maar het is altijd leuk om een duikleider/lijder te melden dat je 2 keer 3 liter bij je hebt en een 11 liter. Met 60 bar in de 3 liters en een volle 11 liter en dan na een duik van 60 minuten kunt melden: 30 bar zuurstof nog over, 40 bar diluent en 200 bar in de 11 liter. Dat soort gegevens kunnen ze niet kwijt op de lijst. :')


Maar in water van 24 graden duikt een droogpak ook nog steeds fijn hoor ;)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:27

Een inflator van een trimvest is zo gefixed. Kun je ook zelf als je de speciale sleutel hebt die je veelal nodig hebt (bij mares en scubapro kun je ze zonder sleutel demonteren). Dus geen zorgen om maken.

Ik ben net weer terug van een weekje wrakduiken en grotduiken. Dit keer heb ik mijn rebreather thuisgelaten en gewoon oc meegedoken. We hebben tot 66m diepte gedoken.

Even wat mensen lekker maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en natuurlijk grotduiken op de terugweg:
Afbeelding

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, cariena1, Esplen, GrapeshotBot, iiSunshine, Lizzah, mariettek, Pauline2cv, stijntilla, Time2Tri, Wescha, Xayah, YandexBot en 194 bezoekers