Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:53

Hej duikers! Hier nog een :). Ik heb een fanatieke duiker als man, dus ook zelf maar gaan kijken of het wat voor me was. Ondertussen duik ik nu alweer een tijdje, voornamelijk in NL en voornamelijk met mijn man. Erg handig, altijd een buddy paraat :)

Sinds kort heb ik een droogpak en dat is zo'n opluchting ten opzicht van een wetsuit! Het is lekker warm, idd gemakkelijker aantrekken en gemakkelijker als je meerdere duiken op één dag maakt (niet meer een nat wetsuit aan sjorren) ;)


Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:21

Ja, echt he! Onder water is het zo'n andere wereld!

Het enige buitenland waar ik heb gedoken is België (steengroeves) en Egypte (Port Ghalib), maar er staan nog een heleboel bestemmingen op de verlanglijst, waaronder ook Florida. Tropisch water is zo mooi! Maar eerst maar eens naar Malta komend voorjaar/zomer :)

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:49

Vandaag weer een duikje gemaakt in NL, de eerste van dit jaar. We wilden al eerder, maar er kwam steeds iets tussen (ziekte, drukte van werk, etc). Was momenteel niet veel te zien, maar toch weer even lekker 30 minuten gezweeft :)

Germie: wow, dat zijn dieptes en lengtes van duiken waar ik niet aan ga komen. Mijn langste duik is 80 minuten, maar dat was een ondiepe (lees: max 6m) trainingsduik. Zijn duiken van zo lang nog wel leuk? Of is het voornamelijk deco-hangen?

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:44

Ondekkingsreiziger dus bijna ;)

Zo'n duik als je als eerste noemt (19min bodemtijd, ruim 2,5 uur opstijgen), zie je onderweg naar boven dan ook nog wat leuks? Of is het echt 3u in het water voor die 19min op de bodem? Die lange duiken zonder of met weinig deco spreken mij wel aan, maar een rebreather zie ik niet zo zitten (ivm onderhoud ed). Bij zulke duiken komt ook redelijk wat logistiek kijken zeker? En hoe doe je het trouwens met eten en drinken op van die lange duiken? (sorry dat ik veel vragen stel, ik zal daar mee stoppen als je dat liever hebt :Y) )

Maar ook als technische duiker heb je dus de voorkeur voor ondiepe(re) duiken met lange bodemtijd. Mijn man heeft dezelfde mening (ook technisch duiker, geen grotten). Ik wil op zich ook wel technisch gaan duiken, maar dan inderdaad voornamelijk voor de verlenging van de bodemtijd. Maar eerst nog maar wat meer 30m duikjes maken, voordat ik richting de 50 ga ;)

Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:10

Misschien is een skill-update wel slim dan, als je zo lang al niet meer gedoken hebt? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik merk nu wel na een paar maanden (=winter) weinig tot niet duiken dat ik echt weer even moet wennen :o In de winter zijn er wel zwembadtrainingen (conditie en perslucht) bij onze duikclub, alleen ben ik daar afgelopen winter niet zo veel geweest..

Ws zondag weer duiken! :)


Djaikha

Berichten: 216
Geregistreerd: 16-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:29

Twee weken terug waren onze bottomtimers het niet eens over de temperatuur. Die van mij vond het 4 graden, maar die van mijn man 5. De waarheid zal ergens in het midden hebben gelegen. Maar het water begint dus weer op te warmen, fijn :)

@x_Jeanine_x: Goede voorbereiding, dus :) Dan alvast een heel fijne vakantie!! (erg vroeg, ik weet het..)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dasalijn, JoT, VosjeN en 170 bezoekers