knieoperatie pijn wie tips ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 09:13

Ik ben op 27-02-17 geopereerd aan mijn knie ze hebben mijn pezen verlegt en stuk bot in mijn knie doorgeboord.

Helaas heb ik veel pijn en ben ik op zoek naar tips die de pijn kunnen verminderen pijnstillers heb ik zat van !


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 10:24

Ylana schreef:
Welke pijnstillers heb je?


ik slik
paracetemol
diclofenac
oxynorm

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 10:31

MarliesV schreef:
Maar je bent gisteren geopereerd en nu al zat van de pijnstillers?

Meer advies dan rust, soms helpt koelen en pijnstillers slikken kan niemand je geven.

Luisteren naar het advies van de artsen over wanneer je weer moet/mag bewegen en dit onder begeleiding van een fysiotherapeut gaan doen is wel erg verstandig.


ik moet 3 wekn met been omhooog zitten daarna mag ik pas fyso gisteren viel de pijn mee door dat mijn hele been verdoofd was nu is die uit gewerkt en heb ik echt veel pijn en slik ik alle pijnstillers gewoon netjes

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 10:31

Ylana schreef:
Slik je genoeg en op vaste tijden?


ja ik slik ze op vaste tijden

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 11:04

ik moet morgen naar huisarts om drukverband er af te halen ... verder verrek ik van de pijn en hou ik mijn knie goed hoog.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 11:06

Kaygee schreef:
Super rot maar het is gewoon een vervelende operatie en dan is de pijn echt na 1 dag nog niet weg. Trek daar maar een tijd voor uit. De patiƫnten bij ons gingen na 2 weken pas hun pijnmedicatie afbouwen.

Als de pijn echt ondraaglijk is zou ik wel je behandelend arts bellen. Hoe is je knie verder op dik zijn na? Wondjes zien er wel goed uit? Geen ontstekingsverschijnselen ed?

Slik je de oxynorm ook op vaste tijden? Dat heeft namelijk weinig zin. Die kan je beter nemen als je de pijn op voelt komen.


morgen mag pas drukverband er af en het is een grote snee verder zit ik veel met mijn knie omhoog. de wondjes kunnen we pas morgen zien en dat gaat bij de huisarts gebeuren

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 11:20

Daphneeeej schreef:
Mijn orthopeed zei altijd, Pijn is in de tijd van tegenwordig inprincipe onnodig. Ik moest altijd contact met hem opnemen als de pijn heel erg was. Misschien kan je andere pijnstilling krijgen, niet iedereen reageert even goed op medicatie. Soms werkt een andere pijnstilling net beter.


ben net gebeld door ziekenhuis als vanavond net zo erg blijft als nu dan moet ik meer pijnstillers krijgen er bij

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 12:18

net weer pijnstillers genomen helaas werkt het niet (uurtje geleden weer genomen ) en dus nu ziekenhuis maar bellen..

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 13:03

zoals nu lijkt straks naar ziekenhuis :(


Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 13:38

Daphneeeej schreef:
Pandameisje schreef:
zoals nu lijkt straks naar ziekenhuis :(

Verstandig!! Beter te veel controleren dan te weinig.


moeten wachten op de arts die me zo belt

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 17:56

ik moet nacht blijven :(

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 23:00

waarschijnlijk is spier verkramping in mijn knie de oorzaak van de pijn maar kunne ze morgen pas meer mee doen en onderzoeken

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-17 00:05

Daphneeeej schreef:
Pandameisje schreef:
waarschijnlijk is spier verkramping in mijn knie de oorzaak van de pijn maar kunne ze morgen pas meer mee doen en onderzoeken

Misschien krijg je dan straks wel spierontspanner. Heb ik na mijn 2e knie operatie ook gehad toen de pijn bij de minste beweging aanbleef houden. (moest vlot mobiliseren) Werkte toen heel fijn!


toen ik op spoedeisende hulp kwam gaven ze me een soort morfine omdat ze drukverband ding af moesten halen en dat was alleen mogelijk met morfine nu gaan de kijken wat ze morgen gaan geven

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: knieoperatie pijn wie tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-17 13:28

het gaat nu stukken beter met me heb hogere pijnstillers gekregen en hier door voel ik me 10x beter maar ik moet mijn been omhoog proberen te tillen maar dat lukt nog niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CarpeDiem_, GaitMonster, IASCrawler, Traiectum en 12 bezoekers