Altijd verkouden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 12:12

Hallo allemaal,

Onder het mom van niet geschoten is altijd mis wil ik eens nagaan of iemand hier nog ideeen/tips heeft.

Sinds een aantal jaar ben ik altijd verkouden. Ik heb altijd een volle neus, en sochtends vaak niesbuien die in het ergste geval aanhouden tot een uur of 12.

Ik ben bij de dokter geweest, kno arts, scans laten maken etc. Helaas niks te zien. Verschillende medicijnen gehad, niks werkt. Enkel neusspray van de kruidvat, maar die mag je maar 2 weken gebruiken en dat is natuurlijk niet gezond om altijd te gebruiken.

Momenteel werkende in Egypte en hier al verschillende natuurlijke producten geprobeerd, onder andere ecalyptus met water en dan stomen. Helaas ook niet effectief.

De dagen in het jaar dat ik door mijn neus kan ademen zijn op 2 handen te tellen.

Neus sneuten heeft geen effect, mijn neus blijft vol en vast zitten.

Wellicht bokkers die nog een idee hebben wat ik kan proberen?

Heel erg bedankt

Anoniem

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:14

Hi, hier iemand met chronische verkoudheid. Als ik 2x per dag spoel met de rhino hoorn en 2x per dag een ampul flixonase in mijn neus druppel dan gaat het best goed! Ik ben alleen te lui om dit vast te houden dus snotter nu weer rond, maar af en toe een ampul erin en ik heb weer een dagje adem :-)

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:19

Hier nog een.. Maar ik ben dan ook 12 jaar verslaafd geweest aan Otrivin.
Ik raad het dan ook niemand aan om te gebruiken, ook niet voor 2 weken.

Zo'n 8 jaar geleden ben ik aan mijn neus geopereerd, en daarna weer begonnen met Otrivin :+
Toen waren mijn holtes weer helemaal ontstoken etc.
Ik had een afspraak in het ziekenhuis afgelopen augustus om alles open te branden, zonder narcose alleen plaatselijke verdoving. Dit heeft mij zo bang gemaakt, in 1x was ik van de otrivin af := Na vele mislukte stoppogingen en tientallen verschillende neus sprays. Ik gebruik nu helemaal niks meer. Heb de operatie geannuleerd, maar ben wel iedere dag verkouden. Mijn neus zit vaak dicht, maar kan nog wel ademen.

Wel apart dat ze bij jou helemaal niks kunnen vinden, dan lijkt het me ook moeilijk op te lossen.

xnaomivdh
Berichten: 552
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:50

Vroeger was ik ook om de haverklap verkouden. Ik werd toen getest op allergieën (oa huisstofmijt en huisdieren allergie kwam daar uit) en heb hiervoor allergiepillen gekregen. Sinds ik die slik (al een aantal jaar) ben ik zelden verkouden. Wellicht kan je hier iets mee? :)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:55

Ik wilde inderdaad ook al zeggen : (huisstofmijt) allergie ?!

maj0

Berichten: 6585
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:58

Ik dacht ook direct aan allergie. Ik loop ook het hele jaar door te snotteren wat deels mn eigen schuld is haha. Het werkt natuurlijk niet mee om 2 honden te nemen als je er allergisch voor bent.

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 14:01

Bedankt voor de reacties,
Ik heb me op alle manieren laten testen voor allergieën, ben alleen licht allergisch voor tarwe en pinda's, maar ook als ik dat niet eet ben ik verkouden.
@pimaude, ik ga dat eens opzoeken.

Het stomme is dat ik niet snotter. Heb alleen een volle neus. Er komt toch niets uit als ik snuit.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:04

Misschien niet vergelijkbaar maar mijn zoontje is nu 20 maanden en al 18 maanden verkouden haha

Ook geen duidelijk beeld. Nu gaan iom de KNO arts wel de neus amandelen er uit. 50/50 of het werkt maar ga de gok wel nemen

Maar ook een kennis die altijd verkouden was, op 48 jarige leeftijd neus amandelen er uit laten halen en nooit meer last van gehad

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:08

Had ik voorheen ook altijd last van, maar ja ben allergisch voor alle dieren die verharen. Laat staan het paard op dit moment.
Sinds een hele tijd gebruik ik nu de nasonex neusspray en dat gaat goed!

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:23

Ook al eens geprobeerd een tijdje geen melkproducten te gebruiken ( dus ook geen boter etc ) ?

c_esther

Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 14:40

@kimmetje, ik wil geen neusspray meer. Ik heb er een aantal gehad, sommige werken, andere niet. Als ik stopte kwam het altij erger terug en ik wil niet afhankelijk zijn van neusspray.

@maris, melkproducten heb ik nog niet vermeden, zou het dat kunnen zijn denk je ?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:02

melkproducten kunnen zeker voor slijmvorming zorgen ! Is denk ik wel een poging waard !

Tip : Maar denk eraan dat melk wel in veel producten zit. Voor boter op je brood kan je dan b.v. lekker op brood van AH gebruiken, en om in te bakken olijfolie of wajang boter. Koeienmelk kan je vervangen door soja of rijstemelk bijvoorbeeld.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:32

Staat je neus wel recht? Als het tussenschot scheef staat, kan je ook een volle neus hebben.
Dit is niet altijd zichtbaar aan de buitenkant!

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Altijd verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:38

Het enige dat ik kan bedenken is het bovengenoemde of poliepen. Maar je, je bent al bij de KNO arts geweest. Misschien een 2nd opinion.
Als neusdruppels helpen zou ik toch zeggen poliepen.