Holterkastje ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 16:22

Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die eens een holterkastje hebben moeten dragen en mij een beetje kunnen voorbereiden :+

Ik moet het ding volgende week ophalen en een week lang dragen. Er werd me verteld dat ik hooguit om de 3 dagen deze kort los mag halen om te douchen en deze verder altijd om moet blijven. Ik raak lichtelijk in paniek van het 3 dagen niet douchen, aangezien ik normaal sowieso iedere morgen douche en regelmatig ook nog savonds := Ik zie dat echt totaal niet zitten. Daarnaast heb ik nog een feestje gepland, en voor zover ik begrepen heb zie je de plakkers en het kastje door je kleding heen... ik draag nooit wijd vallende kleding, sterker nog dat heb ik amper, dus ook daarin zou ik even niet weten hoe ik dat moet gaan oplossen, ook bijvoorbeeld op mijn werk -O-

Iemand die zo'n ding ook een week heeft moeten dragen? Ik begrijp dat je informatie misloopt als het kastje dagelijks 10 minuten af gaat om te douchen maar dat heb ik er wel voor over :x Hoop dat iemand me wat gerust kan stellen dat het allemaal wel meevalt want ik ben geneigd om de boel af te zeggen, en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling -O-

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:38

Als je info misloopt moet je nog een keer over doen dus ik zou me erbij neerleggen, je planning aanpassen en de adviezen opvolgen. Je kan toch wel 1 feestje missen? En dat kastje krijg je vast niet omdat je teennagel is ingegroeid.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:38

Het stelt niet zoveel voor. :)
Ik heb m wel elke dag even tien minuten los gekoppeld om te douche, maar wassen gaat natuurlijk ook gewoon.

In de zomer ook gehad met 30/35 graden en zelfs met hemdje zag je t nauwelijks (als je het weet zie je het natuurlijk wel). Alleen zorgen dat de draadjes weg gestopt zijn haha. Maar met gewoon een vest of iets, zag je er niets van.

Daarnaast krijg je t ook niet voor niets en wat maakt t uit als iemand er een keer iets van ziet?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:41

Ik mag ieder jaar wel een keer.
Doe er gewoon alles mee en het kastje zelf is niet goed. Soort dikke mobiel. Alleen dan met plakkers en draden natuurlijk.
Met paardrijden doe ik een bodyprotector aan zodat de draden en het kastje goed strak om mijn lijf zitten.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:42

Jahoor heb ik ook gehad en valt inderdaad mee... kon m ook even loshalen om te douchen en had een paar pleisters meegekregen mocht er eventueel eentje losgaan, dan kon ik die zelf aanbrengen! Als je er even om denkt met kleding zie je er weinig van, ook niet met aansluitende kleding. Het stelt echt weinig voor, je hoeft je er niet druk om te maken! :)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:43

Ik heb zo'n kastje regelmatig,elk jaar wel een keer en dan voor 14 dgn. Ik maak hem elke ochtend even los om te douchen,ik spoel me even snel af onder de douche en sluit hem weer aan,is hooguit een paar minuutjes. Eens per week was ik dan mijn haar,dat ook zo snel mogelijk.
Als ik met het kastje loop draag ik idd. wijde kleding,is ook veel fijner want met te strakke kleding gaan de kabeltjes trekken en dat is niet prettig. Het is voor je eigen gezondheid dus een weekje met wijde kleding of in mijn geval 14 dagen vind ik niet erg.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:57

Ik had een event recocorder voor een week. Maar na 3 dagen was het geheugen vol en ik klaar en ik had een diagnose. Een eventrecorder daar druk je bij op een knop als je iets voelt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 16:57

Polly schreef:
Als je info misloopt moet je nog een keer over doen dus ik zou me erbij neerleggen, je planning aanpassen en de adviezen opvolgen. Je kan toch wel 1 feestje missen? En dat kastje krijg je vast niet omdat je teennagel is ingegroeid.

Nouja normaal kan ik wel een feestje mislopen maar dit is het laatste feestje met mijn zusje die daarna naar het buitenland vertrekt dus die ga ik natuurlijk niet missen.

Maar, aan de reacties te horen valt het best mee.. ik zag mezelf al in een hobbezak aan huis gekluisterd zitten maar zie het waarschijnlijk dan groter en erger voor me als het is :o :+

Anoniem

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:00

Goh wat doen ze bij mij dan elke keer weer moeilijk eigenlijk?

Ik moet hem ook jaarlijks om voor 24 uur. En dan in eerste instantie zeggen dat ik er alles mee kan doen, maar de bh moest uit met plaatsen, dus het alles er mee kunnen doen werd hem al niet voor mij (2 blauwe ogen bv :+ ) ik vind het dan ook een slechte graad meter om te kijken of ik hartkloppingen krijg bij beweging en werk verzetten, want ik doe het toch echt rustig aan op zo een dag met een kleine cup F... :Y)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 17:01

MiniMeLona schreef:
Goh wat doen ze bij mij dan elke keer weer moeilijk eigenlijk?

Ik moet hem ook jaarlijks om voor 24 uur. En dan in eerste instantie zeggen dat ik er alles mee kan doen, maar de bh moest uit met plaatsen, dus het alles er mee kunnen doen werd hem al niet voor mij (2 blauwe ogen bv :+ ) ik vind het dan ook een slechte graad meter om te kijken of ik hartkloppingen krijg bij beweging en werk verzetten, want ik doe het toch echt rustig aan op zo een dag met een kleine cup F... :Y)


Haha dat klinkt niet erg praktisch :+ Maar dat probleem heb ik gelukkig geen last van :+

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:03

Aan huis gekluisterd? Het is juist de bedoeling dat dat ding meet wat er gebeurt in alle situaties toch :?

In die drie dagen dat je niet kan douchen kan je je vast wel wassen voor de wastafel, daar word je ook schoon van.

En zo groot is dat kastje niet, met een beetje normale kleding zie je het amper, en anders leg je toch gewoon even uit wat het is? :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 17:15

verootjoo schreef:
Aan huis gekluisterd? Het is juist de bedoeling dat dat ding meet wat er gebeurt in alle situaties toch :?

In die drie dagen dat je niet kan douchen kan je je vast wel wassen voor de wastafel, daar word je ook schoon van.

En zo groot is dat kastje niet, met een beetje normale kleding zie je het amper, en anders leg je toch gewoon even uit wat het is? :)

Heb je gelijk in inderdaad! Hoop ook dat ik het inderdaad groter heb gemaakt voor mijzelf dan het is en ik "alles" kan blijven doen. Sporten zal wel een week stil liggen helaas, misschien wat lichte training je niet zo erg van gaat zweten :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:33

Gewoon holter meeslepen. Weekje aanrommelen met washandjes en je hoofd desnoods onder de kraan wassen. En niet te moeilijk over doen, dan zien mensen het kastje maar onder je kleding, het is niks spannends of crimineels dat je doet :+

Ik heb best een aantal keren ding moeten meenemen, soms voor drie dagen als incident kastje, soms een week om dips in hartslag of juist te snel vast te leggen. Ik liep juist altijd te worstelen waar te laten, ik heb geen broeksriemen en om mijn nek zat ook niet lekker. Heb toen vest gedragen en kastje in vest geduwd.

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:41

De nieuwe holters zijn maar kleine kastjes, mijn telefoon is 2x zo groot, daar zie je echt niet zoveel van.
En uiteraard kun je alles gewoon nog doen, heb vorig jaar zelfs een wedstrijd gereden met zo'n kastje aangekoppeld, niemand heeft het gezien

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:48

Ik heb er ook een gehad voor een paar dagen. Kon alles doen wat ik wou, alleen op de kabeltjes letten. Helaas was ik wel extreem allergisch voor die plakkers. Ze hadden er bij mij extra tape overheen gedaan om te zorgen dat het stevig bleef zitten. Ik was vuurrood en ging kapot van de jeuk en pijn en bij het verwijderen ging mijn huid mee en had ik allemaal rauwe plekken. Nu ik dit weet hebben ze wel andere plakkers enzo :P

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:03

Mijn holter zat in een schoudertasje!

Verder loopt het wel los hoor. Je kunt je zoals gezegd ook tussendoor wassen. Ik heb zelfs mijn plukkende baby borstvoeding ermee gegeven zonder problemen.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:13

De nieuwe holters zijn inderdaad veel kleiner. Ik heb vroeger nog een rugzak om gehad.

Gewoon een paar dagen niet douchen. Geen probleem toch? Is voor medisch onderzoek en dat lijkt mij nu net even wat meer prioriteit hebben. 3 dagen is echt niets op een mensenleven!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:01

Ik heb een aantal keren een holter onderzoek gehad en juist gewoon alles gedaan, ook sporten. dat is juist belangrijk en ook geen enkel probleem. Groter probleem is het om achteraf de lijm van de stickers weg te krijgen. Uiteindelijk is bij mij een Reveal geïnplanteerd. Dat is ter grote van een usb stick en wordt onder de huid geplaatst. Die kan 3 jaar blijven zitten. maar in mijn geval was na 2 weken de diagnose al daar (terwijl de holter onderzoeken niet echt iets opleverde wat in ieder geval het gehele probleem verklaarde).

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Holterkastje ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:46

ik mocht trouwens wel een bh aan, gewoon met beugels zeg maar.
maar anders een sportbh/top?