Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 14:34

Dag Bokkers!
Sandra Bekkari is een Vlaamse voedingsdeskundige die nu sinds een paar jaar ook kookboeken op basis van haar methode uitbrengt.
Ondertussen is onlangs Nooit meer diëten 3 uitgebracht en is het aantal volgers van haar methode geëxplodeerd.

In haar boeken legt ze ook de 7 stappen uit om gezond(er) te leven. Voeding is uiteraard een heel belangrijke, maar je moet niet tellen, wat ik persoonlijk een dagbesteding vond bij Weight watchers bijvoorbeeld.

Ze werkt in de recepten ook met een aantal basisingrediënten en alles blijft zowel bij benodigdheden als in tijd beperkt.

Ik ben er zelf sinds +-2 weken mee bezig en ben momenteel ook 2 kilo kwijt. Nog nooit heb ik op korte tijd zo veel nieuwe dingen geprobeerd, ingrediënten gebruikt waarvan ik ze eerder maar vermeed omdat ik geen clue had van wat ik ermee moest...
En beter nog buiten die kilo's: ik zie mijn lijf echt veranderen!

Zijn er nog mensen hier die de Sana-methode volgen?
Misschien is het leuk om elkaar hier te ondersteunen, inspireren,... :-)

Een paar gerechtjes van de afgelopen week:
Amandelbroodje:

Afbeelding

Spaghetti courgetti bolognese:

Afbeelding

Serrano-mozzarella-vijgen-rucola-tomaatjes, echt heel lekker!

Afbeelding

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:55

Niet mee bekend, maar ik leef al jaren gezond, rond een vast gewicht (marche van -2 en +2kg) zonder te tellen, lijnen, en met bewegen.

Ze weten het altijd leuk te vertellen, en daarom verkopen hun boeken. Maar wie zelf nadenkt kan zich wel bedenken wat gezond eten is. :)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:08

Uhm als je normaal eet en beweegt hoef je toch sowieso niet te diëten?? Mooi verhaal.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:12

@Goof de sana methode is dan ook geen dieet.. Het is gewoon een manier om gezonder te eten.

Om even te reageren op jou TS, ik heb het eerste boek hier ook liggen. Al een tijdje geleden gekocht. Ik heb er ook al verschillende gerechtjes uit klaargemaakt en deze waren al, zeer lekker. Maar daar is het ook bij gebleven. Ik eet verder (zonder me aan de sana methode te houden) ook best wel gezond. Dus nee ik volg de methode niet, maar ben er wel een voorstander van. Mijn boek ligt hier eigenlijk gewoon maar stof te vergaren :D

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:18

Dat is fijn voor jou, Palmera, maar helaas zitten steeds meer mensen met overgewicht terwijl ze het eigenlijk niet willen. Dus zo eenvoudig is het niet voor iedereen blijkbaar ;-)
Ik ben zelf door medicatie op twee jaar tijd +10 kilo bijgekomen en ik had simpelweg de mogelijkheid niet om consistent te bewegen.

Heel concreet heb ik dus van de week "pasta" gemaakt van courgette, veel gezonder enik had hiervoor geen idee dat het bestond, dat het kon.
Ze reikt heel concrete dingen aan zonder dat je daar een uur per maaltijd voor in de keuken moet staan, in tegenstelling tot veel andere kookboekauteurs.
Ze geeft ook in elk boek recepten voor ontbijt, lunch, diner, tussendoortjes, soepen... Ze vermijd ook niet alle koolhydraten, geeft duidelijkheid over hoe en wat en hoeveel.

En dat ze dan met haar methode mag verdienen, is mij geen enkel probleem :-)

Zazoe_ idd, het is geen dieet, maar als je overgewicht hebt ga je bij het volgen van de methode (ook de andere stappen) vanzelf wel afvallen, zoals nu bij mij :-) Ik vind boeken 2 en 3 trouwens qua recepten fijner dan 1, maar door de grote vraag had ik 1 ook pas als laatste. Is continu uitverkocht :+

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:19

Goof schreef:
Uhm als je normaal eet en beweegt hoef je toch sowieso niet te diëten?? Mooi verhaal.

Niet met je eens. Maar ik noem het liever niet diëten. :) Ik noem het mezelf in de gaten houden. En daarbij mag ik echt af en toe een pizza. Maar eet ik hoofdzakelijk gezond.

Nu ik erover nadenk: dergelijke boeken zijn wellicht heel goed voor mensen die na een streng dieet bv 20 kg zijn afgevallen en eigenlijk niet meer weten wat normaal gezond is. Als een soort handleiding opdat ze niet weer opnieuw aankomen, wat toch vaak gebeurd.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:22

Idd Palmera, dat laatste klopt zeker. Een vriendin van mij heeft enkele jaren shakes volgehouden, is toen wel duidelijk geweest, maat helaas kent iedereen het gevolg wel als je er dan mee stopt.. Zij heeft mij geïnspireerd om ook met deze boeken te beginnen: het is ongelooflijk wat voor gerechten ze op tafel toverde, elke dag, ondanks haar superdrukke job enz. En nu eet ze gezond en valt ze vanzelf duurzaam af.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:31

Nu ben ik sowieso al allergisch voor 'methodes' maar ik zie ook weinig verrassende dingen voorbij komen in je OP. Simpel googlen en je vind echt een wereld aan makkelijke en gezonde recepten in verschillende moeilijkheidsgradaties.

Naar mijn idee is zo'n 'methode' meer zodat mensen iets te volgen hebben en daarmee dus een stok achter de deur hebben ipv zelf constant te hoeven opletten.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 15:45

Het is natuurlijk makkelijk een oordeel te vellen als je het zelf niet van dichtbij gezien hebt. Ben ook niet op zoek naar discussie, wel naar eventuele anderen die wel meedoen :-)

Zelf opletten moet je natuurlijk wel, het gaat altijd om plannen en keuzes maken, of je nu iets "volgt" of op eigen houtje doet.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:19

Palmera schreef:
Goof schreef:
Uhm als je normaal eet en beweegt hoef je toch sowieso niet te diëten?? Mooi verhaal.

Niet met je eens. Maar ik noem het liever niet diëten. :) Ik noem het mezelf in de gaten houden. En daarbij mag ik echt af en toe een pizza. Maar eet ik hoofdzakelijk gezond.



Dat is toch precies normaal eten?!

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:43

Wellicht zien we het beiden anders. Voor mij is een persoon die normaal kan eten iemand die nergens op hoeft te letten. Iemand die gewoon niet snel dik word van nature, tenzij hij buitensporig ongezond eet. Als in: dagelijks frituur, pizza, snoep, etc.

Ik daarentegen heb aanleg tot dik worden. Dat wil ik niet, dus let ik op. Maar ik denk, als ik ga mee-eten met de "normale" eter (dus niet de buitensporig ongezonde eter), de kilo's er alsnog vlot aanvliegen.

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:37

Palmera schreef:
Wellicht zien we het beiden anders. Voor mij is een persoon die normaal kan eten iemand die nergens op hoeft te letten. Iemand die gewoon niet snel dik word van nature, tenzij hij buitensporig ongezond eet. Als in: dagelijks frituur, pizza, snoep, etc.

Ik daarentegen heb aanleg tot dik worden. Dat wil ik niet, dus let ik op. Maar ik denk, als ik ga mee-eten met de "normale" eter (dus niet de buitensporig ongezonde eter), de kilo's er alsnog vlot aanvliegen.


Ah, wacht. Ik heb het niet over mensen die normaal kunnen eten, maar over normaal eten.
Met normaal eten bedoel ik dat je gewoon gezond en gevarieerd eet (en ja, dus ook gewoon je pizza etc op zijn tijd).

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:37

Al die commercie is ook bedoeld als commercie. Afvallen doe je zelf door een knop om te zetten en ervoor te gaan. Iedereen die te zwaar is, weet waar het door komt en weet wat wel gezond is. Maar tussen de oren moet dan nog het een en ander gebeuren...... Al die zgn. dieeten en goeroeverhalen zijn maar voor 1 persoon rendabel: de schrijver en verzinner.....

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 23:59

Ik heb ook boeken van haar ,vind het een simpele, lekkere manier van koken.Ik mis eerlijk gezegd de koolhydraten wel.

Ik heb wel een beetje moeite met het Goeroe gedeelte qua info sessie's en ontmoetingen ed. Maar daar ga je zelf in mee of niet.Mijn hele gezin lust het eten wat ik nu koo gewoon graag.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 00:02

Met dat laatste ben ik het niet eens. Niet in dit geval. Ze vertelt op zich weinig nieuws, paar brengt het samen in een concreet uitgewerkte methode.
En dat ze er dan op verdient is imo prima. Er wordt wel op ergere manieren winst gemaakt ;-)

Nogmaals, het is makkelijk om het snel af te doen als weet ik veel wat, maar dat is niet de bedoeling van mijn topic.

Beatje, de koolhydraten mag je toevoegen he! Ik mis het persoonlijk nog niet, maar één a twee keer per week kook ik nog gewoon een standaard vlees-aardappelen-nog iets- maaltijd, misschien daarmee dat ik dan toch mijn patatjes heb gehad :D

Naar een lezing oid ben ik nog niet geweest. In mei komt ze wel deze kant op, dus misschien dat ik toch eens ga luisteren. Weet het nog niet :-)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:09

Ik weet dat je koolydraten mag toevoegen,vind haar richtlijnen dan ook prettiger als een koolhydraatarmdieet.Maar je moet ze wel beperken.Wat ik vooral fijn vind is dat ik s'morgens mijn yogurt ,fruit en granola kan eten en vooral veel groenten.Ik ben vegetariër en deze levenswijze is voor mij heel goed aan te passen zonder dat ik een massa dubbel sta te koken voor mij en de rest van mijn gezin.
Kaassaus op basis van bloemkool is erg lekker dat hebben we vandaag met wat witlof er bij gegeten :-)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 00:16

Oh die moet ik nog proberen, die bloemkoolsaus, al veel over gehoord!
Morgen ga ik ook granola maken. Heb die van een vriendin al mogen proeven en idd, heel lekker 's morgens bij de yoghurt. Ik doe er dan ook nog een handvol blauwe bessen (diepvries) bij, echt lekker!
Die tikka masala is blijkbaar ook een hit, heb jij dat al gemaakt?

En idd, veel voor vegetariërs. Ben dat zelf niet maar was al wel aan het denken eerder om echt vlees te gaan beperken. En met deze recepten gaat dat gewoon vanzelf! Afgelopen week maar 2 keer vlees gegeten eigenlijk...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:27

Ja de tika gemaakt,voor mij met tofu. Erg lekker ook.Ik ben zelf ook fan van de gevulde punt paprika's.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 00:29

Die staan komende week op het menu!
Tot nu toe is de spaghetti courgetti bolognese hier de topper, maar ik ben nog maar pas bezig natuurlijk :D

Oh en het amandelbrood!

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:55

Ik volg een soortgelijk "dieet" van Jasper Alblas. Eigenlijk ook gewoon een stuk gezonder eten en nadenken over wat je koopt en in je mond stopt.
Ik zie dat alleen boek 1 bij bol.com nog te bestellen is maar 2 en 3 alleen 2e hands...
Waar heb jij ze gehaald?

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:00

Palmera schreef:
Niet mee bekend, maar ik leef al jaren gezond, rond een vast gewicht (marche van -2 en +2kg) zonder te tellen, lijnen, en met bewegen.

Ze weten het altijd leuk te vertellen, en daarom verkopen hun boeken. Maar wie zelf nadenkt kan zich wel bedenken wat gezond eten is. :)


Helemaal mee eens!
Ik verbaas mij ook over "nooit meer diëten" en dan wel met een "methode" komen... beetje in tegenspraak met elkaar.
Ik geloof absoluut niet in diëten en methodes :D

Als er wat af moet is er maar 1 "methode": minder eten/snoepen, meer bewegen.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 01:06

Het is geen methode om te vermageren, wel om gezond te leven. En als je te zwaar bent ga je logischerwijs afvallen, maar dat is niet de hoofdzaak.

Whoopylover, ik heb 2 en 3 van Makroshop, daar waren ze toen in promotie, scheelde een paar euro. Maar ze zijn alledrie continu uitverkocht, beschikbaar, weer uitverkocht...
Heb ze hier ook nog in de Carrefour Planet gezien.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 11:43

Bij de standaard boekhandel heb ik er gisteren nog gehaald,daar liggen alle delen in de winkel .
Minder snoepen en eten en meer bewegen is flauwekul,A kan niet iedereen heel veel bewegen en B ik houd niet van zoet dus snoep nooit.Eten deed ik maar 2x per dag .
Ik ben met haar methode ook nog niet afgevallen,maar vind het gewoon lekker eten :-) en het is gezond je gaat idd bewuster nadenken wat je in je mond steekt.Je maakt alle sausen zelf klaar en in gekochte zakjes en dergelijke zitten verborgen suikers en in kant en klaar producten ook.

Spagetti courgetti heb ik voor volgende week op het menu staan.Aan broodbakken heb ik me nog niet gewaagt.Wel havermoutkoekjes voor de kinderen ,ze vonden ze niet te eten ,gortdroog en geen suiker :-)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 13:19

Ik eet nu ook meer zoet dan voordien :') Maar wel gezond zoet. Ik ben altijd een zout-eter geweest, chips en zo. Dat heb ik al sterk kunnen verminderen door meer te drinken en meer door de dag heen te eten zodat ik die goesting niet meer heb.

Idd, doordat je alles zelf doet (maar op een eenvoudige manier) weet je wel wat je eigenlijk eet, vers, zonder bewaarmiddelen...

Kan me wel voorstellen dat voor kinderen het iets zoeter mag. Ik ben benieuwd om eens iets met dadels te maken, dat gebruikt ze wel eens voor de zoetigheid toe te voegen, maar heb eigenlijk geen idee hoe dat smaakt.

Ik heb net de granola gemaakt:
Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Nooit meer diëten - Sandra Bekkari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:02

Die ziet er goed uit.Ik lust graag dadels ,heb er alleen nog nooit iets mee klaar gemaakt.