Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:17

Al tijden verf ik mijn haar rood. Niet brandweer rood, maar toch wel rood.
Helaas moet ik het steeds bij kleuren omdat het al snel vervaagd. Nu zijn er verschillende shampoo's die aangeven dat ze de kleur langer behouden. Maar welke shampoo raden jullie nou echt aan?
Ik wil nog gaan kijken bij een winkel hier, die allemaal kappersmerken verkoopt. Maar ook las ik iets over henna shampoo?
Wie heeft er ervaring mee?

Anoniem

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:21

Lush heeft een shampoobar voor rood haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:22

Loving Blends Arganolie & Cranberry? Ik heb zelf geen gekleurd haar maar wel goede ervaringen met alle andere Loving Blends shampoo's.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:24

En is dat bij een kapper of drogisterij te verkrijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:25

Cinnepin schreef:
En is dat bij een kapper of drogisterij te verkrijgen?


Ja, bij de Etos. Maar je kan het volgens mij ook gewoon bij de Albert Heijn halen.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:27

Ik ben aan het googlen en idd is van garnier. Is deze ook echt kleur langer behoudend zeg maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:29

Cinnepin schreef:
Ik ben aan het googlen en idd is van garnier. Is deze ook echt kleur langer behoudend zeg maar?


Dat weet ik niet, ik heb deze nog nooit geprobeerd omdat ik geen gekleurd haar heb. Maar ik heb wel goede ervaringen met alle andere shampoo's van Loving Blends dus misschien is deze ook goed.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:31

Ah ok :) dankjewel voor je reactie :)

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:38

Deze heb ik toentertijd meegekregen van de kapper: https://www.haarshop.nl/product/subtil-gloss-rood
Dat hielp heel aardig :j maar ik heb extreem moeilijk haar, als het om kleur gaat. Kleur vervaagd bij mij echt heel snel, dat is met rood zonde, dus heb het toen toch maar weer bruin geverfd.

Verder helpt wassen met een goede kleurshampoo ook, op dit moment gebruik ik deze en dat werkt in ieder geval al beter dan andere shampoo's. Hij is verder ook heel fijn voor mijn haar: https://www.johnbeerens.com/tigi-s-fact ... ampoo.html met deze conditioner: https://www.johnbeerens.com/tigi-s-fact ... ioner.html

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:40

Bedankt..ik zal in de kapper winkel eens kijken en advies vragen

Hettieheks
Berichten: 1244
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:50

Ik ben zelf kapster (geweest) wat ik deed als ik mijn haar rood had.. mijn kleur haar verschilt nogal eens is een paar druppels van de verftube (dus zonder de peroxide) door mijn shampoo heen goed schudden en dat gebruiken. Of echt bij de kapper shampoo kopen voor rood haar. Dan is de shampoo zelf ook rood :-)

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:01

Ik heb zelf vaak ook aparte kleurtjes in mijn haar die snel vervagen. Om dit goed te houden ben ik jaren gelden van de goedkope bekende drogistmerken afgestapt en overgegaan op de shampoo's die de kapsalon zelf gebruikt. Dit omdat er voor kapsalons ivm de medewerkers strengere eisen zitten aan de materialen en chemicaliƫn die er in zitten waardoor de shampoo ook minder agressief is. Het is voor je haar iets minder schadelijk waardoor ook de verfpigment beter blijft zitten. Nu hebben wij al een tijdje een kapperswinkel waar de zelfde shampoos te koop zijn en dat scheelt vaak iets in prijs in vergelijking met de kapsalon.
Momenteel heb ik ook mijn haar met een roodtint geverfd en ik gebruik daarvoor een shampoo waar roodpigment aan toegevoegd is. Als je dit tijdens het wassen even in laat trekken dan neemt je haar wat van het pigment op en blijft de rode gloed mooier. Het is natuurlijk niet met verf te vergelijken kwa effect maar het geeft wel een ondersteunende werking. Ik was voor mijn huidige fles 8 euro kwijt. Wel Iets duurder dan in de drogist maar ik doe gemiddeld 6 tot 8 maanden met zo'n fles.
Bij de kapper zelf kunnen ze ook eventueel de exacte kleur die je nu hebt als pigment in een shampoo mengen. Maar dan zul je gemiddeld wel een paar euro duurder uit zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke shampoo voor rood geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:40