Duikende bokkers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:46

Fijn, mooie duikdag in Vinkeveen! Op naar je brevet!

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 10:41

Ja leuk! Vinkeveen hoop ik dit jaar ook nog een keer te doen :)

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:43

oeh, interessant topic zeg.

zelf duik ik niet,

heb wel een begeleidster ( en man) die fanatiek duiken.

hijzelf geeft ook lessen om te leren duiken :j :j :j :j

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:30

Ik ben vandaag op het great barrier reef wezen duiken! Het was een introductie duik.
Ik moet zeggen dat het me wat tegen viel, een groot deel van het koraal heeft zijn kleur al verloten.. Wel erg gave vissen gezien. Ik ben nog een half jaar in Australië en hoop een mooier plekje tegen te komen om te duiken!

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 18:59

Wat jammer! Ga je wel voor een brevet?

Ik ben vandaag voor het eerst met mn vriend wezen duiken. In joure woudfennen. Mooie plas, veel vis en temperatuur nog best te doen. Had wel een 7mm pak aan.

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:13

Oh een duiktopic!!!
Dat ik jullie niet eerder gevonden heb zeg!

Ik woon (na zo'n 6 jaar te hebben gereisd en in de paarden te hebben gewerkt, zie onderschrift) nu in Qatar, waar ik samen met mn man een duikschool run :D
Je zou zeggen dat een woestijnland geen duikschool nodig heeft, maar we hebben het ontzettend druk, gezien Qatar een soort van peninsula is met genoeg duikplekken.

Mijn man (IDC staff instructor) runt Qdivers nu zo'n 12 jaar in z'n eentje, en heeft zo'n 8 divemasters voor ons werken. Ik doe daarnaast alle marketing, boekhouding en social media, oh en ben de huisfotograaf (nog niet onderwater maar ook dat komt nog!).
Om gelijk dan maar even te promoten http://www.qdiversdoha.com of http://www.facebook.com/paldivers12

Ben zelf open water met 24 duiken (waarvan 3 in Bali, en 3 in Egypte, maar doe hier 3 duiken per week en er staat een live-a-board in Egypte op de planning, dus daar komt hopelijk snel verbetering in), moet m'n navigatie nog doen zodat ik verder kan met advance, EFR enzo, en dan naar m'n divemaster toewerken, en daarna wil ik sowieso nog open water instructor gaan doen zodat ik hier open water voor dames kan geven.

Gewoonlijk vertrekken wij op donderdag de woestijn in en kamperen dan op het strand met een hoop duikers die bij ons duiken, BBQ en dan slapen, zodat we om een uur of 6 te water kunnen, want zeker in de zomer, is het vanaf 9 uur toch echt te heet. De water temperatuur is in de zomer makkelijk 35-40 graden, je kan je voorstellen dat we dan weinig (levende) vis tegenkomen! In de winter is het beter te doen; zo'n 25 graden, maar ik draag dan toch al lekker een 3 mm pak!
Ook doen we regelmatig nachtduiken (mijn favoriet!) wat altijd erg leuk is!

Een paar fotootjes voor de beeldvorming:

Afbeelding
Gisteren, de helft van de groep; we doen openwater klassen op een college in Doha, waar we iedere week 8 tot 16 studenten van meekrijgen. Gisteren hadden we daarnaast ook nog 6 advanced studenten en 2 divemaster studenten :o (m'n man is de derde, met de korte broek)


Afbeelding
Zoals je kan zien op de achtergrond hebben we redelijk blauw water, helaas is het zicht niet altijd even goed :(

Afbeelding
Ons zwembad (nou ja, het bad welke we gebruiken dan)

Afbeelding
Heeft ook prima theorie ruimte

Afbeelding
kamperen op het strand

Afbeelding
niet een erg duidelijke foto, maar dit is onze set-up op het strand iedere week.

Ik ben benieuwd naar jullie duiken!!!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:43

Wat gaaf, Kehdra!! Snap dat dat goed bevalt!!
Leuk dat het goed loopt.
Ik hoop stiekem dat ik komende zomer weer ergens heen kan waar ik mooi kan duiken. (In warm water en met goed zicht) maar dat ligt er ook aan of ik daar dan weer geld voor heb O:)

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:28

Bokt-duikmeeting in Doha! Haha *\o/*

Super vet hoor, ik heb er nog maar 4 duikjes op zitten sinds mijn OW (want Nl --> winter --> koud!) maar het smaakt voorlopig naar meer.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 22:58

Hier het zelfde! Met dubbel 7mm is het gewoon niet te doen....

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:21

bokt-duik-meeting is prima, kom maar op! 2014 werkte ik hier in de paarden en kwamen er een bokker bij me voor vakantiebaantje en die is ook mee wezen duiken, dus het zal geen primeur zijn :P

dubbel 7mm en nog niet te doen? heb medelijden met jullie! Ik ben vorig jaar een paar maanden in nederland geweest en wilde wel duiken, maar had geen idee waar te beginnen...

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:07

Wow Kehdra ik heb nog een tijd jouw topic in Egypte gevolgd maar je zit nu dus fulltime in het duiken?

25 graden vind ik koud, dan moet er echt een pak aan, pas vanaf de 28 graden ga ik wel zonder pak. Ik krijg het uiteindelijk sowieso koud, ik heb ook altijd handschoenen aan :+

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:44

Pfff geen primeur?! We moeten wel speciaal kunnen zijn :+

Er is een grote duikerscommunity in Nl en ik verbaasde me er echt over hoeveel mensen op een belachelijk koude zondagochtend om 7 uur bij Vinkeveen staan.
Duikstekken kun je oa checken via duikersgids.nl. Ik heb ook de app (Duikersgids) en daar kun je vrolijk wat in rondbladeren (de meest populaire plekken lijken tot dusver allemaal in de gratis versie te staan).
Er ligt een hele hoop 'rotzooi' in de Nederlandse wateren speciaal voor duikers dus als je altijd al onderwater van de glijbaan wilde of op een wipkip zitten, geen probleem. Kan allemaal. Compenseert een beetje dat je soms je eigen handen nog niet kan zien omdat het zo troebel is.

Misschien wel een leuk idee; zo'n duik app maken voor jullie omgeving! (als die nog niet bestaat haha)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:33

Lijkt me verschrikkelijk om in troebel water te duiken :') zou het er denk ik ook een beetje benauwd van krijgen, niet weten wat er bij je in de buurt is xD In helder water kun je het al van heel ver zien haha.

Ik wil ook weer duiken. Maarja, kan voorlopig nog niet xD

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 16:21

Oh wat handig zo'n app! Hier zijn zo ongeveer 4 duikplekken in het hele land ;'), dat redden we prima zonder app lol. Ook hebben we hier in onze ' speeltuin/ reguliere duikplek' vanalles onderwater, auto's boten, bussen, glijbaan, piramides, grote rioolbuizen, noem maar op. Zal volgende week eens onderwater foto's maken als het lukt!

@picobell, jup na jaren in de paarden nu het water in, maar heb nog iets in de paarden op stapel maar daar heb ik nu nog geen tijd voor :)

Vandaag was het water 21 graden, wat ik, met 5 mm, toch best fris vond! Sowieso was het hier vandaag een beetje bleh, het waaide heel hard, het was koud (boven en onder water), veel sterke stroming en slecht zicht :(.
We hadden een groep voor open water mee, dat was best even aanpoten!

Afbeelding
stukje theorie door mn man gegeven. zoals je aan de kleding kan zien is 19 graden hier een stuk kouder dan 19 graden in de Nederlandse zomer!


Afbeelding
Maar een vuurtje en een ketel vol thee warmt een ieder wel op!

Afbeelding
lag zo op het strand, geen idee hoe dit zo ontstaan is...

Afbeelding
m'n man geeft ook ' rescue'

wat oude onderwater foto's gevonden:
Afbeelding
een teddybeer op een WC pot... die blauwe vissen zijn onze ' huisdieren' we nemen banaan voor ze mee, en dat weten ze, dus ze zwemmen altijd in grote getalen met ons mee!

Afbeelding
rioolbuizen en een bootje, ook gelijk een gemiddelde van het zicht hier.

Afbeelding
En ikke :D, ik verveel me soms als mn man druk is met open water studenten (zie achtergrond) en heb zo de gekste foto's :P

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:27

Leuke foto's! Wat voor live aboard heb je in de planning? Heb zelf paar jaar geleden live aboard gedaan in Egypte, dat was echt geweldig!

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:18

Wilde in Dahab gaan, maar gezien mn vent net een groot (duik gerelateerd :)) project binnen heeft hebben we onlangs besloten niet meer te gaan!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:47

Oooh, ja Dahab ben ik ook geweest. Jammer dat het niet doorgaat! Maar een nieuw project is natuurlijk ook tof!

kehdra

Berichten: 6384
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:40

ja beetje jammer, nou ja, dan maar hier wat meer duiken, en binnenkort eens een bootduik hier organiseren denk ik!

Nieuw project is proberen een duiksport artikelen winkel te openen hier :).
er is hier her en der los op de souq wel wat te vinden, maar geen service, verschillende maten, kwaliteit en hoge prijzen. Wij kunnen dat een stuk beter natuurlijk.
In January komt er een pand open die wij graag willen, dus daar hard mee aan het werk en hopen dat het allemaal lukt (is niet zo zwart wit als in NL, veel politieker hier, gaat er meer om of je de juiste vriendjes hebt :P)

We hebben onverwachts morgen ook nog een grote groep open water studenten in de zee. Brr... na gisteren te zijn bevroren, heb ik morgen niet zo heel veel zin mee :P, ik vermoed dat ik zomaar eens lekker in mn winterjas foto's ga maken ofzo :+

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:59

Ik Ben vandaag voor het eerst gaan duiken bij TODI .Was wel super leuk om te doen. Denk wel dat ik een duikbrevet wil gaan halen.


Afbeelding

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:41

Leuk, hoe beviel TODI?
Onze duikvereniging gaat er volgende maand heen met een uitje, ik heb me ook ingeschreven.
Gezien ik nog nooit in ander open water dan Nederlands water heb gedoken, lijkt het me erg leuk wat tropische vissen tegen te komen hihi.

Bij gebrek aan niet-bevriezend water ga ik vanavond duiken in een zwembad met een groep, we houden Dive Olympics :+
Heel handig voor essentiële vaardigheden, als er bijvoorbeeld een zeehond met je wil onderwater-frisbeeën. Je kunt maar beter voorbereid zijn.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:07

Ik vond het heel leuk! This opzich niet zo groot ( denk ik) want ik heb alles onderwater kunnen zien. Maar ik vond het wel heel leuk , veel soorten vissen

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 15:41

Hier nog een duikfreak. Ik geef ook les, ben vooral gericht op technisch duiken. Op dit moment ben ik 1 van de 6( waren het geloof ik) iantd cave instructeurs in Nederland en de ENIGE IANTD ccr cave instructeur :D Verder mag ik ook nog trimixcursussen geven, en sidemount en natuurlijk alle sportduikcursussen.
En dat ook nog als vrouw in deze mannenwereld. :D
Wil je wat meer weten over technisch duiken, vraag maar raak.

Hier een paar foto's van mijn passie, het grotduiken:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 16:05

Oooh dat lijkt me heel gaaf om te doen!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:07

ivy_power89 schreef:
Oooh dat lijkt me heel gaaf om te doen!!

Dat is het ook, daarom doe ik het nog steeds en heb besloten om er ook les in te geven. Het is alleen wel iets totaal anders dan een duik in open water, als jij omhoog wilt, dan gaat het niet en is het 'AUW'. Dat moet je je wel beseffen. De uitrusting is ook uitgebreider, complexer. Je wilt immers levend die grot weer uit.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Duikende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:11

Duiken is overigens erg goed voor je welzijn, het is een minivakantie. Als je stress hebt en je gaat even duiken, dan is de stress weg. Bij mij meer dan bij paardrijden.

En als je ver gaat lopen met de spullen op je rug, dan is het nog een mooie sport ook, heb je meteen een workout.