Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 06:16

Misschien allergie tegen het gips? Wat zegt de dokter?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!



chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:16

Zit het alleen op/onder de randjes of ook dieper onder het gips?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:14

Als het stinkt wordt het anders, dan denk ik dat je snel terug moet naar het ziekenhuis... Want er komt daar geen lucht bij en als het nu al zo is... Wat zegt de behandelend arts/gipsmeester. Ik zou echt even met hun gaan bellen..

Gips en zweet kan trouwens ook stinken maar niet zoals jij omschrijft, dat ruikt meer naar zweetvoeten zeg maar 8-)


Dais_ schreef:
Scheurlinnen zegt me zo niks? We hebben wel vanalles mee gehad en er is daar ook wel wat tussen gestopt, maar hoe meer je er tussen stopt hoe groter de druk wordt... net als met een slecht passend zadel eigenlijk :+

@ chocobroodje, 2 plekken zitten op haar schouderbladen en 1 op haar ribben en daar kun je nog relatief makkelikk bij. 2 plekken zitten op het diepste punt precies op het strakste gedeelte van het korset. Je kunt er niet aan.

Gisteren hebben we haar op haar zij gelegd en met 2 man het korset omhoog getrokken zodat we pleisters konden plakken, maar het is haast onmogelijk. Wellicht iemand met hele fijne/dunne handen en vingers kan wellicht iets verder, maar op het strakste punt kun je het dus niet zien of voelen. Laat staan iets op smeren of plakken.

Je ruikt het daarentegen wel. Je ruikt echt afstervend weefsel zegmaar...

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:37

Nou huisarts heeft in die zin gelijk dat het korset de oorzaak is en daar kan hij gewoon niet veel mee. Gips meester en/of behandelend arts moet hier naar kijken... Ik zou er zelf denk ik op staan dat het korset tijdelijk wordt verwijderd, wonden verzorgen. Alle drukplekken proberen te verzachten en dan voorzichtig opnieuw in gipsen. Desnoods bij een ander ziekenhuis. Als ze bijven weigeren kun je ook eens de zorgverzekeraar bellen, die kunnen misschien nog helpen met een eventuele 2end opinion.

Hoe dan ook niet afwachten, dit valt niet mee na pas! 2 dagen gips. Echt dit hoort niet zo snel al zo hevig te gebeuren..

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:52

Ah excuus ik las 2 dagen ;) maar dat neemt niet weg dat het wel zal moeten gaan gebeuren...

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:16

Hoe gaat het met je vriendin TS?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 06:15

Kunnen ze dan geen luikje maken in het gips bij de ergste druk plek, zodat je het wel kunt behandelen? Ik blijf het apart vinnen dat ze er zo makkelijk mee omgaan. Ik snap dat het een lastige keuze is als de breuk nog niet stabiel is, maar dit vind ik ook niet echt en oplossing.. Straks zit ze met diepe ontstoken wonden.. Wens haar veel beterschap en succes ik vind je mam echt een bikkel!

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:44

Maar een luikje zagen bij de ergste plekken zou toch moeten kunnen zou je zeggen? Zodat je daar de wond kunt verzorgen?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:56

Meis een dringend advies, bel eens met een willekeurig ander ziekenhuis en vraag eens naar de gipsmeester, en leg je probleem eerlijk voor... Want er is zoveel raars gedaan bij je moeder.. Klinkt echt asof ze maar wat gedaan hebben. Zoals Vjesta al zegt de houding is totaal anders, nu kan het zijn dat ze dat expres hebben gedaan maar dan zou je toch meer padding verwachten in het korset.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Smet/drukplekken onder gipskorset! Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:32

Wat een verademing zal dat zijn geweest!! Fijn hoor, heet ze nog veel pijn?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ElineGC, GoogleAdsense, hagelslag, Hazna, HELder, IMAY1990, JudithGigi, Tati2, tiwi1969 en 105 bezoekers