Blauwe tenen na gips?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Blauwe tenen na gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 22:34

Hallo mensen,
Ik heb 2 dagen geleden mijn voet gebroken en zit sinds gister in het gips. Mijn tenen beginnen echter een beetje blauw te verkleuren en ik vroeg me af of dat erg is. Ik heb zelf niet het idee dat mijn gips te strak zit en ik kan mijn tenen ook nog wel buigen. Ze voelen ook niet koud ofzo. Iemand een idee?


Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Blauwe tenen na gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 22:41

Ja ik heb de hele dag mijn voet op 2 kussentjes laten liggen. Probeer het met slapen ook te doen maar vannacht waren de kussens uit bed gevallen omdat ik in mn slaap op mn zij was gerold.


Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Blauwe tenen na gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-17 22:47

Ik bel morgen sowieso even met het ziekenhuis maar het is nu nogal laat en ik lig al op bed. Daarom dacht ik ik vraag het even hier. Ik heb een middenvoetsbeentje gebroken.

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Blauwe tenen na gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 11:56

Ik heb gister gebeld want ik maakte me zorgen. Het bleek dat ik mijn voet toch niet hoog genoeg had gelegd want toen ik er nog een kussen bij deed werden m'n tenen weer normaal. De arts die ik sprak zei dat het geen kwaad kon omdat het gips bij mij niet rondom zit maar er een strook is vrijgehouden op m'n scheenbeen om zwelling op te vangen. Zolang ik nog gevoel in mijn tenen heb en ze niet kouder aan gaan voelen dan de andere voet is het okee. En dus nóg rustiger aan doen.. Heb het een beetje onderschat geloof ik.

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Blauwe tenen na gips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-17 17:27

Mensen het was allemaal okee, mijn tenen werden blauw omdat bloed nou eenmaal gaat stromen als je benen eerst continu hoog liggen en je ze daarna naar beneden doet. Ben gister op de gipskamer geweest en heb nu ook geen gips meer maar een afneembare brace en ik kan er -heeeeel voorzichtig- op staan en een paar stapjes zetten. Maar doet wel veel meer pijn nu, sodeju :x


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bo_Y, Kever, linoleum, SennaS, YandexBot en 36 bezoekers