Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:30

Allen,

Er zullen ongetwijfeld meer Bokkers zijn met seborroisch eczeem op de hoofdhuid.
In deze tijd van het jaar heb ik er altijd extra veel last van. Ik was mijn haar met Andrelon en vervolgens met biosilk. Dit lijkt me tijdens mijn eczeem periode echter wat te agressief. Om jeuk te stillen heb ik lotions op recept, maar deze wil ik zo min mogelijk gebruiken en ik wil bij voorkeur ook geen shampoo op recept.

Wat voor shampoo gebruiken degenen met deze vorm van eczeem op de hoofdhuid?

Evelyne79

Berichten: 3993
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:34

ik zou denk ik neigen naar shampoo van neutral. Heb zelf geen last van eczeem

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:36

Ik gebruik olijfoliezeep, voor alles, ivm psoriasis.
Anders eens in natuurwinkel kijken wat ze voor shampoo zonder toevoegingen hebben.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:44

Eucerin, (Nizoral), Pilos en voor tussendoor Dermolin
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 09-01-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:44

In Andrelon zit ontzettend veel troep (parabenen, parfum, SLS etc) dus dat in combinatie met een gevoelige hoofdhuid is inderdaad geen pretje.

Ik zou gaan voor een 'natural' shampoo en conditioner met alleen maar natuurlijke ingrediënten, zoals van bijvoorbeeld Dr. Organic, ik ben zelf erg te spreken over de coconut versie :)

Hoevaak was je je haar met shampoo (per week)? Dit kan ook een groot verschil maken

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Re: Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:50

Hier ook seborroisch eczeem gehad. Denorex shampoo hielp bij mij heel goed. Ik heb deze shampoo via de dermatoloog in het ziekenhuis gekregen nadat oa ketoconazol bij mij niet meer hielp.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:37

Marloes hoe ben je van het eczeem afgekomen? Mag in pb. Ik heb heel licht eczeem en nog prima te behandelen maar ben benieuwd of er manieren zijn er helemaal af te komen.

Ik gebruik gewoon normale shampoo omdat het niet op mijn hoofd zit. Wel gezicht en daar de reguliere crèmes voor.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Welke shampoo bij seborroisch eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:11

Ikzelf zweer bij Aleppo zeep en dan met name die met 40% Laurierolie (http://www.olijfoliezeep.nl/a-39553290/ ... o-zeep-40/) op de goede dagen gebruik ik die met 10% Laurierolie. Bij mij is SE allergie gebonden en sinds ik dit gebruik ben ik SE vrij!
Zo af en toe zwicht ik voor de shampoo van bijvoorbeeld mijn moeder en dan heb ik ook meteen jeuk, damn you allergy.

Owja, SE vind ook een oorsprong in je voeding. Bijvoorbeeld teveel eiwitten, suikers etc.

I.i.g. voor meer leesvoer:
- [MWS] Help! Onstekingen en vettig haar...
- [MWS] Een leven zonder shampoo?
- [MWS] Het leed dat eczeem heet
- [MWS] Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht
- [MWS] Tips tegen (extreme) roos?
- [MWS] Hoe vaak haar wassen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:20

Just_bo schreef:
In Andrelon zit ontzettend veel troep (parabenen, parfum, SLS etc) dus dat in combinatie met een gevoelige hoofdhuid is inderdaad geen pretje.

Ik zou gaan voor een 'natural' shampoo en conditioner met alleen maar natuurlijke ingrediënten, zoals van bijvoorbeeld Dr. Organic, ik ben zelf erg te spreken over de coconut versie :)

Hoevaak was je je haar met shampoo (per week)? Dit kan ook een groot verschil maken

Ik was mijn haar om de dag. Als ik langer wacht, wordt de jeuk erger.

Ik heb inderdaad een tijdje dr organic gehad. Een tijd geleden ben ik weer overgestapt op andrelon + biosilk.

Dank voor de tips!

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:04

madeliefw schreef:
Marloes hoe ben je van het eczeem afgekomen? Mag in pb. Ik heb heel licht eczeem en nog prima te behandelen maar ben benieuwd of er manieren zijn er helemaal af te komen.

Ik gebruik gewoon normale shampoo omdat het niet op mijn hoofd zit. Wel gezicht en daar de reguliere crèmes voor.



Ik heb de eczeem alleen op mijn hoofd gehad, niet in het gezicht. Ik had een behandelplan met diverse lotions en shampoo's. Zodra ik vanavond thuis ben zal ik wel even kijken welke lotions en dergelijke het waren en hoe ik ze heb gebruikt. :)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:11

De tip die ik heb gekregen voor psoriasis, schijnt ook erg goed voor eczeem te werken.

Veel groente.
Citroen water drinken.

Geen tomaten, geen scherpe kruiden, zo min mogelijk vlees en als je vlees eet, van lopende dieren, die ook daadwerkelijk hebben gelopen.

Uit laten zoeken of je daarnaast geen allergieën hebt.

Deppen met afgekoelde kamille thee, friemeltjes eruit zeven ;-)

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:20

magda_90 schreef:
Ikzelf zweer bij Aleppo zeep en dan met name die met 40% Laurierolie (http://www.olijfoliezeep.nl/a-39553290/ ... o-zeep-40/) op de goede dagen gebruik ik die met 10% Laurierolie. Bij mij is SE allergie gebonden en sinds ik dit gebruik ben ik SE vrij!
Zo af en toe zwicht ik voor de shampoo van bijvoorbeeld mijn moeder en dan heb ik ook meteen jeuk, damn you allergy.

Owja, SE vind ook een oorsprong in je voeding. Bijvoorbeeld teveel eiwitten, suikers etc.

I.i.g. voor meer leesvoer:
- [MWS] Help! Onstekingen en vettig haar...
- [MWS] Een leven zonder shampoo?
- [MWS] Het leed dat eczeem heet
- [MWS] Natuurlijke/simpele verzorgingsproducten voor het gezicht
- [MWS] Tips tegen (extreme) roos?
- [MWS] Hoe vaak haar wassen?


Krijg je van die allepo zeep geen droge huid? Ik heb heel.sbel een droge jeukeriger huid. Ik moet ook eigenlijk elke dag insmeren. Gebruik nu zarqa maar mijn hoofdhuid blijft jeuken