Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:10

Afbeelding

Sinds 2013 loopt er op bokt de Bokkers bokaal, dit is een endomondo challange voor buitenrijden te paard. Het bijbehorende topic vind je hier: [BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Sinds enkele jaren is er ook ieder jaar een ruiterfitheidschallenge: Fit te paard met bokt.
Deze challenge had alleen geen eigen topic, maar nu dus wel *\o/*

Wat je nodig hebt:
    * Telefoon met gps functie
    * Endomondo
    * Internet (wifi verbinding als je weer thuis bent is voldoende)

Hoe het werkt:
    * Maak een Endomondo account aan
    * Accepteer de Fit te paard Challenge
    * Start Endomondo op, doe een training
    * De training wordt automatisch toegevoegd aan de challenge

Je vind de Challenge hier:
https://www.endomondo.com/challenges/31441803

Voor iedereen van het paardenforum bokt.nl.
Niet alleen ons paard moet fit zijn, wij natuurlijk ook!
Laten we onze prestaties te paard verbeteren door zelf ook fit te worden/blijven.

Top 3 2016 - jan 2017

1. Janneke Jacobse (jaan81) 217140 kcal
2. Jolijn G. (mamajolijn) 126001 kcal
3.Jorien Houterman 84191 kcal
Totaal calorieën: 798,010 kcal

Reageer hier en we motiveren elkaar!

sporten:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rowing, Snowboarding, Climbing stairs, Dancing, Canicross, Skiing (Cross country), Snowshoeing, Martial arts, Windsurfing, Kayaking

Wil je een andere sport doen, laat dat even weten dan kan ik die toevoegen.


Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 12:35

Leuk! Hopelijk krijgen we op deze manier lekker veel deelnemers.


Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:06

Dayanaera schreef:
Zijn er nog bepaalde voorwaardes? Mag Endomondo aan als je bijv veel loopt voor je werk? Tijdens het uitlaten van de hond of gewoon wanneer je traint in de bak?

Paardrijden is géén onderdeel van deze challenge. Voor de rest zijn er wat mij betreft geen strenge voorwaarden. Wel alleen trainingen die je ook echt hebt gedaan maar dat spreekt voor zich.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:37

Dayanaera schreef:
Oh echt! Dan heb ik gelijk een vraag want mijn routes track ik altijd wel. Maar dan pakt ie ze ook automatisch mee in de challenge denk ik? Kan ik ze dan nog verwijderen uit de challenge?

Paardrijden zit niet in deze challenge dus je paardrijd workouts komen ook niet in de challenge terecht.
paardrijden kan je wel doen bij de bokkers bokaal: [BRT] Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 17:37

Fabster schreef:
Kan ik daarvoor 1 sport kiezen? Met de bokaal doe ik inderdaad al mee, maar ik train nog een paard en om mijn paarden apart te kunnen volgen, heb ik die op fietsen gezet. Maar die wil
Ik dan dus niet in deze fitheidsbokaal laten meetellen. Ik zou dan alleen met wandelen mee doen. Kan ik dat instellen?

Voor zover ik weet kan dat niet. Alle sporten in de challenges tellen altijd mee. Jij moet als je je andere paard appart wil tracken zoeken naar een sport (die hier niet tussen staat en die wel gebruik maakt van GPS)

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 17:41

Rena100 schreef:
Kan krachttraining er niet bij in? Dat doe ik toch ook een paar keer per week :)

Ik zal krachttraining morgen toevoegen. Alle trainingen die je nu al doet tellen wel mee met de challenge.

heeft iemand er een probleem mee als ik snowboarden verwijder? (Ik zit aan het maximum aan verschillende sporten namelijk. )

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 20:25

Laurievc schreef:
Hoe kan ik eigenlijk een training toevoegen aan de challenge?


Hoe het werkt:
* Maak een Endomondo account aan
* Accepteer de Fit te paard Challenge
* Start Endomondo op, doe een training
* De training wordt automatisch toegevoegd aan de challenge :D

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 20:27

Maaiike94 schreef:
Ik doe ook weer mee! :D

Zou indoor cycling ook toegevoegd kunnen worden?

Ja dat zal ik doen.
traplopen verwijder ik dan

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 20:36

Laurievc schreef:
Oh oke, dankje! Staat paardrijden er eigenlijk zelf bij haha? Zag het er volgens mij niet tussenstaan?

Paardrijden zelf staat er niet bij, voor paardrijden is er de blBokkers Bokaal. De link naar het topic daarover staat in de openingspagina.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 08:41

De Sporten zijn nu:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rowing, Weight training, Cycling (Indoor), Dancing, Canicross, Skiing (Cross country), Snowshoeing, Martial arts, Windsurfing, Kayaking

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 09:46

Wil iedereen even in de challenge (op de site van endomondo) reageren met wie ze zijn? Dan kan ik de niet bokkers er uit halen. (Een pb'tje sturen is ook goed hoor)

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 13:59

Jaan81 schreef:
Kan Polo erbij?

Blijkbaar had ik nog ruimte om wat toe te voegen.
De sporten zijn nu:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rowing, Weight training, Cycling (Indoor), Dancing, Canicross, Skiing (Cross country), Snowshoeing, Polo, Windsurfing, Kayaking, Boxing, Martial arts

Onderstreepte sporten blijven sowieso in de challenge, andere sporten kunnen nog worden gewijzigd. Dus roep gerust dan voeg ik jullie wensen toe.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 14:47

Een goed begin dus Josien! Dit jaar ga ik proberen om zo veel mogelijk op de fiets naar mijn werk te gaan, afstand is 16,5 kilometer. Als ik met de bus ga doe ik er langer over dan op de fiets en het kost mij extra geld.

Ik heb wel een hele fijne mountainbike/racefiets kruising waar ik rond de 20 kilometer per uur makkelijk haal. :j

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-17 17:12

Cindyrella schreef:
Naskapower schreef:

Blijkbaar had ik nog ruimte om wat toe te voegen.
De sporten zijn nu:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rowing, Weight training, Cycling (Indoor), Dancing, Canicross, Skiing (Cross country), Snowshoeing, Polo, Windsurfing, Kayaking, Boxing, Martial arts

Onderstreepte sporten blijven sowieso in de challenge, andere sporten kunnen nog worden gewijzigd. Dus roep gerust dan voeg ik jullie wensen toe.


Eigenlijk dacht ik dat deze challange bedoeld was om fit te paard te zitten. Dan is polo toch niet helemaal eerlijk om erbij te zetten? Ik en ik ken meerdere mensen die dit ook zo doen, gebruiken polo om het bakwerk met paard in Endomundo in kaart te brengen. Maar dat doe je op/met je paard, maar dus niet om fit te paard te zitten. Dan schieten we toch eigenlijk het doel van deze challange wat voorbij?

Ik had er helemaal niet over nagedacht dat polo een paardensport is :o . Maar ik denk dat je wel gelijk hebt. Polo uitsluiten bied nog een voordeel, namelijk iedereen die zijn baktrainingen bij wilt houden/ of buitenrijden van twee verschillende paarden gescheiden wil houden kan dit onder polo zetten. Ik vind het eerlijker om polo dus te verwijderen uit de challenge, sorry Jaan.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 08:58

S_imonee schreef:
Mag aerobics en touwtje springen er bij? Ik doe mijn thuis workouts altijd onder aerobics :)

Ik zal ze vanmiddag of vanavond toevoegen

Fenia schreef:
Zou graag mee doen, maar kan de app niet downloaden omdat mijn telefoonbestand vol zit.. -O-

Een fit lijf krijgen is toch echt het ideale excuus voor een nieuwe telefoon :D

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 18:45

lenaa_tje schreef:
Ik heb mij ook aangemeld. Ik vind Endomondo vooral ook erg leuk om de rondjes met de hond bij te houden. Wandelen dus! Doe daarnaast nog stijldansen, zag dansen er ook bij staan maar weet niet hoe nauwkeurig dat is met bij houden.

Kan zijn dat er bij dansen geen GPS wordt gebruikt, dan berekend Endomondo een gemiddelde. Gewoon aanzetten met dansen joh.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 22:47

De sporten zijn nu:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rope jumping, Weight training, Cycling (Indoor), Dancing, Canicross, Skiing (Cross country), Snowshoeing, Windsurfing, Kayaking, Boxing, Martial arts, Aerobics
Onderstreepte sporten zijn definitief, de overige kunnen nog gewijzigd worden naar wens :j

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-17 23:16

    1) Naskapower
    2) Jaan81
    3) Cindyrella
    4) paardenfan25
    5) NailB
    6) S_imonee
    7) Na Vo
    8) Maaiike94
    9) Sa Vr
    10) rena100
    11) Lenaa_tje
    12) Josien_
    13) Jytte
    14) Mandarijn
    15) Ghostattack
    16) La VC
    17) La
    18) Li Mu
    19) Ju Ov
    20) Ma H
    21) Dayanaera
    22) Ve St
    23) Mi Ne
    24) Sa Bo
    25) Em_
    26) faunty
    27) El Fr
    28) Ma Lo
    29) Hoppit
    30) Han21
    31) Dddd
    32) Ingvild


Als je gebruiktersnaam onderstreept staat dan heb ik je endomondo en bokt kunnen koppelen (ik heb op mijn computer een lijstje met endomondo namen + bokt namen)

Als je naam niet onderstreept is dan staat er een afkortingen die bestaat uit je de eerste 2 letters van je voornaam + de eerste 2 letters van je achternaam. Als dit er staat het ik nog geen koppeling tussen je bokt naam en endomondo (lijst is op volgorde van de huidige posities). Wil je dan een berichtje naar mij sturen zodat ik weet welke endomondo mensen bokkers zijn en wie ik er uit moet gooien? }>

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-17 21:39

Mandarijn schreef:
Misschien is het al gevraagd en heb ik er overheen gelezen, maar onder welke sport schrijven jullie buikspieroefeningen en dergelijke weg?

Ik zou dat onder weight training zetten. Daarmee wordt er geen gebruik gemaakt van gps.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 21:34

BEDANKT VOOR DE PB'tjes, MORGEN UPDATE IK DE DEELNEMERS LIJST WEER EN DAN GA IK KIJKEN OF WE WEL ALLEEN BOKKERS IN DE CHALLENGE HEBBEN }>

kvulden schreef:
Nee niet traplopen verwijderen. -O-

Ik heb mij ook aangemeld, maar zie dat niet al mijn trainingen meegeteld worden. Zie nu waardoor.
Ik zie dat mijn schaatsen ook niet word op genomen. Kunnen niet gewoon alle sporten worden opgenomen? Het is nou juist voor mij de uitdaging om ook zoveel mogelijk verschillende dingen te doen.

Dat zou ik wel willen maar dat kan dus niet vannuit endomondo. Ik heb je sporten wel toegevoegd. canicross is traplopen geworden en de sneeuwschoenen werden schaatsen.

De huidige sporten:
Walking, Running, Cycling (Transport), Cycling (Sport), Mountain biking, Sailing, Skiing (Downhill), Swimming, Roller skating, Rope jumping, Weight training, Cycling (Indoor), Dancing, Climbing stairs, Skiing (Cross country), Ice skating, Windsurfing, Kayaking, Boxing, Martial arts, Aerobics

onderstreepte sporten zijn definitief in de challenge :j


loveruby schreef:
He!
Het lijkt mij ook wel geinig om mee te doen. Heb je voor endomondo internet nodig (tijdens wandelen)?
Ben momenteel in ijsland en doe daar best wat wandelen. Hopelijk in Nederland wat meer te gaan fieten of snowboarden (al is dit binnen)

Je hebt tijdens de wandeling geen internet nodig, pas als je alles wil laten verzenden (dit gebeurt automatisch als je internet verbinding hebt)

Iejoor schreef:
Leuk, ik heb mij aangemeld!

Als ik nu hem aanzet tijdens het fietsen, rekent dat automatisch mee voor de bokt challenge?

Ja dat gebeurt automatisch :j

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 22:08

Mandarijn schreef:
Ik ben van plan binnenkort met kickboksen te beginnen, telt die ook mee? O:)
Kickboxen kan onder martial arts. Die zal ik dan ook definitief in de challenge laten staan.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-17 23:15

loveslimpie schreef:
Ik ga me zo ook even aanmelden :) Komende maand zit ik nog in oostenrijk en snowboard ik elk weekend, maar als het makkelijker is zal ik het ingeven onder skieen :)

ik zal een van de ski onderdelen morgen vervangen voor snowboarden

Jytte schreef:
Telt hij paardrijden in een bak ook mee? Of gaat de GPS dan niet ver genoeg van de begin afstand?

paardrijden zit niet in deze challenge, wel een heleboel sporten om fit te worden, zodat je fijner kan rijden.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 08:56

Weet alleen niet of het wel alleen blokkers zijn. Denk dat ik vanaf volgende week de challenge op privé zet en in overleg met een mod de beginpost aanpas.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-17 09:33

Dat ga ik dan ook doen idd. Yoga kan er nog wel bij, dat doe ik vannavond

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-17 21:33

De definitieve sporten
Aerobics, Climbing stairs, Cycling (Indoor), Cycling (Sport), Cycling (Transport), Ice skating, Martial arts, Mountain biking, Rope jumping, Running, Sailing, Snowboarding, Swimming, Walking, Weight training, Yoga,


de sporten die nog gewijzigd kunnen/ mogen worden
Dancing, Kayaking, Roller skating, Skiing (Downhill), Windsurfing


We hebben nu 50 deelnemers! Dat zijn er heel veel dus ik heb de challenge op slot gezet, laat alsjeblief weten welk endomondo account bij welke bokker hoort. Ik zal de lijst nogmaals nalopen en deelnemers die niet voor 22 december laten weten welke bokker ze zijn zal ik dan verwijderen.(dit kan zowel via bokt als via endomondo, je mag mij hierover ook pb-en)

NIEUWE DEELNEMERS ZIJN WELKOM, STUUR EERST EVEN EEN PB-tje NAAR MIJ DAN LAAT IK JE IN DE CHALLENGE.


Ik ga binnenkort ook de openingspost temmen zodat we deze kunnen wijzigen. Dan kunnen nieuwe deelnemers gelijk de correcte informatie lezen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina, Dannon, gillian, L_Flo, Morris, shannen6, suus_toes, VuurVleugels en 105 bezoekers