Altijd maar dromen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Altijd maar dromen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:10

Lang getwijfeld om een topic te openen. Aan de ene kant omdat ik het gewend ben, geen zeurkous wil zijn, maar aan de andere kant word ik het een beetje beu.

Zolang ik me kan herinneren (ben 36) droom ik zo intens en druk dat ik 's ochtends vaak moe wakker word.
Het thema is bijna altijd hetzelfde: dingen die in de soep lopen en over het hoofd gezien worden. Het zijn misschien geen echte nachtmerries, maar heb het er in mijn dromen erg moeilijk mee. Het is hard werken, vaak harder dan overdag ;).

Droom vaak over mijn werk, basisonderwijs. Het is dan een puinhoop in de klassen, dingen worden niet gedaan, leraren nemen het ervan..... niemand doet wat aan de chaos.

Of zit (eindelijk) mijn hart uit te storten bij iemand zonder dat ik mijn lastige dingen weglach en wegrelativeer , te vertellen wat er dwarszit, maar we zitten midden in de aula van een school. Ze let op alles, maar nauwelijks op mij en loopt zelfs weg. Terwijl het gevoel eerst goed was.

Soms word ik wakker en lig bijna te bibberen, niet van de kou, maar van de spierspanning.
Negen van de tien keer heb ik een kwartier nodig om bij te komen van het slapen.

De thema's snap ik nog wel.... heb er overdag geen last van.
Maar 's nachts blijkbaar wel.
Ik word er letterlijk ontzettend moe van.

Heb al van alles geprobeerd; schrijven, douchen voor het slapengaan, medicatie via de huisarts, ontspanningsoefeningen, dromen opgeschreven, muziekje aan.....

Wie heeft nog tips of herkent het?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:15

Heb je het niet te warm 's nachts? Raam dicht of een te dikke deken bijv. Ik droom ook altijd heel intensief en heftig als ik het te warm heb.

Captain

Berichten: 21363
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:15

Je zou je dromen kunnen gaan leren besturen. Helemaal als je vaak hetzelfde droomt.
Ik heb ook een periode gehad dat ik elke nacht droomde dat ik vermoord/gemarteld werd. Uiteindelijk was ik dat zo zat dat ik me ben gaan verdiepen in lucide dromen. (Besturen van je dromen.) Omdat ik steeds ongeveer hetzelfde droomde ging dat vrij simpel en werd ik niet meer degene die vermoord werd maar vermoorde ik mijn moordenaar. (Snap je hem nog?) Na een paar keer stopte deze dromen dan ook.

Verder zou je kunnen kijken naar wat je dromen betekenen. Ik ben absoluut geen zweverig persoon maar bij mij betekenden mijn dromen dat er een relatie niet goed zat en ik me gevangen voelde. Dat klopte ook, nadat ik de relatie beëindigd had heb ik nooit meer zulke dromen gehad. Wellicht probeert je onderbewustzijn je iets te vertellen. Ik weet het, heel zweverig maar probeer het maar eens te achterhalen en vervolgens aan te pakken. Wellicht helpt het je!

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:18

Ik herken het van de vakanties, dat ik dan droom over mijn werk (sta voor de klas in het voortgezet onderwijs). Misschien heb je een te lange rem-slaap? Je hebt van die apparaten of armbanden die je slaap registreren. Misschien dat dan blijkt dat je eerder op moet staan ofzo?

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 11:19

Mijn slaapkamer is zeker niet te warm, dat vind ik vreselijk. Het recept voor wakker worden met hoofdpijn.

Wat jij zegt Captain vind ik niet zweverig. Er zal op niveau van onderbewustzijn nog veel spelen. Overdag heb ik dat wel in de gaten, maar 's nachts tijdens slapen natuurlijk niet.
Hoe heb jij dat gedaan met die dromen?

Ik heb het altijd en overal, vakantie of geen vakantie, thuis of ergens anders.
Heb me er nooit zo druk om gemaakt. Het hoort bij mij, maar poehee. Ik vind het inmiddels níet leuk meer.

Misschien moet ik het er eens met een professioneel iemand over hebben.... blijkbaar spookt er toch meer dan ik zou willen.

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Altijd maar dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:41

Kan het zijn dat je je werk heel zwaar vindt? Onderwijs is erg intensief. Je krijgt heel veel prikkels. Heb je het ook als je langere tijd niet werkt?

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 11:51

Het werk is wel zwaar, maar ik vind het ook erg leuk.
Had het ook als ik op andere plekken werkte in het onderwijs.

Prikkels ben ik toch wel gevoelig voor, maar kan dat aardig in balans houden.

Johnnydepony
Berichten: 1415
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Altijd maar dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 04:13

Klinkt wat raar maar slaap je op je rug? Ik heb ook altijd vervelende en vermoeiende dromen als ik of op mijn rug slaap of het te warm heb.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 04:45

Ik heb precies hetzelfde en hier ook ooit een topic over begonnen. Helaas heb ik toen ook niets aan de tips gehad dus geen verlossend antwoord voor je..
Als iemand 'm heeft, dan hoor ik 'm ook graag :o

Kussen/matras/warmte/tijden/eten drinken alles lijkt weinig tot geen invloed te hebben.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 10:36

Nee, ik slaap niet op mijn rug, dat kan ik ook niet.

Desty: Vervelend zeg dat je er ook last van hebt.
Kussen, zwaarder dekbed, bed een andere plek (heb er ook als ik niet thuis slaap last van), lavendelolie, schrijven van te voren, ontspanningsoefeningen, geen tv en mobiel.....
Noem het allemaal maar op.

Vannacht ook weer zo'n feestje, doodmoe wakker.
Heb dan eigenlijk ook echt een lichamelijke activiteit nodig om het weer even kwijt te raken.
Nu ben ik momenteel aan het oppassen op het huis en de dieren van vrienden, dus 's ochtends heb ik al voor 9 uur 3 stallen uitgemest en de hond uitgelaten...

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 06:59

Gekke vraag misschien maar gebruik je hormonale anticonceptie? Ik ken mensen die ontzettend heftig dromen en dat is aan hun cyclus gerelateerd (als in je kunt er de klok op gelijk zetten). Een iemand die dat heel erg had heeft het aangepakt door van pil te switchen en deze door te slikken (met ha begeleiding). Nu nauwelijks nog last... Als je het al je hele leven hebt kan het een hormonaal probleem zijn.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Altijd maar dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:01

Ik in ieder geval al 3 kwart jaar niet meer. Heeft geen verschil gemaakt helaas

Anne200

Berichten: 474
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:04

Het kan ook heel erg te maken hebben met: "in het nu leven".
Hoe meer je in het nu leeft hoe minder je er last van hebt.
Al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan ;-)

Een homeopathisch arts kan je wellicht hier ook bij helpen..
Zij wees mij erop en ben ik daar over gaan nadenken en lezen en sindsdien gaat het
echt veel beter.
Ik had ook elke dag de meest bizarre dromen..
Laatst bijgewerkt door Anne200 op 02-01-17 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33784
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:06

Ik heb het al sinds ik een jaar of 2 ben... slapen is nog steeds niet mijn grote hobby. Ik droom dus dat ik dood ga of achtervolgd wordt. Of dat dieren en mensen om mij heen sterven...

Wordt zo moe wakker dat ik soms beter niet kan slapen. :+

Ik heb heel eerlijk de hoop opgegeven. :o

Captain

Berichten: 21363
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:16

Catori schreef:
Wat jij zegt Captain vind ik niet zweverig. Er zal op niveau van onderbewustzijn nog veel spelen. Overdag heb ik dat wel in de gaten, maar 's nachts tijdens slapen natuurlijk niet.
Hoe heb jij dat gedaan met die dromen?


Ik heb me toen dus verdiept in het besturen van dromen. Ik herkende dat het een droom was omdat ik steeds gemarteld/vermoord werd. Als ik doorhad dat dat weer ging gebeuren dan kon ik de droom zo draaien dat er iets anders ging gebeuren of dat ik wakker werd.

Vannacht was het ook weer feest bij mij. Ik droomde dat ik in een groot kantoor woonde en dat we daar in een soort sekte zaten en ik moest voor kinderen zorgen. Ik werd meegesleurd om verkracht te worden. Ik wist dat dit ging gebeuren en heb me heel hard geconcentreerd op het besturen van de droom en vervolgens heb ik zelf de hele sekte uitgeroeid. :+ Wordt je ook moe van wakker maar wel op een fijnere manier dan dat je zelf steeds dood gaat.

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 11:36

Lillith24: nee, dat gebruik ik niet, toen ik het wel gebruikte had ik er niet meer last van ofzo.

Anne200: Daar kan je weleens een punt hebben hoor. Ik denk ook echt wel dat het met onderdrukte 'angst' of weet ik veel van overdag te maken heeft. Overdag kan ik mijn 'lastige' dingen wel wegredeneren, dan heb ik daar wel invloed op. 's Nachts natuurlijk helemaal niet...
Ik denk ook zelf dat ik het overdag op moet lossen....
Maar krijg niet zo goed helder wat de onderliggende echte oorzaak is....

MarlindeRooz: Jakkie zeg! Maar zo herkenbaar. Inderdaad dat je 's ochtends wakker wordt en merkt dat je nog moeier bent dan vóór het gaan slapen. :(:)

Captain: Jeetje wat een heftige droom! Jakkes! Dank je wel voor je reactie, ik ga er eens meer over lezen.