Facings

Moderators: Sica, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Giolli, Mondy, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amaryllis

Re: Facings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:56

Ik heb 2 drievlaksinlays (geloof redelijk hetzelfde) op mijn voortanden nadat deze door trauma beiden waren verkleurd. Helaas mocht bleken (in- en uitwendig) niet baten.

Ik kon toen kiezen: 'verven' en telkens terug moeten of via de tandtechnicus 2 schildjes van porselein laten maken. Ik heb toen voor het 2e gekozen. Het is best heftig hoor, want je tanden worden behoorlijk toegetakeld voordat het er allemaal op kan. Heb je dit eenmaal, dan kun je niet meer terug

Helaas is er 1 tijdens mijn huwelijksreis in Turkije (5 maanden na het plaatsen) 1 losgeraakt en moest ik daar naar de tandarts om het te laten herstellen. En dan voel je je echt ver-schrik-ke-lijk met een halve tand. Ik had het absolute geluk dat ik iets geks voelde tijdens het eten, want anders had ik het wellicht doorgeslikt. Sindsdien is het wel een traumading geworden, want elke ochtend als ik wakker wordt is het eerste wat ik doe met mijn tong voelen of de schildjes er nog zitten.

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachtig uit en ik ben ook heel erg tevreden met het beeld. Maar ik weet niet of ik het zo makkelijk weer zou doen. Niet meer zomaar ergens in bijten, appels, spareribs, je jas vastpakken bovenaan om de rits naar elkaar toe te halen.. geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie