Tips voor een betere weerstand?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 22:55

Hoi allemaal,

Voor de derde keer alweer deze herfst lig ik ziek op bed. Koorts, hoofdpijn, hoesten, ellende. Het is niets voor mij om zo vaak ziek te zijn, en ik vraag me dus af of er iets is wat ik kan doen om mijn weerstand een boost te geven? De voor de hand liggende dingen zoals gezond en afwisselend eten doe ik al, en sinds een paar weken slik ik ook multivitamine. Wel heb ik op het moment wat stress in mijn leven waardoor ik soms slecht slaap, dat helpt natuurlijk niet mee.
Weten jullie nog dingen die ik uit kan proberen?

KenJeMe
Berichten: 577
Geregistreerd: 21-10-08

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 22:58

Rust, ritme, regelmaat. En elke dag lekker naar buiten is het beste medicijn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27972
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:00

Buitenlucht is echt een must inderdaad. Ook als je denkt "bluh wat een grijze miezerbende buiten". Toch gaan :j Van binnenzitten word je helemaal futloos.

roosje2003
Berichten: 308
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:01

Ik volg ook := mijn weerstand is blijkbaar heel erg slecht want toen ik eindelijk klaar was met ziek zijn was ik de volgende avond weer ziek en nu dus weer... :\

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:07

Goed eten, frisse lucht, voldoende slaap, zo min mogelijk stress en geluk hebben. En als je ziek bent goed uitzieken en niet te vroeg weer jezelf belasten.

Alleen als je de pech hebt een minder goede afweer te hebben kun je er toch weinig aan doen, hoe gezond ik ook leef mijn afweersysteem werkt niet goed genoeg en is minder goed in staat virussen en bacterien te doden en is vooral druk bezig zinloze dingen aan te vallen. Ik pik dus eigenlijk nagenoeg alles op dat rondwaart. Kwestie van uitzieken dan,

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:10

Kuurtje van tea tree olie (super weerstandsverhoger). 2 weken 2 x dgs 2 druppeltjes in een beetje honing water.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:20

Immunnomax ahcc. Overleef elke griepepidemie tussen m'n oppaskids. Terwijl vaak het hele gezin geveld is dan. Voorheen hoefde maar iemand op een km afstand te niezen en ik was verkouden. Eigenlijk altijd verkouden in de winter. Sinds vorig jaar deze pillen, even gestopt en verkouden geweest. Snel weer gaan slikken. In Japan is het redelijk normaal deze kruiden dagelijks te gebruiken.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:24

Zijn je darmen wel op orde? Vaak als je daar niet lekker zit, zit de rest ook niet goed. Misschien helpen (goede) probiotica

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:43

Ik vind de echinaforce kauwtabletten van dr. Vogel heel fijn. Zodra we hier iets op voelen komen nemen we die en het zet eigenlijk nooit echt door dan.

oester

Berichten: 1287
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:44

khirshanta schreef:
Zijn je darmen wel op orde? Vaak als je daar niet lekker zit, zit de rest ook niet goed. Misschien helpen (goede) probiotica


Dit wilde ik ook net zeggen, mijn darmen zijn dus niet op orde (is getest) en kwakkel nu ook direct wanneer er iets heerst.
Wel even laten informeren en verdiepen in een goede probiotica, want er zitten er veel tussen waar een hoop zooi in zit.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 11:19

Bedankt, er zitten al fijne tips tussen! Buitenlucht en vooral zonlicht is in deze maanden wel een dingetje ja, met een fulltime baan. Misschien toch meer moeite doen om er ook in mijn pauze uit te komen. Immunomax en tea tree olie ga ik bekijken!
Qua darmen zit het geloof ik wel goed, heb in ieder geval nergens last van.

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:40

Tea tree is toch niet voor inwendig gebruik of heb ik dat mis?
Veel buiten komen en misschien voor volgens jaar de griepprik laten zetten. Ik heb een auto immuunziekte dus ook altijd lage weerstand. Maar sinds de griepprik ben ik eens in het jaar een paar dagen 'meh' in plaats van een aantal weken knock out.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:30

oester schreef:
khirshanta schreef:
Zijn je darmen wel op orde? Vaak als je daar niet lekker zit, zit de rest ook niet goed. Misschien helpen (goede) probiotica


Dit wilde ik ook net zeggen, mijn darmen zijn dus niet op orde (is getest) en kwakkel nu ook direct wanneer er iets heerst.
Wel even laten informeren en verdiepen in een goede probiotica, want er zitten er veel tussen waar een hoop zooi in zit.


Helemaal mee eens!
Ik heb baat gehad bij de druppels van (pro) symbioflor - maar het hele verhaal is, dat dit doktersadvies was na gericht ontlastingsonderzoek.
(....het is mogelijk dat jij iets anders nodig hebt...)
En om 'darmen compleet op orde' te maken zijn er nog meer stappen.

Let wel: dit gaat niet over spijsvertering of buikpijn, maar over weerstand!

Wat ik nu in het koude seizoen dagelijks doe, is op een lege maag een schep L-Glutamine poeder (daarna half uur wachten met eten) - dat helpt alle slijmvliezen.

Verder is er de ""prebiotica"" - voedsel voor de goede bacteriƫn en is er "het slopen van de biofilm" (dwz: de minder ideale bacteriƫn verbergen zich onder een soort vliesje, lijkt wel een beetje op het vliesje als je de bloemen te lang laat staan...).

En bedenk: een dier dat zich belabberd voelt, maakt vitamine C aan -wil je dat als mens nadoen, moet je zo'n 15 gram per dag slikken... (= 30 tabletten van 500 mg) Zo bont ;) heb ik het nooit gemaakt, maar 3 gram per dag (liefst verspreid) doe ik rustig als ik me gammel voel.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:27

Ik slik 1000mg vitamine c. Elke dag. Als ik me niet lekker voel neem ik een pil extra. Werkt best wel goed.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Tips voor een betere weerstand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:25

Krijg je voldoende voedingsstoffen binnen?