Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:42

Ik heb er ook eentje en doe graag mee met challenges! Altijd goed voor de motivatie :))



Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:27

Ik mag van mezelf de Charge 2 kopen als ik ben afgevallen _O- Zou ook zomaar kunnen dat m'n bandje dan niet meer past dus komt helemaal mooi uit. Vind de 2 inderdaad echt prachtig, heb nu de normale. Maar vind dat ze wel meer mooie modellen hebben hoor, het iets meer uitgebreidere spreekt me wel echt aan maar ik vind het feit dat je kan zwemmen met de Charge 2 wel echt een gigantische plus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:50

Lins_Vetra schreef:
Grappig, ik kocht m'n fitbit juíst om me te helpen afvallen :D Het hielp mij om meer en effectiever te bewegen. Nu, 20 kilo later, gebruik ik de fitbit minder vaak en dus alleen tijdens het sporten of 'luie' dagen.

Go for it now zou ik zeggen :D
Oh wacht, je hebt er al 1. Sorry, had je eerste reactie niet gezien

Haha maakt niet uit hoor! Ik gebruik hem ook voornamelijk om af te vallen, maar heb bewust gekozen voor het grotere polsbandje. Zit nu al op 3 gaatjes strakker dan voorheen en nog 3 en dan is hij straks te groot voor mijn pols. Vandaar mag ik van mezelf dus als ik mijn eerste doel heb behaald (25 kilo) een nieuwe kopen. Dan kan ik daarmee de puntjes op de i gaan zetten en vooral bezig met gericht trainen.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:05

Ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. In mijn stappen is hij zeker nauwkeurig, ik draag hem niet om mijn dominante arm en hij registreert het echt alleen als ik loop (of als ik hele specifieke bewegingen maak met mijn arm maar dat moet ik echt expres doen). Dingen als eten doe ik met rechts en dat pakt hij dus ook niet.

Hartslag neem ik met een korreltje zout, maar ik vind het wel prettig om te kunnen bepalen of hij hoog of laag is. Ik sport niet hartslagnauwkeurig dus het maakt voor mij niet heel erg veel uit, maar het is handig om het af en toe even te kunnen checken. Daar moet ik wel bij zeggen dat hij in rust aardig overeen komt met wat ik zelf meet.

Verder vind ik, als slechte slaper, de module waarin hij controleert hoe je slaapt heeeel erg fijn. Ik kan precies zien wanneer ik wakker ben geweest en hoe lang ik diep heb geslapen, maar het fijnste vind ik dat ik kan checken of ik vaak rusteloos ben geweest. Dat sla ik namelijk niet op waardoor ik het de volgende ochtend niet meer weet, maar ik word soms ongelofelijk moe wakker en vind het dan fijn om even te kunnen naslaan of ik gewoon druilerig ben of dat ik eigenlijk slecht geslapen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:27

ItsMe2 schreef:
Emmaa_: ik zou hem dan met name voor het calorieverbruik willen gebruiken. Zowel overdag als tijdens het sportief wandelen, paardrijden en het gewone wandelen en fietsen.
Ik moet sowieso eerst even sparen, maar het gaat mij dus met name om het overzicht wat calorieverbruik betreft.
Ik vraag mij dus ook af, of ik er wel een met ingebouwde hartslagmeter nodig heb, aangezien het calorieverbruik wordt berekend aan de hand van lengte en gewicht, niet aan de hand van de hartslagmeter..
Maar volgens mij zit ik niet helemaal in het goede topic :o, volgens mij ging dit meer om challenges en dergelijke :)

Hij berekent je kcal verbruik ook in verhouding met je hartslag. Tenminste, op dagen dat ik sport (dat pikt hij automatisch op of ik druk het knopje even in zodat hij ook gaat timen) is mijn verbruik aanzienlijk hoger dan als ik niet sport. Wat dat betreft wordt het verbruik van kcal dus wel nauwkeuriger gemeten als je er eentje hebt met een hartslagmeter.

De enige zonder hartslagmeter is volgens mij die kleine die je aan je broekrand moet vastmaken, en omdat die bepaalde dingen als slaap ook niet kan tracken zou ik daar persoonlijk niet voor gaan. Een tweedehands Charge HR (gewoon de eerste versie) kan je voor een paar tientjes wel op de kop tikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:36

ItsMe2 schreef:
De fitbit charge is nu voor €69.95 bij coolblue. Dus dat is ook nog wel te doen. Ik zag er ook al een aantal in de prijsklasse van €150+.
Thnx voor jullie hulp!

Ja klopt, er zijn onder andere modellen die een GPS tracker hebben en dat soort zaken, de goedkopere versies zijn wat meer 'gestript' van bepaalde functies. De Charge is een top ding hoor, heb hem ook en voor 70 euro nog lekker betaalbaar ook. Enige rede waarom ik zou overschakelen naar de Charge 2 is omdat ik er best wel vaak per ongeluk mee onder de douche stap en omdat ik in het vervolg wel weer graag meer zou willen zwemmen en vooral dat ook tracken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:01

phormicola schreef:
Je moet 'm hoger op je arm dragen, dus niet waar je een gewoon horloge draagt :)

Let op dat de gewone Charge geen hartslag meet!

Mijn Charge HR meet mijn hartslag wel hoor! Of zit er nog weer een verschil tussen Charge en Charge HR?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:07

Krissis schreef:
Ik had/heb een Jawbone UP, deze is nauwkeuriger dan de fitbit (up wijkt maximaal 2% af, fitbit 7%)
Alleen... Met m'n dunne polsjes heb ik 2 UP's in nog geen jaar versleten (waarvan ik 2 maanden nog zwanger en 3 maanden met verlof was....) jammer, maar voor mij geen optie meer. Daarom nu aan het oriënteren op de fitbit. Hoe zit dat met het bandje? Stevig materiaal?

Ja, absoluut. Rubberachtig materiaal

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:24

Ik ben zo enorm blij met mijn Fitbit, vind het alleen maar leuk om te zien dat anderen er ook mee beginnen. Het motiveert mij echt om te gaan lopen, als ik een dag thuiswerk en ik zie dat ik nog maar 2000 stappen gezet heb ga ik lopend naar de supermarkt ipv op de fiets en ga zo maar door. Ik vind vooral het sociale aspect zo leuk... Battelen met vrienden wordt uiteindelijk toch altijd echt een competitie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:50

phormicola schreef:
Emmaa_ schreef:

Mijn Charge HR meet mijn hartslag wel hoor! Of zit er nog weer een verschil tussen Charge en Charge HR?


Haha ja, dat bedoelde ik dus :) de gewone charge meet geen hartslag. HR betekent heart rate.

Goedemorgen [naam] :+ Helder! Ik wist niet eens dat er naast de HR nog een Charge te koop was

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:59

Wat is je gebruikersnaam? Kunnen we battelen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 23:18

__Sannne schreef:
@ [naam]; waar vind ik mijn gebruikersnaam? :+


Is er trouwens iemand hier die de fitbit weegschaal heeft? Zo ja, hoe bevalt ie? Mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar een goede weegschaal en we hebben beide een fitbit dus als die weegschaal een beetje goed is, lijkt me dat best ideaal.

Uhh dat weet ik eigenlijk niet :') Maar kan ook met de e-mail waarmee je je hebt aangemeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:38

Vera96 schreef:
Oh nog meer problemen, top. Vanmorgen in bed had ik 83 stappen gelopen. Inmiddels ben ik naar beneden gelopen, even wat eten gepakt en gaan zitten. 1 KM gelopen. Ging het in het echt maar zo makkelijk. Tot nu toe vind ik het redelijk een miskoop, hij telt echt 3x zoveel stappen en het fietsen wat hij zou moeten herkennen doet hij ook niet.

Heb je de app wel goed ingesteld? Ik raad aan om hem om je niet-dominante arm te dragen. Je kan ook in fitbit de gevoeligheid wat verlagen of je stapgrootte veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:25

viphorse schreef:
Ik heb de fitbit gekoppeld aan mfp maar nu zie ik dat je ook alles kunt inscannen wat je eet. Iemand hier ervaring mee ?

Ben 2 kg aangekomen en wil ze er graag af hebben dus weer ff alles netjes invullen op mfp

Ik vul alles wat ik eet in op mfp en heb hem gekoppeld aan m'n fitbit :j vind het persoonlijk erg prettig werken.

Ik kan voor challenges toegevoegd worden op gebruikersnaam emmawesseling trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:52

Simoonzel schreef:
Ik volg mijne nog elke dag! Maar vind het best lastig om aan 10k stappen te komen. Wel vind ik het leuk om te zien dat ik nu meer begin te sporten en mijn hartslag in rust al wat zakt.

Ik heb precies hetzelfde! Zou het zo geschreven kunnen hebben. Op dagen dat ik druk ben haal ik de 10k wel, maar als ik vanuit huis werk lukt het me niet. Hartslag in rust zakt wel door het sporten en dat is erg leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:55

laraxXxemma schreef:
Alle fitbit doen dat als het goed is. Ik heb als voorproefje even de fitbit app gedownload om te kijken hoe het eruit ziet, en voor mij berekend hij ook hoeveel calorieen verbruik op basis van mijn lengte en gewicht, en dit is puur verbruik van mijn lichaam. Beweging neemt hij hier niet in mee omdat ik dus nog geen fitbit heb.

Klopt :j Bij alle modellen met een hartslagmeter meet hij ook nog eens je verbruik naar je hartslag, als ik de trap op loop geeft hij me daar dus meer kcal voor dan als ik naar de bushalte wandel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:37

Lietje_1991 schreef:
Vraagje aan jullie mede fitbit gebruikers. Waarmee maken jullie het bandje schoon?
Ik heb de Fitbit Charge HR 1, daarvan kunnen de bandjes niet los. Met enige regelmaat heb ik het gewoon onder de kraan schoongemaakt (de bandjes dan alleen). Maar begin nu toch af en toe wat huidirritaties te krijgen, vooral na het sporten...

Misschien even met een desinfecterend doekje schoonmaken? Dan kan je eventueel ook wel het klokje zelf even doen.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:32

Ik heb vanaf ergens volgende week ook de Charge 2! Het bandje van mijn Charge HR begint los te laten bij het klokje dus ik heb even overlegd met een medewerker van de klantenservice en mocht met 50 euro korting een andere bestellen. Toen dus voor de Charge 2 gegaan! Echt fijn.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:49

Staat hij wel constant verbonden met je telefoon via Bluetooth? All day sync moet dan ook aan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:46

Past_Simple schreef:
Ik breek even in hier. :D Ik heb de Fitbit charge HR. Weet iemand of ik hier ook een hartslagband aan kan koppelen? En zo ja, heeft iemand tips voor een goede hartslagband? :)

Nee, dat kan helaas niet. Ik weet dat er wel berichten waren over dat Fitbit een hartslagband zou gaan ontwikkelen die je gewoon los in de app kan beheren, maar wanneer dat echt gaat komen weet ik niet.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:14

Heb je een model zonder polsmeter? Of wil je een nauwkeurigere meting?

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:34

Ik heb de Charge 2 binnen! Wauw, wat een verschil met de Charge HR zeg. Hij draagt veel comfortabeler omdat het bandje zachter en dunner is, en ik voel hem veel minder zitten. Van de Charge HR kreeg ik soms echt drukplekken en bij deze nog niet gehad. Alles reageert ook zo veel soepeler en ziet er mooier uit. Ben er echt heel blij mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:43

Past_Simple schreef:
Vorige week is mijn Charge HR kapot gegaan (de button werkt niet meer, blijft hele tijd ingedrukt staan)... Moet zeggen dat ik de klantenservice heel fijn vind van Fitbit! Ik kon kiezen tussen of een replacement of een ander product met 30% korting. Ben voor de Charge 2 gegaan, wilde die heel graag alleen de prijs stond me tegen en nu dus met 50 euro korting kunnen kopen. Hopelijk heb ik die van de week binnen, zou dan ook graag challenges willen doen met andere mensen! Pb is dus ook welkom hier *\o/*

Dit heb ik ook gedaan! Echt heel blij mee, toch weer 50 euro korting en ben helemaal blij met de nieuwe.

Ik kan toegevoegd worden op emmawesseling@hotmail.nl trouwens. Let op dat het echt .nl is haha.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:55

Ik vind na het eten lopen echt het lekkerst, even een half uurtje m'n eten laten zakken en dan even flink de pas erin. Op school wandel ik ook wel veel rond, vooral veel trappen eigenlijk. Radiostudio zit op de tweede verdieping, tv-studio op de eerste en ik kan alleen beneden roken dus ren regelmatig heen en weer := En ik loop de stukjes die ik normaal fiets, dus op en neer naar de supermarkt wandel ik lekker. Ben ik iets langer bezig maar brengt me wel weer aan die stappen.

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:26

Ziet er goed uit dat bandje! En ja lijkt me leuk als meer bokkers meedoen. Ik zal dit weekend niet zo veel stappen zetten maar misschien dat we nog eens een doordeweekse challenge kunnen doen :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 5 bezoekers