Tintelende/slapende voeten en vingers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Tintelende/slapende voeten en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:28

Sinds afgelopen vrijdag heb ik continu tintelende/slapende voeten en vingers/handen. Het begon met mn tenen en het breidt zich uit naar mn hele voet. Mn vingers begonnen iets later, maar dit breidt zich inmiddels ook uit naar mn handen.
Hierdoor heb ik ook verminderd gevoel in mn voeten en handen, heel vervelend.

Afgelopen woensdag ben ik naar de huisarts geweest, omdat ik al langere tijd last heb van mn spieren en gewrichten. Toen heb ik bloed laten prikken. Vrijdag werd ik gebeld door de huisarts dat ik hoge ontstekingswaarden in mn bloed heb en mn hb is te laag, dit kan ook duiden op een langdurige ontsteking. De huisarts heeft me doorgestuurd naar de reumatoloog, maar ik heb nog geen idee wanneer ik daar terecht kan.
De huisarts belde net toen ik met mijn dochter bij de zwemles was, dus ik ben vergeten om te melden dat ik slapende voeten heb.

Ik wil morgen weer even bellen om dit te bespreken en om te vragen waar ze allemaal op geprikt hebben.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)? Wat was de oorzaak?

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Tintelende/slapende voeten en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:56

Ik heb dit ook, bij mij komt het door fibromyalgie. Helaas verder weinig aan te doen.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:15

Princesj schreef:
Ik heb dit ook, bij mij komt het door fibromyalgie. Helaas verder weinig aan te doen.


Dat is iets waar ik ook bang voor ben.
Ik moet vanmiddag al naar het ziekenhuis, dus ik ben benieuwd wat de arts zegt.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Tintelende/slapende voeten en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:16

Heb je al iets meer gehoord...?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Tintelende/slapende voeten en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:06

Hoop dat het allemaal meevalt, maar de combinatie van hoge ontstekingswaarden en een bloedarmoede maakt de kans op een onderliggende ziekte als oorzaak van de tintelingen (klinkt als neuropathie) wel groter.

Hebben ze ook vitamine B12 gecontroleerd? Dat verklaart de ontstekingswaarden wel niet direct, maar de andere klachten kunnen daar wel bij passen.

TinkerTreas

Berichten: 3669
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Tintelende/slapende voeten en vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 17:05

Er is nog geen oorzaak gevonden. De reumatoloog ziet geen reden om aan te nemen dat ik een reumatische aandoening heb.
De hoge ontstekingswaarden komt omdat ik een longontsteking blijk te hebben. En mijn hb is 7.0, maar vlak na de bevalling was het 5.0 en daarna is het niet meer gecontroleerd.
Mijn pijnlijke spieren en gewrichten komen nog van de zwangerschap, dan wordt alles losser en slapper. En doordat ik hypermobiel ben kost het veel meer moeite om dit weer te trainen.
Ik wil morgen nog even vragen of mn b12 gecontroleerd is.