Aanhoudende hoofdpijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 01:02

Voorgaande tip vind ik een goede! Houd het eens goed bij om zo eventueel een patroon te vinden.

Bekijk ook eens goed of je voldoende water drinkt, op tijd even buiten komt, genoeg ontspant en voldoende slaapt.
Ook zou ik eens kijken naar je voeding. Zo kan bijv. witmeel, chocolade, suikers, kaas, bepaalde specerijen hoofdpijn veroorzaken. Drink je veel thee, koffie of cola? Ik dronk al jaren 4-6 bakjes koffie per dag zonder problemen. Sinds kort kan ik ineens niet meer dan 1 bak koffie per 3-4 uur drinken. Het is me opgevallen als ik kort na elkaar 2 bakjes koffie drink, ik migraine-achtige hoofdpijn krijg.

Migraine zou ik niet helemaal uitsluiten. Je hebt heel veel verschillende vormen. Ik heb jaren geleden de meest bekende vorm gehad. Echt die bonkende hoofdpijn die niet te houden is, incl overgeven en niet tegen licht en geluid kunnen.
Maar sinds ik kinderen heb krijg ik met enige regelmaat wel eens een zeurderige hoofdpijn en een licht misselijk gevoel. Daarna begint mijn zicht weg te vallen. Ik ga stipjes zien en dat worden er steeds meer, tot ik zo goed als niet meer normaal kan zien. Helaas zie ik dit met beide kanten.
De eerste keren vond ik dit enorm beangstigend, maar dit blijkt dus ook een vorm van migraine te zijn volgens de HA. Het gekke is dat de hoofdpijn die ik daarbij krijg vervelend is, maar niet onhoudbaar zoals ik het jaren geleden had. Ik heb er nu medicatie voor.

Ik zou dus zeer zeker ook eens terug gaan naar de HA.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Annash, Fly_high, Rox87 en 167 bezoekers