Gevallen in een diep zwart gat

Moderators: Giolli, Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Sica, Dani, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zonnebloem18

Re: Gevallen in een diep zwart gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:06

Een pestverleden kan veel met je doen, ik heb hier op mijn 26ste pas iets mee gedaan, wat mij een veel leuker en makkelijk leven heeft gegeven. Een combinatie van cognitieve gedragstherapie en EMDR was voor mij erg goed.

Accepteer dat je door je verleden bepaalde denkpatronen hebt, maar realiseer je dat je nu niet meer zo hoeft te denken. Vooral het gevoel niets waard te zijn zat er goed ingesleten bij mij, dat is een gevoel waar ik zelfs nu af en toe nog naar terug schiet als er veel stress is.

Dikke knuffel van mij in elk geval. :(:)

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 15:31

Voor therapie had ik 3 grote punten voor mezelf.
- Veel verwachten van mezelf. Door mijn pestverleden en andere dingen in mijn jeugd had ik nooit het gevoel dat ik goed genoeg was, ik moest altijd nog beter.
- Angst in groepen, bang buiten de boot te vallen, in mijn hoofd altijd bezig met wat willen ze horen i.p.v. mijn eigen mening geven.
- Angst op straat, bang om achtervolgd te worden, ook veroorzaakt door mijn pesters.

Na de therapieen heb ik mezelf beter geaccepteerd zoals ik ben, leg de lat nu zo hoog als haalbaar is of ietsje hoger i.p.v. torenhoog. Ik ben liever voor mezelf, als iets even niet wil dan geef ik mezelf niet meer op mijn kop. Groepen vind ik nog steeds moeilijk, kost me veel energie omdat ik altijd alles en iedereen in de gaten wil houden, maar ik durf nu wel mezelf te zijn en mijn mening te geven, zelfs als ik weet dat de ander daar anders over denkt.
Op straat voel ik me nu prima, ga gewoon naar buiten wanneer ik wil, ook alleen. Alleen als ik stress heb of moe ben wil mijn hoofd wel eens in de oude stand schieten, maar zodra ik dat herken kan ik dat meteen relativeren en is het ook weer over.

Zeker qua werk, gezin en familie heb ik meer energie omdat ik me niet meer constant wil bewijzen. Ik ben niet altijd de beste moeder, soms eten we 3 dagen minder gezond omdat we druk zijn en ik geen zin heb om uitgebreid te koken. Het huis is niet altijd even netjes en dat is prima. Wij moeten hier leven en anderen niet.

We zijn gezond, gelukkig en dit is ons leven en dat wij hier tevreden mee zijn is belangrijker dan wat een ander er van vindt of denkt.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie