Kunnen cysten (schildklier) kwaadaardig zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:26

Jazeker wel, bij mij zat de kanker in de cyste, ik heb dan ook geen schildklier meer. Het gebeurt niet heel vaak, maar kan dus wel.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible



Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:11

Tja geen last is een rekbaar begrip. Ik heb er geen pijn van ofzo, maar doe het niet zo goed op de medicatie en ben lastig in te stelln, dus daardoor best wel wat klachten.

Maar ken ook zat mensen die het prima doen op de medicatie.

Niet om iemand bang te maken, maar ik heb toen ik een dikke keel kreeg ook een punctie gehad met uitslag alles goed, en is de echo ook niet goed geinterpreteerd. Vervolgens op wachtlijst van een jaar omdat het geen spoed was en ik alleen een flinke verdikking had. Na de operatie bleek de punctie en echo dus niet goed uitgevoerd en had ik wel kanker en kon ik nog een keer onder het mes voor de rest van mijn schildklier omdat het risico van uitzaaien naar de andere helft best heel groot was. Omdat ik nog zo jong was wilden ze geen enkel risico nemen. Maar 2x je keel open in 6 weken is geen pretje kan ik je vertellen.

Het rare is dat het toen (15 jaar geleden) echt heel zeldzaam was, zeker bij jonge mensen. Tegenwoordig hoor ik het wel iets vaker en geen arts weet waar dat aan ligt.

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible

Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Re: Kunnen cysten (schildklier) kwaadaardig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:32

Ja in mijn geval echt gewoon pech. Mijn schildklierwaardes waren trouwens ook prima. Ik had behalve een dikke bult op mijn keel geen klachten. Die kwamen daarna pas :')

My horse is like whipped cream on a pie, sweet and irresistible


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleurtjeuh, Heez, Marlou91, Ptl4ever en 32 bezoekers