Wat moet ik doen?

Moderators: Giolli, Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Sica, Dani, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verootjoo

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:50

Naar een ander ziekenhuis? Of heb je deze speciale orthopeed nodig?

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 23:07

Dat klinkt vreemd, maar dat kan wel. Als ze de max limiet voor dit jaar bereikt hebben wat ze mogen doen, schuiven ze niet spoed door naar het volgende jaar ;)
Of misschien hebben ze in de tussentijd andere meer spoed mensen gehad.

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:01

Janneke2 schreef:
Ik vind het een rare gang van zaken.

Zou het zo zijn dat het budget op is, zodat alles vanaf week 42 opschuift naar het nieuwe jaar - dan is er geen sprake van een wachtlijst.
Wel van wachttijd, maar dat is iets anders.

Ik zou het even 'kortsluiten' met (de assistente van) je orthpeed.
Als een arts zegt dat je met 6 weken wordt geholpen, hoort er niet opeens een compleet ander tijdspad te zijn.
(Ik weet heus hoe enorm het geld kan regeren, maar ik vind niet dat het zo hoort.)

Dat is juist wat de wachtlijsten veroorzaakt. Je koopt van tevoren een aantal behandelingen in, (en je mag niet zelf bepalen hoeveel...) en als dus het aantal schouderoperaties 'op' is dit jaar, hebben de patiƫnten pech, want meer schouderoperaties worden er dan niet vergoed. Dus moet je wachten tot het volgende jaar.
En ik denk dat dat hier aan de hand is, want over tien weken is de eerste week van januari. Anders had de wachttijd misschien 7-8-9 weken geweest...

en dat veroorzaakt wel een wachtlijst want over het algemeen zijn er meer patiƫnten dan operatieplekken...

Ik vind ook niet dat het zo hoort -O-

[o]

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:31

maaikemuis schreef:
Je wordt vanzelf gebeld of krijgt een brief. Je hoeft zelf verder niets te doen, het gaat niet sneller wanneer je zelf er achteraan gaat bellen.

Dit is 1 zo'n raar ding van ons zorgstelsel. Op OK hebben wij periodes gehad waarin we heen knie operaties meer deden in December. Het budget was op. Daarentegen heb ik ook wel eens dubbele diensten moeten draaien in het weekend om het quotum aan maagverkleiningen nog te halen.

Jep, in de revalidatie ook. Soms moeten mensen erg snel naar huis om het quotum te halen, soms mogen we geen mensen meer opnemen omdat we al teveel mensen gerevalideerd hebben :roll:

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie