Wat moet ik doen?

Moderators: Giolli, Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Sica, Dani, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 07:24

Er is weinig wat je kunt doen behalve wachten. De 10 weken doen mij vermoeden dat het ziekenhuis zijn quotum voor die operatie al heeft gehaald. En dan mogen ze die niet uitvoeren tot het nieuwe jaar.

Wanneer je sneller aan de beurt wilt zijn kun je aan je verzekeraar vragen om aan wachtlijst bemiddeling te doen alleen kom je dan wel in een ander ziekenhuis terecht. Wil je dat niet, dan zit er helaas niets anders op dan rustig wachten.

Bellen heeft weinig zin. Je zit in een wachtpoule waarbij een heleboel mensen zitten met verschillende gradaties. Er zullen mensen later komen, maar eerder ingepland worden, je arts heeft diensten, ok-planningen moetennog gemaakt worden. Ze kunnen je werkelijk niets zinnigs zeggen. Het kan ook zo zijn dat je over2 weken opeens aan de beurt bent. Of over 10.

maaikemuis

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 09:28

Je wordt vanzelf gebeld of krijgt een brief. Je hoeft zelf verder niets te doen, het gaat niet sneller wanneer je zelf er achteraan gaat bellen.

Dit is 1 zo'n raar ding van ons zorgstelsel. Op OK hebben wij periodes gehad waarin we heen knie operaties meer deden in December. Het budget was op. Daarentegen heb ik ook wel eens dubbele diensten moeten draaien in het weekend om het quotum aan maagverkleiningen nog te halen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie