2degraads brandwond op borst, ervaringen met genezing?

Moderators: Mjetterd, Sica, Dani, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:42

Mijn vriendin heeft afgelopen mei haar arm (zowel boven als onder) op ongeveer dezelfde manier verbrand met net gekookt water. We zijn toen naar het brandwonden centrum gestuurd omdat het bijna helemaal rond was. Hier werd ons gezegd dat we het ingepakt moesten laten tot de wond er niet meer glanzend/plakkerig uitzag. Droog dus. Dit is omdat de voornaamste bescherming tegen infectie, de huid, weg is. Dus iedere dag mocht ik verpleegster spelen :+ Nieuw verband met vetgaas en brandwondenzalf. De brandwondenzalf zorgde ervoor dat de dode huid losliet en dat de nieuwe huid beschermd en gestimuleerd werd.

Uiteindelijk bleek d'r bovenarm diep tweedegraads verbrand en onder 'slechts' oppervlakkig tweedegraads. De onderarm is weer zo goed als normaal, als je het niet zou weten zou je het in eerste instantie niet zien en boven is de huid nog een beetje bobbelig en rood. Zeker niet slecht voor zo'n relatief korte tijd!

Ik zou zeker eens aan de arts vragen of je niet doorgestuurd kunt worden naar een brandwondencentrum, al is het maar voor een keer. Dan weet je in ieder geval wat je moet doen en hoe je het litteken tot een minimum kunt beperken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie