Inadem problemen

Moderators: Giolli, Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Sica, Dani, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Goner

Inadem problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-16 22:15

Hallo!

Ik heb nu al een paar dagen last met het inademen. Het is niet dat ik niet meer kan inademen, het is meer dat ik niet meer diep kan inademen. Het is trouwens alleen als ik zit. Als ik ergens mee bezig ben en er niet op let heb ik er geen last van.

Het ene moment lukt het wel terwijl het 2 seconden later opeens niet meer lukt. Het is net alsof het zuurstof gewoon niet verder m'n keel in komt. Alsof het blijft haken in m'n mond. Het is redelijk irritant aangezien mijn lichaam gewoon meer zuurstof nodig heeft dan dat ik het op zo'n moment kan geven.
Ik gaap trouwens ook de hele dag en heb geen lichamelijke klachten ofzo.

Nu heb ik online gelezen dat dit 'een vorm' van hyperventilatie is en dat dit door stress komt. Dit kan wel kloppen aangezien ik de laatste tijd nogal veel stress heb gehad (en het eigenlijk nog steeds heb). Moet ik hiervoor naar de huisarts? Is dit schadelijk en komt het echt door stress?

Ik weet trouwens niet of dit hier goed staat.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 17:12

Oke, het is dus hyperventilatie. Bedankt voor de reacties.

@Niobe, bedankt voor de tip!
@TinkerTreas, wat heeft die fysio toen gedaan en had je het gevoel dat het heel erg hielp?
@Janneke2, bedankt voor de tips! Ik ga het zeker proberen! Hoe moet je je hand op je ribben zetten? Met je duim naar je rug of met al je vingers naar je buik toe?
@Kirr, ga ik zeker doen! Wat voor vage klachten had je dan als ik vragen mag?

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-16 17:45

laraxXxemma schreef:
Maar als je gaat liggen is het direct weg? Dat lijkt me niet zo typisch voor hyperventilatie?

Nee maar meestal ben ik dan ergens anders mee bezig terwijl als ik gewoon ga zitten is de kans groot dat ik er op ga letten en dat het dan weer terugkomt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie