Je periode overleven.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Je periode overleven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:26

Sinds enkele maanden ben ik bewust gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden maar omdat ik de constante migraine en al het vocht zat was. Na 10 jaar hormonen was ik er klaar mee.

Mijn periode is redelijk constant. Rond de 4 weken word ik ongesteld maar het lijkt alsof het steeds erger wordt.

Voordat ik begon met de pil had ik nergens last van en ik was bewust begonnen met de pil voor de extra veiligheid (je kent het wel :') ) en niet voor heftige ongesteldheid of puistjes. Maar dit... Jeetje, ik ga dood.

Vorige maand ben ik van ellende op de overloop in elkaar gestort. Vervolgens heb ik mij met moeite in bad kunnen laten zakken waarna ik 1,5 uur water op mijn knieën heb laten stromen. Ik heb mij 1,5 uur geconcentreerd op het geluid van het water en ondertussen pufde ik de weeën weg. Vervolgens geprobeerd te slapen en na 8 uur kwam ik weer een beetje tot leven.

Nu begint de ellende opnieuw. Vanochtend zag ik dat ik bloedde en nu zit ik in een yogahouding de weeën weg te puffen. Smarties en Feminax slaan niet aan.

Allemagies %) is dit de straf voor het vrouwzijn?

Wie heeft de tip? Hoe overleven de vrouwen (zonder hormonen) deze bloedpartij?

(Opnieuw de pil, spiraaltje, blabla, wil ik echt niet meer.)

Flynn00
Berichten: 583
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Je periode overleven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:28

ik heb dit zelfs met de pil. dus ik blijf meelezen om ook tips te krijgen

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:29

Bij mij duurde het even voordat alles weer een ritme had.
Ik mag geen pil/etc ivm de hormonen die erin zitten.

Maar zo extreem als jij het hebt heb ik nooit gehad.
Misschien eens contact opnemen met de ha.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:30

Als het zo heftig is zou ik toch even overleggen met de huisarts.

Christiene
Berichten: 7716
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:31

neem je twee aleve femimax te gelijk de eerste keer? als ik dat niet doe helpt het bij mij ook niet goed.

anders een naar de huisarts of je niet bijv iets hebt normaal hoort het niet zo pijnlijk te zijn als jij beschrijft. je hebt meerdere dingen die prima te behandelen zijn zodat je minder pijnklachten hebt.

hannatjuh
Berichten: 832
Geregistreerd: 04-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:32

Ik ben een paar jaar geleden ook gestopt met de pil. het eerste jaar was het ook heel heftig maar daarna werd het steeds minder heftig. nu is het goed te doen, alleen nog een dagje buikpijn.

Zelf denk ik dat dit een normale reactie is van je lijf doordat de pil toch eigenlijk best rotzooi is. het lijkt erop alsof je lijf er alles aan doet om tijdens de periode alle oliebol eruit te werken....

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:33