hoe lang is jouw fysio met je bezig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:59

Je fysio krijgt 30min vergoed en moet in die 30min ook zijn administratie bijwerken etc. Daarom duurt een behandeling vrijwel nooit 30min zelf.

Hoelang is jouw fysio bezig dan?

[o]



verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Re: hoe lang is jouw fysio met je bezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:12

Dat is wel normaal hoor. Ligt er ook aan wat je hebt natuurlijk.
Wij trainen mensen in de fitness en dan heb je natuurlijk nooit genoeg aan 20min. Daarom doen we dan een groep van meerdere mensen tegelijk. Drie mensen een uur trainen :)

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:49

Santigo_ schreef:
Ik geloof dat ik dan wel een uitzondering ben. Normaal dacht ik inderdaad sowieso een half uur, maar ik ga dan wel al in mijn sportkleren. Als ik me daar omkleed gaat er ook niks 'van mijn tijd af' eigenlijk. Maar ik ben meestal wel langer dan 30 min. daar, vaak zelfs 45 - 60 min aan het trainen. Ik heb dan wel een (top)sportfysio, en kom dan ook echt om gericht sterker te trainen. Geen idee hoe het bij een 'normale' fysiek gaat.


Nee hoor, deze fysio laat mensen trainen in groepen en doet dus meerdere mensen tegelijk. Of hij heeft met de verzekeraars afspraken gemaakt over het aanbieden van oefengroepen. Aangezien hij sportfysiotherapeut is ;)
Een training bij een fysio is natuurlijk heel anders dan een behandeling. Trainen kan niet in 20min

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:08

faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !
verder zijn die 20 minuten dus echt 20 minuten in de kamer op de bank , en het oefenen enzo valt daarbuiten , dat mag iedereen zelf doen nadat de oefeningen zijn uitgelegd tijdens een afspraak van bijv 40 minuten :D

edit : in de sportruimte lopen ook altijd min 3 therapeuten die bij vragen kunnen helpen


Hoe wordt dat gedeclareerd dan, dat oefenen buiten behandeltijd?

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:15

Amaris schreef:
Ik denk dat dat niet gedeclareerd wordt, omdat je het een soort van in 'eigen' tijd doet?
Ik heb eens moeten oefenen, maar de ft was tijdens mijn oefenen allang met iemand anders bezig. Het kostte dus alleen mijzelf 10 min extra.


En hoe worden die drie therapeuten betaald die in de zaal lopen? :)

Zelfstandig oefenen kan idd, als je daar de doelgroep voor hebt. Bij ons kan dat niet.

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:14

Janneke2 schreef:
faunty schreef:
ik dacht , laat ik hier als toekomstig fysiotherapeut is reageren !
ik loop stage op een praktijk waar 20 minuten roosters draaien , en dit vind ik eigenlijk wel een heel handig systeem !
kleine (herhalings) bezoeken kunnen best in 20 minuten , en grotere onderzoeken / anamneses kunnen dan mooi in 40 minuten !


Dat is prima, maar of je declareert 20 minuten of je pleegt fraude. Ik zeg het maar eventjes....


En OF een herhalingsbezoek in 20 minuten klaar kan zijn, hangt uiteraard compleet van de klacht af.

(....mijn fysio is doorgaans netjes 30 minuten met mijn verschillende gewrichten bezig en dan zijn meestal alleen de stijsten geholpen.)


dat is geen fraude hoor. je declareert geen minuten, je declareert een behandeling. in die behandeling moet je ook rapporteren en administratief werk doen, dus 20-25min effectief behandelen en 5-10min administratie is heel normaal :j

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:29

Janneke2 schreef:
Ik heb geen bezwaar tegen administratie die meebetaald wordt.

Maar als de norm voor behandeling 30 minuten is, zal je 30 minuten moeten werken en geen 20.


want administratie is geen werk :? of moet dat in vrije tijd gebeuren? administratie hoort net zo goed bij de behandeling.

[o]

verootjoo
Berichten: 35594
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 13:36

Janneke2 schreef:
Ja zeker, administratie is ook werk.
Bij de psychotherapeut is dat gewoon vastgelegd : je betaalt een uur, waarvan 45 minuten contact, de redt is dossier bijhouden, overleg over cliƫnt, etc.
Als dat de regels zijn is het verder prima.
r
bij fysio is het dus een half uur incl administratie :) dus 20 behandelen is dan zeker niet gek. je kunt ook een 20 min rooster draaien en aan het eind nog twee uur administratie plannen.

10min vind ik wel erg kort idd...

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, Fair, germie, Googlebot, GrapeshotBot en 41 bezoekers