Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:48

Ik zit met mijn handen in het haar, ik weet het niet meer. We hebben buren. Eerst een alleenstaande moeder met twee kinderen, vaak wisselend van partner, waarbij zelfs agressieve partners en zo ook degene die nu bij hun inwoont. Ik zal later een uitgebreider verhaal typen, maar nu weet ik het gewoon even niet... Ik hoor overduidelijk de kinderen weer schreeuwen en huilen, zoals bijna elke dag, maar nu een tandje erger. Samen met heel veel gebonk en een schreeuwende moeder. We weten dat de kinderen het niet goed hebben. We hebben meerdere malen het AMK gebeld, omdat we vaak genoeg hoorden hoe het eraan toe ging en dat ze overduidelijk werden geslagen "Houd je bek of ik sla je dood" hoorden we door de muren heen etc. In totaal hebben we zeker wel 10x gebeld naar het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling en ze staan ook onder toezicht van Jeugdzorg voor zover we weten. 1x in de week komt er iemand langs, heeft een gesprek en gaat weer... Maar ondertussen gaat het geestelijk en fysiek verwaarlozen van de kinderen lekker door.

Nu is er overduidelijk weer iets aan de gang, waarvan ik vermoed dat het niet goed is, maar dit zijn meestal korte momenten, dus als ik 112 bel, wat heeft dat voor nut? Tegen de tijd dat die er zijn, zal er niks aan de hand meer zijn. Plus, ze weten dat wij meldingen hebben gedaan en ze zijn niet vies van bedreigen etc. Als ik de politie op hun afbel, wat betekend dat voor ons? Dan lijkt AMK bellen het logische, maar in het AMK heb ik ondertussen geen vertrouwen meer... We bellen al jaren en maken melding van bijna alles, omdat we die kinderen graag willen helpen.

Het zijn ook gewoon twee onschuldige droppies en het breekt mijn hart zo erg dat aan zoiets niets gedaan word. Onder toezicht staan van Jeugdzorg betekend niets... De verwaarlozing gaat gewoon door..

Je voelt je zo machteloos...

In de 5 minuten dat ik dit schrijf is het gekrijs ook alweer voorbij... Ik weet het echt even niet meer.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-10-16 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt


ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:56

Ik heb er in 2012 ook een topic over geopend, toen alles begon
[LZP] Nieuwe buren, draaaama. Veel ruzie. Geluidsoverlast

Toen hadden we al van hmm, met de kinderen, maar we kwamen op de koffie, boden hulp aan etc, waren altijd aardig... Pas later merkten we pas dat de kinderen dus ook fysiek werden mishandeld door zowel haar als haar meeste vriendjes... Sindsdien is het contact met de buurvrouw logischerwijs ook slecht, gezien we toen eindelijk onze eerste AMK melding hebben gedaan.

Ik heb filmpjes van het kabaal, het gescheld etc, en die hebben het AMK ook doorgestuurd gekregen. In die jaren heb ik er veel geluidsopnamen van verzameld. Heeft tot nu toe niet geholpen. Jeugdzorg is hier zelfs geweest op gesprek, waarin we onze zorgen aangaven... We proberen zoveel, maar niks lijkt iets te veranderen. Ik heb vorige week voor het eerst een klacht ingediend bij Actium, de woningstichting, over geluidsoverlast, gezien ze om 6 uur 's ochtends al beginnen met ruzie, huilen en schreeuwen, elke ochtend weer. Maar dat zal ook niks uithalen voor de kinderen... Maar we weten zo even niet meer welke kanalen we kunnen bewandelen.

Nu zitten ze in de achtertuin en is het weer 'goed'. Ik hoor de kinderen spelen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 14:58

Myfairytale schreef:
Kun je niet eens met de politie overleggen door hun algemene nummer te bellen?

Ik vind het overigens top wat je doet! _/-\o_


Algemeen nummer politie verwijst naar het AMK. Daar kennen ze mij en mijn vader zowat al ondertussen, aangezien ze een heel dossier van onze meldingen hebben. Maar verder dan bedankt voor de melding, we gaan er naar kijken, komt het nooit. Ze mogen ook geen verdere informatie geven over wat er gedaan word natuurlijk.

Ik weet dat ze onder toezicht staan en zie de medewerker dus af en toe even langskomen, maar meer weet ik ook niet. Dus er zal vast wel 'iets' gebeuren inderdaad, zoals Majabeestje zegt. Ik krijg logischerwijs geen informatie daarover... Maar toch, na jaren en jaren die kinderen mishandeld zien en horen worden en het gaat nog steeds door, dan voelt het wel alsof ze bar weinig doen.

Media lijkt me niet bepaald fijn voor die arme kinderen inderdaad.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:02

@Lieveli: Klopt, eerder was het het AMK, nu veilig thuis drenthe (VTD). We hebben daar via het regiotelefoonnummer ook al een paar keer contact mee gehad, want het is overgegaan naar hun. Maar ben nog gewend om AMK te zeggen :+

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:04

horsies5 schreef:
Ik lees nu jou reactie TS, dat zegt jeugdzorg zelf dan? Waar zijn ze zelf mee bezig?


Jeugdzorg kan geen informatie geven over de situatie waar de familie zich in bevind en wat ze aan het doen zijn. Verdere contact is via AMK en nu dus VTD geweest. De voogd is hier 1x geweest op gesprek, een paar jaar terug, dat was het enige contact via Jeugdzorg. De rest spelen we altijd via AMK/VTD. Hoewel we nu weinig meer bellen... Omdat... Tja... Nieuwe dingen hebben we niet te vertellen en het is al bekend...

We weten het gewoon even niet zo goed meer, wat wij nog als buitenstaanders kunnen doen.

Toen hebben we het AMK gebeld, die heeft een onderzoek ingesteld en daardoor is Jeugdzorg bij hun terecht gekomen, nav dat onderzoek. VTD kan dus niet heel veel doen, onderzoek is al geweest, Jeugdzorg zit er al 'bovenop', dus behalve de nieuwe informatie doorgeven naar Jeugdzorg, kunnen ze weinig.

Direct contact met Jeugdzorg hebben we al heel lang niet gehad, niet sinds de voogd hier is geweest, maar dat is wel een idee, om hun te bellen ipv VTD en kijken of daar nog wat uit kan komen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 07-10-16 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt


ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:26

De buren aan de andere kant hebben er ook zeker 'last' van, maar bellen niet, gezien ze bang zijn voor de gevolgen daarvan. Aan de onze kant woont een oude bijna dove man, daarnaast een huis met vluchtelingen, die om de zoveel weken wisselen van inwoners, dus die maken ook geen meldingen.

In het begin bleven we anoniem, maar Jeugdzorg had moeite om iets te kunnen doen met anonieme meldingen, dus uiteindelijk hebben we toestemming gegeven om bij de buren aan te geven dat wij degenen met zorgen zijn. Dat is onze 'relatie' met de buren alleen niet ten goede gekomen. Het is behoorlijk gespannen allemaal.

De kinderen merken daar helaas ook wel wat van. Eerder was ik vaak genoeg met ze aan het praten, speelden ze deze zomer nog Pokemon op mijn smartphone en liepen ze nog mee als ik met de hond uitging. Onze hond is dol op ze en zij op haar, dus die speelden veel op het grasveld achter ons huis. Alleen hadden we van het zomer daar wel problemen mee, omdat de kinderen telkens onze hond bij hen in de tuin riepen, waarna vervolgens meneer vriend dreigde dat als dat rotbeest nog 1x bij hun in de tuin kwam, hij haar dood zou trappen. Sindsdien houden we ook wat meer afstand van de kinderen, om zulke escalaties te voorkomen. Ze kwamen eerder nog wel eens bij ons in de tuin of liepen ons huis in :') Ze zijn lief, maar logischerwijs ook behoorlijk brutaal soms. Er komt soms behoorlijk wat uit hun mond en als je niet oplet, gaan ze er met je spulletjes vandoor :o . Maar goed, dat is ze ook niet kwalijk te nemen... Ik spreek ze dus nog wel gewoon aan en reageer normaal en ze iets tegen me zeggen. Maar de tijd van dat ze op onze stoep aan het krijten waren, terwijl we zelf ook buiten zaten, is voorbij. Daarvoor is de relatie met de buren al te ver gevorderd in de negatieve richting.

Mijn broer aan de deur, dat gaat niet goed komen. Dan komt er geheid een gevecht tussen hem en haar vriend. Als het aan hem lag had hij allang aan de deur gestaan, maar dan wat? Je krijgt dan ruzie, misschien escalatie en hoe helpt dat de kinderen? Gezien we zelf, en hem, niet in de problemen willen hebben, doen we meldingen 'volgens het boekje'.

@Myfairytale: Ik heb geen flauw idee eigenlijk, waar dat onder valt. Ik zal het even opzoeken.

@Tarek: Andere ouders op het schoolplein en andere mensen uit de buurt is het natuurlijk wel opgevallen allemaal, maar die zien of horen natuurlijk niks van daadwerkelijke mishandeling, dus waarvan moeten ze melding doen? Dat moeders chagrijnig op het schoolplein staat wachtend op haar kinderen en ze kribbig meeneemt naar huis is immers geen iets waar melding van gedaan kan worden.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 15:56

Het is nu gelukkig al een tijd weer 'stil'. In het ruziegedeelte dan. Ik hoor ze spelen op de bovenverdieping. Dat gebonk is onmisbaar :+ Ik maak me bijna zorgen als ik geen gebonk hoor, zo normaal is dat geworden.

Ik heb de laatste tijd ook behoorlijk last van migraine en op mijn slaapkamer is het nog duidelijker hoorbaar.. Oef... Een maand geleden dus aan de deur geweest met mijn migraine. Dat ik begrijp dat kinderen aan het spelen zijn en dat ik normaal dat geluid geen enkel probleem vind, maar of het misschien wat zachter kon vanmiddag, omdat ik zware migraine had (naar buiten gaan en naar de deur gaan was al een zware strijd.) Ik werd uitgelachen en de deur werd dichtgegooid... Dat was eigenlijk de laatste druppel voor ons. Want ondanks alle meldingen hebben we ons nooit aso naar hun toe gedragen. Altijd hoi en doei. Mijn vader nam zelfs de lege afvalbak voor ze mee terug vaak, als die er nog tot laat stond. Of knipte de heg als hij zijn eigen heg aan het doen was etc. Kwamen in het begin op de koffie. Probeerden met begrip de problemen aan te kaarten, vaak onder het mom van geluidoverlast. Ze nam ook alles wel aan, luisterde etc.. En als ze iets had, dan kwam ze naar ons.

Verder klaagden we weinig over de kinderen, ondanks al het geluidsoverlast. In het begin was de jongste een kind dat grote delen van de nacht met zijn hoofd tegen de wieg aan bonkte. Daar hadden we begrip voor, dat is nu eenmaal iets dat voorkomt bij kinderen. Vervelend, maar bon. In ieder geval begreep ze ons en werd er een matras tussen wieg en muur gezet, zo hadden wij er geen last van. Beide kinderen hebben dan ook nog psychische aandoeningen, dus makkelijk had ze het niet. Het huilen in de ochtend heeft mijn vader 1x aangegeven en toen ging ze er wel telkens uit als een kind schreeuwde en was dat klaar. Fijn, vonden we dat, dat ze er echt iets mee deed en het serieus nam. Dus in het begin hebben we dingen niet gemeld, gezien we wel goed contact hadden als er iets was.

Onze eerste melding bij de politie was over haar eerste vriend, die later ook een straatverbod kreeg en waar ze heel blij was dat we haar hadden geholpen met hem. Wederom was ons contact dus goed.

Pas veel later maakten we meldingen over mishandeling omdat ze constant zelf ook het 'slachtoffer' was van degene met wie ze in een relatie zat en zowel zij als de kinderen er aan onderdoor gingen. Ze heeft een aantal aardige mannen gehad en dan was ze zelf ook aardig... Maar ook een aantal minder fijne mannen en dan ging ze daarin mee. Ik weet zeker dat ze haar kinderen niet bewust kwaad wil doen, maar dat doet ze toch. Dus ondanks onze begrip voor haar situatie, vonden we de kinderen belangrijker daarin en zijn we onze bevindingen gaan melden.

Toch bleef het contact wel redelijk oké eigenlijk.

Maar sinds deze vriend, die net zoals alle andere 9 voorgangers 'papa' genoemd moet worden door de kinderen, is het behoorlijk veranderd. Sowieso zijn onze meldingen sinds hij er is niet meer anoniem, gezien we zijn agressie op de kinderen hebben gezien, en er meer gedaan kon worden met onze melding als de bron niet anoniem was. Nu de buren weten van onze meldingen, is er logischerwijs veel wantrouwen naar ons toe en dat snap ik ook wel. Maar vanaf de zomer is de agressie naar ons toe steeds meer opgelopen. En dus zijn wij eigenlijk het station van 'aardig' ook gepasseerd. Als ze het zo willen spelen, prima. Dus daarom dat we nu ook pas een melding bij Actium hebben gemaakt, wat we eerst niet wilden, ondanks alle overlast, gezien dat niet in het belang van de kinderen was... Maar wij worden het ook goed zat nu.

Elke ochtend, steevast tussen 6 en 8 is er gekrijs, geschreeuw en gebonk. De jongste schreeuwt om mama, die in haar nest ligt te ronken tot het allerlaatste moment dat ze er voor school uit moet. Ze laat het kind gewoon schreeuwen, schreeuw af en toe "Houd je verdomde bek!" terug vanuit haar slaapkamer en dat gaat dus vanaf 6 uur. Oudste doet soms 'gezellig' mee en begint tegen de muur aan te trappen. De muur die ze delen met mijn slaapkamer...

Ik heb dus standaard een ochtendwekker in de vorm van die twee kinderen... Dan met schooltijd is het lekker rustig, behalve als het gelukkige koppel weer ruzie heeft, maar dat is niet zo vaak, 1x in de week ongeveer :')... Vanaf de middag zijn de kinderen weer thuis en gaan lekker spelen. Ik weet niet hoe ze spelen, maar in ieder geval allesbehalve stilletjes. Soms schreeuwt mama of papa er tussendoor, met iets. Vooral als papa thuis is van het werk en een rustige middag wil hebben. Dan wil hij dat kabaal ook niet blijkbaar, waar wij elke dag in zitten, en dus treed hij 'streng' op, wat resulteert in nog meer kabaal, ruzie, huilende kinderen, gebonk, nog meer gebonk, schreeuwende kinderen van "Nee, niet doen!" "Sorry sorry sorry!" etc, moeder die tussenbeide komt blijkbaar, of meedoet, geen idee.

Rond bedtijd is het wederom een ramp, want rustig naar bed gaan kennen ze niet.. Vervolgens ergens rond middernacht kan het nog eens voorkomen dat 1 kind wakker word en er weer gedoe is...

En de volgende ochtend gaat mijn kinderschreeuw wekker weer vanaf 6 uur.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 16:00

Sjimmy schreef:
Misschien vergezocht maar weet je waar de kids op school zitten of via de huis arts?


@Tarek

Ze zitten bij een vriendins kind in de klas. Informatie is dus ook bekend bij Juf.. Wederom, ze kunnen er op school ook niet mee. Huisarts van hun ken ik niet en zou ook niet weten hoe.

@marie111: Bedankt voor de website, ik zal eens kijken!

@rainbow8: Ik heb zelf ook hele slechte ervaringen met Jeugdzorg, toen ik een kind was... Ik had vroeger het huis ook uit moeten worden gehaald, want werd zwaar mishandeld... Maar er werd geen reet aan gedaan toen. Ik heb nu in ieder geval voor het eerst melding gemaakt bij Actium. Ik ben ook bang dat ik verder weinig kan doen voor ze...

@Tamary: Dat doen we al zolang... We zaten eerder wel een paar keer per week aan de telefoon, bij elk negatief geluid, ook omdat we toen al zoiets hadden, er word niets gedaan.

Ze zijn behoorlijk aan het spelen. Bonk bonk bonk :P Maar goed, heb liever dat ze lekker spelen en schreeuwen van plezier nu dan dat er ruzie is. Die overlast neem ik maar voor lief.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 16:17

Ik heb Jeugdzorg gebeld. Ik word maandag teruggebeld erover. Persoon die ik het beste erover kan spreken is er nu niet. Ben benieuwd maandag.

Verder, twijfel ik nu vooral of ik gewoon wel of niet 112 moet bellen als ik weer iets hoor wat lijkt op geweld. Wat vinden jullie? Ik vind dat best lastig, aangezien ik het vooral alleen hoor en niet zie wat er gebeurd. Ik heb eens echt wat gezien, voor de rest zijn het puur vermoedens, gebaseerd op geluiden en wat ik hoor.

Ik heb geen idee hoe het met de school zit. Wederom, informatie over hun kan niet zomaar aan mij gegeven worden. Ik heb het doorgegeven aan de juf in kwestie, maar die gaf ook aan niet zo goed weten wat te doen, maar zou spreken met de directeur erover. Ik heb er later wel weer naar gevraagd, maar ze kon mij geen informatie geven, dat de kwestie is gemeld (maar waar wie hoe wat, geen idee. Ik krijg dat vanwege privacy logischerwijs niet te horen), maar dat zij persoonlijk verder niets kan doen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 16:34

Ik heb nooit aan de wijkagent gedacht meer! Maar we hebben er twee en ben nu een e-mail aan het opstellen al, die ik naar beide stuur!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 17:02

xSCWx schreef:
Wauw, toen ik de openings post las dacht ik, lijkt wel alsof je in ons oude huis zit. Precies hetzelfde ge-emmer. Ruzie, liefst de hele dag door en dan 's ochtends lekker vroeg en 's avonds ook nog lekker laat.
Wij zijn uiteindelijk verhuist, na meerdere gesprekken en ook meldingen bij politie (die er niks mee kunnen want 'kinderen zijn autistisch en we kennen het verhaal'). We konden er gewoon niet meer tegen, en toen we per ongeluk een hele mooie nieuwe woning kregen aangeboden hebben we die met beide handen aangepakt. Geen tips dus, sorry...


Dit klinkt voor ons niet zo gunstig... Wij willen hier gewoon echt niet weg. Mijn vader is 80, verhuizen is niet echt iets waar hij naar zal uitkijken. Hij heeft hier zijn alles, vrienden, kennissen, zijn ritme, zijn ingerichte huisje. Vorig jaar alles geverfd en behangen en andere vloer etc. Verhuizen is daarnaast ook nog ontzettend duur. Plus, hij huurt. Kans dat hij in een huis zoals dit komt, voor een redelijke prijs, is er voor een 80 jarige man niet. En hij is nog niet van plan dit op te geven voor wat kleiners of een aanleunwoning. Hij woont hier al zolang... Maar het is inderdaad wel... Veel stress soms... Dit was vroeger best een fijne wijk, maar het is nu toch echt wel een minder fijn volksbuurtje geworden met veel overlast vanuit allerlei richtingen.

@KittyDylan: Ik heb tientallen opnames, zijn ook allemaal doorgestuurd naar toen het AMK. Ik heb net ook het gebonk opgenomen etc, van de ruzie en het spelen.

@Majabeestje: Natuurlijk zijn er ook goede dingen, maar ik heb alleen ervaring met de slechte kant. Hoe er met mij en mijn zus vroeger is omgegaan.. En ook onze voogd die we toen hadden, die echt hele nare dingen heeft gedaan, die tegen de wet zijn... En hoe daarmee werd omgegaan, brrr... Een goede vriend heeft ook nare ervaringen met Jeugdzorg. Terechte uithuisplaatsing, dat wel, maar hoe hij van hot naar her werd gezeuld als jong kind en weg werd gerukt van pleegmoeder, naar instelling, maar weer pleeggezin, naar groepshuisvesting etc, heeft hem ook voor het leven getekend.

Hoe dan ook, die kinderen blijven in een nare situatie. Thuis blijven, waar ze worden mishandeld, of een uithuisplaatsing met alle psychologische gevolgen van dien. Ze zijn hoe dan ook de verliezers en zullen welke kant dit ook uitgaat, dit hun hele leven met zich meedragen... En dat is dan ook zo frustrerend en boosmakend... Het liefst wandel ik dat huis in, pak ik ze op en neem ik ze mee naar een voor altijd veilige plek met liefde. Maar dat is een fantasie die ook voor de kinderen geen waarheid zal worden.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 17:26

@Mloez: Daarom zijn we ook niet anoniem meer, omdat we onszelf bekend hebben gemaakt, bij VT zodat ze er iets mee konden doen.. Maar voor zover heeft dat, naar wat wij meekrijgen, niet veel veranderd.

Ik ga volgende keer ook gewoon de politie bellen inderdaad. Maar dan 112 of het algemeen nummer? Want kinderen die geslagen worden is in principe een noodsituatie, aan de andere kant is het een vermoeden van mishandeling op dat moment.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 18:27

Ik heb echt heel veel opnames van alles wat er gebeurd, die ook toen naar het AMK zijn gemaakt. Recente opnames had ik niet, maar ik heb vandaag alles wel weer opgenomen en ook meegestuurd in de mail naar de twee wijkagenten van hier.

Elke dag bellen, echt, toen belden we bijna elke dag.. Maar je word er zelf ook heel gestresst en moe van, dat je op den duur maar gewoon ophoud en het maar accepteert, omdat het niet anders is. Ik wil wel proberen me blijven in te zetten voor ze, voor hun en ook voor ons, maar ik zie er nu alweer tegenop, om weer constant meldingen te doen, constant zelf erachteraan te gaan. Ik heb nu de wijkagenten gemaild en Jeugdzorg belt me maandag terug. Mocht er weer ruzie komen bel ik het algemene nummer van de politie... En ik hoop echt dat er daar wat uitkomt, want zowel mijn vader als ik trekken het niet zo goed meer :P

@Martine_R: Dat is fijn om te weten, dat ook al is het te laat, ze er in ieder geval iets mee doen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 18:41

Kijk, de wijkagent heeft al terug gereageerd! We hebben een afspraak op dinsdag om naar kantoor te komen om in gesprek te gaan met beide wijkagenten. Ik had geen adres doorgegeven, maar ze wisten wel meteen om wie het ging. Blijkbaar zijn er dus toch meerdere meldingen binnen gekomen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-16 20:29

We zijn op gesprek geweest en ze gaan binnenkort op huisbezoek bij hun om erover te praten. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt. Ze houden ons in ieder geval op de hoogte, hoewel niet in details, vanwege privacy. Maar ik hoor het vanzelf. Ik heb ook de beide wijkagenten uitgenodigd hier op huisbezoek in de middag. Ze komen volgende week donderdag. Zodat ze het zelf kunnen horen, aangezien er 9 van de 10 wel kabaal is in de middag. Daarna gaan ze dan met ze in gesprek. Het is allemaal nog even afwachten.

Volgende week dinsdag komt er ook iemand langs van de woningstichting trouwens, om onze overlast te bespreken. Dus er komt wat beweging in het hele verhaal. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.

@Gucci: Ja, dat vind ik ook zo dubbel. Ik ken ook genoeg mensen die behoorlijk genaaid zijn door het Jeugdzorg systeem, terwijl dat helemaal niet nodig was. Maar goed, ik was daar persoonlijk bij betrokken dus ik heb dan misschien een ander beeld dan een Jeugdzorgmedewerker.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-16 22:19

Dankjewel iedereen. Het is gewoon behoorlijk rot allemaal en bovenop alle persoonlijke chaos bij onszelf in huis is het wel een zware dobber om er zelf achteraan te moeten gaan. Maar het duurt nu al zolang en er zit gewoon geen enkele goede vooruitzicht in... Die kindjes verdienen veel beter.

Ersina schreef:
Majabeestje schreef:

TS het is zo jammer dat je met deze "hulp"instanties begonnen bent. Want contact maken met die moeder en haar misschien helpen met de opvang of aanhoren , leken mij doeltreffender.
Maar aangezien er al "hulp"instanties dit gezin in de gaten gaan houden (joost mag weten of het baat heeft. M.I. lopen problemen niet weg van" kijken".)zou ik persoonlijk nu erbij vermelden dat alle hoop bij hun ligt. Komt er geen verbetering zou ik over hun handelswijze zou ik een gesprek aanvragen met alle leidinggevenden (de uiteindelijke verantwoordelijken)) van de toezichthouder, wijkagent enz. Niet leuk, maar voor een leefbaar leven voor jezelf en die kinderen , noodzakelijk. Zelf zou ik data's van inschakelen , zogenaamde toezicht en resultaten overhandigen.(Je hebt die eerder gedaan, maar per mail heb ik begrepen) Als je het op kunt brengen zou ik alles persoonlijk doen. De zaak krijgt een gezicht en de persoon die je belooft dat er alles aan gedaan word gaat misschien een beetje meeleven. Op een stoel achter een bureau is het zo makkelijk te vertellen dat er alles aan gedaan wordt en de toezichthouders lijken wel immuun voor leed. Ik hoop dat je met deze post de persoon bereikt die jou en dat gezin daadwerkelijk wil en kan helpen, bereikt. Heel veel sterkte.


We zijn er niet mee begonnen. Het heeft nog heel lang geduurd voordat we aan de bel hebben getrokken. We zijn heel vaak bij haar op de koffie geweest. Dingen overlegt, onze overlast bespreken. Toen bleek ze een agressieve vriend te hebben en daar hebben we wel melding van gemaakt bij de politie. Hij kreeg later een straatverbod en ze was toen heel blij met onze hulp. Mooi, dachten we, opgelost, de aanstichter is weg. Maar dat was niet zo, want moeders bleek zelf ook geen goede arme alleenstaande moeder, maar één die gewoon meeging met welk vriendje ze dan ook had. Toen zijn we gaan melden, want het heeft geen nut om in gesprek te gaan met iemand die zelf de kinderen ook een mep verkoopt. Dat stopt dan echt niet hoor als je als buren zegt "Nou foei buurvrouw, niet meer doen."

Het is wel stiller in huis de laatste tijd, ik denk vanwege vakantie misschien, hoewel je dan zou verwachten dat het drukker is, maar nee, het is minder. Wel vorige week paar keer getwijfeld om 112 te bellen, maar uiteindelijk toch niet gedaan, gezien het korte momenten waren, dus tegen de tijd dat 112 er zou zijn zou er niets zijn, en we willen zelf ook niet in de problemen komen, dat wij de pineut zijn omdat we 112 hebben gebeld, die toch niks kunnen doen. Wijkagenten gaan op huisbezoek en zouden ons laten weten wanneer.

We hebben wel wat moeten schuiven met afspraken, doordat er bij ons een paar keer wat tussen kwam. Actium komt morgenmiddag en wijkagenten komen als het goed is volgende week dinsdag.

@Carina: Ja, ze komen in burger :) Gelukkig.

@OsMo: Jeugdzorg word je ook niet blij van nee... Het is beide traumatisch voor de kinderen, en bij slechte ouders blijven en een uithuisplaatsing. De kinderen winnen nergens mee... Ik ben ook niet voor kinderen uit huis plaatsen, gezien Jeugdzorg nou ook niet geweldig is in het goed opvangen van kinderen.. Maar als ze zo worden behandeld als door onze buren... Dat kan gewoon echt niet. Er moet wel iets gebeuren, maar wat is aan Jeugdzorg.

Die mij trouwens nooit hebben terug gebeld :')... Maar ik heb hun later gebeld, en ze weten er nu vanaf in ieder geval, dat wij stappen nemen, en ik zou weer bellen als wijkagenten bij ons waren geweest.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 19:26

Actium is bij ze op gesprek geweest en toen werd de overlast minder. Top. Af en toe nog wat, maar het was echt minder geworden, op een paar momenten na, maar dat was ruzie tussen hun twee zelf en spelen van de kinderen. Maar zo net keihard geschreeuw van 1 kind, compleet in paniek. Kan een tantrum zijn, kinderen kunnen soms behoorlijk dramatisch zijn. Maar het voelde niet goed.

Ik heb 112 gebeld. Ben het helemaal zat. Het is nu weer over, zoals altijd. Maar toch, ik kan het niet meer zo voorbij laten gaan. Politie komt dus langs.

Hart zit eerlijk gezegd wel in mijn keel. Hoop dat er geen problemen van komen, maar ik denk niet dat de buren dit in dank afnemen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 19:45

Ze zijn weer weg. Tegen de tijd dat ze er waren, was het weer stil en er waren geen sporen van dat er fysieks iets was gebeurd. Dacht ik al wel, dat er niks uit zou komen. Maar dat gegil ging door merg en been. Hoop dat ze ervan zijn geschrokken en zich wat intogen. Ik ga wel contact opnemen met Jeugdzorg zelf om dit door te geven, de melding en het verhaal erom heen.

Nu gillen mams en paps trouwens weer, maar naar elkaar :')

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-16 20:35

Precies. Heb wel vaker gegil gehoord van ze, maar dit was heel ijzig en paniekerig. Vind het dan zo naar dat ze ondanks dat niks kunnen doen

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 12:41

Nou, de wijkagent is vandaag bij ze geweest en ook bij ons aan de deur. De buren vinden het verschrikkelijk dat de politie gisteren is langs geweest en wil graag met ons op gesprek, via een bemiddelaar. En ook om excuses aan te bieden voor hun gedrag naar ons toe. Prima, daar heb ik geen problemen mee, dus ik heb toegestemd. Het word dan een gesprek met een bemiddelaar en de wijkagent. Veilig dus. Dan kan ik ook aangeven dat dit niet alleen om overlast ga, maar dat ik het vermoeden heb dat etc... Kijken hoe ze daarop reageren. Maar verder... Die kinderen zijn niet geholpen dat wij een 'goed gesprek' houden. Ik doe het dan wel, misschien bied het perspectief en in ieder geval is het een brug naar weer normaal met elkaar communiceren, dus dat is niet slecht. Maar ik zie niet in hoe het de kinderen helpt.

Maar ja, het is heel frustrerend dat je als buurvrouw zoveel moeite moet doen om de instanties in actie te krijgen.. Al vier jaar lang een strijd moet leveren die niet jouw strijd hoeft te zijn.

Ik heb zelf ook nog nooit een positieve ervaring gehad met Jeugdzorg en andere instanties. En deze situatie verbetert het niet.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Vermoeden kindermishandeling, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 20:55

Ik had ook anders verwacht, maar ben er nu wel 'blij' mee. Dan is er in ieder geval communicatie en kunnen we alle kaarten op tafel leggen. Ze zijn erg geschrokken en willen er nu over praten en dan probeer ik daar ook gewoon open in te gaan, maar ga ik wel mijn zorgen bespreken.

Ik heb een neef met autisme en als kind, kon gillen als een speenvarken. Dus ik ken het. Maar ik weet niet wat hij heeft. Ik hoor alleen het gegil, dat buiten proporties is, dus natuurlijk baart me dat zorgen. Maar ook dat begreep ze, zei de man, en ze begreep waarom de politie was gebeld. Verrassend dat ze het zo oppakken, maar wel erg fijn. Is er in ieder geval wat positiefs uitgekomen.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 10:21

Goed, alles leek even goed en wel. Het gesprek met de buren is er nooit geweest. Dit omdat er wat persoonlijke familie dingen doorheen kwamen, zoals mijn vader die hartproblemen kreeg, die prioriteit hadden. Ondanks dat was er wel communicatie van de woningstichting naar hun gegaan, met onze klachten en dat ze daar wel iets mee moesten doen. Dat zouden ze ook, werd ons verteld.

Dat hebben ze toen ook gedaan, dat moet ik ze nageven, en dus hadden we zelf ook zoiets van, nou, opgelost. Zeker met onze familie problemen, stond niemands hoofd er na om het hele buren ding te doen, dus toen de overlast na de waarschuwing minder werd, was dat goed genoeg voor ons. Er was nog wel overlast, maar een heel stuk minder.

Dus, de maand november ging redelijk stil voorbij. December ging ook wel redelijk. De week van 5 december was het wel chaos, maar goed, het is Sinterklaas immers en die kids zijn dan gewoon super enthousiast en hyper. Geen probleem.

Daarna bleef de overlast weer binnen de perken *\o/* . Tot rond de kerstdagen en oud&nieuw. Ja, het waren feestdagen, maar de overlast was echt heel erg.. Soms leek het wel of die kids vermoord werden in dat huis.

Voor de zekerheid besloot ik het maar weer op te schrijven, elk overlast moment. Ik dacht, het komt vast goed, het was gewoon de decembermaand, feestmaand. Daarom. Ze houden straks wel weer rekening met ons.

Oh, how wrong I was. We zijn nu twee weken in... En ik... Ik ben zowat in staat om ze allemaal de nek om te draaien.

Ik bedoel, ik denk dat als elke bokker dit zoals hieronder had, wel iemands nek zou willen omdraaien.

Citaat:
30 december
6:35 tot 7:55 Jongetje doet sirene na. Schreeuwt en rent rond, dus veel gebonk. Moeder komt eindelijk in actie en schreeuwt dat hij 'zijn bek moet houden'. Kind schreeuw terug, nu is er geschreeuw van beide.

31 december
7:05 tot 7:35 Geschreeuw kind. Niet constant, maar om de zoveel minuten weer een langdurige schreeuwsalvo.

1 januari
8:20 tot 8:40 Af en toe een gil van een kind, maar vooral heel veel gebonk op de vloer en muren

2 januari
7:50 tot 8:20 Constant geschreeuw en gegil van kinderen

4 januari
16:30 tot 17:10 Gegil en gebonk van kinderen
18:15 tot 18:30 Huilend en schreeuwend kind

5 januari
13:30 tot 14:00 Geschreeuw van kind. Gebonk. Geschreeuw van ouders

8 januari
06:34 tot 7:00 Gehuil. Ferme toespraak van ouders helpt.

9 januari
06:45 tot 7:30 Luid spelende kinderen. Veel gebonk. Veel enthousiast gegil en geschreeuw. Ik tik tegen de muur om te indiceren dat het wat zachter moet. Helpt niet.

11 januari
7:25 tot 8:00 Keihard onafgebroken huilen en schreeuwen + schreeuwende boze moeder
15:30 tot 16:55 Veel gebonk en geschreeuw door luidruchtig spelen

14 januari
7:00 tot 7:35 Boos geschreeuw en bonken op de vloer

15 januari
6:30 tot nog geen eindtijd.

Schreeuwen en bonken (eerst speels), nog meer schreeuwen. Geen reactie ouders. Boos schreeuwen. Daarna huilen. Bonken op de vloer. Ik tik tegen de muur aan om ouders te indiceren van, dat het minder mag. Vervolgens tikken de kinderen terug op de muur, onafhoudelijk voor 30 minuten, terwijl ik ouders hoor lachen. Daarna kinderen uit bed. Weer speels gegil. Sirene word nagedaan etc. Trap op en afrennen, op de muren slaan, schreeuwen. Gevolgd door nog meer gebonk... TWEE UUR LANG AL.

Ondertussen is het 9:05 en is het compleet uit de hand gelopen, met schreeuwende ouders bovenop al het andere kabaal.

Ondertussen is het 9:20 en het gaat nog door.


Dit is één van de langste en meest irritante ochtenden van de laatste twee weken en het is nog niet voorbij.. Maar, deze ochtenden van twee/drie uur lang overlast, hebben we vaker. Niet elk weekend, maar zeker wel 1 of 2 weekendochtenden in de maand.

Hoe dan ook, ik heb mijn lijst naar de woningbouw opgestuurd nu net. Dat het dus toch weer misgaat, ondanks de waarschuwing, en dat we de stappen die we gepauzeerd hadden, weer willen vervolgen. Dat betekend toch het gesprek bij de buren, met een bemiddelaar.

Officieel hebben de buren nu één waarschuwing ontvangen. Ze kunnen er nog één krijgen, en die zal afhangende van hoe het gesprek gaat, wel of niet komen.

Als het dan niet veranderd, dan gaat de derde klacht, en als de woningbouw onze klachten gegrond vinden, dan schakelt de woningbouw na de derde klacht de rechter in.

Maar voordat we zoiets drastisch doen, zijn er nog andere oplossingen. Een uithuiszetting is voor die kinderen ook niet goed, dus dat is echt een laatste 'redmiddel' voor ons. Gelukkig werkt de woningbouw hier nauw samen met de wijkagent en JZ, en kan de woningbouw hun bepaalde dingen opleggen, die ze moeten doen, om de overlast te verminderen en dus om een uithuiszetting vanwege overlast te voorkomen.

Eén van die dingen is opvoedondersteuning; Daarom dat de woningbouw heel nauw samenwerkt met Jeugdzorg, gezien ze daar in elkaars vaarwater zitten.

Het is geen magisch middel, opvoedondersteuning, maar ik zou een hele goede vooruitgang vinden. Een grote stap de goede richting in. Voor onze overlast, maar vooral voor de kinderen. De ouders zullen dan naar cursussen en trainingen moeten en krijgen iemand over de vloer die observeert en van daaruit advies geeft.

Willen ze er blijven wonen, dan moeten ze daar wel aan mee doen. Willen ze dat niet, dan blijft de overlast dus bestaan en volgt er alsnog een uithuiszetting. Ze zullen dus wel mee moeten werken aan zoiets.

Ik vind dat alleen maar goed. Voor de kinderen vooral.

Voor ons is een uithuiszetting sneller en fijner natuurlijk. De overlast is dan meteen weg, klaar. Mooi.. Maar het is niet het beste voor de kids. Zij zijn onschuldig hierin en verdienen het niet om de straat te worden opgezet.

Het is ironisch hoe ik al 4 jaar lang hulp heb geprobeerd te krijgen voor de kinderen Veilig Thuis en Jeugdzorg. Ik heb zelfs de politie gebeld, Maar afgezien van dat ze in the picture zijn bij de instanties, is er niets gebeurd, en is er eigenlijk gewoon te weinig hulp. Ze hebben meer nodig dan de af en toe check ins van JZ.

En dat we dan uit wanhoop maar de woningcorporatie erbij betrekken, onder de noemer van overlast van de buren, en die... Krijgen heel wat meer deuren geopend. Voor ons en de kids.

Maar het systeem kennende, ik denk dat dit allemaal nog we een paar weken duurt voordat alles op zijn plek valt.

Dus, ik heb nog vele vroege ochtenden voor me, yay!

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-17 15:36

tarek schreef:
Mijn god, je zou helemaal stapelgek worden idd !
Het lijkt haast pesterij te worden hier en daar. Ik bewonder je geduld en dat je het nog uithoudt en begrip kan tonen. Ik denk dat menig mens al helemaal uit z'n stekker geknald zou zijn.
En ja, triest dat jij als bezorg burger vier jaar niks tot weinig voor elkaar krijgt en de gemeente wel.
Hopelijk gaat het ondanks dat nu toch echt veranderen.
Pas je op jezelf dat je niet doordraait? Ga als het kan lekker de deur uit, zodat je ook aan je rust toekomt .


Oh trust me, ik ben al gek geworden haha. Vandaag is een slechte dag bij de buren thuis ofzo, want nu is het ook al een uur lang veel lawaai, geschreeuw en gescheld. Dan raak je toch, zeker na een hele ochtend, behoorlijk pissig. Dus ik ga do even huis uit, iets leuks doen

Jeetje JoyCie, verschrikkelijk zeg. Goed dat je daar iets aan gedaan hebt... En dat daar iets aan gedaan werd, ook heel fijn.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 18:58

Ondertussen is er nog geen flikker gebeurd. Het ligt alweer een tijd bij buurtbemiddeling, die een bemiddelaar moet sturen 'maar het is zo druk'.

Ondertussen ben ik al mijn sympathie en inlevingsvermogen voor ze kwijt. Want ik word gek. Elke ochtend vanaf 6:30/7 uur is het raak.. Dan bijna elke middag is er gejank, dan soms rond het avondeten en standaard rond bedtijd om 8 uur. Dus sowieso 2x per dag, soms 4x en soms ook in de nacht.

Ik kan het gewoon niet meer aanhoren en ben ook super pissig op al die zogenaamde instanties. Als kinderen 2 tot 4 keer per dag janken en schreeuwen alsof ze worden afgemaakt, dan moet er toch iets gedaan worden?!?!

In ieder geval, zo snel ik gejank hoor, gaat hier de muziek keihard omhoog. Ik ben het zat. Ik wil en kan het ook niet meer aanhoren, die huilende kinderen, elke dag weer. Gaat door merg en been.

Dus de muziek knop gaat naar de max. Ook al is dat om 6 uur in de ochtend.

De instanties kunnen niet helpen. Ja, de woningbouw stelde voor dat wij konden verhuizen, dat ze dan met urgentie een andere woning voor ons konden vinden. Nahhhhh, belachelijk toch??

xSCWx: Brrr, ook verschrikkelijk.. I know your pain :P

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 00:18

Nee, die bel ik ook niet. Ze kunnen niks doen immers. Ik bel alleen als het echt, zoals de ene keer dat ik belde, volledig uit de hand loopt. Paar keer wel op het punt gestaan, maar dan was het toch wel 'snel' weer over en was het rustig.

quickie schreef:
Zag je schema en moet zeggen s ochtends is natuurlijk heel vervelend, maar in je schema geef je eigenlijk aan dat het om 15 tot 30 minuten per dag gaat. Dus 10 minuten per dag per kind. Dat vind ik nog enorm mee vallen. Wij wonen achter een speeltuin. Nou pffff in de zomer soms 4 uur achter elkaar schreeuwende kinderen en dan vol over de longen!! Alsof ze een half jaar opgesloten hebben gezeten en gezegd is je mag naar buiten, maar als je stopt met schreeuwen wordt je weer opgesloten. Kortom als ik uit de nachtdienst kom doe ik geen oog dicht ondanks dubbel glas!!


Ik heb echt geen moeite met alleen spelende kinderen of kinderen die een keer of twee per dag wat lawaai maken. Maar elke ochtend kinderen die schreeuwen van nee mama, niet doen, houd op, stop, maaamaaaaaa en ga maar door en moeders en vaders die keihard terug schreeuwen dat ze hun verdomde kop eens moeten houden of ze slaan die dicht, is toch heeeeel wat anders dan de speeltuin naast de deur.

We wonen vlak naast een grote basisschool trouwens. Ook nog :o Dat is toch een lawaai elke dag. Maar daar hebben we geen last van, of tenminste, vinden we niet erg. Maar dit bij de buren is toch echt wel even anders. Het is niet kinderen die gewoon nukkig zijn en wat huilen, het gaat er echt heftig aan toe, met veel geschreeuw en gebonk, omdat er weet ik veel wat gebeurd en er word ook door de kinderen tegen de muren en deuren geslagen als ze de kamer niet uit mogen.

Dit kabaal, wat elke ochtend rond 6:30 en dat in totaal 4x op een dag kan voorkomen, is niet normaal. Ik heb ondertussen het idee dat het steeds meer ontploft, want het gaat er steeds heftiger aan toe.

Als we alleen overlast hadden van het spelen in de middag, mijn hemel, dan zou ik dat voor lief nemen, ook al is dat soms ook veel lawaai. Je woont naast een gezin met twee kids, oké, hoort erbij, en dan kan ik het nog wel verkroppen dat papa en mama er niet constant bovenop zitten en zeggen "sssht de buren." Zeker omdat het spelende kids zijn, geen huilende en wanhopig schreeuwende kinderen. Maar in dit geval, het overgrote deel van het lawaai is helaas niet van spelen of normale nukkige kindjes in de ochtend.

Chubby schreef:
TS, wat zou je willen dat er gedaan wordt? Hoe reeel denk je dat het is dat de kindjes muisstil worden of verhuizen? Voor kinderen uit huis worden geplaatst moet er echt wel wat aan de hand zijn en een gezin met jonge kinderen worden ook echt niet zomaar uit hun huis gezet.


Muisstil niet nee, maar het lijkt me toch niet teveel gevraagd dat er eens fatsoenlijke hulpverlening komt daar, zodat er aan gewerkt kan worden, want het is toch niet normaal dat kinderen elke dag zo vaak schreeuwen en huilen. Ik verwacht echt geen wonderen, maar ik verwacht wel dat er iets gedaan word...

xxCYNNxx schreef:
is er al eens iemand van de woningbouw op dat tijdstip langs geweest om eens zelf te horen wat voor herrie er weg komt....zal haast wel niet, want das voor hun werktijd...of anders politie...zodat de instanties zelf horen wat voor kabaal er weg komt iedere dag weer..
6:30 s'ochtends...men ik zou net als jij zulke gigantische moordneigingen krijgen....

----

Of anders heel banketstaaf; de media (een of ander sensatieprogramma desnoods als bonje met de buren) of toch zelf verhuizen (dit is wat vrienden van mij ooit gedaan hebben na 5 jaar knokken; uit pure ellende maar verhuist, politie durfde niet eens bij die mensen langs te gaan)


Ik had dit vanavond meteen geappt (ik houd van mensen die je werkgerelateerd via de app kan bereiken) naar de persoon van de woningbouw, gezien ik met hem het meeste contact heb hierover, en hij heeft er op gereageerd, dat hij het 's ochtends zelf ook wel eens wil horen. Dus we gaan daar na het weekend een afspraak voor maken! Dan is er ook 'bewijs' zeg maar en kan hij ook beter inschatten hoe erg de overlast is voor ons en wat er aan gedaan kan worden.

Hij heeft eerder ook gezegd weinig in te zien in bemiddeling. Is één van de stappen die we moeten doorlopen, alleen, ik kan wel afspraken met de ouders maken, maar ze hebben de kinderen overduidelijk niet in de hand, dus die afspraken die dan worden gemaakt zijn totaal niet na te komen voor hun. Maar hé, het moet geprobeerd worden.

Ik wil de kinderen en wat dan ook uit de media laten en van facebook af etc, afgezien van de soms "IK HAAT MIJN BUREN" post haha. Ik zou dat nooit opzoeken, hoe gek ik ook word. Lijkt me alleen maar heel schadelijk voor ze.

Ondanks alles is mijn eerste prioriteit wel de kinderen... Ook al wil ik ze soms om 6:30 de nek omdraaien :')

Over verhuizen, dat gaat niet gebeuren. Mijn vader woont hier al heel lang. Hij is 80 en heeft hier zijn hele netwerk opgebouwd. De achterbuurman doet zijn heg, de buurman verderop maait zijn gras, zien ze hem een dag of twee niet, komt er iemand kijken of die nog leeft zeg maar :').. Als hij ziek is, word er door de buren voor hem gezorgd. Plus, hij gaat overal op visite en op de koffie. Hij heeft hier zijn hele netwerk en leven.. En met 80 dat ergens nog opnieuw gaan opbouwen. Daarnaast, verhuizen is ook prijzig, met nieuwe vloer, verven en alles. Dat kunnen we ons nu even niet veroorloven. Daarnaast, we wonen hier, afgezien van de buren, echt wel heel fijn. Overal dichtbij. Dichtbij alle kennissen, supermarkt, bos etc etc.

'Geluk' is dat mijn vader langzaam dover word :') En hij het minder snel hoort dan ik haha :+

Maar nee, verhuizen gaan we niet doen. Ik uiteindelijk wel, thank god :'), maar mijn vader wil ondanks alles blijven. Ik ben blij als ik hier weg ga dit jaar. Maar tot dan, wil ik wel blijven 'vechten' voor minder kabaal en voor de kids.

In ieder geval heb ik meteen wat aan de tip gehad om iemand hier in de ochtend te laten luisteren, dat we dat gaan doen. Dus I'll keep you guys informed.

1 van de kids kan/wil niet slapen nu trouwens en huilt en mijn vader is keihard aan het snurken nu wuahaha. Als ik ooit een huis bouw, dan krijgt dat huis vier dubbele muren :+ :D

bruintje123 schreef:
Net als wemkelover vraag ik me ook af weet je zeker dat het mishandeling is.
Als wij vroeger luidruchtig waren werden we toegesproken met stttt we hebben ook nog buren.
Maar ouders die daar lak aan hebben. Het prima vind dat een kind bij het minste of geringste zijn sirenes aanzet. Dan lijkt het vanuit je eigen stille huis nogal snel ernstig.


Ik heb gezien hoe ze met de kinderen omgaan en ik heb gezien hoe agressief de 'vader' kan zijn. Plus, met wat de kinderen soms schreeuwen... Ik weet zeker dat ze geslagen worden of in ieder geval hardhandig worden behandeld, maar ik heb geen bewijs en de kids hebben ook geen blauwe plekken etc, dat heeft de politie toen nagekeken.

Ik werd zelf ook door mijn moeder geslagen vroeger, hard geknepen en door elkaar geschud. Naast fysiek werden we ook mentaal verwaarloosd. Elke dag wel een schreeuwende mams en we hadden soms ook een dag tot drie dagen niets te eten.

Jeugdzorg was ook bij ons in het vizier, maar we hadden ook geen blauwe plekken of wondjes, dus dat werd totaal niet gezien en het is gewoon door kunnen gaan. Ook dat we soms niets te eten hadden, werd niet gezien. We kregen een voogd toegewezen en die kwam 1x in de week en later eens in de 2 weken even kijken. Zat 30 minuten met mijn moeder te praten en ging dan weer weg en keek even naar ons. Dat was het.

Jeugdzorg heeft bij ons zwaar gefaald en greep pas eens in toen ik van huis wegliep op mijn 14de, maar dat was al veeeeeul te laat. Mijn zus heeft toen ze het huis uitging, toen we 6 waren, alle instanties afgebeld omdat ze voor ons vreesde, maar haar meldingen zijn nooit echt behandeld. Er werd haar gezegd dat ze ons maar moest loslaten, want wij waren niet haar verantwoordelijkheid. Zoals mij nu door vele mensen word en is gezegd in de laatste jaren dat ik deze twee kinderen moet loslaten, want het is niet mijn verantwoordelijkheid.

Nee, maar als ik het niet blijf melden, wie dan wel?

Onze school wist dat er iets mis was met ons, maar meldde het niet.
Onze tandarts wist dat onze tanden aan het wegrotten waren, want we poetsten nooit, behalve voor het bezoek 1x in het jaar, maar deed hij iets? Nee
De moeder van een vriendin maakte zich zorgen en dus als ik bij haar was gaf ze me altijd veel liefde en eten, maar meldde ze het? Nee
De buurvrouw die maar al te goed wist hoe laat het was als ze ons weer hoorde schreeuwen, hielp die ons? Nee.
De voogd(en) die we uiteindelijk hadden, hielpen die ons? Nee.
De huisarts waar we altijd kwamen en die het ook wel wist. Deed die iets? Nee

Ik ben gewoon zo boos en gefrustreerd. Ja, omdat ik het geluid zat ben en daar ben ik echt heel kribbig om en schiet ik sneller uit mijn slof de laatste weken :'), maar ik ben vooral boos omdat dit hele systeem in Nederland belachelijk in elkaar zit, en die twee kinderen ELKE dag schreeuwen en huilen. Ik kan het gewoon niet meer aanhoren. Ik vind het zo erg. Dus ik ga nu gewoon de radio keihard omhoog gooien tot het over is. Ik wil het niet meer horen. Plus, als ze dan daarover komen klagen, dan heb ik wel wat te zeggen daarover.

Ik verhuis uiteindelijk wel, want dan ga ik weer op mezelf ( *\o/* *\o/* ) Dan ben ik er vanaf.. Fijn.

Maar die kids hebben nog een heel leven te gaan daar.

In ieder geval is woningbouw persoon bereid om in de ochtend hier te gaan luisteren. Dan zal hij wel horen hoe verdomde serieus dit is, en dat er hulp moet komen. Ik denk dat niemand het kan horen en dan zegt van och, valt wel mee.

A3a1 schreef:
Je hoeft geen bewijs te hebben om melding te maken bij link die ik eerder gaf.
Ze gaan op onderzoek uit, als er niet al meldingen van school of mensen uit omgeving zijn.

112 bellen kan ook, als je denkt dat de alarmfase is, of het algemeen nummer van de politie, die gaan daar langs en als er meldingen binnenkomen, wordt dat ook doorgegeven aan de wijkagent.
De wijkagent zal zeker contact met ze opnemen, als die weet wat jij vermoed.


Wijkagent is in the picture. Hebben het bij Veilig Thuis gelegd. VT is dus in the picture. Woningbouw is in the picture. Jeugdzorg is in the picture. Alles is geïnformeerd. Zelfs nu het 'wijkteam' dat we hebben.

Maar goed, oké, de Kindertelefoon is er toch voor kinderen, dat ze zelf kunnen bellen. Ik zie ook als ik naar de website ga, dat het ingericht is op kinderen die problemen hebben. Niet volwassenen die een melding over een vermoedelijke mishandeling kunnen doen.

Citaat:
De Kindertelefoon is er voor alle kinderen en jongeren van 8 tot 18 jaar die in vertrouwen willen praten. Word je gepest, heb je problemen thuis, een vraag over verliefdheid of verkering, ruzie met je vrienden of voel je je rot, dan kun je bellen of chatten met De Kindertelefoon.


Meld misdaad anoniem heb ik nog niet gebruikt, maar is misschien een optie. Maar de politie is al in the picture en de wijkagent ook.

Vooreenveiligthuis.nl is Veilig Thuis Drenthe. Is het bekend.

Ik heb soms het gevoel alsof ik de enige ben die nog een beetje voor ze vecht. Misschien dat er achter de schermen heel wat gebeurd, maar ik merk er niks van.

Ik hoor ze elke dag en ik zie ze een paar keer in de week, alleen en soms met ouders, en echt, dit zijn geen happy kinderen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, Zira1994 en 142 bezoekers